Grieksegids nieuws
In de spotlights april 2016: Griekse markten
#1
[Afbeelding: indespotlights.jpg]

Deze maand  'In de spotlights': Markten in Griekenland

Één van de eerste dingen die ik uitzoek als ik op m'n vakantiebestemming ben aangekomen is waar en wanneer de plaatselijke markt wordt gehouden.
Telkens weer beregezellig en een belevenis op zich. Het fenomeen lijkt me dan bij uitstek geschikt als thema van 'In de spotlights' voor deze maand april.
Wie komt er ook zo graag en/of ziet er ook elke keer weer naar uit? Wie heeft leuke ervaringen te melden m.b.t. de Griekse markten? Misschien zijn er wel leuke foto's gemaakt?

Ik zal alvast aftrappen met een leuk tafereeltje, gezien op de weekmarkt van Potamos op Kythira. Een stand met het typisch Kythiriaanse plantje 'Sempervivum' (Crassulaceae).

[Afbeelding: 2596.jpg]


Klik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor alle eerdere "in de spotlights".
Quote
#2
Weekmarkten op Kreta

Timbaki: vrijdagmorgen

Mires: zaterdagmorgen

[Afbeelding: 2zdyxl1.jpg]

[Afbeelding: 24gmwyv.jpg]

[Afbeelding: t6csh5.jpg]


[Afbeelding: v67xc6.jpg]
 

[Afbeelding: 352pzbt.jpg]
Quote
#3
Agios Nikolaos elke woensdagmorgen groenten, fruit, vis en zigeunermarkt.

[Afbeelding: 20upy7t.jpg]

[Afbeelding: 28jllaw.jpg]

[Afbeelding: 5typkw.jpg]

[Afbeelding: 24z943q.jpg]

en natuurlijk de souvlaki man die ook raki verkoopt.
[Afbeelding: 2akfo76.jpg]

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Mijn 1ste ervaring met een markt in Griekenland was einde jaren 80 de centrale markt in Athinas Street in Athene Wink . Ik vergeet de geur nooit meer.

Maar sedertdien gaan we bij elke locatie wel elke keer kijken waar/wanneer een markt is en groenten/fruit kopen daar wel.

Argos: woensdag en zaterdag. En vrienden die nabij Argos wonen hebben er telkens veel bekijks met hun 3 honden.

[Afbeelding: 110hbg6.jpg][Afbeelding: 121d1rb.jpg]

En deze in Kos vind ik niet echt een markt maar wel een mooi gebouw.

[Afbeelding: qz1w8l.jpg][Afbeelding: 157fxpu.jpg]


Deze was in Marmari, Evia

[Afbeelding: jfd75c.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Iedere vakantie komen wij wel een markt tegen.
[Afbeelding: n69s2e.jpg]
Markt in Nafplio
Quote
#6
Op Sifnos is er in September in het plaatsje Artemonas een Food festival, de datum kan ik voor 2016 nog niet vinden. duurt 2 dagen en meestal in het weekend
begint om  18:00 uur. wij zijn er in 2014 geweest het is erg leuk allemaal kraampjes waar drankjes en hapjes worden uitgedeeld er is een kook workshop van gerechten van verschillende cycladen eilanden. Als je toch op Sifnos bent moet je er echt heen gaan. 

[Afbeelding: rhu2xk.jpg]

[Afbeelding: 13zpao0.jpg]

[Afbeelding: 4rrqck.jpg]

[Afbeelding: v75e2w.jpg]
Quote
#7
Deze zijn ook op de markt van Timbaki (Kreta) genomen.

[Afbeelding: 5js9qv.jpg]

[Afbeelding: r9flw5.jpg]
Quote
#8
Voor het einde van de maand nog een beeldje van een markt.

De "bootjesmarkt" aan de kade in Aegina waar je dagelijks vers fruit en groenten kan kopen (wel prijzig!).

[Afbeelding: 2nkrqyr.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
CHANIA OP ZATERDAG

[Afbeelding: 110wra9.jpg]


[Afbeelding: 33l1p3a.jpg]



[Afbeelding: 29dk75l.jpg]

[Afbeelding: 2znuzrn.jpg]

[Afbeelding: 2dbtdl0.jpg]



[Afbeelding: 2m672on.jpg]


[Afbeelding: 28wi6gy.jpg]
Quote
#10
Ik ben ook dol op markten. Ik vind het dan ook heel jammer dat er op Samos geen weekmarkten zijn. Alleen bij het gemeentehuis in Vathy zijn er iedere dag een paar groenten-stalletjes maar daar ga ik geen uur voor rijden en nog eens een uur terug ...
Quote
#11
[Afbeelding: kp3qs.jpg]

De markt van Kalamata. Een buitendeel en een overdekt deel met voornamelijk vis.



[Afbeelding: 2vd4dhj.jpg]

[Afbeelding: 118kkg1.jpg]
Quote
#12
Vandaag zijn wij zoals altijd naar de markt in Rethymon geweest, aldaar al veel toeristen en dat is OOK te zien aan verschillende kramen
al voorzien van alle soorten bad kleding het meeste IN  G R O T E  maten Big Grin 
Nu is het nog vroeg, en soms later als het druk is, zie je de meest komische situatie's,  wel of niet passen, zijn de prijzen per cup of..... Big Grin
[Afbeelding: 2mg9guv.jpg]

[Afbeelding: ev2iau.jpg]
Quote
#13
[Afbeelding: n21fmx.jpg]Ook is er nu een kraam met afbeeldingen van heiligbeden, te kust en te keur !
En zeker NIET te vergeten de vaste standhouder MET de lokalen bananen, als je die gegeten heb, hoef je nooit geen import meer, alleen is hij er NIET altijd, geen oogst, dan is hij er NIET , de man verdomd het om import te verkopen.... alleen puur natuur van eigen land  Big Grin
 
[Afbeelding: ruzm2o.jpg]
Quote
#14
[Afbeelding: 2jbw3k4.jpg]En dan is het NU de tijd van de zomer koningkje's en die smaken...... HUMMMMMM
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  In de spotlights dec 2016: December op z'n Grieks Ger 7 6.707 10 December 2016, 16:19
Laatste bericht: Patrick
  In de spotlights oktober 2016: de leukste souvenirs Ger 32 16.935 10 November 2016, 21:16
Laatste bericht: Leo
  In de spotlights november 2016: Samos Ger 6 6.177 02 November 2016, 17:04
Laatste bericht: Wim M
  In de spotlights september 2016: Karpathos Ger 20 12.412 11 September 2016, 22:00
Laatste bericht: jjohn
  In de spotlights juli/aug 2016: De Griekse taal leren Ger 15 10.464 29 July 2016, 22:28
Laatste bericht: rohanbouman
  In de spotlights juni 2016: Gezondheidszorg in Griekenland Ger 18 15.670 14 June 2016, 12:03
Laatste bericht: cors
  In de spotlights mei 2016: Postkantoren en banken Ger 17 11.170 21 May 2016, 20:34
Laatste bericht: Patrick
  In de spotlights maart 2016: Webcams Ger 31 17.572 21 March 2016, 17:32
Laatste bericht: Wim M
  In de spotlights februari 2016: Symi Ger 7 5.852 05 February 2016, 00:39
Laatste bericht: JohanV
  In de spotlights jan 2016: Foto v/h jaar verkiezing Ger 0 3.075 04 January 2016, 11:29
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)