Grieksegids nieuws     
Pinnen???
#1
Beste Oriste leden,

Ra ra, hoe is het mogelijk dat we met onze Griekse pinpas niet meer kunnen pinnen bij een ATM in nederland maar nog wel in winkels!

Na drie nieuwe passen, vanuit Griekenland naar Nederland verstuurd en ruim 3 uur met de Alpha Bank gebeld te hebben geven we het op.
De bank blijft volhouden dat er geen probleem is, er is niks geblokkeerd ofzo en de ATM blijft maar volhouden er is storing neem contact op met uw bank.
Overigens verschillende ATM automaten geprobeerd.....

Iemand een idee??
Quote
#2
Niet echt een idee...
Ik weet wel dat ik mijn pas van de Ethniki eerst in de ATM (hier in GR dus) moest activeren. Maar ja, het lijkt me dat je dan ook niet in een winkel kunt betalen...
Quote
#3
Ja ..dat zeiden ze bij de bank ook activeren bij alpha atm...in eerste instantie dachten ze de magneetstrip kapot?? Pas hadden we al bijna 5 jaar en altijd kunnen pinnen..in april moest er toch al een nieuwe komen. Dus had goed zo kunnen zijn dat hij kapot was.

Het schijnt dat je voor een atm de magneetstrip moet gebruiken en voor pinnen in winkels de chip.

Maar de melding met de 2e en 3e pas blijft er is storing neem contact op met uw bank. 

Worden er moedeloos van....
Quote
#4
(19 March 2016, 19:53)dewie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja ..dat zeiden ze bij de bank ook activeren bij alpha atm...in eerste instantie dachten ze de magneetstrip kapot?? Pas hadden we al bijna 5 jaar en altijd kunnen pinnen..in april moest er toch al een nieuwe komen. Dus had goed zo kunnen zijn dat hij kapot was.

Het schijnt dat je voor een atm de magneetstrip moet gebruiken en voor pinnen in winkels de chip.

Maar de melding met de 2e en 3e pas blijft er is storing neem contact op met uw bank. 

Worden er moedeloos van....

Niet je magneetstrip wordt in NL gelezen maar je chip. De magneetstrip zit er in NL alleen nog maar op voor het geval je naar landen buiten de EU gaat waar nog wel de magneetstrip gelezen wordt. Is het bedrag misschien te hoog dat je op wil nemen? Met die rare Griekse grenzen - als ze er nog zijn - kun je hierdoor misschien problemen hebben. Ik doe maar een gok.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#5
Nee ook niet..we zijn op de hoogte van de beperkingen. Tot eind janauari geen enkel probleem gehad. Bank blijft volhouden dat alles goed is en er niks geblokkeerd is. Heb ook kennissen bij de bank (nederland) en die tasten ook in het duister. Als de pas geblokkeerd zou zijn zouden we ook niet meer in winkels kunnen betalen.
Quote
#6
Tja, dan weet ik het ook niet, maar goed bericht: in Nederland kun je letterlijk overal pinnen, ook het kleinste bedrag. Men ziet dat zelfs graag. Dus cash heb je eigenlijk niet nodig. En wil je dit toch per se? Dan pin je wat extra bij in de super. De meeste supers - wanneer ze geen geldautomaat hebben staan - doen dit wel.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#7
In ieder geval bedankt voor het meedenken.supermarkten doen het niet omdat het ook een creditcard is. Niet dat we de pas ooit als creditcard gebruiken. Morgen maar weer bellen naar de alpha bank.
Quote
#8
GWK in de buurt? Laat geld naar jezelf overmaken via Western Union. De kosten hiervan zijn echt niet te hoog. Of doe het zelf via Western Union Money Transfer.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#9
Wink 
Wij kunnen met onze bankkaart van de Euro bank ALLEEN bij deze bank geld uit de muur halen. Angry
Zelfs bij de Rabo bank in Nederland werkt deze dus OOK NIET, en dat was vorige maand nog. Huh
Wel de Debit Mastercard, maar dan ook niet meer als € 420,-- per week.
Via internet bankieren is het ook al beperkt tot maar € 500,-- per maand, terwijl dit voor de controle nog € 10.000,--  per 24 uur was. Angry
Tja de banken willen het geld op alle manieren IN het land houden !!!! Hypocrite
En betalingen via de banken doen, zodat er controle komt op het doen van zwarte betaling zonder BTW.!!!!!   Idea
Er zijn al veel winkeliers die geen contante grote betaling accepteren, alles via de bank..... dus er is hoop dat het toch nog een keer goed gaat komen Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Transactiekosten berekend bij pinnen PAOK4ever 240 88.588 22 December 2023, 21:06
Laatste bericht: cors
  Pinnen bij de ATM in Griekenland Damiaatje 18 11.412 07 July 2015, 20:17
Laatste bericht: Patrick
  Problemen met pinnen in Griekenland KarenAnna 30 38.010 27 February 2012, 23:00
Laatste bericht: arjankwakkel

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)