Grieksegids nieuws
Kos presenteert zich
#1
Minder vluchtelingen op Kos en betere opvang. Komt het toerisme deze zomer terug?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
We doen ons best en blijven positief denken.De hotspots in Pili zijn zo goed als klaar.
Toevallig zag ik gisteren op het nieuws dat vanaf 30 maart de Nato met schepen,
hier tussen Turkije en Griekenland gaan 'bewaken".
Eventuele vluchtelingen worden dan door hun  teruggestuurd naar Turkije.
Zal dit dan eindelijk die mensenhandel stoppen?
Ik blijf me afvragen waarom de Nato pas 30 mrt 2016 op komt dagen, had dit niet een jaar eerder gekund.

@Teixo bedankt voor het plaatsen.
Quote
#3
Ja dat begrijp ik ook niet Nanny. Waarom pas 30 maart. De meeste vakantie boekingen zijn dan al gedaan. Las vanmorgen in de krant dat Griekenland en de Turkse kust 30% minder boekingen heeft tov vorig jaar. Mensen trekken massaal naar Spanje en Kroatië.
Het zal niet aan ons liggen wij gaan eind mei en september naar ons geliefde Griekenland.
Quote
#4
(26 February 2016, 09:51)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja dat begrijp ik ook niet Nanny. Waarom pas 30 maart. De meeste vakantie boekingen zijn dan al gedaan. Las vanmorgen in de krant dat Griekenland en de Turkse kust 30% minder boekingen heeft tov vorig jaar. Mensen trekken massaal naar Spanje en Kroatië.

Tja, ik krijg ook de indruk dat het merendeel bij Griekenland meteen denkt aan de bootjes met vluchtelingen en dan overal in Griekenland wel te verstaan, met als gevolg minder boekingen dus.
Op de vraag waar wij het komend jaar met vakantie naar toe gaan (Kythira dus), kreeg ik al diverse keren de reactie of we dat nog wel willen i.v.m. de vluchtelingen... (!)
Ik heb dan ook al diverse keren uit moeten leggen dat de alom bekende beelden zich afspelen op de eilanden bij de Turkse kust, maar dan nog wil men het niet aannemen...
Quote
#5
Zelfs op de eilanden aan de Turkse kust kom je niet overal vluchtelingen tegen hoor. Alleen aan de kust die aan de kant van Turkije ligt. Daar worden ze dan opgevangen en op de veerboot naar Athene gezet.
Quote
#6
Inderdaad zit ook Kos niet 'overal vol' met vluchtelingen. Op dit moment 'zie' je  zelfs weinig.
Voor de leden die hier wel eens geweest zijn de haven en het deel van de stad daarom heen
 tot aan het politiebureau dat vorig jaar zomer helemaal vol stond met tentjes etc, is nu helemaal leeg.
Achter die restaurantje en koffietentjes in de haven, 
dus wel dichtbij het politiebureau zijn nu die tenten opgeslagen 
.Natuurlijk is het nog steeds een probleem ze zijn er nog steeds.
Maar het lijkt me dat die plaats en meer beschut is tegen wind en weer omstandigheden
 ( je zal in je tentje aan de haven zitten in de winter...)
 Het is uit het zicht, lijkt me en voor de bewoners hier maar ook voor de vluchtelingen zelf toch prettiger.
Verder is dus zoals ik al schreef de Hotspot in Pili zo goed als klaar. Van de haven naar Pili is toch een flink aantal kilometers,
 neem aan dat dit vervoer met bussen zal gebeuren. In Pili zijn voor de rest geen hotels of appartementen. 

Dus mensen die op vakantie naar Kos komen zullen vaak geen vluchteling tegen komen.
Ik hoorde zelfs van een vriendin die reisleidster is dat daar afgelopen zomer een 'klacht' over was binnen gekomen
,mensen waren dus 2 weken op Kos geweest, hadden ook een georganiseerde eiland trip gedaan, 
en geen vluchteling gezien......en dit hadden ze als klacht ingediend!
Quote
#7
(26 February 2016, 12:43)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelfs op de eilanden aan de Turkse kust kom je niet overal vluchtelingen tegen hoor. Alleen aan de kust die aan de kant van Turkije ligt. Daar worden ze dan opgevangen en op de veerboot naar Athene gezet.

Ja, dat weel ik wel hoor Els, uiteraard die plekken die het dichtst bij Turkije gesitueerd liggen...
Dat is ook wel bekend bij de "echte" Griekenlandgangers, maar breng dat de rest maar eens aan het verstand...
Quote
#8
Maar omdat de doorstroom naar de rest van Europa wordt geblokkeerd neemt het aantal vluchtelingen op het vaste land toe. Daarom houdt Griekenland de vluchtelingen nu op de eilanden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#9
(26 February 2016, 08:04)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We doen ons best en blijven positief denken.De hotspots in Pili zijn zo goed als klaar.
Toevallig zag ik gisteren op het nieuws dat vanaf 30 maart de Nato met schepen,
hier tussen Turkije en Griekenland gaan 'bewaken".
Eventuele vluchtelingen worden dan door hun  teruggestuurd naar Turkije.
Zal dit dan eindelijk die mensenhandel stoppen?
Ik blijf me afvragen waarom de Nato pas 30 mrt 2016 op komt dagen, had dit niet een jaar eerder gekund.

@Teixo bedankt voor het plaatsen.

De NATO is al actief in de wateren tussen Samos en Turkije. Zag op Marine Traffic via een 'call sign' afgelopen donderdag een NATO 'warship' daar driftig omtrekkende bewegingen maakte zowel in de nacht als overdag.
Quote
#10
De vluchtelingen schijnen weg te zijn. Alleen zijn er al behoorlijk wat vluchten gecanceld omdat veel toeristen toch liever ergens anders naartoe gaan.
Quote
#11
Kos vanuit de lucht met drone, geen vluchtelingen meer.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
@Doornroosje Da`s mooi natuurlijk. Waarom geen paginagrote advertentie van het Grieks verkeersbureau in de landelijke dagbladen?
Schreeuw van de daken, dat het weer leuk is op Kos. Niet op dit forum, die zijn al om.
Niet iedereen heeft (zoals wij) al in november geboekt. De meesten, in mijn omgeving hebben nog niets geboekt.
Ben ook maar een eenvoudige sukkel, maar wanneer je met teveel uien zit, zorg je toch dat er advertenties komen voor hachee en stifado.
Groetjes,
Wim
Quote
#13
(26 April 2016, 08:08)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Doornroosje Da`s mooi natuurlijk. Waarom geen paginagrote advertentie van het Grieks verkeersbureau in de landelijke dagbladen?
Schreeuw van de daken, dat het weer leuk is op Kos. Niet op dit forum, die zijn al om.
Niet iedereen heeft (zoals wij) al in november geboekt. De meesten, in mijn omgeving hebben nog niets geboekt.
Ben ook maar een eenvoudige sukkel, maar wanneer je met teveel uien zit, zorg je toch dat er advertenties komen voor hachee en stifado.
Groetjes,
Wim

De promotie van Kos is al gestart:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Nog een drone filmpje Kos.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Helemaal gelijk, Wim.
Quote
#16
(26 February 2016, 10:32)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 February 2016, 09:51)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja dat begrijp ik ook niet Nanny. Waarom pas 30 maart. De meeste vakantie boekingen zijn dan al gedaan. Las vanmorgen in de krant dat Griekenland en de Turkse kust 30% minder boekingen heeft tov vorig jaar. Mensen trekken massaal naar Spanje en Kroatië.

Tja, ik krijg ook de indruk dat het merendeel bij Griekenland meteen denkt aan de bootjes met vluchtelingen en dan overal in Griekenland wel te verstaan, met als gevolg minder boekingen dus.
Op de vraag waar wij het komend jaar met vakantie naar toe gaan (Kythira dus), kreeg ik al diverse keren de reactie of we dat nog wel willen i.v.m. de vluchtelingen... (!)
Ik heb dan ook al diverse keren uit moeten leggen dat de alom bekende beelden zich afspelen op de eilanden bij de Turkse kust, maar dan nog wil men het niet aannemen...
Quote
#17
(26 February 2016, 13:13)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad zit ook Kos niet 'overal vol' met vluchtelingen. Op dit moment 'zie' je  zelfs weinig.
Voor de leden die hier wel eens geweest zijn de haven en het deel van de stad daarom heen
 tot aan het politiebureau dat vorig jaar zomer helemaal vol stond met tentjes etc, is nu helemaal leeg.
Achter die restaurantje en koffietentjes in de haven, 
dus wel dichtbij het politiebureau zijn nu die tenten opgeslagen 
.Natuurlijk is het nog steeds een probleem ze zijn er nog steeds.
Maar het lijkt me dat die plaats en meer beschut is tegen wind en weer omstandigheden
 ( je zal in je tentje aan de haven zitten in de winter...)
 Het is uit het zicht, lijkt me en voor de bewoners hier maar ook voor de vluchtelingen zelf toch prettiger.
Verder is dus zoals ik al schreef de Hotspot in Pili zo goed als klaar. Van de haven naar Pili is toch een flink aantal kilometers,
 neem aan dat dit vervoer met bussen zal gebeuren. In Pili zijn voor de rest geen hotels of appartementen. 

Dus mensen die op vakantie naar Kos komen zullen vaak geen vluchteling tegen komen.
Ik hoorde zelfs van een vriendin die reisleidster is dat daar afgelopen zomer een 'klacht' over was binnen gekomen
,mensen waren dus 2 weken op Kos geweest, hadden ook een georganiseerde eiland trip gedaan, 
en geen vluchteling gezien......en dit hadden ze als klacht ingediend!
Quote
#18
(26 April 2016, 19:37)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 February 2016, 10:32)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 February 2016, 09:51)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja dat begrijp ik ook niet Nanny. Waarom pas 30 maart. De meeste vakantie boekingen zijn dan al gedaan. Las vanmorgen in de krant dat Griekenland en de Turkse kust 30% minder boekingen heeft tov vorig jaar. Mensen trekken massaal naar Spanje en Kroatië.

Tja, ik krijg ook de indruk dat het merendeel bij Griekenland meteen denkt aan de bootjes met vluchtelingen en dan overal in Griekenland wel te verstaan, met als gevolg minder boekingen dus.
Op de vraag waar wij het komend jaar met vakantie naar toe gaan (Kythira dus), kreeg ik al diverse keren de reactie of we dat nog wel willen i.v.m. de vluchtelingen... (!)
Ik heb dan ook al diverse keren uit moeten leggen dat de alom bekende beelden zich afspelen op de eilanden bij de Turkse kust, maar dan nog wil men het niet aannemen...

Met dank aan de 'uitstekende' (sic) duiding door de pers/media
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
De tentjes zijn allemaal weg. Mijn zoon is zondag naar Kos vertrokken. Niet voor vakantie trouwens.. Hij stuurde mij een bericht dat alle vluchtelingen weg zijn en stuurde mij een kort filmpje. Er is echt niets meer.

Vorig jaar was ik met mijn zus op Kos. Er waren veel vluchtelingen en veel tentjes langs de haven, maar wij (en anderen) hebben er totaal geen last van gehad.
Quote
#20
(26 April 2016, 19:44)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De tentjes zijn allemaal weg. Mijn zoon is zondag naar Kos vertrokken. Niet voor vakantie trouwens.. Hij stuurde mij een bericht dat alle vluchtelingen weg zijn en stuurde mij een kort filmpje. Er is echt niets meer.

Vorig jaar was ik met mijn zus op Kos. Er waren veel vluchtelingen en veel tentjes langs de haven, maar wij (en anderen) hebben er totaal geen last van gehad.

Was er vorig jaar ook (2 maal) en absoluut geen last van gehad.
Maar de perceptie en vooringenomenheid van mensen verander je nu eenmaal niet zo snel.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kos JA of Kos NEE. Cor Nieuw Vennep 3 1.821 24 August 2018, 10:46
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)