Griekse radiozenders
#1
Hallo!

We hebben de volgende vraag:

We hebben het NOVA-pakket en ook een NOVA-decoder voor onze satelliet. Nou zitten we ons af te vragen of we de Griekse radiozenders die ook via de satelliet binnen komen kunnen beluisteren via ons audio systeem. Ik heb eens achterop de NOVA-decoder gekeken, maar zie geen "uitgang voor radio" of zoiets. Hoe werkt dat nou precies met de radiozenders? We willen namelijk niet altijd de TV aanzetten om Griekse radiozenders te beluisteren.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Quote
#2
Dag "Spel", allereerst [Afbeelding: ki.jpg] op dit forum.

Ik ken je receiver niet (zet anders even het merk en het type hier neer) maar over het algemeen komt het allemaal op hetzelfde neer. Je hebt nu waarschijnlijk je receiver aangesloten op je TV via een scartkabel of, als het om een HD-ontvanger gaat, een HDMI-kabel. Daarnaast zit er op elke receiver wel een audio-uitgang in de vorm van 2 (meestal rood en wit) cinch-aansluitingen en eventueel zelfs een digitale S/PDIF aansluiting. Die uitgangen kan je desgewenst op je geluidsinstallatie / surroundset aansluiten. Dus je audio komt niet uit je TV maar rechtsstreeks uit je receiver. Je kunt nu met je receiver zappen over de diverse radiozenders en meteen via je installatie luisteren. Je TV hoeft hier dus niet voor aan te staan.
Op deze foto zie je de scart, cinch en digitale audioaansluitingen als voorbeeld.

[Afbeelding: 2dgrx4l.jpg]

Ik neem aan dat dit je vraag beantwoordt? Mocht je nog verdere vragen hebben stel ze hier gerust.

Ger
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)