Toerist als melkkoe
#1
De regering wil op alle toeristische trekpleisters het toegangsgeld geld flink verhogen, vaak meer als het dubbele, een klein voorbeeld, Spinalonga moet dan in plaats van €2,  €5/€8 gaan kosten, daar komt nog een bootreisje bij, dan ben je voor 4 personen zomaar in het gunstigste geval €60 kwijt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Nooit leuk natuurlijk maar wel begrijpelijk.
En in verhouding tot West Europa is Griekenland spotgoedkoop met zijn toeristische attracties.
Quote
#3
Nou John, dat valt nog te bezien. Als je voor een paar stapels oude stenen en een verhaal erbij zomaar een tientje of meer moet betalen, dat vind ik nogal aan de prijs.
Quote
#4
(18 March 2016, 21:11)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou John, dat valt nog te bezien. Als je voor een paar stapels oude stenen en een verhaal erbij zomaar een tientje of meer moet betalen, dat vind ik nogal aan de prijs.
Chris, als je het als slechts een stapel oude stenen ziet zou ik er ook niet heen gaan.
Quote
#5
en als je liever een hele dag aan het strand  een ligbed huurt  is dat
ook niet gratis,vakantie vieren kost nu eenmaal geld Big Grin
Quote
#6
Als je op aanraden van Europa je eigen bevolking zoveel mogelijk hebt uitgewrongen blijft er niets anders over dan de gasten van je land uit te wringen . Die kunnen nog altijd kiezen om all in naar Turkije te gaan , de Grieken hebben die keuze niet!!!
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Het is maar de vraag of dit zoveel extra geld opbrengt. De busreisjes/ excursies waren al aan de prijs en zullen nu nog duurder worden.
Quote
#8
Het gesjoemel  aanpakken, dat zal ook gaan helpen Rolleyes

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
(18 March 2016, 21:11)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou John, dat valt nog te bezien. Als je voor een paar stapels oude stenen en een verhaal erbij zomaar een tientje of meer moet betalen, dat vind ik nogal aan de prijs.

Het grootste deel van de bijzondere plekken in Griekenland is nog steeds gratis te bezoeken terwijl wij er hier allang een hek omheen en kassa erbij hadden gezet.

bv Op Karpathos heb ik een prachtig gelegen grot bezocht waarvan de route erheen keurig aangegeven wordt. In de grot aangekomen is hij zo groot als een kathedraal vol met stalactieten en stalagmieten.
Of de Cyclopean Wall op Kefalonia.
Beide zeer indrukwekkend en gratis......

Ik ben deze week naar een dierenpark hier in de buurt geweest. Dat middagje koste ons zo'n 80,- voor ons tweetjes. Het was onderhoudend maar niet indrukwekkend.....
Quote
#10
(18 March 2016, 21:11)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou John, dat valt nog te bezien. Als je voor een paar stapels oude stenen en een verhaal erbij zomaar een tientje of meer moet betalen, dat vind ik nogal aan de prijs.

Sommigen gaan speciaal daarvoor en vinden de prijs die ze moeten betalen héél schappelijk. Het is natuurlijk iets dat in je interessesfeer moet liggen. En als je daarvoor geen interesse hebt, dan ga je toch ook niet.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
In september jl. Een combinatieticket gekocht voor het archeologisch en het byzantijns muzeum voor 8!! Euro. Wat mij betreft kunnen dit soort prijzen wel omhoog. Prachtige collecties zojn er te zien in het museum. Maar dan wel met het geld onderhoud bekostigen van alle cultuurschatten in Griekenland.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#12
Je moet de prijzen ook in verhouding van het inkomen van het land bezien.
Ik vind persoonlijk de excursie reizen veel te duur. We doen ze dus ook niet en huren zelf een auto. Iedereen heeft niet die mogelijkheid en willen toch wat bekijken. Als je op een vakantie van 15 dagen samen 3 excursies doet, dan komt er een beste hap bij en dan nog het eten en drinken zo'n dag.
Quote
#13
Het bedrag wat je betaalt voor excursies heeft volgens mij niets met de toegangsprijs te maken. Het meeste blijft hangen bij de touroperator/organisator. Vergelijk het maar eens als je zelf de "excursie" zou doen. Er is al een verschil als je via je hostess boekt of via een plaatselijk kantoortje. Bekende strijkstok. Confused
Ik noem dit zelf het "HP-Principe".  De printer is spotgoedkoop, maar voor cartridges betaal je de hoofdprijs. Een reis bij een touroperator is goedkoop (ik vind 1000,00 voor 15 dagen voor twee personen bv niet duur), maar voor alles wat erbij komt is het bingo! Dodgy
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#14
Heart 
het is volgens mij een kwestie van links- of rechtsom.
of het is gratis en het onderhoud en personeel voor de staat...dan loopt de schuldenlast op.
of we betalen entree en dan ontstaat er een gezondere staat. 
de gebruiker betaalt. ik vind entree horen bij de vakantie. je moet dat soort dingen toch onderhouden?!
en als Griekenland zijn geld maar 1 x kan uitgeven dan betaal ik zo'n museum wel. hoeven ze dat omaatje niet op haar centjes te korten...
Quote
#15
voor  niks gaat de zon op ,ook in Griekenland zonneschijn , daar komen nog steeds de meeste toeristen voor denk ik
Quote
#16
n.b 

volgens mijn man betaalde hij  in de jaren vanaf 1973 van zijn studentenportemonnee ontzettend veel entree. er was toen vrijwel niets gratis. 
met CJP kon je goedkoper anders betaalde je je suf.
Quote
#17
Ik ben ook voor intree prijzen, maar wel redelijk. Blijf erbij dat ik de excursies met een bus te duur vind. Het geld gaat naar de touroperator. Ik vind dat ze de chauffeur daar ook een redelijk salaris van moeten betalen en het loon niet laten afgangen van de fooien van de toerist.
Zou Griekenland TE duur worden dan prijst het zichzelf uit de markt.
We kunnen nu nog 15 x uit eten, dat zouden we in Nederland niet kunnen.
Ik zal ook nooit naar een groot hotel of appartement gaan. Dat zijn meestal buitenlandse eigenaren. We gaan altijd naar iets wat door Griekse families worden gerund.
Quote
#18
In Athene is het de eerste zondag van de maand bijna overal gratis toegang. 
Viviane.
Quote
#19
De nieuwe prijzen zijn er door, ik heb het even door de vertaler gehaald.
Alleen jammer dat van dit geld niks naar het pensioentje van opa en oma gaat.

Vanaf 1 april start de zomer openingstijden van musea en archeologische vindplaatsen en met een toename van entreegelden.

Spinalonga het opnemen van de grootste toename van het land (400%) De nieuwe gegevens die bekend zijn van de ingang naar het monument werd vastgesteld op € 8 was €2 was het ticket tot vorig jaar. Op dezelfde manier grote stijgingen van het Forum Romanum en de tempel van Zeus in Athene, die klimmen tot en met €6 was €2, terwijl de Akropolis bezoekers betalen € 20 was €12, Knossos €15 was €6 en Delos €12 was €5.

De nieuwe prijzen zijn gedrukt en de € 8 blok zijn gekomen naar Lassithi ongeveer twee weken geleden en alles lijkt klaar en op lokaal niveau voor de start van de zomer zitting van onze archeologische sites te zijn.

Troostend is echter het feit dat na verloop van tijd zal de seizoensgebonden personeel, waarmee u opgeslagen de twee belangrijkste archeologische sites van de Lassithi poseren te veel verkeer, Spinalonga en de Dikteon Cave.

Bron Anatoli online
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
(31 March 2016, 10:56)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De nieuwe prijzen zijn er door, ik heb het even door de vertaler gehaald.
Alleen jammer dat van dit geld niks naar het pensioentje van opa en oma gaat.

Vanaf 1 april start de zomer openingstijden van musea en archeologische vindplaatsen en met een toename van entreegelden.

Spinalonga het opnemen van de grootste toename van het land (400%) De nieuwe gegevens die bekend zijn van de ingang naar het monument werd vastgesteld op € 8 was €2 was het ticket tot vorig jaar. Op dezelfde manier grote stijgingen van het Forum Romanum en de tempel van Zeus in Athene, die klimmen tot en met €6 was €2, terwijl de Akropolis bezoekers betalen € 20 was €12, Knossos €15 was €6 en Delos €12 was €5.

De nieuwe prijzen zijn gedrukt en de € 8 blok zijn gekomen naar Lassithi ongeveer twee weken geleden en alles lijkt klaar en op lokaal niveau voor de start van de zomer zitting van onze archeologische sites te zijn.

Troostend is echter het feit dat na verloop van tijd zal de seizoensgebonden personeel, waarmee u opgeslagen de twee belangrijkste archeologische sites van de Lassithi poseren te veel verkeer, Spinalonga en de Dikteon Cave.

Bron Anatoli online


Sounion 4€ wordt 8€
Epidavros 6€ wordt 12€
Mycynae 8€ wordt 12€
Lindos 6€ wordt 12€
Olympia 9€ wordt 12€

Bron: Inwoner van Athene.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  de locals en de toerist is weer de dupe Arthur 5 5.072 13 April 2011, 20:01
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)