Nieuwe zandstorm verwacht op Kreta.
#1
Volgens de kranten wordt er vanaf vanavond een nieuwe zandstorm verwacht.
Dus nog maar even wachten met het schoonmaken van de balkons, terrassen en auto's.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#2
getver!!! We hebben al genoeg gehad dit jaar!! Nou, de parasol maar alvast binnen, net nieuw! De vorig ligt dankzij de laatste storm ergens in Peloponnesos....
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#3
Goede middag,
En zo zag je de zon vanmorgen vroeg boven Bali, en dat was dan ook het enigste, vanaf 8 uur helemaal niks meer te zien, alleen maar zand, zand niet zo veel storm als opgegeven maar toch nog meer ZAND  Angry 
[Afbeelding: dq401j.jpg]
En de regen die voorspelt is voor morgen, zondag is allemaal nu opgeschoven tot maandag..... als dan de wind maar uit het noorden waait, anders...... Angry
Wij zijn net klaar met schilderen....   Blush Angry
Quote
#4
En niet alleen in Griekenland volgens dit kaartje.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De bergen en Agios Nikolaos zijn in een vreemde zandmist gehuld
[Afbeelding: 2myulbp.jpg]
Normaal ziet het zo uit.
[Afbeelding: 34ywk8z.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Binnenkort staat agios Nikolaos te boek als opgraving... Arthur verzorgt de rondleiding.
Quote
#6
jullie zijn niet te benijden, wat een ellende.

ter info: hier in Vlaanderen ook smog, maar die ziet dan zwart, hoe zou dat nu komen ?

ook onzichtbare smog en straling van een kerncentrale die voor de elfdedertigste keer in zwijm is gevallen.

juist over de grens met Nederland houden ze al jaren hun hart vast.

Leve den Belziek.
Quote
#7
Een bijkomend verschijnsel , vorig jaar op 8 april hadden we een temperatuur van 16° nu is het 26° . Je kan niet alles hebben in het leven.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(08 April 2016, 12:41)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




jullie zijn niet te benijden, wat een ellende.

ter info: hier in Vlaanderen ook smog, maar die ziet dan zwart, hoe zou dat nu komen ?

ook onzichtbare smog en straling van een kerncentrale die voor de elfdedertigste keer in zwijm is gevallen.

juist over de grens met Nederland houden ze al jaren hun hart vast.

Leve den Belziek.

Dat probleem hebben wij hier in de regio Heerlen / Parkstad-Limburg ook. Gelegen op een steenworp afstand van een bedenkelijke kerncentrale in het Belgische Tihange. We moeten er niet aan denken dat dat ding het een keer begeeft. Dan toch maar liever éénmalig een karrenvracht zand; kan ik de voegen tussen de klinkers in m'n terras weer eens 'inwassen'........
Quote
#9
Mooi warm zeg, maar wat is 26 graden als je niet naar buiten kan. Daar heb je dan niet veel aan. Lijkt me alleen maar benauwend. Storm en die warmte, veel zand....lijkt mij erg "getver": ik hou namelijk niet zo van zand. Vond het vroeger als kind op de camping in Zandvoort al een ramp. Overal zand tussen, onder en achter...bah. 

Succes daar! (wil ik daar nou gaan wonen volgend jaar? hmmmm  Huh
Big Grin Cool tuurlijk!
Quote
#10
Zolang de energiereuzen met bombastische winsten en onbekwame politiekers in de beheerraad geld kunnen slaan uit het systeem zal er niet veel veranderen. Er werden al te veel "envelopjes" uitgedeeld. Geld is voor deze onverzadigbare gangsters een eerste prioriteit. Nochtans zal hun geld hun niet beschermen bij een crisissituatie.
Geef mij ook maar liever wat zand...
Quote
#11
Oei oei oei, dat belooft bij ons in het zuiden. Dat zal kuizen worden vrees ik binnen 11d.
Quote
#12
Volgens een bericht vandaag in Haniotika Nea, komt er weer een nieuwe zandstorm vanaf het Afrikaanse continent deze richting uit. Volgens de berichtgeving zal dat aankomende donderdag 14 april zijn. Dus nog maar een weekje extra wachten met het schoonmaken van alle balkons.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#13
Volgens Griekse berichtgeving zal heel Kreta er last van hebben, zal de intensiteit hoog zijn, en zal een en ander t/m zondag duren.
Quote
#14
Het was tot nu toe gelukkig een losse flodder, vandaag was het echt rokjesdag, 30 graden in de schaduw in Agios Nikolaos en voorlopig blijft het zo.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
Zo'n rokje stond je vast goed Arthur. Hier in het mooie westen was het ook bijzonder fraai weer, ik heb het maar bij een korte broek gehouden.
Quote
#16
Nou dat valt me tegen Chris. En je hebt nog wel zo een kittig rokje. Big Grin
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#17
zware zandstorm uit de Sahara in Pitsidia/Komos vandaag
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#18
Hier eigenlijk de hele week al flink stormachtig op Kos, en met heel veel rood zand. Maar vanavond echt t toppunt
het leek gewoon helemaal rozeachtig in de lucht. Daarbbij is t ook nog eens kurk en kurk droog, een stofboel.
Quote
#19
hoe zet ik hier een foto ?, domme vraag, maar alleen domme antwoorden bestaan
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#20
Helemaal niet dom hoor Messara, hier nog iemand die met dat soort dingen moeite heeft.
Wat ik weet is dat je naar de nieuwe reactie knop naar de tiny pic knop gaat en dan je foto upload.
Quote
#21
[Afbeelding: 10da44g.jpg]

(22 March 2018, 23:23)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helemaal niet dom hoor Messara, hier nog iemand die met dat soort dingen moeite heeft.
Wat ik weet is dat je naar de nieuwe reactie knop naar de tiny pic knop gaat en dan je foto upload.

bedankt, heb het beet .
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#22
Op de satelite beelden is Kreta niet eens meer te zien:
[Afbeelding: rcvu36.jpg]

En dit was Heraklion vanmiddag:[Afbeelding: equxr5.jpg]
Quote
#23
Vandaag weer een heel stuk beter.! Hopenlijk blijven we nu verschoond van die hoeveelheid stof. Het is beslist niet bevorderlijk voor de gezondheid.
Quote
#24
(08 April 2016, 12:01)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En niet alleen in Griekenland volgens dit kaartje.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De bergen en Agios Nikolaos zijn in een vreemde zandmist gehuld
[Afbeelding: 2myulbp.jpg]
Normaal ziet het zo uit.
[Afbeelding: 34ywk8z.jpg]

Wij zijn nu bijna 2 jaar verder maar gisteren was het heel heftig, het leek wel nacht om 12 uur in de middag.
[Afbeelding: 11ce3bl.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#25
Prachtig! Hoop dat het in mei weer gebeurt. Zal echt zijn nadelen hebben, maar de foto`s zijn adembenemend.
De foto van Martine helemaal top met die koplampen.
Quote
#26
(23 March 2018, 10:35)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prachtig! Hoop dat het in mei weer gebeurt. Zal echt zijn nadelen hebben, maar de foto`s zijn adembenemend.
De foto van Martine helemaal top met die koplampen.

Ik hoop het niet Wim, het heeft veel nadelen, een ervan is dat het dit weer moordend is voor astma patiënten.
Vandaag eerst aan de slag om alles stofvrij te maken voor het gaat regenen, dan is het echt een zootje.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
Arthur, ja zal echt enorme nadelen hebben. Hoop dat ze in de Sahara de deur dicht houden. Ik doe het wel met de foto`s.
Sterkte met afstoffen en ik duim voor je dat het niet gaat regenen.
Quote
#28
Ik had de foto niet zelf gemaakt, maar van een griekse nieuwsite afgehaald Wink
Wil normaal graag op Kreta zijn, maar nu even niet...
Quote
#29
Wel eerlijk Martine! Hypocrite
Quote
#30
(23 March 2018, 15:29)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wel eerlijk Martine! Hypocrite

Ik zat er in Analipsi midden in zie hier verschil met vandaag.


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
       
Quote
#31
(23 March 2018, 14:46)martineprest schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik had de foto niet zelf gemaakt, maar van een griekse nieuwsite afgehaald Wink
Wil normaal graag op Kreta zijn, maar nu even niet...
Deze?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Big Grin

(23 March 2018, 11:10)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur, ja zal echt enorme nadelen hebben. Hoop dat ze in de Sahara de deur dicht houden. Ik doe het wel met de foto`s.
Sterkte met afstoffen en ik duim voor je dat het niet gaat regenen.

Was even wat werk Wim, maar alles is weer spic en span, kon ik tevens alle bomen weer water geven, het is van de zotte dat alles al begint uit te drogen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#32
(23 March 2018, 17:54)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 March 2018, 14:46)martineprest schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik had de foto niet zelf gemaakt, maar van een griekse nieuwsite afgehaald Wink
Wil normaal graag op Kreta zijn, maar nu even niet...
Deze?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Big Grin

(23 March 2018, 11:10)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur, ja zal echt enorme nadelen hebben. Hoop dat ze in de Sahara de deur dicht houden. Ik doe het wel met de foto`s.
Sterkte met afstoffen en ik duim voor je dat het niet gaat regenen.

Was even wat werk Wim, maar alles is weer spic en span, kon ik tevens alle bomen weer water geven, het is van de zotte dat alles al begint uit te drogen.

Ik wacht nog even met de grote kuis , 25 maart komt de volgende lading
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Je krijgt er wel mooie foto's door zoals deze van Pigadia op Karpathos   
[Afbeelding: 532uy8.jpg]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hitte verwacht in Griekenland Ger 8 2.053 16 May 2020, 09:09
Laatste bericht: Marpau

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)