Wie gaat naar waar dit jaar?
#81
Wij gaan over twee en halve week weer naar Kythira. Dat is dan de 4e keer in een nog geen 2 jaar tijd.
 Deze keer kunnen we 'maar' een weekje weg. Kythira heeft van alle Griekse bestemmingen ons hart wel gestolen.

Ooit hopen we daar nog eens langer te verblijven dan die enkele vakantieweekjes, die een werkend mens ter beschikking staan.
Quote
#82
Dit jaar gaan wij voor de derde keer naar Samos, 30 juni vertrekken wij. Wij verblijven dit keer in Vathy na twee keer in Pythagorion verbleven te hebben. Ben benieuwd! Heb wel met mijn partner 'afgesproken' dat ik volgend jaar absoluut terug wil naar Kreta om dit prachtig eiland verder te ontdekken. Wink
Quote
#83
Net terug van het leuke kleine eilandje Tilos, waar men speciaal voor ons het Olifanten-museumpje open maakte. Onderweg van veerboot overgestapt op Kalymnos.Dat vonden we erg kaal. Wellicht alleen iets voor duikers en klimmers ... @Mario: Kreta is zeer interessant, maar ik vind het zo groot dat ik daar het eilandgevoel mis. Dat hebben wij dus wel op het kleinere maar even zo afwisselende Samos. Smile
Quote
#84
Wij gaan dit jaar naar Ios.
Zijn er 2x langsgevaren op weg naar Naxos en het leek ons wel wat.
Ben reuze benieuwd.! Big Grin
Quote
#85
in Juni eerst naar Pilion en daarna naar Zagoria, als het lukt met mijn gezondheid in October/november naar Milos.
Quote
#86
Wink 
Lesvos! En tips, leuke weetjes en verhalen zijn welkom! Heel graag zelfs!  groet
Quote
#87
(25 April 2016, 09:26)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 February 2016, 23:39)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Laatste week april naar Kreta om Grieks pasen mee te maken. Voor de eerste keer naar Mirtos. En in september voor de eerste keer eens naar Italië, Zuid Italië.
Ook al ben ik geen fan van Mirtos, is Pasen toch één van de mooiste feesten in Griekenland en je boft met het weer.

Inderdaad hebben wij onze vakantieweek geboft met het weer. In NL viel sneeuw en wij hadden heerlijk  weer. Pasen was weer erg leuk om mee te maken. Mirtos en omgeving zijn prachtig ( op de kassen na dan) maar ook bij mij heeft Mirtos niet mijn hart gestolen.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#88
(22 May 2016, 21:20)MPR! schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Lesvos! En tips, leuke weetjes en verhalen zijn welkom! Heel graag zelfs!  groet

Op Lesvos is zoveel te doen. Ga op zondag naar het prachtige klooster in Mantamados. Lekker op het terras zitten verse en echt de lekkerste loukoumades en koffie erbij, genieten tussen de Grieken. Antissa met zijn mooie pleintje en lekker onder de plataan genieten van een koffie of lunch. Skala Sikiminia, Nabij Thermi het klooster van Rafail, Het olijfmuseum bij Agia Paraskevi en ook het dorp zelf is de moeite waard, Het bergdorp Agiassos en onderweg daar naar toe Karini. Je ziet je zult je niet vervelen op het mooie Lesvos.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#89
Hier ook uiteraard onze vaste stek op Kreta (2 x) waarvan al een eerste keer ondertussen gepasseerd is. In september dan wel voor een weekje op hotel in ons tevens geliefde Naxos waarna we hoogstwaarschijnlijk nog even door gaan naar Kreta maar die tickets zijn nog niet geboekt.
Quote
#90
Hey Johan, zie dat steeds meer mensen de prachtige omgeving van volos en pilion ontdekken, als je de bergen ingaat richting 'makrinitsa' kom je vlak na een benzinepomp een zeer goed restaurant tegen genaamd mikros borias prachtig uitzicht een vers goed eten, mocht je willen gaan vissen heb ik een evt een goed adres voor je waar ze alles op het gebied van vissen verkopen van levend aas tot haakjes! vlieg je op volos? vast een hele fijne vakantie daar en beterschap betreft je gezondheid.
Quote
#91
In juni is het voor ons nog maar eens het vasteland.  Eerst een tussenstop in Livanates, niet ver van Kamena Vourla, daarna Larissa en nog maar eens naar Afissos.
In september opnieuw de Peloponnesos. eerst tussenstop Trapeza, daarna Pylos, Gythio en Nafplio.
Wij vertrekken altijd vanaf Athene.


Viviane.
Quote
#92
Wij gaan over 3,5 week weer naar ons geliefde Kerkyra..... dit wordt de 4e keer dat we daarnaar toegaan en dan ook nog eens 3 weken!!!
Het is een prachtig groen eiland en we verheugen ons daar echt op.
Het kleinschalige appartement (7 appartementen) is super netjes en de griekse familie voelt ook aan als "familie") 
Het is 3 jaar geleden dat we daar waren. Mijn echtgenoot had toen erge last van zijn beide knieen en is kort na de vakantie in 4 maanden tijd aan beide knieen geopereerd. Dat is eigenlijk nooit helemaal goed gekomen.. dus nu maar hopen dat  hij niet al teveel last ondervind....
Ikzelf ben ook weer uit de lappenmand, voorzover je daar uit kan komen na een aantal TIA's. en een operatie....  Genoeg narigheid dus de afgelopen jaren.. nu weer vooruitkijken en heeeeeerlijk naar Kerkyra.......
Petra Sanders's signatuur Vr. gr.

Petra Sanders
Quote
#93
Wij zitten momenteel, 1 juni, op een terras van een zonovergoten Vatsolakia, Samos. Alles perfect, alleen ligt het toerisme de helft achter qua bezetting door de negatieve berichtgeving van de media in West Europa. Er is hier en in de verre omgeving niets te merken van vluchtelingen. De restaurantjes, winkeltjes etc. smeken a.h.w. om meer klandizie. Voordegenen die nog aarzelen, zowel op Samos als op Lesbos is er niets bijzonders aan de hand, dus pak je koffers en kom, geniet en laat de plaatselijke bevolking niet in de steek.
Quote
#94
1 juni? Yamas! Fijne vakantie.
Quote
#95
[Afbeelding: a3ntlg.jpg]

Vorig jaar kon "bruin" geen vakantie trekken.
Maar dit jaar gelukkig wel en gaan we weer net als al sinds 1994 naar ons geliefde Lesbos
Quote
#96
Sorry voor de verkeerde datum, Wim, het isvandaag pas de 1e juni. Ik ben waarschijnlijk zo heerlijk ontspannen op vakantie op het mooie Samos, dat datum en tijd er niet meer toe doen.
Quote
#97
Dat is altijd een goed teken, Pieter  up Geniet ervan!
Quote
#98
@Pieter. Goed teken, dat je zo ontspannen bent. Vliegen jullie terug over Limnos? Wij gaan vrijdag en maken een tussenstop op Samos op de heenreis.
Quote
#99
(23 April 2016, 10:02)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan eind juni naar Andros voor 15 dagen. Wie is er al eens geweest en wie kunnen mij tips geven voor dit mij onbekende eiland

Andros is een geweldig eiland, ga er vooral wandelen dan zie je hoe het vroeger was, neem een leuke gids mee die je alle mooie plekjes kan laten zien.
In Batsi zit een agentschap die mooie wandelingen begeleidt met de gidsen van het eiland.
Ga vooral overal lekker eten want het is er prima, leuke taverna's en voor ieder wat wils.
Quote
Wij vertrekken half juni naar Alonissos voor 2 weken. In september nemen we een last minute aangezien we nog niet weten welke datum we weg kunnen maar dan ook weer 2 weken lekker weg.
Quote
Over Andros zijn WIJ iets minder enthousiast aangezien we 3 weken storm hebben gehad en dat midden in de zomer!
We vonden het ook een nadeel dat we in Rafina zo lang moesten wachten op de boot en daardoor zo laat aankwamen op Andros.
Maar, Batsi vonden we een heel leuk plaatsje met prima restaurants en ook de hoofdstad was heel leuk. En er waren niet veel toeristen.
Quote
(01 June 2016, 09:50)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Pieter. Goed teken, dat je zo ontspannen bent. Vliegen jullie terug over Limnos? Wij gaan vrijdag en maken een tussenstop op Samos op de heenreis.

Wij hebben bij Eliza geboekt en vligen op een donderdag rechtstreeks vanuit Amsterdam naar Samos. Het toestel vloog daarna door naar Lesbos en van daar terug naar Amsterdam. Het geluk is blijkbaar met de dommen, want onze terugvlucht is op een maandag en alweer rechtstreeks naar Amsterdam. Dit toestel komt aan vanuit Skopelos. Blijkbaar is het vluchtschema van Sunweb/Eliza met de Transaviacharter op donderdag Adam Samos Lesbos Adam en op maandag Adam Skopelos Samos Adam.
Quote
(01 June 2016, 18:37)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 June 2016, 09:50)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Pieter. Goed teken, dat je zo ontspannen bent. Vliegen jullie terug over Limnos? Wij gaan vrijdag en maken een tussenstop op Samos op de heenreis.

Wij hebben bij Eliza geboekt en vligen op een donderdag rechtstreeks vanuit Amsterdam naar Samos. Het toestel vloog daarna door naar Lesbos en van daar terug naar Amsterdam. Het geluk is blijkbaar met de dommen, want onze terugvlucht is op een maandag en alweer rechtstreeks naar Amsterdam. Dit toestel komt aan vanuit Skopelos. Blijkbaar is het vluchtschema van Sunweb/Eliza met de Transaviacharter op donderdag Adam Samos Lesbos Adam en op maandag Adam Skopelos Samos Adam. Met Skopelos bedoel ik uiteraard Skiathos Airport. Alweer een foutje van mij dus, misschien teveel retsina gedronken tussen de middag?
Quote
@WimM: niet uitstappen op Samos hoor, anders blijf je er Smile
Quote
Hi Els, nee zal ik niet doen. Hoewel Samos echt geen straf zal zijn. Ben er 2x met veel plezier geweest.
Quote
Veel plezier Wim op Limnos.
Goede vlucht gewenst en een heerlijke vakantie.
Wij wisselen je af over 3 weken Sleepy
Zwaaien op het vliegveld haha.
Quote
Dank je Lucy. Ja we zwaaien. Zal hier verslag doen van de reis en Limnos, heb je hoop ik meer voorpret.
Quote
Ja leuk!
Heb nu al voorpret.
Las net dat ons app parathinalos sinds heel recent een zwembad (je) erbij heeft en pal aan zee, verheug me zeer!
Quote
Vrijdag heelhuids geland op Limnos. Eerste indruk is geweldig. Mooi iets gedateerd hotel in Myrina. Zaten nog wat gestrandde Engelsen na een birdhit op dit vogelrijke eiland.
Myrina doet ons denken aan Parga, kleiner maar knusser, het is hier iets kleinschaliger, helemaal het Griekenland zoals wij het kennen van lang geleden.
@Lucy en Marianne, wij zijn vandaag een dagje met het busje weg om meer van het eiland te zien. Vanaf dinsdag een huurauto om nog meer te zien. We doen verslag.
Wim
Quote
Wim,

Leuk dat je direct Limnos beschrijft! Wij kennen Parga niet maar begrijpen dat het "oude" hier nog wel te zien is!
Verheug mij alvast op de reis in sept!
Geniet er nog maar goed van!
Quote
Bijna een week op het zonovergoten Limnos, nou ja op een bui na.
Vandaag veel wind, op de terassen zijn de plastc schermen omlaag.
Niet zo bosrijk als bijvoorbeeld Lesbos of Chios, maar een charme die mij van dag 1 aanspreekt.
In de hoofdstraat van Myrina is het winkel aanbod divers. Zit van alles en niet alleen op de toerist gericht. Geen opdringerige obers, goede keuken en mooi meegenomen, spotgoedkoop.
Was voor ons ook spannend, maar helemaal top hier.
Wim
Quote
(16 February 2016, 17:43)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




3 maanden νότια Λιμβουργία, prachtig landschap, ideaal voor te wandelen en te fietsen en natuurlijk een bourgondische levensstijl.

Prachtig weer op mijn stekje in Zuid Limburg, ik blijf nog een tijdje.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Geen buien vanavond, Arthur?
Quote
Wat leuk dat je hier zo verslag doet Wim, dank!!!
Wij staan al te popelen, vrijdag over 2 wkn, 5:35, tickets binnen maar dan moet jij weer weg...
Geniet er nog maar heerlijk van!
Quote
Wij waren ooit op dagexcursie van Corfu naar Parga met stop op Paxos. Leuk maar erg toeristisch dorp vonden wij, beetje te druk toen dus dat Myrina wat minder toeristisch is kan ons alleen maar bekoren.
Wij zitten qua complex in het rustige Aghios Iannos.
Quote
(08 June 2016, 20:07)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geen buien vanavond, Arthur?

ik heb een hele koffer vol zon meegenomen, dat moet genoeg zijn, die paar regenbuitjes die nog komen vallen wel mee.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Deze zomer staat eerst een weekje Lesvos met vliegtuig (Skala Eressos) in de planning! Dan nog 3 weken werken/school en dan gaan we weer met de camper richting Griekenland! Geen vaste plannen dit jaar, hoewel de kinderen heel graag terug willen naar Kala Nera (Volos) We zullen zien waar we belanden. Ik zou graag via Montenegro en Albanië willen reizen dit jaar.
Quote
We waren eigenlijk pas van plan om in het najaar te gaan, maar we hebben nu twee weekjes vrij en schrokken ons rot van de weersvooruitzichten voor de komende twee weken.
Dus toch nog even gauw een extra weekje Kala Nera geboekt. Pilion: we komen er aan Smile
Nog meer forumleden die over een weekje in Kala Nera of elders in Pilion zijn? Misschien leuk om dan ergens een lekker ouzootje te gaan drinken Wink
Quote
Wat leuk, Ger. Veel plezier in Kala Nera, en ga zeker een keertje eten bij Paris!
Quote
(10 June 2016, 22:32)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat leuk, Ger. Veel plezier in Kala Nera, en ga zeker een keertje eten bij Paris!

Gaan we zeker doen Vito, we weten er inmiddels goed de weg (3 keer Kala Nera; 1 keer Afissos). Ook een dagje Agia Kyriaki en Damouchari zal zeker niet ontbreken op onze agenda Smile
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie gaat er dit jaar wel of juist niet? Vito 114 15.973 14 September 2020, 13:25
Laatste bericht: Geni
  Corona en vluchtelingencrisis: Toch naar Griekenland dit jaar? Ger 34 7.935 22 March 2020, 16:28
Laatste bericht: A en A
  Stijging toeristen dit jaar. Arthur 32 6.993 18 September 2018, 11:44
Laatste bericht: messara
  Waar heen volgend jaar? Patrick 83 19.805 07 June 2018, 16:14
Laatste bericht: JohanV
  Geen greece dit jaar gdvdmme roefke 57 19.637 04 October 2017, 20:49
Laatste bericht: roefke
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.658 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Uitstekend betonijzer. Wie ontrafelt dit mysterie ? Bouboulina 11 6.291 12 November 2015, 20:55
Laatste bericht: jjohn
  De beste DJ's komen dit jaar uit............ Ger 3 2.966 19 October 2015, 08:35
Laatste bericht: greece67
  Wie en waar heeft een eigen verblijfje? Markos 57 39.593 10 September 2013, 11:26
Laatste bericht: jjohn
  Waarom zou je weer naar Griekenland gaan dit jaar? Corry 9 8.782 17 January 2012, 19:26
Laatste bericht: greetz

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)