Grieksegids nieuws
Vluchtelingenhulp
#1
Ik wilde jullie het volgende niet onthouden.
Op het vliegveld van Athene kwamen we een gepensioneerd artsen-echtpaar tegen die samen met een aankomend arts vluchtelingen medisch gingen begeleiden op Lesbos, als vrijwilligers. Prachtig initiatief!
Op de terugweg, 2 weken later, stonden twee studentes bekakt tegen elkaar te kwekken hoe g-e-w-e-l-d-i-g  het was geweest op Lesbos, er kwam een klein beetje vluchtelingenhulp langs maar hoofdzakelijk ging het over die-en-die die elkaar nu liketen op Instagram of FaceBook of weet ik veel.Bah!
Wat een tegenstellingen he!
Quote
#2
Ja wat een tegenstelling, ik begrijp je
Toch heeft Lesbos de toeristen ook nodig. Je benoemt de 2 studentes als bekakt, maar ze hebben een leuke vakantie gehad. Niks mis mee toch. Waarom bah?
Alle respect voor de vrijwilligers, maar ook fijn dat de studentes Lesbos als vakantie-eiland weten te vinden.
Quote
#3
@Els,  Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? dat mensen niet naar Lesbos op vakantie mogen gaan en daar niet  van een vakantie mogen genieten...  maar als ze daar toch zijn  OOK als vrijwilliger mee moeten gaan helpen? Huh
Quote
#4
@Wilma ik bedoelde de tegenstelling tussen de zorgzame, bescheiden gepensioneerde artsen en de bekakte dames die zich luidkeels (ja echt) op de borst aan het slaan waren over het fantastische werk dat ze toch maar zo goed waren om te doen (naar ik begreep waren het ook vrijwilligers van een of ander studentendispuut).
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)