Superfast
#1
Geruchten doen de ronde, dat 2 schepen van Superfast, SF XI und XII, 1 nieuwe route "Cuba-libre" gaan openen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote
#2
(08 March 2016, 20:04)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geruchten doen de ronde, dat 2 schepen van Superfast, SF XI und XII, 1 nieuwe route "Cuba-libre" gaan openen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes

In augustus vorig jaar had Superfast al een vergunning gekregen om een lijn tussen de USA en Cuba uit te baten. Het is al altijd een rederij geweest die inzet op de middellange tot lange overtochten. Maar met wisselend succes. Hun lijn Zeebrugge - Rosyth bvb was niet echt een lang leven beschoren (in feite hield ze op te bestaan toen de Europese subsidies gestaakt werden). In de Baltische zee liep het iets beter, maar ook daar trokken ze zich terug. En werden de afgelopen jaren enkele schepen verkocht om de schuldenlast te verlichtten. Ook vorig jaar kregen ze klappen in de Adriatische Zee waar ze slechts 3 schepen meer inleggen i.p.v. 4 het jaar ervoor. In 2015 werden maar liefst 31% minder passagiers, 31% minder voertuigen en 14% minder vracht vervoerd. Ondanks dit zijn de cijfers van Attica Group voor 2015 wel goed. Al is het positieve in deze waarschijnlijk vooral te wijten aan Blue Star Ferries dat samen met Superfast onderdeel is van de Attica Group.

Wat ik mij herinner van Superfast is dat ze meestal de duurste zijn, welke overtocht je ook maakt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
@Patrick,

Wij zijn toch wel een paar tientjes goedkoper uit met Superfast zowel Her-Pir als Patras-Ancona. 
Bij Minoan zijn ze WEL vriendelijker maar als je een camper hebt kun je niet meer in je camper blijven
op de route Patras-Ancona. 
Bij Superfast is er camping aan boord vanaf april t/m oktober.
Quote
#4
(09 March 2016, 16:24)Gibsea schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick,

Wij zijn toch wel een paar tientjes goedkoper uit met Superfast zowel Her-Pir als Patras-Ancona. 
Bij Minoan zijn ze WEL vriendelijker maar als je een camper hebt kun je niet meer in je camper blijven
op de route Patras-Ancona. 
Bij Superfast is er camping aan boord vanaf april t/m oktober.

Daarom dat ik schreef: Wat ik mij herinner van Superfast is dat ze meestal de duurste zijn, welke overtocht je ook maakt.

Ik heb wel geen ervaring met overtochten met een camper. Die prijzen bekijk ik meestal zelfs niet. Ik ging er dus vanuit dat die prijzen recht evenredig zijn aan de andere.
Het is altijd een hele oefening om de beste prijs te vinden.

Weet iemand op dit forum of er een site bestaat waar je de prijzen van ferry's kan vergelijken?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(09 March 2016, 16:24)Gibsea schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick,

Wij zijn toch wel een paar tientjes goedkoper uit met Superfast zowel Her-Pir als Patras-Ancona. 
Bij Minoan zijn ze WEL vriendelijker maar als je een camper hebt kun je niet meer in je camper blijven
op de route Patras-Ancona. 
Bij Superfast is er camping aan boord vanaf april t/m oktober.

Bij Minoan krijg je voor een Camper - Deck passage een plek voor je Camper in de garage inclusief stroom, een Inside cabine en 30% korting op maaltijden in de zelfbediening of a la carte restaurant. Dan is het een kwestie van vergelijken op de internet-sites van de diverse maatschappijen of de reis van je gading daarbij is.

De beste vergelijking-site ben je zelf, een ''vergelijking-site'', welke je ook neemt, is nooit objectief is mij al meerdere malen gebleken.

Kalo Vradi,

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ANEK-Superfast JohannesGR 20 8.370 26 July 2023, 08:30
Laatste bericht: JohannesGR
  COB op de Superfast XI: Roetregen JohannesGR 0 635 31 July 2021, 09:05
Laatste bericht: JohannesGR
  Anek/Superfast 25% korting JohannesGR 6 4.351 16 December 2013, 15:49
Laatste bericht: Karel

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)