Fodelianakis olijfolie                 
Winter op Samos
#1
Dinsdag 19 januari 2016. Ochtend-temperatuur zeeniveau: +0.7 graden Celsius. 
Aan het eind van de middag was het weg.
[Afbeelding: sffjlz.jpg]
Quote
#2
Mooie foto Els. Is dat die berg bij Votsalakia?
Quote
#3
Yep, de Kerkis. 1434 m hoog
Quote
#4
Aha, dus toch. Ik kan me nog herinneren dat de pastoor uit onze wijk Frans Klein langdurig op Samos werd vermist. Hij vertrok op een dag naar een klooster op die berg maar kwam daar nooit aan. Pas maanden erna is hij op die berg teruggevonden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het mysterie rondom zijn verdwijning blijk nooit opgelost te zijn..........
Weet jij misschien of er nog een gedenkplek op die vindplek is ontstaan?
Quote
#5
Mooie "kippenvelfoto". Nog 4 maanden aftellen voor ons om dit plaatje in het echt te zien, waarbij de temperatuur hopelijk een graad of 20 hoger is. Elk berichtje over Samos op dit forum geeft ons steeds weer een beetje voorpret en maakt het wachten vanuit het waterkoude Nederland weer wat dragelijker.
Quote
#6
Ger de pastoor is uiteindelijk gevonden na een aantal jaren door een aantal herders. Tenminste, wat er nog van over was. Wat ik me kan herinneren is dat hij in een ravijn is gevallen en een been gebroken had. Dat was nog voor de tijd van de mobiele telefoons, dus als je dan alleen ging wandelen en er gebeurde wat, was je dus de pineut. Ik geloof niet dat er een gedenkteken is geplaatst.
Het blijft trouwens gevaarlijk om in je eentje te gaan wandelen, ook al heb je een mobiele telefoon bij je. Op sommige plekken heb je geen ontvangst ...... En voordat er iemand op de gedachte komt om je via een satelliet uit te peilen ben je toch al gauw een paar dagen verder ... als je telefoon dan al niet leeg is....
Quote
#7
Ik heb er vaak gewandeld.  Is bovendien gevaarlijk om verloren te lopen en eens de boomgrens voorbij is het er loeiheet in de zomer onder de blakerende zon. Gsm bereik quasi nihil daarboven.Best vooraf wat mensen verwittigen waar je naartoe gaat.  Toch erg de moeite waard ....
Quote
#8
[Afbeelding: 34ep1kg.jpg]

Hier zonder sneeuw
Quote
#9
Mooie foto. Rechts Μαραθόκαμπος op de heuvel ?
Quote
#10
Ja inderdaad Marathokampos. Het strand dat je ziet is Votsalakia. Ons huis ligt ver onder de heuvel/berg waar de foto genomen is.
Quote
#11
Ook de Kerkis maar nu tegen de avond
[Afbeelding: 2dvvewl.jpg]
Quote
#12
En de haven van Ormos Marathokampos ...
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)