Fodelianakis olijfolie                 
Wie gaat naar waar dit jaar?
(08 October 2016, 10:30)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 October 2016, 10:21)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi verwoord Johan. Alexandra is daar super in, is begonnen bij de Libelle Griekenland reizen. Dat heeft zij groot gemaakt. Is nooit meer geweest wat het was toen ze daar weg ging.
Mocht er stakingen zijn, zoals nu, dan wordt dat ook allemaal geregeld.

Dat klopt Goedas, je kent haar dus ook? Haar reizen hebben altijd extra's en inderdaad, alles, maar ook echt alles wordt geregeld, haar klanten zijn alles voor haar. Maar, ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar s.v.p. niet meer ongefundeerd schreeuwen dat een pakketreis 2 tot 3 keer zo duur is als alles zelf regelen, want dat klopt gewoon niet. Net als met alles in het leven is alle waar naar zijn geld. (Vind ik dan Rolleyes ).

Wel Johan, voor de prijs van 2-3 weken pakketreis gaan wij 5,5 week naar Griekenland door alles zelf te regelen. Idem dito dit jaar toen we naar Sri Lanka en de Maladiven geweest zijn. Voor onze 3,5 week betaalden we evenveel als voor 1 week met een reisorganisatie.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(08 October 2016, 13:23)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 October 2016, 10:30)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 October 2016, 10:21)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi verwoord Johan. Alexandra is daar super in, is begonnen bij de Libelle Griekenland reizen. Dat heeft zij groot gemaakt. Is nooit meer geweest wat het was toen ze daar weg ging.
Mocht er stakingen zijn, zoals nu, dan wordt dat ook allemaal geregeld.

Dat klopt Goedas, je kent haar dus ook? Haar reizen hebben altijd extra's en inderdaad, alles, maar ook echt alles wordt geregeld, haar klanten zijn alles voor haar. Maar, ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar s.v.p. niet meer ongefundeerd schreeuwen dat een pakketreis 2 tot 3 keer zo duur is als alles zelf regelen, want dat klopt gewoon niet. Net als met alles in het leven is alle waar naar zijn geld. (Vind ik dan Rolleyes ).

Wel Johan, voor de prijs van 2-3 weken pakketreis gaan wij 5,5 week naar Griekenland door alles zelf te regelen. Idem dito dit jaar toen we naar Sri Lanka en de Maladiven geweest zijn. Voor onze 3,5 week betaalden we evenveel als voor 1 week met een reisorganisatie.

dus het verhaal over die Gierige Kaaskoppen klopt dus ook niet
Quote
(08 October 2016, 13:23)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 October 2016, 10:30)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 October 2016, 10:21)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi verwoord Johan. Alexandra is daar super in, is begonnen bij de Libelle Griekenland reizen. Dat heeft zij groot gemaakt. Is nooit meer geweest wat het was toen ze daar weg ging.
Mocht er stakingen zijn, zoals nu, dan wordt dat ook allemaal geregeld.

Dat klopt Goedas, je kent haar dus ook? Haar reizen hebben altijd extra's en inderdaad, alles, maar ook echt alles wordt geregeld, haar klanten zijn alles voor haar. Maar, ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar s.v.p. niet meer ongefundeerd schreeuwen dat een pakketreis 2 tot 3 keer zo duur is als alles zelf regelen, want dat klopt gewoon niet. Net als met alles in het leven is alle waar naar zijn geld. (Vind ik dan Rolleyes ).

Wel Johan, voor de prijs van 2-3 weken pakketreis gaan wij 5,5 week naar Griekenland door alles zelf te regelen. Idem dito dit jaar toen we naar Sri Lanka en de Maladiven geweest zijn. Voor onze 3,5 week betaalden we evenveel als voor 1 week met een reisorganisatie.

Malediven met Griekenland vergelijken is appels met peren vergelijken Patrick. Maar als jij inderdaad 5,5 weken met twee personen naar Griekenland kan, waarbij alles geregeld is (vlucht, transfer en fatsoenlijke acco) en dat kost niet meer dan 1100,00, dan wil ik dat graag weten. Wel belangrijk dat we altijd tussen de mensen moeten zitten, dus niet in een afgelegen dorpje, voor 's avonds hebben we graag levendigheid, genoeg keuzes uit restaurantjes, acco vlak aan het strand, dus dat betekent toeristisch. Binnenland is voor ons geen alternatief, daar gaan we overdag met de auto heen. Ik wil dat serieus graag weten want dat klinkt interessant!
Waarschijnlijk kom je met een totaal andere bestemming/invulling en dat is mijn punt. Jouw goedkope vakantie kan voor mij intens duur zijn, omdat ik niet krijg wat ik wil. Oftewel of een vakantie duur is of niet is relatief. Duur is iets anders dan veel geld kosten. Desalniettemin hou ik me altijd aanbevolen als iemand mijn vakantie goedkoper kan aanbieden met behoud van onze wensen. Goedkoper zonder aan onze wensen te voldoen is dus "duurder".
We hebben deze discussie in de afgelopen jaren al zo vaak gevoerd, op een gegeven moment blijven we ons zelf herhalen. Een "zelfsamensteller" zal geen "pakketreisboeker" worden en omgekeerd (even generaliserend Sleepy ). Leven en laten leven Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Dit hebben wij betaald voor zelf samengesteld reis naar Naxos

vliegreis         Brussel - Athene                     retour              312    (2 pers.)
vliegreis         Athene - Naxos                       retour              304    (2 pers.)

huur appartement                            17 x 45                        765
huur auto                                        17 x 23                        391

totaal 17 dagen met 2 personen                                    =    1.772 euro
Quote
(08 October 2016, 13:48)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 October 2016, 13:23)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 October 2016, 10:30)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat klopt Goedas, je kent haar dus ook? Haar reizen hebben altijd extra's en inderdaad, alles, maar ook echt alles wordt geregeld, haar klanten zijn alles voor haar. Maar, ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar s.v.p. niet meer ongefundeerd schreeuwen dat een pakketreis 2 tot 3 keer zo duur is als alles zelf regelen, want dat klopt gewoon niet. Net als met alles in het leven is alle waar naar zijn geld. (Vind ik dan Rolleyes ).

Wel Johan, voor de prijs van 2-3 weken pakketreis gaan wij 5,5 week naar Griekenland door alles zelf te regelen. Idem dito dit jaar toen we naar Sri Lanka en de Maladiven geweest zijn. Voor onze 3,5 week betaalden we evenveel als voor 1 week met een reisorganisatie.

Malediven met Griekenland vergelijken is appels met peren vergelijken Patrick. Maar als jij inderdaad 5,5 weken met twee personen naar Griekenland kan, waarbij alles geregeld is (vlucht, transfer en fatsoenlijke acco) en dat kost niet meer dan 1100,00, dan wil ik dat graag weten. Wel belangrijk dat we altijd tussen de mensen moeten zitten, dus niet in een afgelegen dorpje, voor 's avonds hebben we graag levendigheid, genoeg keuzes uit restaurantjes, acco vlak aan het strand, dus dat betekent toeristisch. Binnenland is voor ons geen alternatief, daar gaan we overdag met de auto heen. Ik wil dat serieus graag weten want dat klinkt interessant!
Waarschijnlijk kom je met een totaal andere bestemming/invulling en dat is mijn punt. Jouw goedkope vakantie kan voor mij intens duur zijn, omdat ik niet krijg wat ik wil. Oftewel of een vakantie duur is of niet is relatief. Duur is iets anders dan veel geld kosten. Desalniettemin hou ik me altijd aanbevolen als iemand mijn vakantie goedkoper kan aanbieden met behoud van onze wensen. Goedkoper zonder aan onze wensen te voldoen is dus "duurder".
We hebben deze discussie in de afgelopen jaren al zo vaak gevoerd, op een gegeven moment blijven we ons zelf herhalen. Een "zelfsamensteller" zal geen "pakketreisboeker" worden en omgekeerd (even generaliserend Sleepy ). Leven en laten leven Wink

Johan, ik vergelijk de Malediven niet met Griekenland. Ik vergelijk wat wij betalen voor een zelf samengestelde reis met het aanbod van een reisorganisatie.

Wij zijn nu voor ongeveer 5,5 weken in Griekenland. Dat kost ons (vliegtickets, boottickets, verblijven en huur auto of quad) ongeveer tussen 2.000 en 2.200 Euro (1000/1100 Euro per persoon). De huur van een transportmiddel hangt een beetje af van de locatie. Op Samos en Ikaria was dat een auto, op Patmos en Kalymnos een quad, op de kleine eilandjes Fourni en Lipsi hebben we niks gehuurd.
Waar we acco nemen is ook voor ons belangrijk. Op Samos was dat nabij het vliegveld op 2 Km van Pythgorio. Op Ikaria zaten we aan de haven op de plateia. Fourni was 20 meter van het strand, 50 meter van de aanlegsteiger van de ferry en 50 meter van het centrum van het dorp. In Skala, Patmos was onze acco in het centrum op 2 minuten van de 'boulevard' en met zicht op Chora en het klooster. In Lipsi zaten we aan de boulevard, 150 meter van het strand en 50 meter van restaurants. Nu in Kalymnos zitten we aan de rand van Massouri, zowat het belangrijkste toeristische oord van het eiland. 4 trapjes af en we zitten in het restaurant en gewoon de weg oversteken, enkele trappen naar beneden en we zitten op het strand. En onze laatste pleisterplaats in Leros is eveneens nabij het strand en in een toeristisch centrum.
Bij het uitpluizen van de mogelijke accomodaties kruipt wel veel tijd voor we ze vastleggen, maar dat is dikwijls de moeite waard. Google maps en Earth zijn 2 van mijn beste vrienden daarbij.
In Lipsi betaalden we bijvoorbeeld 18 Euro /dag voor een ruime studio met een balkon met zicht op zee. Het vergt zoals gezegd wat tijd maar het levert wel wat op. Een pakketreis bij een Belgische touroperator zou ons voor slechts 2 weken ook zowat 2.000 Euro kosten en dan hebben we de keuze tussen 'slechts' Kreta, Kos, Corfu, Zakynthos, Halkidiki, Mykonos en Santorini.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Dat is een mooi prijsje Patrick. Het zijn niet de locaties (en de periode die wij kunnen/willen) die wij bezoeken in Griekenland, dus voor ons niet interessant, maar je hebt zeker eer van je werk als je het voor dat bedrag voor elkaar krijgt.
Het verschil in prijs en de mogelijkheden voor Griekenland tussen NL en BE touroperators (of hun respectievelijke tak) is bekend. Vanuit NL vaak goedkoper omdat we veel meer logies only aanbieden en bij de Belgische tak van bv een Sunweb er meer op de halfpension en all-in wordt ingezet. Inderdaad in BE minder keuze, dus hoger tarief. Alleen in NL kan het al 150,00 schelen als je niet kiest voor vertrek vanaf Schiphol om 06.00 uur maar om 15.00 uur vanaf Eindhoven of Rotterdam vertrekt. Scheelt je wel een dag natuurlijk. Zelf vertrek ik het liefst zo vroeg mogelijk. (Is vaak dus wel de duurste optie, de genoemde max. 1100,00).  Steeds meer ook krijg je bij de touroperators in NL de mogelijkheid om voor verschillende luchthavens te kiezen en zo je tarief te beïnvloeden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(08 October 2016, 23:09)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is een mooi prijsje Patrick. Het zijn niet de locaties (en de periode die wij kunnen/willen) die wij bezoeken in Griekenland, dus voor ons niet interessant, maar je hebt zeker eer van je werk als je het voor dat bedrag voor elkaar krijgt.
Het verschil in prijs en de mogelijkheden voor Griekenland tussen NL en BE touroperators (of hun respectievelijke tak) is bekend. Vanuit NL vaak goedkoper omdat we veel meer logies only aanbieden en bij de Belgische tak van bv een Sunweb er meer op de halfpension en all-in wordt ingezet. Inderdaad in BE minder keuze, dus hoger tarief. Alleen in NL kan het al 150,00 schelen als je niet kiest voor vertrek vanaf Schiphol om 06.00 uur maar om 15.00 uur vanaf Eindhoven of Rotterdam vertrekt. Scheelt je wel een dag natuurlijk. Zelf vertrek ik het liefst zo vroeg mogelijk. (Is vaak dus wel de duurste optie, de genoemde max. 1100,00).  Steeds meer ook krijg je bij de touroperators in NL de mogelijkheid om voor verschillende luchthavens te kiezen en zo je tarief te beïnvloeden.
Quote
Metaxa, als jij rechtstreeks bij de accommodatie boeken voor een dubbeltje op de eerste rij vindt dan is dat jouw mening.
Ik vind het een win win situatie: er zit geen touroperator tussen dus beiden betalen geen commissie aan een derde partij. Wij betalen minder en zij verdienen meer, wat wil je nog meer?

Overigens @Johan: de vakantie die wij dit jaar hadden, kostte bij een touroperator € 2800,- . Nu waren wij 2200,- kwijt. Dus ja, wederom flink goedkoper.
Maar goed, dat is mijn ervaring en gebaseerd op wat wij zoeken.
Wij zijn ook individualisten en wij gaan ook veel naar de USA waar je eigenlijk altijd je reis zelf samenstelt.
Quote
(09 October 2016, 09:17)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Metaxa, als jij rechtstreeks bij de accommodatie boeken voor een dubbeltje op de eerste rij vindt dan is dat jouw mening.
Ik vind het een win win situatie: er zit geen touroperator tussen dus beiden betalen geen commissie aan een derde partij. Wij betalen minder en zij verdienen meer, wat wil je nog meer?

Overigens @Johan: de vakantie die wij dit jaar hadden, kostte bij een touroperator € 2800,- . Nu waren wij 2200,- kwijt. Dus ja, wederom flink goedkoper.
Maar goed, dat is mijn ervaring en gebaseerd op wat wij zoeken.
Wij zijn ook individualisten en wij gaan ook veel naar de USA waar je eigenlijk altijd je reis zelf samenstelt.

Vito,was bedoeld als grap,maar wij doen eigenliijk precies hetzelfde,en vragen er dan
ook nog bij of ze cash of met de credit card willen,het antwoord is niet zo moeilijk denk ik Rolleyes
Quote
Je hebt volledig gelijk Vito, dat is ook precies wat ik aangegeven heb. Gebaseerd op wat jullie zoeken. Onze wensen kunnen vaak niet goedkoper als je het zelf samenstelt. Daarnaast vinden wij dat ontzorgen best geld mag kosten, want je krijgt er ook veel voor. Ongetwijfeld zullen een heleboel mensen kunnen aangeven dat ze slimmer zijn geweest dan een touroperator. (Lees minder geld kwijt gebaseerd op hun (eventueel aangepaste) wensen). En dat is prima! Daartegenover kan ikzelf (kan alleen maar vanuit onze situatie spreken) reizen zetten waar het omgekeerd is, of waar we bewust wat meer betalen om "ontzorgt" te worden. En dat is maar goed ook, want anders zijn een heleboel mensen hun baan kwijt en daar kan ik helaas zelf maar al te goed over meespreken. Maar, meer betalen betekent dus niet duurder! Als iedereen verschillend zijn vakantie blijft boeken zijn alle mensen tevree   Wink  Wat mij gewoon tegen het hoofd stootte zijn uitspraken als dat dat standaard twee tot drie keer zo duur is.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Ik ben het met Johan eens.
En in het hoogseizoen (moeten) reizen en dan niet naar de zgn bulk-bestemmingen gaan, en dan ook nog eens alle eisen die men aan een verblijf stelt, dan kost het heel veel tijd en zal het niet of niet veel goedkoper zijn als je hetzelf allemaal regelt. En sommigen kunnen ook nog de pech hebben dat ze ivm overlijden of ziekte hals over kop naar huis moeten, nou, dan is een hostess die alles regelt toch wel fijn hoor!.
Quote
Nou, de 'hulp' die ik ooit heb gehad van een hostess heeft mij van de wal in de sloot geholpen. Volgende keer vraag ik zoiets wel direct aan de Grieken, daar had ik meer aan gehad. De apotheker gaf zelfs aan dat de hostess volledig de plank mis had geslagen.
Neemt niet weg, dat er idd toppers van hostesses zijn zoals Marga in Stoupa die velen hier ook wel zullen kennen.

Johan, je uitleg is me duidelijk. Zoals al eerder aangegeven: ieder het zijne.
Ik geloof dat ik ook echt de enige was in het vliegtuig die zelf de boel geregeld had. Verder allemaal pakketreizen.
Quote
(09 October 2016, 14:01)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou, de 'hulp'  die ik ooit heb gehad van een hostess heeft mij van de wal in de sloot geholpen. Volgende keer vraag ik zoiets wel direct aan de Grieken, daar had ik meer aan gehad. De apotheker gaf zelfs aan dat de hostess volledig de plank mis had geslagen.
Neemt niet weg, dat er idd toppers van hostesses zijn zoals Marga in Stoupa.

Wij hadden tijdens de staking van afgelopen week een hostess van Sunweb (Renate) welke voor al haar gasten geregeld had dat ze op tijd, comfortabel en met extra zorg en service thuis kwamen. 
Degenen welke zelf hun vakantie geregeld hadden bv via Air Berlin, konden pas 6 dagen later naar huis waarbij ze alles zelf moesten regelen. (Air Berlin gaf totaal niet thuis en was zelfs dagenlang onbereikbaar?!?)
Wel met een beetje hulp van onze hostess welke zorgde dat zij met ons mee op de catamaran konden zodat ze in ieder geval van het eiland kwamen waarna ze op Rhodos een vlucht konden boeken over veel schijven.

Dan is zo'n hostess toch goud waard.
Quote
Metaxa schrijft : We vragen er dan ook nog bij of ze cash of met de credit card willen,het antwoord is niet zo moeilijk denk ik 

En toch, hoe goed bedoelt ook, je helpt daar de Griekse economie en uiteindelijk de Grieken niet mee. Je houdt het moordend zwart geld circuit in stand en dat is nu precies 1 van de grootste oorzaken van de Griekse crisis en ellende nu.
Quote
(09 October 2016, 15:56)Rododafni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Metaxa schrijft : We vragen er dan ook nog bij of ze cash of met de credit card willen,het antwoord is niet zo moeilijk denk ik 

En toch, hoe goed bedoelt ook, je helpt daar de Griekse economie en uiteindelijk de Grieken niet mee. Je houdt het moordend zwart geld circuit in stand en dat is nu precies 1 van de grootste oorzaken van de Griekse crisis en ellende nu.

Als ik cash betaal komt het gewoon uit de flappetap in griekenland, dus mag ik aannemen dat  dit
geen Zwart geld is en wie zegt mij dat ze dat geld niet aangeven bij de belasting,kunnen wij alleen
maar naar raden
Quote
@Rododafni. Ben het helemaal met je eens. Zodra het geld uit de muur is, is de regie weg. Je eerlijke geld kan zomaar in de onderwereld verdwijnen. Klein winkeltje kan ik echt wel mee leven, maar mensen die goed verdienen moeten gewoon betalen, ook hotels die bij 14 nachten in het voorseizoen er 12 in rekening brengen. Moet echt stoppen.
Quote
OP Milos hadden wij een klein  vissershuisje  gehuurd van twee oudjes waarvan de kinderen
gemigreerd waren naar Australie,die mensen spraken dus geen woord engels, toen we gingen
betalen schreef hij in het zand dat we 125euro moesten betalen, die hadden  uiteraard geen
pin apparaat , en dat geld zal ook wel niet in het criminele circuit terecht zijn gekomen
Quote
In mei naar Anaxos, Lesbos. Helaas nog wat lang om af te tellen....
Quote
Oh, dat vingertje wijzen. Waarom zo moeien met andermans zaken en de wereld vertellen hoe we vinden dat zij het (zouden) moeten doen. Vind ik afgrijselijk en zooo ergerlijk. Beginnen met in eigen land voor eigen deur te vegen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(09 October 2016, 18:13)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




OP Milos hadden wij een klein  vissershuisje  gehuurd van twee oudjes waarvan de kinderen
gemigreerd waren naar Australie,die mensen spraken dus geen woord engels, toen we gingen
betalen schreef hij in het zand dat we 125euro moesten betalen, die hadden  uiteraard geen
pin apparaat , en dat geld zal ook wel niet in het criminele circuit terecht zijn gekomen

up

Op Tinos hebben wij ook zo ooit eens iets gehuurd. En iedre dag kwamen opa en oma kijken hoe het met hun duiven gesteld was en ze voederen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(09 October 2016, 15:56)Rododafni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Metaxa schrijft : We vragen er dan ook nog bij of ze cash of met de credit card willen,het antwoord is niet zo moeilijk denk ik 

En toch, hoe goed bedoelt ook, je helpt daar de Griekse economie en uiteindelijk de Grieken niet mee. Je houdt het moordend zwart geld circuit in stand en dat is nu precies 1 van de grootste oorzaken van de Griekse crisis en ellende nu.

Off topic: Sinds wanneer is zwart geld niet goed voor de economie?
Zwart betaald geld wordt rechtstreeks in de economie gepompt. Men gaat ervan op vakantie, koopt extra kleding, leuke dingen voor zijn kinderen, nieuwe meubels of men gaat vaker uit eten. Dat geld blijft rondgaan.
Vroeg of laat wordt er zelfs belasting over betaald echter niet door "de 1e ontvanger".
Quote
Ga op 18-10 naar Kreta,vlieg met ryan air,retour 78,-eurotjes.De laatste keer dat ik met een reisburo
bent geweest was in 1969 naar Oostenrijk.Doe het rustig aan ga lekker in Plakias een beetje vissen
en wat schilderen(aquarel)9 november weer terug naar Rotterdam.
Groeten uit een droog en winderig Rotterdam.

JVW
Quote
In ons geval is het wie ging naar waar.
Gisteren weer thuis gekomen van 10 dagen Rhodos. Erg mooi weer gehad en genoten van de oude stad. Wij hadden een mooi hotel dicht bij het zeeaquarium in Rhodos-stad, dus lopen geen punt. Parkeren wel.
Ook 3 dagen een auto om wat rond te tuffen en naar Lindos geweest, voor de weinigen hier die het niet kennen , het Marken en Volendam van Rhodos. Hier ook de menukaarten in het Nederlands.
Erg toeristisch maar goed te doen als stedentrip in oktober.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie gaat er dit jaar wel of juist niet? Vito 114 15.757 14 September 2020, 13:25
Laatste bericht: Geni
  Corona en vluchtelingencrisis: Toch naar Griekenland dit jaar? Ger 34 7.860 22 March 2020, 16:28
Laatste bericht: A en A
  Stijging toeristen dit jaar. Arthur 32 6.829 18 September 2018, 11:44
Laatste bericht: messara
  Waar heen volgend jaar? Patrick 83 19.305 07 June 2018, 16:14
Laatste bericht: JohanV
  Geen greece dit jaar gdvdmme roefke 57 19.156 04 October 2017, 20:49
Laatste bericht: roefke
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.520 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Uitstekend betonijzer. Wie ontrafelt dit mysterie ? Bouboulina 11 6.196 12 November 2015, 20:55
Laatste bericht: jjohn
  De beste DJ's komen dit jaar uit............ Ger 3 2.936 19 October 2015, 08:35
Laatste bericht: greece67
  Wie en waar heeft een eigen verblijfje? Markos 57 39.234 10 September 2013, 11:26
Laatste bericht: jjohn
  Waarom zou je weer naar Griekenland gaan dit jaar? Corry 9 8.738 17 January 2012, 19:26
Laatste bericht: greetz

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)