Nieuwe Britse dramareeks wordt gefilmf op Corfu
#1
De nieuwe 6-delige dramareeks "The Durrells" van de Britse tv-zender ITV die binnenkort op die zender uitgezonden wordt, is gefilmd op Corfu.

De reeks is gebaseerd op "The Corfu trilogy" geschreven door Gerald Durrell. Die verbleef als jongeling met zijn familie op Corfu van 1935 tot 1939 en raakte er gefascineerd door de fauna. Ook de Griekse acteurs Yorgos Karamichos (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) en Alexis Georgoulis (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) zijn in deze nieuwe serie te zien.

Dit is alvast een voorsmaakje:

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Leuk! Hopelijk een oppepper voor het (eco-)toerisme. Voor de jongeren onder de forum-leden: Na het uitzenden van de tv-serie "Wie betaalt de veerman" eind jaren 70 op de Britse (en o.a. NL) tv, kwam het toerisme naar Griekenland na de kolonelstijd echt goed op gang. Deze serie speelde zich af op Kreta rondom Elounda.
Quote
#3
Vanaf volgende week dinsdag (12/7 - 21.00) is deze serie opnieuw te zien op BBC First.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
(06 July 2016, 12:41)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf volgende week dinsdag (12/7 - 21.00) is deze serie opnieuw te zien op BBC First.

Dat komt goed uit; BBC-First zit sinds kort in het basispakket van Ziggo (als opvolger van 13th Street).........
Quote
#5
Misschien om het te completeren: het wordt uitgezonden op de
kabel bij iedereen die Ziggo heeft, met Nederlandse ondertiteling.

Wie misschien nog wat diepgravender over serie en de Durrels wil
lezen, geef ik hier de link naar hun Engelse Wiki-pagina, waar ook
de korte inhoud van de verschillende delen te lezen is.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
leuk, ga ik zeker kijken.
Quote
#7
Gisteren heb ik het eerste deel gezien (je kunt er NL ondertiteling bij instellen) en ik vond het een erg leuk eerst deel met veel humor. Hoewel je niet zo heel veel van Corfu ziet (vooralsnog) - ik bedoel, het zou overal in Griekenland kunnen zijn. Maar misschien komt dat nog.
Quote
#8
Blue63, ik keek ook. Als positief punt vond ik dat ze de Griekse
taal alle ruimte gaven, misschien meer Kerkyra to come.

Ik ken alle werk van alle Durrells van binnen en van buiten en
bezit alle uitgaven, meestal als hard-cover eerste druk.

Heel jammer is het dat dit een ITV-bewerking van de alleraardigste
boekjes is - vergelijk BBC-ITV met VPRO-RTL - welke nogal veel
geweld aan de oorspronkelijke tekst doet.(Ik herlas gisteravond even).

Toch wel mooi gefilmd, kijk dus ook wel verder. Jij ook veel plezier!
Quote
#9
Vanavond deel 2. Kanaal 22 Ziggo.
Quote
#10
ITV heeft die uiterst mooie 3 boeken van
Gerald Durrell volledig verkracht. Echt jammer!
Quote
#11
ik volgt het op kpn bij bbc first. steeds met pijn in het hart. zo een mooi land.
Quote
#12
Deze zomer wordt opnieuw gefilmd in Corfu, want er komt een 2de seizoen van The Durrells.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Ik hou mijn hart vast Patrick. Zoveel moois, zo naar
de commerciële sodemieter gebracht.Eeuwig jammer!
Quote
#14
(09 August 2016, 13:57)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze zomer wordt opnieuw gefilmd in Corfu, want er komt een 2de seizoen van The Durrells.

Goed nieuws Patrick; heb serie 1 met veel plezier gevolgd en kijk nu al uit naar een tweede seizoen Wink
Quote
#15
Ger, tot deel 5 dan.Voor BBCfirst loop dat juist op dit
zelfde moment di. 21:00 af.Volgende week eerst 6 nog.

Ik gun je graag je plezier, ik schreef al eerder: echt
mooi gefilmd. Maar lees alsjeblieft de boeken dan niet,
de huiver van het gemis en tekort zal jou dan vast ook
over de rug [email=lopen.@Tzimis]lopen.@Tzimis[/email] schreef al "met pijn in het
hart".
Quote
#16
(09 August 2016, 21:04)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, tot deel 5 dan.Voor BBCfirst loop dat juist op dit
zelfde moment di. 21:00 af.Volgende week eerst 6 nog.

Ik gun je graag je plezier, ik schreef al eerder: echt
mooi gefilmd. Maar lees alsjeblieft de boeken dan niet,
de huiver van het gemis en tekort zal jou dan vast ook
over de rug [email=lopen.@Tzimis]lopen.@Tzimis[/email] schreef al "met pijn in het
hart".

Ik weet maar weinig boeken die degelijk verfilmd zijn, of waarvan je achteraf bij de film zegt dat het evengoed is als het boek.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Patrick.Ik vond de verfilming van de klassieker
"Zorba de Griek" van Nikos Kazantzakis bijvoorbeeld
heel waardig en in velen opzichten dicht bij het
het boek blijvend.Jij niet?
Quote
#18
Jawel, een gelukkige uitzondering op de regel. Maar er zijn er toch weinig, Aleko?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Ja Patrick, je hebt wel een terecht punt. Als film én als boekfanaat zou
ik hier een flink aantal 'wél net zo goed of zelfs beter' filmvoorbeelden
kunnen geven. Maar dat ligt buiten het bestek van dit forum.
Ik wil je wel de eer geven te erkennen dat het zwaartepunt
van jouw visie inderdaad aan jouw kant ligt. Maar ik vond het wel leuk
direct een positief voorbeeld uit ons gedeelde interesse-gebied
Griekenland te kunnen oplepelen.
Quote
#20
Wanneer ik een boek lees, maak ik in mijn hoofd een soort film, ik probeer het boek in beelden te vatten. En ik denk dat het daarom vaak teleurstellend is om een verfilmd boek te zien.De filmmaker heeft weer andere beelden in zijn hoofd, Daarbij is het onmogelijk om een boek in detail te filmen, het gaat erom de essentie te verfilmen en daarover ontstaat dan vaak de discussie.
Quote
#21
Inmiddels is ook het 4de seizoen van The Durrells gefilmd op Corfu.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_campaign=cf478c4fab-gtp_headlines&utm_medium=email&utm_term=0_742e571d31-cf478c4fab-64936249
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
Heel af en toe kijk ik een stukje maar volg het niet.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)