Fodelianakis olijfolie                 
Griekenland 1900 - 1930
#1
Wil je eens zien hoe Ermou Street, de Acropolis of andere delen van Griekenland er uitzagen in de periode 1900 - 1930, kijk dan even op deze link waar prachtige foto's staan uit die periode:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Mooi Smile
Quote
#3
dank voor de post! prachtige foto's!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#4
Heel leuk om te zien, zeker de Akropolis is onherkenbaar.
Quote
#5
mooie foto's. dat is dus de tijd van mijn oma...
leuk die foto van die schoenmakers...allemaal naast elkaar. doet me denken aan die keer dat mijn man en ik door een straat liepen in Athene met allemaal winkeltjes met deurklinken naast elkaar. we hebben ons altijd afgevraagd hoe zoiets ooit ontstaat.
Quote
#6
(28 March 2016, 22:56)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




mooie foto's. dat is dus de tijd van mijn oma...
leuk die foto van die schoenmakers...allemaal naast elkaar. doet me denken aan die keer dat mijn man en ik door een straat liepen in Athene met allemaal winkeltjes met deurklinken naast elkaar. we hebben ons altijd afgevraagd hoe zoiets ooit ontstaat.

Hoe het fenomeen in Griekenland ontstaan is weet ik niet, maar het is mij over de jaren heen ook opgevallen. Allemaal zaken met auto-onderdelen naast elkaar, winkels met badkamers naast elkaar enzovoort.
Maar dat was iets wat je hier vroeger ook had. Maar dan véél vroeger. In de Middeleeuwen bijvoorbeeld. In veel steden heb je dan ook straatnamen die daarnaar verwijzen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
je hebt gelijk, vroeger kwam dat hier door de gilden. en nu hebben we immers ook de woonboulevard. 
ik bedacht me trouwens achteraf dat mijn vader ook al geboren was in die periode en een kind was in de tijd dat die mannen daar nog in rokjes liepen. 
ongelooflijk hoe snel een samenleving kan veranderen. hoe zal Athene er over 85 jaar weer uitzien? Dat maak ik niet mee. Ik zou wel een kijkje willen nemen...
Quote
#8
Prachtig! Altijd interessant om historie te zien door de ogen van een fotograaf.
Quote
#9
Deel 2 met o.a. foto's in Kreta en Meteora.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)