Wat is absoluut een aanrader op Thassos
#1
Wij hebben al heel wat Griekse bestemmingen aangedaan en hebben ons vizier dit jaar gericht op Thassos en/of Pilion. We zijn enorme wandelliefhebbers maar houden ook op z'n tijd van een "luierdagje" op het strand.
Is Thassos geschikt voor ons? Is het een "wandeleiland"?
Of biedt Pilion daar meer mogelijkheden?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Nadine
Quote
#2
Hoi,

Thassos ken ik niet, maar de Pilion is geweldig. Het is een wandelgebied bij uitstek met een enorme variatie. Er is een aantal uitstekende wandelkaarten (ter plaatse) beschikbaar, die steeds een deel van de Pilion weergeven. Ze zijn zeer gedetailleerd en voorzien van routebeschrijvingen.
Ik vond omgeving Kala Nera en Affissos geweldig.

Ik was er juni 2006, lees eventueel wat op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel plezier!
Quote
#3
Pilion is zeker een prachtige wandelbestemming!
Maar ook Thassos leent zich hier heel goed voor, zeker als je een ervaren wandelaar bent. Weliswaar is het niet zo goed georganiseerd als in Pilion, maar er zijn zeker wel routes uitgezet en er is zelfs een boekje met beschreven wandelingen van een Nederlandse biologe die hier woont.
Thassos heeft erg mooie stranden en stille baaitjes en een zeer groen, waterrijk en bergachtig binnenland.
Wanneer je voor Thassos kiest kan ik je altijd behulpzaam zijn met wat routes e.d.

Dat wordt dus moeilijk kiezen... succes!
Quote
#4
@Nadine, ik sluit mij geheel bij de reactie van Jota aan. Ook wij zijn als enorme wandelliefhebbers op beide plekken geweest en dat is ons buitengewoon goed bevallen.
Pilion is erg groen en er zijn overal wel frisse bronnetjes tijdens het wandelen te vinden. Je komt er langs de meest idyllische plekjes met prachtige uitzichten.
Thassos is een prachteiland met mooie wandelingen in de "middle-of-nowhere". Als je naar Thassos gaat wandel dan zeker eens naar het bergmeertje bij Maries.
Wil je alvast een voorproefje kijk dan eens op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. In de rechterkolom vindt je links naar fotoverslagen over o.a. Pilion én Thassos.

Succes met de keuze!

@Jota:
Toen wij op Thassos waren werd ons verteld dat de "Golden beach" tussen Skala Potamia en Chrissi Ammoudia uiteindelijk helemaal volgebouwd zou gaan worden. Wij konden ons dat totaal niet voorstellem en vragen ons af of dat maar een gerucht was of dat er inderdaad veel is bijgebouwd.
Weet jij daar inmiddels meer over te vertellen?

Ger
Quote
#5
@Ger
Er is in de loop der jaren (helaas) heel wat bijgebouwd op Golden Beach. Maar ja een mooi zandstrand trekt dat nu eenmaal aan.
Hier een foto van afgelopen mei, genomen vanaf de Ypsario. Hopelijk is de bebouwing zo duidelijk te zien. Ik heb overigens even een kijkje genomen bij jouw foto's van Thassos. Een mooie impressie van 'ons' mooie eiland up

[Afbeelding: BILD3584.jpg]
Quote
#6
Hoi Nadine,
ik kan alleen beamen dat de Pilion prachtig is, Thassos staat nog op ons "to do" lijstje.
Nu moet ik wel zeggen dat plaatsjes als Kala Nera ons niet erg kunnen bekoren, maar kijk eens op de website van Ger, daar staan mooie foto's met info.

Wij hebben toen ook twee nachten helemaal boven in Chania gelogeerd, in de winter een skioord maar in de zomer een wandelparadijs. Je waant je er soms wel alleen op de wereld. Niet schrikken als je daar een slang of schildpad tegen komt.

Er is zoveel te zien, Agia Kyriaki, Chorto, Tsagarada, Makrinitsa, Milies.....en te eten in de bergdorpjes met hun specialiteiten.

Laat je weten wat het wordt?
Quote
#7
Mijn excuses voor de late reactie maar bedankt allemaal voor de tips. We gaan ons er eens over buigen en komen er vast wel uit. Zodra we een besluit hebben genomen laten we het hier natuurlijk weten.

Groetjes, Nadine
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ik wil absoluut nooit (meer) naar........ KarenAnna 160 142.201 25 February 2024, 13:50
Laatste bericht: metaxa
  Overstromingen op Thassos Pippelientje 5 2.260 27 November 2019, 13:37
Laatste bericht: jacq1970
  Thassos Els DR 4 2.165 18 February 2018, 20:39
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Brand op Thassos Jota 3 3.495 19 August 2013, 12:09
Laatste bericht: Pippelientje
  Carnaval op Thassos Jota 3 3.141 11 March 2011, 10:29
Laatste bericht: Jota
  Peloponessos een aanrader? KarenAnna 9 7.599 25 November 2009, 18:09
Laatste bericht: anita

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)