Gebakken Calamaris
#1
Een gerecht wat mooi past in deze vastenperiode. Op de markt had de vishandel mooie schoongemaakte calamarissen liggen, dus vier stuks meegenomen en vanavond het onderstaande gerecht gemaakt en natuurlijk gegeten, samen met lekkere kritharaki!

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
En gelijk wat fotootjes er van gemaakt.

Na toevoeging van de tomaten rustig laten indikken:

[Afbeelding: 3169gt2.jpg]

De gekookte calamarissen. Als je ze koopt, waren ze in mijn geval ingevroren en zijn ze plat, maar kijk wat er gebeurt ls je ze kookt!

[Afbeelding: vmqi3r.jpg]

En in ringen gesneden in de ovenschaal:

 [Afbeelding: vfb6l0.jpg]

De saus is er nu ook klaar voor, dus kan die ook in de schaal er bij en dan onder de gril (ik gebruik combinatie van hete lucht en bovengril op 250 graden Celsius).

[Afbeelding: 121ztc1.jpg]

En dan is dit het waar je het allemaal voor doet: Tongue Tongue Tongue

[Afbeelding: 33utsvc.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Ziet er prachtig uit! Heb ze -  op deze manier klaargemaakt - nog nooit gegeten. Ga het binnenkort proberen.
Bedankt voor het recept!
Quote
#4
Ik vind het heel handig, dat je foto's erbij hebt geplaatst. Ziet er heel lekker uit en ik ga dit zeker een keer namaken.
Quote
#5
Hallo Johan

Gisteravond het recept gemaakt smaakte erg lekker.
Groet Marja Tongue
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gebakken mosselen in tomatensaus JohanV 17 6.168 26 April 2021, 08:27
Laatste bericht: JohanV
  In de oven gebakken vis op de wijze van Spetses JohanV 0 2.101 06 November 2016, 13:51
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)