ERT-World (Europe) is terug
#1
[Afbeelding: ertworld.jpg]

De Griekse publieke TV-zender ERT-World Europe is terug en wederom te ontvangen via de Hotbird 13E- satelliet op 13 graden oost.
Momenteel wordt er een testbeeld uitgezonden; Griekse satelliet-fora melden dat de zender binnenkort weer in de lucht gaat.
Frequentie: 11623 verticale polarisatie
Symbolrate: 27500
Uitzendtechniek: DVB-S / QPSK / Mpeg2:  is dus met een gewone digitale receiver te ontvangen (geen HD-receiver nodig).

De zender is in juni 2013 in opdracht van de toenmalige regering uit de lucht gehaald tijdens de overgang van ERT naar NERIT.
ERT-World is bedoeld voor Grieken die buiten Griekenland verblijven; vergelijkbaar met 'onze' BVN (Beste van Vlaanderen en Nederland).

Een up-to-date lijst met vrij ontvangbare Griekse TV-zenders vind je op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Dat is goed nieuws, komt hij ook terug op de kabel ?
Quote
#3
(02 April 2016, 22:39)Dirk schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is goed nieuws, komt hij ook terug op de kabel ?

Dat lijkt me onwaarschijnlijk Dirk; ERT-World was immers al lang voordat de zender werd opgeheven van vrijwel alle kabelnetten verdwenen, ondanks veel (protest)acties voor behoud van de zender.
Ben bang dat je toch een schoteltje moet aanschaffen als je de zender wilt kunnen zien......
Quote
#4
Had ik ook, in een andere leven. Was een hobby van mij. Ik kocht tijdje geleden een bigsat visiosat maar ik moet hem nog installeren. 
Bedankt voor de uitleg

groetjes, Dirk
Quote
#5
(02 April 2016, 21:21)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: ertworld.jpg]

De Griekse publieke TV-zender ERT-World Europe is terug en wederom te ontvangen via de Hotbird 13E- satelliet op 13 graden oost.
Momenteel wordt er een testbeeld uitgezonden; Griekse satelliet-fora melden dat de zender binnenkort weer in de lucht gaat.
Frequentie: 11623 verticale polarisatie
Symbolrate: 27500
Uitzendtechniek: DVB-S / QPSK / Mpeg2:  is dus met een gewone digitale receiver te ontvangen (geen HD-receiver nodig).

De zender is in juni 2013 in opdracht van de toenmalige regering uit de lucht gehaald tijdens de overgang van ERT naar NERIT.
ERT-World is bedoeld voor Grieken die buiten Griekenland verblijven; vergelijkbaar met 'onze' BVN (Beste van Vlaanderen en Nederland).

Een up-to-date lijst met vrij ontvangbare Griekse TV-zenders vind je op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hallo Ger,

zou dit dezelfde zender worden als ERT1? We hebben nu al ERT 1-2-3 en ik kan me nauwelijks voorstellen dat er een aparte zender bijkomt. Wellicht gedaan om alle Grieken, waar ook te bedienen met een analoge uitzending.
Ik kan geen forum vinden waar ik kan lezen zonder is te loggen. Heb jij een linkje?
Yiannakis
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#6
(17 April 2016, 13:37)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Ger,

zou dit dezelfde zender worden als ERT1? We hebben nu al ERT 1-2-3 en ik kan me nauwelijks voorstellen dat er een aparte zender bijkomt. Wellicht gedaan om alle Grieken, waar ook te bedienen met een analoge uitzending.
Ik kan geen forum vinden waar ik kan lezen zonder is te loggen. Heb jij een linkje?
Yiannakis

Ik denk dat het net zo zal gaan zoals dat eerder ook was, en net zoals dat bij 'onze' BVN ook gaat.
Op ERT-World zullen geselecteerde programma's worden uitgezonden die eerder te zien waren op één van de ERT-zenders.

Hetzelfde zie je op ANT1-Europe (9 oost 12054H/27500), daar is een andere programmering te zien als op de 'gewone' ANT1.
Heb je die trouwens ook al gevonden? Zo niet, stuur even een PB'tje.......

'Griekse' sat-fora:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&f=116
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
De uitzendingen zijn zojuist weer gestart.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Hallo Ger, Kanali voulis zend deze nog wel uit op de Hot Bird 13 of is deze van transponder veranderd ik kan hem namelijk niet vinden op de huidige frequentie ik heb een HD ontvanger.
Quote
#9
(08 May 2016, 15:57)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Ger, Kanali voulis zend deze nog wel uit op de Hot Bird 13 of is deze van transponder veranderd ik kan hem namelijk niet vinden op de huidige frequentie ik heb een HD ontvanger.

Net voor alle zekerheid maar even gecheckt Petross; je weet het immers maar nooit met Griekse zenders Big Grin

Maar ja hoor; de zender is hier prima te ontvangen op 12169H/27500 (DVB-S2/8PSK):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Hoi Ger, ik heb hem gevonden maar staat bij mij als Oìt in de lijst dus daarom kon ik hem niet vinden na veel blader werk hoorde ik iets bekends Grieks en ja dat was hem.
Ger bedankt voor de info.
Quote
#11
(08 May 2016, 20:43)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Ger, ik heb hem gevonden maar staat bij mij als Oìt in de lijst dus daarom kon ik hem niet vinden na veel blader werk hoorde ik iets bekends Grieks en ja dat was hem.

Waarschijnlijk kan je ontvanger geen Griekse tekens aan. Vandaar dat je vreemde tekens krijgt i.p.v. de naam van de zender.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ERT weer terug? Ger 13 12.859 05 July 2015, 07:30
Laatste bericht: Ger
  Teletekst op ERT Hieronymos 18 10.307 04 November 2010, 12:52
Laatste bericht: Ger
  Nieuwe frequentie ERT-World op Hotbird Ger 28 29.765 18 October 2010, 12:29
Laatste bericht: teixo
  Slecht ERT geluid in Den Haag? Ger 4 5.057 21 November 2009, 17:25
Laatste bericht: Ger
Information ANT-1 Europe regelmatig FTA op HellasSat-2 Ger 8 8.977 04 November 2009, 19:44
Laatste bericht: Ger
Information ANT-1 Europe nu ook op HellasSat-2 Ger 0 2.547 23 May 2009, 10:39
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)