Wie kan mij meer vertellen over Ktima me Théa in Stoupa
#1
Wie was er al eens in Ktima me Théa in Stoupa????
Wij hebben geboekt bij Ross voor september. Maar wie is er al eens geweest en zou ons er meer over kunnen vertellen?????
Over evt fietsen huren in Stoupa of wie heeft er andere leuke info over Stoupa ??????
We horen het graag. We waren hier ooit in de buurt in 2003 zaten toen in Agios Nicolaos... maar er zal inmiddels wel heel veel veranderd zijn in die 13 jaar.

Alvast bedankt.....
Els en Jac Cuijpers   greeksmiley2
Quote
#2
Wij zijn vorig jaar in dit vrij nieuwe appartement geweest. Het zijn vijf aan elkaar geschakelde huisjes met prachtig uitzicht op zee en een heerlijk zwembad. Het huisje is zeer verzorgd met een heerlijke moderne Griekse inrichting en niet zo oubollig als men gewend is. De huisjes liggen ongeveer 800 meter vanaf het centrum van Stoupa naar de hoofdweg is het 100 meter wel een vrij slechte weg er naar toe. Wij hebben hier een geweldige 15 dagen er gehad. Wij waren er in juli 2015 en van de 5 huisjes waren er maar 2 bezet. Op het terrein staat ook een mooie barbeque en de Griekse kruiden staan er om gebruikt te worden.
Men kan in Stoupa fietsen huren. En dan langs de kust naar A. Nikolaos fietsen over een heel mooi fietspad. Ik hoop je voldoende te hebben ingelicht over deze geweldige huisjes en ook belangrijk de bus naar Kardamili en Kalamata aan de hoofdweg. Groet Albert
Quote
#3
Hallo Els, 

Fietsen is geweldig in deze omgeving! Naar Trachila is goed te doen. Daar heb je 2 tavernas en aan de kustlijn nabij Ag. Nikolaos is het ook goed vertoeven. Naar kardamili fietsen is wel wat drukker aan de N-weg maar ook mooie strandjes. Als wij nog eens teruggaan naar Ag. N. dan willen we richting Kastania eens proberen. Even een klimmetje maar volgens de fietsverhuurder liggen de andere dorpjes op een plateau, zodat dit relaxed fietsen is.  
Groetjes Corrys
Quote
#4
Dankjewel Albert en Corrys....
Quote
#5
Wij waren 3 jaar geleden in Stoupa en gaan dit jaar weer. Hebben ook nog naar Ktima me Théa gekeken, maar vinden het toch iets te ver van het centrum. Dus maar weer hetzelfde geboekt als 3 jaar geleden. Maar eerlijk is eerlijk Ktima me Théa ziet er waanzinnig leuk uit. Meer info over Stoupa en omgeving lees je in ons blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Wij zijn een aantal keren naar Stoupa geweest en zaten langs de weg naar Neochori.
De eerste keer hadden we een scooter gehuurd en de keren daarna zijn we met een huurauto vanuit Athene gereden. Ik vind Stoupa echt een leuk dorp maar tegelijkertijd door de ligging ook heel beperkt. Je kunt niet even gauw een rondje rijden of zo, wat op een eiland vaak wel mogelijk is.
Als je nog van plan plan bent een auto te huren zou ik dat zeker doen. Als je verder naar het Zuiden rijdt, heb je daar Areopoli liggen. Dit is echt een schattig stadje. Nog weer iets ten zuiden van Areopoli liggen de druipsteengrotten van Diros, deze zijn de moeite waard. Je vaart hier doorheen met een bootje en daarna loop je er ook nog een stuk doorheen.
Als je bij Areopoli oversteekt naar Gythio kom je nog door een prachtige kloof. Gythio is een mooi havenplaatsje.
Quote
#7
Bedankt Pippelientje en Vito weer goede info
Quote
#8
Hoi Els en Jac,

Wij hebben ook geboekt in september bij Ktima me Thea. Omdat het complex vrij nieuw is, kun je nog niet zoveel reviews vinden. Op Zoover maar drie en dan nu hier ook een. Allemaal positief!
Ik durf te wedden dat het helemaal ok is daar. 
Wij zijn 12 jaar geleden in deze omgeving geweest (Kardamilli) en we hebben genoten van de natuur. Er zijn prachtige wandelingen te maken in het achterland.

Groetjes en wie weet tot ziens in september!

Trudy en Pieter.
Quote
#9
Het complex in Stoupa is een van de betere in Stoupa. We zijn er vorig jaar 2 weken geweest en hadden het er prima naar ons zin. Ruim mooi zwembad en het uitzicht over zee. Zeer compleet in gericht. Neem wel een zaklantaarn mee slecht weg naar hoofdweg 200 meter. Waar ook een bushalte is naar Kardamilli.
Quote
#10
Hallo Trudy en Pieter en Albert......

Sorry sorry voor de late reactie....maar we zijn op vakantie geweest in Kefalonia....en daarna helemaal vergeten te reageren.
Maar wat leuk Trudy en Peter dat jullie ook daar naar toe gaan. Ja wij zijn ook reuze benieuwd hoe het daar is....de reacties zijn in ieder geval lovend.... we laten ons verrassen.
Wanneer gaan jullie ???? Wij vertrekken 5 sep voor 14 dagen.

En Albert ja wij zijn ook al eens in de buurt geweest in Agios Nicolaos maar dat is inmiddels alweer 13 jaar geleden toen was het fietspad er nog niet toen zijn we over de grote weg gefietst.

Wij kijken er in ieder geval naar uit....
Trudy en Pieter mischien zien we ons in september

Groeten Els en Jac
Quote
#11
Els en Jac.
Er is inmiddels een prachtig fietspad aangelegd tussen Stoupa en AGIOS Nicolaos pal langs de zee en is ook prima te doen als voetpad. Het fietspad begint aan het eind van de boulevard in Stoupa er staan bordjes fietspad.
Quote
#12
Dat ziet er mooi uit Smile

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Dat hadden wij al van vrienden gehoord dar zo'n mooi  fietspad is....dus daar gaan wij zeker fietsen...en eens kijken in Agios Nicolaos of er veel veranders is in die 13 jaar...bedankt Albert
En ja Metaxa het ziet er inderdaad mooi uit we zullen het zien over 7 weken...
Quote
#14
Het is inderdaad een erg leuke route met mooie uitzichten over het water. Ook wandelend is het goed te doen; een fiets (te huur in Stoupa) is dus niet persé nodig.  En daarnaast is Agios Nikolaos een erg leuk plaatsje. Dus dóen zou ik zeggen.
Alvast een voorproefje:

[Afbeelding: ipqmbc.jpg]

[Afbeelding: vyw5jr.jpg]

Véél plezier in Stoupa!
Quote
#15
Ja een prachtig pad ook om te wandelen naar Ag. Nicolaos. Pas op voor slangen er zitten er best veel. Het warme fietspad vinden ze heel fijn wanneer het 's avonds begint af te koelen. Er is er een die niet voor je wegkruipt, dan is het zaak om zelf snel weg te lopen.
Quote
#16
Kijk eens op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor mooie webcambeelden van o.a. Stoupa en Agios Nicolaos
Quote
#17
Zijn net weer terug uit Stoupa en zijn wezen kijken bij deze appartementen. Zien er erg mooi uit. Een zaklantaarn voor ´s avonds lijkt me geen overbodige luxe. Fietsen te huur bij Mani bikes op de boulevard in Stoupa voor 10 euro per dag.
Quote
#18
Dank jullie wel en Ger bedankt voor de fotos ......nog 7 weekjes te gaan en dan het zelf ontdekken en Pippelientje bedankt voor je tip vd zaklamp.......de tips van jullie nemen we zeker mee.......
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  wandelen omgeving Stoupa/Kardamyli Fani 3 3.731 05 October 2023, 13:33
Laatste bericht: Nanny
  Vervolg Stoupa Brandini 6 5.388 19 September 2017, 15:15
Laatste bericht: frank65
  Appartement Bonos in Stoupa mythos 3 5.640 03 February 2016, 18:16
Laatste bericht: mythos
  Stoupa Gemert 20 14.452 31 May 2015, 17:34
Laatste bericht: Wim M
  Van Athene naar Stoupa maria alida 4 6.998 14 February 2014, 13:29
Laatste bericht: Cor Nieuw Vennep

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)