Transavia annuleert vluchten Lesbos.
#1
Goedemorgen,
Ik heb gisteren gehoord dat Transavia alle vluchten naar Lesbos annuleert vanaf April. Weet iemand hier meer vanaf? Gelukkig vliegt Corendon nog wel op Lesbos, maar dit is natuurlijk verschrikkelijk voor het toerisme >lees inwoners van Lesbos.
Quote
#2
Misschien niet meer winstgevend omdat juist Corendon er al op vliegt?
Quote
#3
Op de site van Transavia kan je op een enkele vlucht in maart na, idd geen vluchten naar Lesbos meer boeken.
Neckermann schijnt ook Lesbos uit zijn aanbod gehaald te hebben? Op hun site niet (meer) mogelijk om te boeken.

Net gekeken  bij Sunweb naar een app. in Petra voor eind juni. Daar staat wel nog vermeld dat je met Transavia vliegt?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
mss effe vragen aan Sunweb
Quote
#5
Bij Sunweb en consorten staat, u heeft de keuze uit alle beschikbare vluchten en vlieg- maatschappijen en ook, o.a met Transavia, ze vliegen gewoon met de goedkoopste en als ze net als Corendon werken en de kist niet vol is krijg je ook nog een tussenlanding in Turkye.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
er gaan 4 of 5 vluchten per dag met olympic air  vanaf athene en Thessaloníki ,
naar lesbos al vanaf 75 euro retour
Quote
#7
Transavia vliegt vast nog wel op Lesbos, maar waarschijnlijk alleen in opdracht van touroperators (Sunweb) en niet met losse tickets
Quote
#8
(22 February 2016, 10:27)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij Sunweb en consorten staat, u heeft de keuze uit alle beschikbare vluchten en vlieg- maatschappijen en ook, o.a met Transavia, ze vliegen gewoon met de goedkoopste en als ze net als Corendon werken en de kist niet vol is krijg je ook nog een tussenlanding in Turkye.

Arthur, als je verder gaat kijken en gaat boeken, staat er duidelijk : "U vliegt met Transavia". (App Elektra in Petra voor vertrekdatum 23 juni).Pas bij de boekingspagina zie je met wie je voor die bestemming en datum vliegt. Jouw tekst is waarschijnlijk van de algemene pagina? Misschien dat Transavia alleen zijn lijnvluchten naar Lesbos gecanceld heeft? Anders bedondert Sunweb de boel (ja, ik weet, inkoppertje), of ze moeten het nog aanpassen. Rolleyes
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Sunweb is van alle markten thuis
Quote
#10
(22 February 2016, 11:21)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Transavia vliegt vast nog wel op Lesbos, maar waarschijnlijk alleen in opdracht van touroperators (Sunweb) en niet met losse tickets

Klopt volgens mij want ik zie dit afgelopen jaren bij meer bestemmingen. 
Heel soms worden ze later ineens wel als losse ticket toegevoegd.
Quote
#11
losse tickets van amsterdam naar lesbos zijn te boeken bij sunweb
vanaf brussel bij thomas cook
Quote
#12
Bericht vandaag op de FB pagina van Pandora travel Lesbos

Nederlandse vakantiegangers opgelet! 

Dit weekend werd bekend dat Transavia dit vakantieseizoen niet langer chartervluchten naar Lesbos zal aanbieden. Transavia vliegt WEL elke DONDERDAG rechtstreeks naar het eiland, voor gasten van Sunweb en Corendon. Deze touroperators zijn een samenwerkingsverband aangegaan. Op MAANDAG vliegt Corendon naar Lesbos, op donderdag Transavia. De tickets voor de donderdagvlucht zijn niet rechtstreeks bij Transavia te boeken, maar via de touroperators. Vooralsnog heeft TUIfly nog een vlucht naar Lesbos op het programma staan voor DINSDAG en VRIJDAG. 

Het is dus nog steeds heel goed mogelijk om op vakantie te komen naar ons prachtige eiland. DOEN!!!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#13
Het zal niet uit weelde zijn denk ik dan maar.
Quote
#14
Lekkere opmerking.
Ik dacht dat dit een site van Griekenland liefhebbers was.
Hopelijk komen er positievere antwoorden voor bewoners van Lesvos op deze site.

Signomi,
Costas
Quote
#15
Mag je niet realistisch zijn, Costas? Ik begrijp dat het voor Lesbos-liefhebbers niet is wat ze willen horen, maar het is wél de realiteit. En dat maakt mij niet minder Griekenlandliefhebber dan de gemiddelde Oriste-bezoeker maar alles door een roze bril bekijken lijkt me ook niet gewenst.
Quote
#16
Eerste vlucht Sunweb

[video=youtube]http://[/video]
Quote
#17
Wat een misselijk filmpje van weer een zeer tendentieus POW maar dat zijn we al eigenlijk niet anders gewent van deze Telegraaf kloon.

Kon het dan niet laten om dan toch ook dit berichtje van Tania op haar Facebook weer hier neer te zetten.

****************
Ik wil toch wel eens iets kwijt : zomer 2016 wordt voor ons -de lokale bevolking van Lesvos de meest rampzalige zomer in de geschiedenis omdat de vluchten vanuit verschillende europese landen massaal werden geschorst zonder dat-althans volgens ons- dat nodig zou zijn geweest. Het vluchtelingenprobleem bestaat, maar alles in verband daarmee is zo goed georganiseerd dat als je geen vluchtelingen wil zien,je er ook geen ziet. Meer overlast hebben we van alle vrijwilligers die zich hier voor de voeten lopen en denken dat ze hier de maat kunnen slaan zonder ook maar rekening te houden met ons.
Dus aan de ene kant worden de vluchten geschorst-waaronder ook enkele nederlandse vluchten- omdat er geen boekingen zijn omdat mensen bang gemaakt worden door alles wat er in de pers wordt verteld.En weer benadruk ik TEN ONRECHTE.
Aan de andere kant wordt er een vlucht extra ingelegd om vrijwilligers hier naar toe te brengen.
Het is momenteel heel erg in om de humane toer op te gaan (en dat is ook niet verkeerd), maar wat zou ik graag eens iemand ontmoeten die met een project uitpakt om de lokale bevolking te helpen die gebukt gaat onder de grooste crisis (en economisch en vluchtelingen) ooit. Waarom eens geen project opzetten om vakantiegangers hier naar toe te brengen zodat wij hier kunnen overleven,zodat wij ook niet moeten denken aan emigreren? Wij vragen niet veel : gewoon eens iemand die zich ook interesseert aan ons. Wij zijn het die ons al maandenlang inzetten om het voor iedereen hier leefbaar te houden,wij ruimen op,wij vangen op,wij maken schoon........en toch zijn wij het die gestraft worden.
Dus dat dat allemaal een beetje dubbel is,snappen jullie ook wel.
Tania
Wel wil ik vermelden dat wij alle hulporganisaties die zich op een professionele manier voor de vluchtelingen inzetten, bedanken,maar het gehad hebben met elke vrijwilliger die zich hier als een cowboy op vakantie gedraagt.
[Afbeelding: safe_image.php?d=AQBXFYbJ4T7iomfb&w=487&...xt=png2jpg]

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_medium=Social&utm_campaign=Organic_Lesbosextra
Quote
#18
Gelukkig zijn er ook reportages die meer integer Zijn
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Of deze Deze video op LINDA.tv móet je even zien: Afl. 6 Johnny interviewt vrijwilliger Joost: ‘Ik voelde het lijfje verslappen’
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#19
(22 February 2016, 08:42)Skala schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goedemorgen,
Ik heb gisteren gehoord dat Transavia alle vluchten naar Lesbos annuleert vanaf April. Weet iemand hier meer vanaf? Gelukkig vliegt Corendon nog wel op Lesbos, maar dit is natuurlijk verschrikkelijk voor het toerisme >lees inwoners van Lesbos.

Goedenmorgen,

Ook de door ons in nnov 2015 geboekte tickets bijTransavia vlucht op 7 juni 2016 en/tot 5 juli 2016 naar Rhodos,
 is zonder enig overleg gecanceld.

Wel kwam er een mail dat we nu op donderdag 9 juni en terug op 7 juli geboekt staan.

Navraag leverde dat alle extra`s  dezelfde voorwaarden hadden zonder kosten. Hoezo? wij wijzigen niet!
Transavia  vliegt alleen nog juli en mischien augustus op de dinsdag op Rhodos, aldus klantenservice.
Blijft  nu zondag en donderdag als vlucht dag over.

Zag bij sunweb dat je de dinsdag buiten juli niet kunt boeken.

Groet Henk
Quote
#20
(27 February 2016, 12:22)Henkd schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 February 2016, 08:42)Skala schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goedemorgen,
Ik heb gisteren gehoord dat Transavia alle vluchten naar Lesbos annuleert vanaf April. Weet iemand hier meer vanaf? Gelukkig vliegt Corendon nog wel op Lesbos, maar dit is natuurlijk verschrikkelijk voor het toerisme >lees inwoners van Lesbos.

Goedenmorgen,

Ook de door ons in nnov 2015 geboekte tickets bijTransavia vlucht op 7 juni 2016 en/tot 5 juli 2016 naar Rhodos,
 is zonder enig overleg gecanceld.

Wel kwam er een mail dat we nu op donderdag 9 juni en terug op 7 juli geboekt staan.

Navraag leverde dat alle extra`s  dezelfde voorwaarden hadden zonder kosten. Hoezo? wij wijzigen niet!
Transavia  vliegt alleen nog juli en mischien augustus op de dinsdag op Rhodos, aldus klantenservice.
Blijft  nu zondag en donderdag als vlucht dag over.

Zag bij sunweb dat je de dinsdag buiten juli niet kunt boeken.

Groet Henk

Idioot, dat ze je zonder enig overleg op een anderre vlucht zetten. Kreeg het wel even Spaans benauwd, want wij hebben ook tickets direct bij Transavia geboekt voor Rhodos, gelukkig toevallig dit jaar voor de donderdag. Andere jaren gingen wij altijd op dinsdag.
Quote
#21
Zal misschien wel met Kos te maken hebben? Verleden jaar hadden wij bij Transavia op de vlucht naar Rhodos een tussenlanding op Kos. Ik denk dat plm. 1/3 van de vlucht er op Kos uit ging. De terugvlucht naar AMS was ook al op Kos geland. Als de boekingen voor o.a. Kos scherp teruggelopen zijn, krijgen ze die vluchten niet meer vol en kan je dus vliegdagen schrappen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#22
bij  vluchtvertraagd.nl even navragen of dit zo maar kan
Quote
#23
@Henkd, misschien heb je hier wat aan

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
(27 February 2016, 13:53)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Henkd, misschien heb je hier wat aan

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoi Metaxa,

Wij hebben alleen tickets, en dan zijn er niet dezelfde voorwaarden. Kon wel geld terug. of 2 dagen minder, in juli vliegen ze weer wel op dinsdag.

En  bij nieuwe boeking bij Corendon zijn we duurder uit. dan wel op de dinsdag dan.

Heb inmiddels van onze Griekse vrienden  mail, dat het geen probleem is om alles twee dagen "op te schuiven"

 Henk
Quote
#25
Men kan toch altijd met Aegean Airlines? Oke dan heb je een overstap in Athene. Maar voor 290 EURO pp zit je in de door Henkd genoemde periode op Kos. Vlucht wordt geheel door Aegean uitgevoerd. Amserdam - Athene - Kos vv. Is flexticket, dus inclusief koffer en wijzigbaar. Ga je go light ben je goedkoper uit. Wel koffer extra bijboeken, dus berekenen. En je krijgt zelfs nog eten aan boord. Qua maatschappij stukken beter - naar mijn mening en dat heeft niets met eten te maken - dan de Nederlandse maatschappijen. Sinds zij - wel direct in de zomer - op Rhodos vliegen, ben ik alleen maar goedkoper uit.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#26
In tegenstelling tot Thomas Cook Nederland blijft Thomas Cook België wel reizen naar Lesbos verkopen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Ik denk dat er een knoop in de draad geraakt. Het begint te klinken alsof je geen vakantie meer kan boeken naar deze eilanden.
Transavia is gestopt met losse vluchten te verkopen via hun site (de zogenaamde lijndienst) naar een aantal eilanden, hierdoor zijn vluchtdagen komen te vervallen. Díe vluchten werden ook door touroperators gebruikt. Men (touroperator) is niet gestopt met reizen naar deze eilanden, er zijn - door het stoppen van Transavia van de zogenaamde lijndienst - alleen minder keuzes in reisdagen. (Misschien alleen een touroperator die alleen op een bepaalde dag wilde vliegen) De reden lijkt mij dat al jarenlang de vliegtuigen leger en leger raakten en er meer en meer met tussenlandingen gevlogen werd. Is nu eenmaal duur en ook zeker niet duurzaam. Dat hierdoor ook sommige opstapplaatsen zijn komen te vervallen lijkt me een logisch gevolg. Daarnaast is de nieuwe speler als Aegean met redelijk geprijsde (in)directe vluchten op de markt gekomen. Hierdoor zelfs een grotere keuze aan vliegdagen. Zekers voor degenen die zelf accommodatie regelen.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#28
(27 February 2016, 15:00)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Men kan toch altijd met Aegean Airlines? Oke dan heb je een overstap in Athene. Maar voor 290 EURO pp zit je in de door Henkd genoemde periode op Kos. Vlucht wordt geheel door Aegean uitgevoerd. Amserdam - Athene - Kos vv. Is flexticket, dus inclusief koffer en wijzigbaar. Ga je go light ben je goedkoper uit. Wel koffer extra bijboeken, dus berekenen. En je krijgt zelfs nog eten aan boord. Qua maatschappij stukken beter - naar mijn mening en dat heeft niets met eten te maken - dan de Nederlandse maatschappijen. Sinds zij - wel direct in de zomer - op Rhodos vliegen, ben ik alleen maar goedkoper uit.

Dat klopt.  we hebben nu 430 euro betaald 2 tickets.( laat TR maar zorgen dat we er komen).
Ben het helemaal met je eens  wat Aegean betreft.
We hebben 20 jaar met Olympic via Athene gevlogen 2x p/j. En die was ook stukken beter dan de NL vliegers van nu..
En met kerst moet je nu zo wie zo met Aegaen.

Maar onze Griekse  vrienden wonen op Rhodos, kennen we alweer meer als 30 jaar.
Het is geregeld vandaag, dus nog een paaar maanden Smile .

Groet Henk
Quote
#29
(27 February 2016, 16:37)Henkd schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 February 2016, 15:00)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Men kan toch altijd met Aegean Airlines? Oke dan heb je een overstap in Athene. Maar voor 290 EURO pp zit je in de door Henkd genoemde periode op Kos. Vlucht wordt geheel door Aegean uitgevoerd. Amserdam - Athene - Kos vv. Is flexticket, dus inclusief koffer en wijzigbaar. Ga je go light ben je goedkoper uit. Wel koffer extra bijboeken, dus berekenen. En je krijgt zelfs nog eten aan boord. Qua maatschappij stukken beter - naar mijn mening en dat heeft niets met eten te maken - dan de Nederlandse maatschappijen. Sinds zij - wel direct in de zomer - op Rhodos vliegen, ben ik alleen maar goedkoper uit.

Dat klopt.  we hebben nu 430 euro betaald 2 tickets.( laat TR maar zorgen dat we er komen).
Ben het helemaal met je eens  wat Aegean betreft.
We hebben 20 jaar met Olympic via Athene gevlogen 2x p/j. En die was ook stukken beter dan de NL vliegers van nu..
En met kerst moet je nu zo wie zo met Aegaen.

Maar onze Griekse  vrienden wonen op Rhodos, kennen we alweer meer als 30 jaar.
Het is geregeld vandaag, dus nog een paaar maanden Smile .

Groet Henk

OEPS Blush verkeerd gelezen. Maar dan begrijp ik al helemaal niet dat je bij HV geboekt hebt. Een mooiere directe vluchtdag dan zaterdag bestaat niet. Ook de vluchttijden vind ik persoonlijk goed genoeg (oke heen zou wat eerder mogen ;) ). Geen nachtbraken of nachtelijke taxi's nodig. Dat zijn toch ook eventuele kosten die nog eens bovenop je ticketprijs komen.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#30
Je hebt gelijk, volgende keer beter opletten(niet alleen de prijs).

Maar terug on topic.

groetjes Henk
Quote
#31
Vandaag gebeld door mijn reis bureau ,  onze vlucht met transavia in mei is vervallen, volgens reisbureau  vanwege politiek ongerustheid en de vluchtelingen, tui vliegt tot nu toe wel. Wij gaan in iedergeval, we komen daar al 7 jaar
Quote
#32
(03 March 2016, 19:41)Pipo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag gebeld door mijn reis bureau ,  onze vlucht met transavia in mei is vervallen, volgens reisbureau  vanwege politiek ongerustheid en de vluchtelingen, tui vliegt tot nu toe wel. Wij gaan in iedergeval, we komen daar al 7 jaar

vliegt transavia  dan helemaal niet meer, of zijn er vertrekdagen vervallen?

Henk
Quote
#33
@Pipio, had je een pakketreis beboekt en bij wie? Of was het een losse vlucht ?
Wij gaan half mei ook  naar Lesbos (Petra)bvia SW  en er kan nog steeds geboekt worden bij hun .... Huh
Quote
#34
Wij zijn ook gebeld, dat onze vlucht een aantal dagen naar voren gehaald is. Van maandag naar vrijdag.
Begrijp wel dat Transavia dat doet. Vliegen met een half leeg toestel kan natuurlijk niet uit, terwijl op andere bestemmingen de boekingen binnen stromen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aegean vluchten Eindhoven Athene Nanny 18 3.024 28 May 2022, 13:55
Laatste bericht: Patrick
  Maximumprijzen voor gesubsidieerde vliegtuigzitjes binnenlandse vluchten Patrick 0 894 04 February 2020, 16:34
Laatste bericht: Patrick
  Ryanair afgelaste vluchten Patrick 24 6.148 14 January 2019, 20:04
Laatste bericht: Patrick
  Goedkope binnenlandse vluchten in GR JohannesGR 1 2.021 24 February 2017, 10:47
Laatste bericht: metaxa
  Binnenlandse vluchten Patrick 14 7.220 09 April 2016, 13:34
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Transavia annuleert Groningen -> Kos Ger 1 2.196 11 February 2016, 15:47
Laatste bericht: Nanny
  Hoe makkelijk vluchten vinden naar of vanaf diverse plaatsen ? Vito 21 15.547 21 January 2013, 18:24
Laatste bericht: El Greco
  Vluchten naar Thessaloniki Angeliki 5 4.831 16 November 2012, 17:13
Laatste bericht: Angeliki

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)