Set gekocht,maar nu hellas 2 ontvangen...???
#1
Help, ik word hellemaal gek hier.
Ik zie zoveel info,op diverse sites en spreken elkaar tegen...,wat betreft de info om een schotel af te stellen...

Blijkbaar maak ik meer kans op hulp en slagen bij de griekse tv fans hier...
Op aanraden van wageral:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Leg ik mijn probleem graag hier neer..

Hert verhaal ?

Ik heb een set gekocht..
Een clark tech 3100 met een triax 88cm.
Ik heb dit aangeschaft voor hellas 2,tja...om griekse zenders te bekijken.
Als ik mijn adres intyp op dishpointer en hellas 2 kies en het punt neerzet waar de schotel komt dan heb je de groene lijn en vanuit mijn tuin moet het gaan lijkt mij....

Als ik de tuin inloop dan kijk ik recht op het zuid-oosten.

Hoe en met wat kan ik nou het beste beginnen om de juiste richting te kiezen voor hellas 2 ?

Ik had de schotel al even voor de lol op een stok gezet..
Maar dat werkte niet echt...

Bij het afstellen van de schotel via het menu stond de bovenste meter op 80 en de 2e op gemiddeld 20,dus signaal was te weinig..

Maar de vraag...
Waar begin ik..?

Het gaat om het afstellen...

Bijvoorbeeld...
Via dishfinder moet mijn Elevation: 22.4° zijn, terwijl een belgische site waar je de skew kunt berekenen weer uitkomt op 22.50°

de zaak waar ik alles hebt gekocht gaf aan tussen de 25 en 28.

en zo ben ik nu al een hele dag bezig...en nog geen steek verder...
Quote
#2
Kalispera Marios en allereerst [Afbeelding: ki.jpg] op dit forum van Griekenland-liefhebbers.

Even bij het begin beginnen: wat staat er nu en wat kan je al ontvangen? Ik neem aan dat je nu al de Astra-1 op 19,2 graden ontvangt?

Laat je niet al te gek maken door al die berekenings-sites, die heb je naderhand pas nodig om de boel te finetunen.
Je moet er natuurlijk allereerst voor zorgen dat de HellasSat-2 in je receiver is geprogrammeerd. Voor het zoeken naar de hellasSat-2 kan je het beste beginnen met een sterke transponder, ik zou kiezen voor de transponder waar de meeste Griekse zenders op zitten en dat is 12606H/ 30000.
vanuit de Astra-1 kantel je de schotel naar beneden zoadt ie vrijwel vertikaal staat. Draai nu je schotel een stukje oostelijker (als je achter de schotel staat dus naar links) en houd de signaalmeter (die op de genoemde transponder staat) goed in de gaten. Op een gegeven moment zal je zien dat de signaalmeter gaat uitslaan. Je zit nu op de HellasSat-2 en hoeft nu alleen nog maar te finetunen. Lees ook deze topic even aandachtig door:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pid=2083#pid2083
en gebruik de link naar de Satlex-site daar. Je ziet nu precies wat ik bedoel met de vertikale afstelling (vul daar wel even jouw woonplaats in).
Als dat klaar is dien je de skew nog even aan te passen, dat staat daar ook beschreven. Het klinkt allemaal wellicht wat ingewikkeld als leek maar je zult zien dat het goed te doen is.

Wordt vervolgd........

By the way, je wilt de HellasSat-2 ontvangen, mag ik aannemen dat je ook Griekenland-fan bent greeksmiley2 ? We zijn benieuwd, vertel eens?

Succes,
Ger
Quote
#3
Hallo Ger,

Ja ik ben zeker griekenland fan, ik ga al 10 jaar met vakantie naar corfu.
Elk jaar weer.

Ter info: de tuner,een clark-tech 3100 is in de speciaalzaak al ingesteld op hellas 2.

Zojuist kreeg ik eindelijk een groene balk...
en voila ...ert..

Maar het signaal moet hoger lijkt me....

Wat betreft die woonplaats invullen op die belgische site,mijn woonplaats staat er niet bij...dus deed ik het met breedte en lengte..

De resultaten..

Breedtegraad:
51.84059° N (51° 50' 26")

Lengtegraad:
4.15203° O (4° 9' 7")

De volgende gegevens zijn voor Uw locatie berekend:


Azimuth-hoek:
138.48° (True North)

Elevatiehoek:
22.50°

LNB-Tilt (Skew):
-24.18°

Offset hoek:
0.00°

Afstand tot satelliet:
39316.33 Km

Signaalvertraging:
262.11 ms (Uplink + Downlink)

Declinatiehoek:
-7.27°

Polarmount uurhoek:
141.87°

Motor-gradeninstelling:
38.13° Oost

Satelliet:
Hellas Sat 2 (39° O = 321° W)


En nu ?
Want skew...huh?

ben net weer even bezig geweest maar ik kom niet verder dan..

level 88%
Kwaliteit 80 tot 83%

ik heb search naar zenders gedaan...
en zit net over de 150 zenders maar ik kan er maar 19 kijken..
maar moet volgens mij meer zijn toch ?

wat kan ik nou nog meer...?

ik zie bij satelliet meer keuzes dan hellas,maar dan is het signaal pet.
dan moet de schotel daarvoor weer anders gezet worden?
wat een werk...lijkt me belachelijk...tenzij je een rotor hebt..

is een een sat finder dan toch een goed idee?

Bovendien is het moeilijk om die schotel precies zo te zetten op het hoogste signaal punt...
vooral vanwege de montage (de tanden in in de pijp..van de beugels) die zetten zich vast..
Quote
#4
Marios, Marios, je denkt veel te ingewikkeld Huh . Vergeet al die instellingen en graden. Je hebt de ERT gevonden, dus heb je de HellasSat te pakken. En daar gaat het om. Die websites zijn er alleen om een globale indicatie te gevn hoe je schotel dient te staan. als jouw woonplaats er niet bij staat neem je gewoon de dichtsbijzijnde beschikbare plaats. Zo precies luistert dat niet hoor.

Niet meer denken aan allerlei graden en andere gegevens maar het bereikte resultaat nu gaan finetunen. Je moet dus je signaal omhoog gaan krikken zonder de illusie te hebben dat je de 100% haalt. Dat gaat niet op deze satelliet en is ook absoluut niet nodig voor een goed signaal met enige "slechtweerreserve".

Om je signaal zo hoog mogelijk te krijgen moet je de skew nog even aanpassen. Zoals je in m'n andere reactie hebt gelezen moet de LNB schuin in de houder staan. Je zult zien dat je signaal al een flink stuk omhoog schiet.
Als je dat allemaal hebt gedaan ga je finetunen. Terwijl je naar je signaalbalk kijkt draai je iets met je schotel van links naar rechts. Bij de sterkste stand stop je uiteraard. Dan beweeg je je schotel naar voren en naar achteren, wederom stoppen bij het sterkste signaal. Als laatste draai je de LNB in de houder iets naar links en naar rechts. Je raadt het al, op z'n sterkst stop je. Nu zet je de boel definitief vast en ben je klaar en kan je de zenders van de HellasSat inlezen en genieten van de Griekse zenders.

Je ontvangt nu 150 zenders zeg je, nou dan heb je ze zo ongeveer allemaal te pakken. Een groot gedeelte van die zenders komen uit Bulgarije en andere Oost-Europese zenders. Die zijn allemaal versleuteld en daar heb je dus een abonnement voor nodig.

Als het goed is kan je deze zenders nu ontvangen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Let op: de zenders waar FTA (=Free-To-Air)bij "codering" bijstaat zijn dus vrij te ontvangen. Die kolommen zijn wit zoals je ziet.
De andere, waar bij "codering" een coderingssysteem wordt vermeld kan je dus niet vrij ontvangen.
De Griekse zenders op de HellasSat-2 die je vrij kunt ontvangen vindt je hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Kijk uiteraard alleen in de kolom "HellasSat".
Kijk regelmatig op deze pagina, eventuele wijzigingen worden door mij meteen aangepast.

NB: Je schrijft: ik zie bij satelliet meer keuzes dan hellas,maar dan is het signaal pet.
dan moet de schotel daarvoor weer anders gezet worden?
wat een werk...lijkt me belachelijk...tenzij je een rotor hebt..


Dat klopt inderdaad, als je je schotel op de Hellassat-2 hebt uitgericht dan ontvang je enkel en alleen die satelliet. Wil je meerdere satellieten ontvangen dan moet je óf een motor aanschaffen óf een multifeed-schotel gaan gebruiken (meerdere LNB's op één schotel).
Kijk maar eens op m'n website wat ik bedoel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dus, nogmaals, vergeet al die ingewikkelde gegevens en probeer het signaal dat je nu hebt op ERT-World te maximaliseren. Dan komt de rest vanzelf sterk binnen.

Succes,
Ger
Quote
#5
hallo ger,

nou ik ben natuurljk al aardig ver..maar denk dat ik toch een sat finder gaat halen....
een rotor vind ik wel een optie...

Maar de vraag die dan komt is....
mijn schotel staat niet op dak dus kan ik niet in de rondte draaien.....hij staat tegen de gevel aan...

alle satellieten die ik in de ontvanger zie....die kunnen vanaf mijn positie ontvangen worden?
En dan heeft een rotor wel zin ?
Quote
#6
Een satfinder is handig maar nu je al zover bent geeft dat geen extra waarde. Je ziet immers aan de ontvangst- en kwalieitsbalk in je receiver al wanneer het signaal het sterkst is, toch? Maar voor eventuele experimenten met andere sat's in de toekomst is het wel een handige aanschaf.

Als je een rotor installeert hoeft de schotel niet helemaal rond te kunnen draaien. De satellieten staan immers allemaal op de Clarke-belt. Je moet dus alleen vrij zicht hebben van Zuid-west tot Zuid-oost. Niet alle satellieten die in je ontvanger staan kan je ontvangen. Je kunt alleen die satellieten ontvangen die in het "gezichtveld" van de schotel in kwestie liggen. Daarnaast is er voor sommige sats een grotere schotel nodig. Ook moet jouw woonplaats in het dekkingsgebied (footprint) van de sat liggen. Grof gezien kan je theoretisch
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




satellieten ontvangen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan je zien hoe groot de schotel voor de betreffende satelliet moet zijn en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan je zien welke zenders er op de verschillende satellieten zitten (klik op het icoontje van de gewenste satelliet helemaal bovenaan de pagina).

Maar goed, loop niet te hard van stapel, zorg eerst eens dat je de Griekse zenders in m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




op je tv hebt getoverd. Is dat inmiddels gelukt?

Ger
Quote
#7
bedankt ger, je bent zeer goed in de informatie voorziening...;)
de sat finder heb ik niet gekocht, de rotor wel...
die zet ik later op de dag wel op....
dat is veel makkelijker want met de rotor kan ik alles automatisch opzoeken,selecteren,bewaren etc...
je kunt het allemaal makkelijk instellen...

voor zover ik begrijp kan ik deze sats ontvangen..

45°- Oost EuropeStar 1............................ 80 cm
39°- Oost Hellas Sat 1............................... 80 cm
28°- Oost Eurobird/Astra 2........................ 60 cm
23°- Oost Astra 3........................................ 80 cm
19°- Oost Astra 1........................................ 60 cm
13°- Oost Hotbird 1-6................................. 80 cm
05°- Oost Sirius 2/3 Astra 1A...................... 70 cm
01°- West Thor 2/3 Intelsat 707................... 80 cm
05°- West Atlantic Bird 3 Télécom 2C........ 70 cm
08°- West Atlantic Bird 2 Télécom 2D.........80 cm
12°- West Atlantic Bird 1 Eutelsat II-F4...... 70 cm
15°- West Telstar 1/2.................................. 80 cm
18°- West Intelsat 901................................. 80 cm
21°- West NSS 7........................................ 70 cm
30°- West Hispasat......................................80 cm
43°- West Panamsat F3R/F6/F6B.................80 cm
45°- West Panamsat F1R/F5........................80 cm

maar zij schrijven...39°- Oost Hellas Sat 1
dat moet 2 zijn lijkt me...

ik heb er echt zin in....
ik zat nog steeds met die oude rotoren in m,n hoofd met electriciteit etc...
dit werkt gewoon op die paar volt uit de ontvanger...
wat gaat de tijd toch snel....

wat ik toch wel bizar vind is dat veel van die sats met abonnementen zitten...
en dat ik in nederland niets kan kopen voor de hellas zenders,....
moet ik in griekenland adres en rekening hebben...

dat is toch stenen tijdperk ...
Quote
#8
Nou Marios, je laat er geen gras over groeien zie ik......
In theorie kan je al die satellieten wel ontvangen met een rotor, in de praktijk zullen de meest westelijke niet helemaal gaan lukken vrees ik omdat ze nét buiten het gezichtsveld van je schotel liggen.

Daarnaat zit er een aantal satellieten in dat lijstje dat niet of nauwelijks interessant is. Via de link (King-of-sat) die ik je eerder doorgaf kan je per sat zien of het de moeite loont deze in je receiver in te lezen.

Zelf kan ik je de posities 9, 13, 19.2, 23.5, 28.2 en 28.5, en 39 aanbevelen.

Multiquote:ik heb er echt zin in....
Ja, dat blijkt wel Big Grin

Multiquote:ik zat nog steeds met die oude rotoren in m,n hoofd met electriciteit etc...
dit werkt gewoon op die paar volt uit de ontvanger...
wat gaat de tijd toch snel....
Ja, voor sommige dingen is dat fijn, maar we worden zelf dan ook zo snel oud(er).....

Multiquote:wat ik toch wel bizar vind is dat veel van die sats met abonnementen zitten...
en dat ik in nederland niets kan kopen voor de hellas zenders,....
moet ik in Griekenland adres en rekening hebben...
Dat heeft alles te maken met auteursrechten. Als ze dat niet zo deden zou de aanschaf van filmen en programma's niet te betalen zijn voor de zenders.

Multiquote:maar zij schrijven...39°- Oost Hellas Sat 1
dat moet 2 zijn lijkt me...
De HellasSat-1 bestaat niet eens, dat moet inderdaad 2 zijn.

Nou Marios, ik wens je veel succes met de rotor. Ik neem aan dat er een goede handleiding bij zit. Anders kan je het ook gewoon op het Sat4all forum vragen, daar zitten hobbyisten genoeg. Maar ook af en toe hier een kijkje komen nemen als Griekenland-liefhebber hè Big Grin

Misschien heb je als Corfu-deskundige (zo mag ik je toch wel noemen na 10 keer Corfu, toch?) nog wel leuke tips voor de lezers hier.
Zelf ben ik 2 keer op Corfu geweest, in 1999 in Benitses en in 2007 in Agios Gordis. Natuurlijk hebben we vanuit deze thuisbases zowat het gehele eiland verkend en zo al heel wat gezien.

Ger
Quote
#9
nee ik laat er zeker geen gras over groeien...Big Grin
zeker met dit weer,dan kun je het maar beter achter de rug hebben he..

maar je komt gelijk met de juiste......agios gordis...
daar zit ik al 10 jaar mijn vakantie te vieren zeg maar...
wij doen dat bij lidosofia appartementen...,dat is honderd meter voor de pink palace...,dus terug omhoog zeg maar...

ik ben voor hun ook enkele jaren geleden de website begonnen...
in het dagelijkse leven run ik een webhosting bedrijf dus was het voor mij een eitje..

maar schotel dit ,ontvanger dat is voor mij abracadabra hoor..
ben wel technisch maar je moet er eerst een beetje mee spelen.....

tips ?
Zoals wat ger...?
Jullie weten 1000x meer dan ik over griekse zenders en schotels...
mijn knowhow ligt misschien ergens anders..
Quote
#10
Lido Sofia, dat ken ik wel; da's namelijk het appartement waar wij ook waren in 2007.

[Afbeelding: qzk9p3.jpg]

Multiquote:tips ?
Zoals wat ger...?
Jullie weten 1000x meer dan ik over griekse zenders en schotels...
mijn knowhow ligt misschien ergens anders..

Nou ja, dit forum gaat niet alleen over Griekse zenders hoor, alle onderwerpen over Griekenland worden hier besproken. Muziek, boeken, vakantietips en bestemmingen, ervaringen en ga zo maar door. Dus als Griekofiel met meer dan 10 ervaringsjaren ben je zeker een waardevolle bron van informatie lijkt me zo. En misschien wil je nog wat promotie voor Lido Sofia en/of Agios Gordis maken..... het kan hier allemaal sirtaki

Ger
Quote
#11
hoi ger, ik heb je een berichtje gestuurd,kijk maar of je dat goed vind...en dan hoor ik het wel..
ik heb 2 foto's geupload om te laten zien wat het probleem nu is.
de rotor is een powertech DG-280

ik heb de lat gezet wat deze moet zijn...
Vervolgens heb ik niet meer aan de elevation op de schotel gezeten...
die staat nog op 24.4,daarmee had ik dus hellas...

nou het vervelende..
ik heb de rotor met z,n 0 punt op het zuiden gezet....,zo las ik dat dus...
dus staat deze daar ongeveer op...

vervolgens gaat de schotel aan dat pijpje van de rotor...
maar zoals je op de 1e foto kan zien gaat de schotel helemaal draaien,naar het westen idem dito....
klopt dit wel..?

Je ziet, hoop vragen en onduidelijkheden....
Vandaar dat ik vroeg ik ik even contact met je op kan nemen omdat het anders weer een hoop heen en weer typwerk word.


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
       
Quote
#12
(11 July 2010, 11:40)marios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik heb de rotor met z,n 0 punt op het zuiden gezet....,zo las ik dat dus...
dus staat deze daar ongeveer op...

Marios, wat bedoel je met 0-punt? Je moet het absolute zuiden hebben en aangezien we in Nederland op zo'n 5 graden oost zitten moet het 0-punt waar vanuit je begint ook 5 graden oost zijn. Rotors geïnstalleerd in onze contreien worden dan ook altijd geijkt op de Sirius (tegenwoordig Astra-4) op 4,8 graden oost. Ik weet niet zeker of je bekend bent met de term "absolute zuiden" vandaar dat ik het maar even vermeld.
Ik begrijp dat je dit voor het eerst doet dus bij deze de complimenten voor de installatie zover. De foto's zien er goed uit.
By the way, welkom op dit Griekenlandforum.

Jan(nis)
Quote
#13
nou, nu snap ik er inmiddels geen hout meer van...Huh
Quote
#14
(11 July 2010, 23:31)marios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




nou, nu snap ik er inmiddels geen hout meer van...Huh


Je moet de motor van uit zijn 0 stand uitrichten op de sirius , als je daar een goed signaal hebt dan staat het spulletje goed en draait de motor vanzelf naar de door jou aangegeven posities , althans met mijn dreamboxen is dat 100% goed .......
djdakman's signatuur
Quote
#15
Hallo Marios,

Ik weet niet of ik iets nieuws ga vertellen, maar ik vermoed dat je een diseqc motor hebt en ik vermoed bijna zeker dat die, en ook je receiver, usals ondersteund.
Wel als je dan zoals mijn voorgangers hebben uitgelegd dat je motor op Sirius uitgericht staat en je hebt daar ontvangst, moet je in het menu bij "usals" voor elke sat de referentie ingeven, L-graad Br-graad van je locatie en de possitie van de sat, bv 39 oost voor Hellas, je slaat die gegevens telkens op en dan zou nadien, als je op je receiver op een sat + een zender zet, automatisch naar die sat moeten gaan, het lijkt ingewikkeld, dat dacht ik in het begin ook, maar als je het eenmaal door hebt gaat het prima, en zoals ik reeds in een andere topic schreef, je kan altijd wat schipperen met deze instellingen.....

Grts,
Choreftis
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#16
hallo Choreftis, dat zit er inderdaad op....
maar er bestaat enige twijfel of alles wel goede staat...
usuals zit er op en dat probeerde ik al maar dat klopt ook niet echt...
maar er komt morgen iemand langs die dit goed moet gaan zetten....
goh...dan ben ik al heel blij..
Quote
#17
(13 July 2010, 13:31)marios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar er komt morgen iemand langs die dit goed moet gaan zetten....
goh...dan ben ik al heel blij..

OK Marios, veel geluk dan morgen.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#18
Hallo Marios,

En, hoe is het gisteren afgelopen? Is nu alles OK?

Ik dacht al, het is zo stil.....

Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#19
Hoi, ja moest even wat andere dingen doen....werk gaat hier ook door.. :)
Member DRZ van sat4all was zo vriendelijk om bij mij op bezoek te komen..
is een dikke 20 min bezig geweest,en daarna stond alles goed. :)

alleen is het gewoon onduidelijk welke satellieten ik nou moet kunnen ontvangen,alhoewel ik er wel genoeg heb hoor...

En.....
Welke griekse zenders zijn er?
Aangezien ik afhankelijk ben van de gratis zenders...
Heb geen grieks adres of reknummer....bla bla
Quote
#20
Fijn dat het gelukt is Marios. Zo zie je maar hoe handig sommige fora kunnen zijn Angel

(15 July 2010, 12:49)marios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welke griekse zenders zijn er?
Aangezien ik afhankelijk ben van de gratis zenders...
Heb geen grieks adres of reknummer....bla bla

Maar Marios toch, je moet wél goed lezen hoor ;). Ik heb je toch een handige pagina genoemd waar jouw vraag in één keer wordt beantwoord?
Hint: klik eens helemaal bovenaan deze pagina in de balk op "satelliet"..........
(deze pagina wordt altijd zo up-to-date mogelijk gehouden)

Succes en veel plezier met je nieuwe hobby. Je zult zien dat de wondere wereld van satelliet-tv steeds duidelijker voor je zal gaan worden.

Ger
Quote
#21
(15 July 2010, 12:49)marios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi, ja moest even wat andere dingen doen....werk gaat hier ook door.. :)

Ja, gelukkig zijn er nog mensen die "mogen" werken...

(15 July 2010, 12:49)marios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Member DRZ van sat4all was zo vriendelijk om bij mij op bezoek te komen..
is een dikke 20 min bezig geweest,en daarna stond alles goed. :)

Dat is dan mooi, heeft ie anders vlug gefikst.

(15 July 2010, 12:49)marios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




alleen is het gewoon onduidelijk welke satellieten ik nou moet kunnen ontvangen,alhoewel ik er wel genoeg heb hoor...

Als je schotel goed staat op Sirius en op Hellas sat, zou je alles wat daartussen ligt moeten kunnen ontvangen, of je daar wat aan hebt is een andere vraag, dat mag je zelf beslissen, er zijn wel een paar Griekse zenders die ook of alleen maar op Hotbird te krijgen zijn.

(15 July 2010, 12:49)marios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En.....
Welke griekse zenders zijn er?
Aangezien ik afhankelijk ben van de gratis zenders...
Heb geen grieks adres of reknummer....bla bla

Ja Marios, er zijn hier wel mensen die op één of andere manier een adres of kennis in Griekenland hebben en dusdanig aan een Grieks abonnement geraken.

En
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan je zien welke zenders er vrij (FTA) te ontvangen zijn.

En nogmaals doe het rustig aan dan komt alles wel in orde. up

Grts,

Choreftis.

@ Ger, sorry hoor we waren een beetje naast elkaar aan het schrijven dacht ik.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#22
hoi ger,

ja pardon...
die had ik wel gezien...

maar die nummers erachter, dat zijn de frequenties ?


ERT-World 11642H / 27500 12606H / 30000
Hellas --- 12606H / 30000
Mad TV (GNet) --- 10956V / 4123

dit zijn de 3 die ik tegengekomen ben...
Quote
#23
(15 July 2010, 13:14)marios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar die nummers erachter, dat zijn de frequenties ?


ERT-World 11642H / 27500 12606H / 30000
Hellas --- 12606H / 30000
Mad TV (GNet) --- 10956V / 4123

dit zijn de 3 die ik tegengekomen ben...

Nou, dat zijn de gegevens van de transponder.
In het geval van ERT-World is 11642 de frequentie, de "H" staat voor Horizontale polarisatie en 27500 is de symbolrate. Je hebt het nu over de HellasSat, daar moet je die andere 3 (902 Teleorasi, Tele-Asty en Cyprus-sat (Rik-Sat) en Kanali Voulis) ook gewoon kunnen ontvangen hoor. Let wel, bij die laatste staan vreemde tekens in je display (dus geen Kanali Voulis).

Voor die andere zenders (Extra-3, Cyprus Travel guide en de NOVA-promo (zoals de naam al vermoed een demokanaal waar je verder niets aan hebt)) moet je zoals je op dat overzicht kunt zien naar de Hotbird.

Ger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zenders Eutelsat te ontvangen met Maxdigital 220s ? jeronimo2 2 7.489 27 February 2015, 23:45
Laatste bericht: jeronimo2
  NERIT-sport vrij te ontvangen op 3.1 oost Ger 28 22.573 28 January 2015, 13:43
Laatste bericht: Ger
  griekse tv ontvangen zonder per maand betalen. bel mij op. xristos 14 9.992 28 December 2012, 23:01
Laatste bericht: papajani
  Handleiding HellasSat-2 ontvangen oriste 0 4.268 09 July 2010, 18:22
Laatste bericht: oriste
  G-Net slecht(er) te ontvangen? Mario 3 4.179 04 January 2010, 12:32
Laatste bericht: Ger
  Nova-pakket ontvangen KarenAnna 5 8.556 14 October 2009, 13:06
Laatste bericht: prasoudi
  Hoe ontvangen jullie HellasSat-2? Ger 10 9.607 11 October 2009, 22:02
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)