wegennet Kreta
#1
Hallo allemaal,

is er iemand die van het vliegveld Chania op Kreta met de auto in de richting van Frangokastello (zuid-Kreta) is gereden? Is het beter om zo veel mogelijk de "snelweg" te nemen? Dit is wel enorm om. Heeft iemand ervaring met de weg van Vrises naar Chora Sfakion? Is deze goed berijdbaar?
Quote
#2
Met google earth street view kan je virtueel die weg verkennen . Beelden van Kreta zijn al een tijdje beschikbaar .Succes ermee.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Zie hier de afstanden en tijden van de routes....

Wij hebben wel eens vanaf Plakias  door de improskloof gereden  (die weg was toen net nieuw)  maar na die impros  kloof werd het al heel wat minder en we zijn toen maar weer snel  omgekeerd ...Zie hier de afstanden

Ik weet wel dat die ,,snelweg,, van Chania via Rethimnon naar Plakias  helemaal Top is!! En niet moeilijk om te rijden ... hihi, dat wil wat zeggen als ik dat zeg Big Grin
Je komt dan ook door de Kourtaliotiko kloof heen  dat is Zooo mooi !! vanaf Rethimnon is het ca.35 min. richting Plakias  
Zoals je ziet  lijkt die route via Rethimnon veel langer  (  maar het scheelt maar ca 35 km /  20 minuten) en rijdt veel relaxter !

[Afbeelding: 346ua9w.png]
Quote
#4
De weg van vrisses naar Chora Sfakion is prima! De laatste jaren verbreed. Ook prachtig uitzicht! Gewoon doen!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#5
Als je ook nog van wandelen houd zit je ook goed, stop je boven aan de Imbros en wandel je op en neer door de kloof of je gaat met de bus of taxi terug naar boven de auto ophalen, dit kan natuurlijk ook andersoml, dan laat je de auto onder staan en loop je vanaf hier de kloof.
@Berend kan je hier alles over vertellen.

@Wilma, 119km in 2.07u moet je met een korreltje zout nemen, ik denk eerder aan 3 uur zeker als het je eerste keer op zulk soort wegen is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
(04 April 2016, 00:37)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zie hier de afstanden en tijden van de routes....

Wij hebben wel eens vanaf Plakias  door de improskloof gereden  (die weg was toen net nieuw)  maar na die impros  kloof werd het al heel wat minder en we zijn toen maar weer snel  omgekeerd ...Zie hier de afstanden

Ik weet wel dat die ,,snelweg,, van Chania via Rethimnon naar Plakias  helemaal Top is!! En niet moeilijk om te rijden ... hihi, dat wil wat zeggen als ik dat zeg Big Grin
Je komt dan ook door de Kourtaliotiko kloof heen  dat is Zooo mooi !! vanaf Rethimnon is het ca.35 min. richting Plakias  
Zoals je ziet  lijkt die route via Rethimnon veel langer  (  maar het scheelt maar ca 35 km /  20 minuten) en rijdt veel relaxter !

[Afbeelding: 346ua9w.png]
Quote
#7
Ik ben die route jaren geleden (ca. 20) `s nachts gereden. Met de bus van Frango.. naar "de stad"; auto ophalen.
De vertrektijd van het vliegtuig was dusdanig dat we dus door het donker naar het vliegveld moesten - avontuurlijk.
Vrouw "afleveren" en de auto terugbrengen naar de stad en dan weer naar de luchthaven, vrouw intussen "zwetend" of ik wel op tijd terug zou zijn.
Lang is het geleden ...
Johannes
Quote
#8
Bedankt voor jullie reacties. In ieder geval goed om te horen dat de kortste weg ook goed te berijden is. We durven best wat aan, maar ervaring leert dat iets wat er op de kaart goed uit kan zien toch wat tegen kan vallen haha.
Quote
#9
Het zal  best goed te riden zijn ... Maar Ik hoop voor je dat het niet tegen gaat vallen voor je!! Ik weet wel dat de,, paats aanwiijzien ,, op die auto snelwegen veel beter  en duidelijker zijn !! En dat kan weer ook weer een hoop  in  ,,tijd ,,schelen !!  Zoals je al zelf  zegt:
,,Ervaring leert dat iets wat er op de kaart goed uit kan zien toch wat tegen kan vallen haha. ,,
Die ervaringen hebben wij  als toeririst ondertussen ook al  vele keer menigmaal geleerd ,,op Kreta,, !!
Succes !!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)