De lente is begonnen op Kreta
#1
De amandelbomen staan al dik een week in de bloei, dat wil zeggen dat op Kreta de lente al begonnen is.
[Afbeelding: 2nk2kao.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Photo 
Ja, inderdaad, geweldig hier in Chania! Was een gok om in februari te gaan voor mijn taalcursus Grieks, maar is goed uitgevallen. Strakblauwe lucht en min. 20 graden. Ik houd het hier wel een week uit! zonneschijnzonneschijn
Quote
#3
Mooi, alijd leuk goed nieuws uit Griekenland. Geniet met volle teugen van de prachtige stad.
Quote
#4
Prachtig die lente.... helaas heb ik al wel mijn eerste allergie pilletjes moeten slikken...hooikoorts seizoen is vroeg dit jaar!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#5
positief eens denken. Geweldig toch
Quote
#6
Ja, mijn tante is midden februari voor 10 dagen daar geweest, heeft het zelf gisteren (ze is van gisterochtend terug) verteld.. En natuurlijk, mijn grootouders, die van het zomerse weer al aan het genieten zijn. Al blijven wat regenbuitjes volgens hun wel welkom , en vooral broodnodig, het zou de voorbije winter nogal kurkdroog zijn geweest, althans aan hun kant?
Quote
#7
Het heeft inderdaad veel minder geregend deze winter. Er is ook aanmerkelijk minder sneeuw gevallen.Deze verdwijnt nu in rap tempo van de bergen.
Quote
#8
Aan de oostkant was het ook erg droog vorige winter en dit voorjaar is er ook veel te weinig regen gevallen, als voorbeeld, in jan en feb 2015 viel er 422,6 mm, dit jaar tot nu toe 94,4 mm en daar komt bijna niks meer bij.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Denk, dat dat best een probleem kan worden voor de Grieken. Het klinkt veel 94 mm vergeleken met Nederland, natste maand juni (80 mm) maar wij krijgen ons water gelukkig van de grote rivieren. Sterkte! Zou zonde zijn wanneer het prachtige Kreta zou verdrogen.
Quote
#10
Het klinkt niet goed ,nee. En bij mijn grootouders kant , aan de kanten van Mires, dus helemaal onderaan Kreta, is er zelfs maar 70 mm gevallen de voorbije 2 maanden en in december ook maar amper rond de 2mm.( ik kan dit hier checken :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) , en dan te bedenken dat het op lokale plaatsen in augustus meer geregend heeft als deze winter..

En ik lees dat het ook de komende week nog zeker droog en zonnig gaat blijven, dus ik vrees dat dit weer een erg droog jaar gaat worden.
Quote
#11
[Afbeelding: 34rvhft.jpg][Afbeelding: sen0na.jpg][Afbeelding: 30t1gmt.jpg]
[Afbeelding: 14nlf2s.jpg]

[Afbeelding: 2rpp3dd.jpg] Nog een paar foto als bevestiging dat de lente is gearriveerd.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Woh Jeff! Echt prachtige foto's!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#13
Jef, jaloers. Wat een schoonheid. Cor
Quote
#14
heel mooi jeff,bloeien ze altijd zo vroeg
Quote
#15
(24 February 2016, 13:51)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




heel mooi jeff,bloeien ze altijd zo vroeg

Ja hoor , in de lagergelegen gebieden is momenteel de lente op volle snelheid !!!
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Nu is het ook uitkijken naar de vogels die terug komen van Afrika. Alhoewel de Dwergarend ook overwinterd in Afrika blijven de laatste jaren enkele exemplaren hier in de winter rondhangen in de winter. Dit tot groot ongenoegen van de lokale roofvogels  die beduchte concurrentie hebben van de Dwergarend die zijn prooi al vliegend hoog in de lucht verorberd , zoals deze witte Dwergarend !!
[Afbeelding: 2mepow5.jpg]
[Afbeelding: nwhlcn.jpg]
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
(24 February 2016, 15:14)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Witte Dwergarend !!

Schitterende foto's zeg. Moet echt prachtig zijn om dit zo voor je lens te krijgen ( zei hij best wel jaloers Big Grin )
Quote
#18
Wow! Wat een gave foto's Jef!
Quote
#19
Ook mijn amandelboom staat volop in bloei  Smile

[Afbeelding: 2zfsb9i.jpg]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)