Grieksegids nieuws
Wie gaat naar waar dit jaar?
#41
@Jota ja Tanja gaan we zeker doen. Tijdens ons "rondje" eiland wippen wij langs.
Wim
Quote
#42
3 maanden νότια Λιμβουργία, prachtig landschap, ideaal voor te wandelen en te fietsen en natuurlijk een bourgondische levensstijl.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#43
(16 February 2016, 17:43)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




3 maanden νότια Λιμβουργία, prachtig landschap, ideaal voor te wandelen en te fietsen en natuurlijk een bourgondische levensstijl.

Daar lag zondagavond nog sneeuw Arthur, in dat Zuid-Limburg van je  Big Grin
Quote
#44
3 maanden Arthur? Dat is ongewoon lang voor je. Hopelijk niks met de gezondheid?
Quote
#45
(17 February 2016, 09:52)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




3 maanden Arthur? Dat is ongewoon lang voor je. Hopelijk niks met de gezondheid?

Niks aan de hand met mijn gezondheid Els.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#46
Gelukkig!
Quote
#47
Wij gaan in Juni heerlijk 2 weken naar Lesbos.
Quote
#48
(13 February 2016, 09:36)Gemert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan weer met auto en caravan 4 weken op het vasteland rondtrekken. Zo te lezen komen we dan geen forumbezoekers tegen??

Wij steken 22 mei vanaf Ancona over voor een rondje vaste land en pakken de ferry op 29 juni weer terug (Igoumenitsa) zie onze site
Quote
#49
In juni naar corfu voor de 7 de keer en in september laat ik op mij afkomen  gremo gremo Cool
Quote
#50
Kefalonia is zeker mooi!! deze zomer weer 2 weken in een appartement met pracht uitzicht op Lixouri, ik zei vorig jaar al volgend jaar ga ik zeker over varen. ???
Quote
#51
Karpathos! Heerlijk bijkomen van het afgelopen jaar!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#52
Voor ons ook in ieder geval Karpathos.
Quote
#53
Wij gaan eind juni naar Andros voor 15 dagen. Wie is er al eens geweest en wie kunnen mij tips geven voor dit mij onbekende eiland
Quote
#54
Begin mei eerst 2 weken naar Kozani en dan in de zomer 18 dagen naar Agia Marina  Big Grin
Quote
#55
In mei 2 weken naar Kefalonia, voor het eerst....we willen er graag wandelen...
En voor september hebben we nog niet beslist...ons geliefde vertrouwde Lesbos, of toch nog maar eens Kythira, of wordt het Naxos, of misschien wel Limnos, ook Karpathos lonkt....
Quote
#56
nou @ Pipa, misschien een dobbelsteen maken met alle bestemmingen?
't is inderdaad elk jaar moeilijk kiezen.
veel plezier met de keuze.
Quote
#57
Nog een kleine 4 weken en dan zijn we in Parga. Erg benieuwd naar dit stukje van het vasteland waar we nog niet eerder waren. 

Wat voor tips zoek je voor Andros, Albert? Ik vond het een heel fijn eilandje. Prettige busverbindingen. Heel aardige mensen. Lekker rustig, mooi groen, overal waterbronnetjes, gezellige dorpjes en leuk stadje. Mooie wandelingen gemaakt, korte en wat langere.
Quote
#58
Dat stukje Griekenland zal je best bevallen. Parga is een leuk stadje met een kasteel, waar je heerlijk uitkijkend over de baai kunt uitbuiken na de klim naar boven.
De omgeving is schitterend en uitstapjes naar Lefkas en plaatsjes meer naar het noorden zijn zeker de moeite waard. (doet soms aan Zwitserland denken)
Het ziet er welvarend uit. Dure auto`s en schoolkinderen die zich tegoed doen aan drankjes op de terrassen.
Wij zijn er 2x geweest en een volgend bezoek sluiten wij in de toekomst zeker niet uit.
Quote
#59
de Meteora kloosters vanuit parga is nu met een nieuwe weg  goed
te doen ongeveer 3uur ,via de oude weg hebben wij er bijna 5 uur
over gedaan
Quote
#60
@Albert, wij vonden Batsi een heel leuk plaatsje , heel goed taverne Kandouni, bij het dorpsstrand met de kokkin van
toen 85 jaar Smile zijn daar in 2014 geweest

  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel plezier op Andros zonneschijn
Quote
#61
Ingrid en Metaxa bedankt voor jullie informatie. Het lijkt ons een groen eiland met goede busvoorzieningen en nog niet toeristisch. Hoewel misschien Batsi waar we zitten misschien wel,
We laten het allemaal over ons heenkomen Meer suggesties zijn altijd welkom.
Quote
#62
(24 April 2016, 15:46)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ingrid en Metaxa bedankt voor jullie informatie. Het lijkt ons een groen eiland  met goede busvoorzieningen en nog niet toeristisch. Hoewel misschien Batsi waar we zitten misschien wel,
We laten het allemaal over ons heenkomen Meer suggesties zijn altijd welkom.

Batsi is het drukst tussen vrijdagnamiddag en zondagnamiddag als er heel wat koppeltjes vanuit Athene afzakken voor een weekendje.
Als je van wandelen zou houden, bekijk deze site eens waar heel veel informatie en routes op staan:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#63
We gaan al 18 jaar naar ons geliefde Samos (Kokkari) dit jaar alweer voor 5 weken in September  Big Grin
Quote
#64
(10 February 2016, 23:39)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Laatste week april naar Kreta om Grieks pasen mee te maken. Voor de eerste keer naar Mirtos. En in september voor de eerste keer eens naar Italië, Zuid Italië.
Ook al ben ik geen fan van Mirtos, is Pasen toch één van de mooiste feesten in Griekenland en je boft met het weer.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#65
Siepke, ben je ook al eens ergens anders geweest of alleen nog maar op Samos?
Niet dat Kokkari niet leuk is, maar ik vroeg het me gewoon af. ;)
Quote
#66
@Vito: wel eens op Samos geweest? Daar wil je niet meer weg ...
Quote
#67
(27 April 2016, 08:10)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vito: wel eens op Samos geweest? Daar wil je niet meer weg ...

Na 17 jaar komen we in september terug voor een dag of 8 Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#68
@ElsR, ja hoor, 2 x. Maar er is meer in Griekenland dan alleen Samos en ook genoeg zelfs mooiere plekken. ;)
Quote
#69
(27 April 2016, 09:43)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ElsR, ja hoor, 2 x. Maar er is meer in Griekenland dan alleen Samos en ook genoeg zelfs mooiere plekken. ;)

Met dit dilemma zitten wij ook. In principe proberen we elk jaar naar een andere bestemming te gaan om maar zo veel mogelijk van het land te beleven. Slechts enkele bestemmingen hebben we meerdere keren bezocht (en gaan we ongetwijfeld nog bezoeken) omdat het er zo ontzettend mooi is. Daaronder absoluut (en met stip) Samos (ElsR heeft absoluut gelijk wat mij betreft) maar ook Pilion en Kythira. Een mensenleven is véél te kort om zoveel moois allemaal te kunnen gaan ontdekken helaas.........
Quote
#70
Ja Samos is heel mooi, ben er 2x geweest. Toch.... zal ik mijn vrienden naar een ander eiland sturen. Lesbos (op de lijst voor volgend jaar) Of iets moois op het vasteland.
Quote
#71
Dat was het mooie van mijn oude beroep @Ger, ik heb heel Europa gezien in een tijd waar alles nog rustig aan ging waaronder ook het hele vaste land van Griekenland, in de vakantie's gingen we dan de eilanden bezoeken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#72
@Arthur ja moet een mooie tijd zijn geweest. Eind jaren 60 ging ik met een vriend naar Villach (Oosterrijk) Griekenland was voor ons onbereikbaar. De trein ging door via Yugoslavie naar Griekenland.
De hele trein volgeplakt met stikkers tegen het toenmalig regime in Athene.
Griekenland kende ik alleen via de lessen kunstgeschiedenis. Dat is nu gelukkig anders.
Quote
#73
(27 April 2016, 09:51)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 April 2016, 09:43)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ElsR, ja hoor, 2 x. Maar er is meer in Griekenland dan alleen Samos en ook genoeg zelfs mooiere plekken. ;)

Met dit dilemma zitten wij ook. In principe proberen we elk jaar naar een andere bestemming te gaan om maar zo veel mogelijk van het land te beleven. Slechts enkele bestemmingen hebben we meerdere keren bezocht (en gaan we ongetwijfeld nog bezoeken) omdat het er zo ontzettend mooi is. Daaronder absoluut (en met stip) Samos (ElsR heeft absoluut gelijk wat mij betreft) maar ook Pilion en Kythira. Een mensenleven is véél te kort om zoveel moois allemaal te kunnen gaan ontdekken helaas.........

Net zoals Ger proberen wij ook zo veel mogelijk naar andere (nieuwe) bestemmingen te gaan om zo veel mogelijk van het land gezien te hebben. Soms bevalt het ons ergens zo goed dat we het jaar erop toch wel teruggaan of we proberen het in te passen in een volgende trip.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#74
Wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat we vanuit Samos de rest van Griekenland kunnen verkennen. Zo hebben we al Athene, Sounion, Aegina, Delphi, Korinthe, Mykene, Epidauros, Peloponnesos, Grieks Macedonie, Zagoria, Thessaloniki, Ioannina, Meteora, Delos, Mykonos, Kos, Rhodos en Santorini bezocht. Kreta waren we 2x. En Magna Grecia (Griekse overblijfselen in Italië van Sicilië tot Napels) en Griekse overblijfselen in Albanië. Ik moet zeggen dat de Peloponnesos en Zagoria ook erg mooi zijn, ofschoon wel koud buiten de zomermaanden.
Dit jaar vanwege een dubbele belastingaanslag "slechts" Tilos en misschien Kavala.
Dus voor ons blijft Samos op no. 1 staan Smile
Quote
#75
Wij gaan dit jaar voor de derde keer op rij naar Kefalonia. Ik vind het een prachtig eiland en wat voor ons ook meespeelt is dat we daar ook fijne accommodatie kunnen vinden.
Wij houden van mooie groene eilanden en daarom valt er al veel af, zoals bv. de Cycladen. Ook willen we graag luxe accommodatie en dan valt er al weer veel af. Neemt niet weg dat we de meeste Egeische eilanden al gezien hebben en behalve op Kythira zijn we ook op alle Ionische eilanden al geweest.
Volgend jaar wordt het Evia, moet ik al dit jaar juni boeken, was verleden jaar oktober al te laat.
Quote
#76
Mooi Evia! Wanneer je van groen houdt kan ik je aanraden iets in het noorden te boeken.
Alles onder Eretria wordt minder groen. Vanuit het noorden ben je in een half uur met de veerboot op de tolweg op het vaste land.
Quote
#77
Nog een kleine week en dan op naar Parga. Heel benieuwd hoe het daar zal zijn, heel veel zin!
Quote
#78
Parga als plaats beetje druk maar wel erg gezellig en mooie stranden. Een auto is toch wel aan te bevelen de omgeving bij de rivier de Acheron.
Quote
#79
Je vind het vast prachtig Ingrid. Wij zouden 1 x en gaan september voor de 5e keer.. Wat Albert ook zegt, vooral een keer een auto huren. Wandelen naar Anthousia is ook mooi.. Halverwege verse jus bij de watermolen. De mensen zijn er echt aardig. Het zijn geen seizoen werkers, maar wonen daar. Dus goede restaurants die door familie wordt bestiert. Welk hotel/app zit je. Ben benieuw bij thuiskomst hoe je het vond. Hoogseizoen is het veel te druk..
Heel fijne vakantie toegewenst. Wij gaan begin juni naar Lefkas. We huren dan ook een auto om 1 dag naar Parga te kunnen. Ze zeggen niet voor niets, je komt er als toerist en gaat als vriend weg.
Quote
#80
Dank jullie wel voor de tips en goede wensen. Wij gaan hoe dan ook genieten.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie gaat er dit jaar wel of juist niet? Vito 114 15.993 14 September 2020, 13:25
Laatste bericht: Geni
  Corona en vluchtelingencrisis: Toch naar Griekenland dit jaar? Ger 34 7.955 22 March 2020, 16:28
Laatste bericht: A en A
  Stijging toeristen dit jaar. Arthur 32 6.997 18 September 2018, 11:44
Laatste bericht: messara
  Waar heen volgend jaar? Patrick 83 19.862 07 June 2018, 16:14
Laatste bericht: JohanV
  Geen greece dit jaar gdvdmme roefke 57 19.735 04 October 2017, 20:49
Laatste bericht: roefke
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.668 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Uitstekend betonijzer. Wie ontrafelt dit mysterie ? Bouboulina 11 6.313 12 November 2015, 20:55
Laatste bericht: jjohn
  De beste DJ's komen dit jaar uit............ Ger 3 2.981 19 October 2015, 08:35
Laatste bericht: greece67
  Wie en waar heeft een eigen verblijfje? Markos 57 39.612 10 September 2013, 11:26
Laatste bericht: jjohn
  Waarom zou je weer naar Griekenland gaan dit jaar? Corry 9 8.796 17 January 2012, 19:26
Laatste bericht: greetz

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)