Grieksegids nieuws     
Molyvos, Petra & Anaxos actuele situatie...
#1
Binnenkort zou het toeristische seizoen weer moeten starten en worden de ligbedden op het strand weer opgesteld, de terrasjes uitgestald en de zomertaverna's weer van onder het spinrag opgepoetst...
Hoe ziet de situatie in het Noordwesten van Lesbos er momenteel uit?
Gaan alle taverna's, bars, winkeltjes...opnieuw open in 2017?
Met hoeveel % is het toerisme gedaald?
Hoe is de stemming bij de plaatselijke bevolking die hun inkomen moeten halen uit het toerisme?
Positief en hoopvol?
Zijn niet veel horeca zaken en shops over de kop gegaan wegens én de crisis én het dalen vh toerisme door de vluchtelingenproblematiek?
Ben bezorgd....
Quote
#2
Zullen we eerst 2016 maar even afwachten? Er kan veel gebeuren in een jaar.
Quote
#3
Thomas Cook heeft vanaf eind juni zijn vluchten naar Lesvos al geannuleerd en Neckermann heeft geen kamers gereserveerd bij de locale hotels. De chartermaatschappijen verleggen hun vluchten naar andere bestemmingen. Dit heeft zeker een impact voor Belgische toeristen... alleen de volhouders blijven komen. Ik weet dat de hotels in Eftalou het al hard te verduren krijgen en hun kamers tegen lage prijzen aanbieden om toch maar inkomsten te hebben. Ik vrees dat Molivos niet gevrijwaard zal blijven en ook in de klappen zal delen.
Quote
#4
aanbieding bij Tui

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(11 April 2016, 12:04)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




aanbieding bij Tui

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bij Tui België (Jetair) vind je Lesbos niet terug bij de Griekse bestemmingen. Shame on you, Jetair Angry
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Jetair vliegt al jaren niet meer op Lesvos. Thomas Cook vloog (tot en met juni) op Lesvos en Jetair naar Samos.
Quote
#7
corendon heeft aanbiedingen naar lesbos voor 199 euro  ook alleen via schiphol
dit is vliegreis, transfer, en accommodatie voor  1 week
Quote
#8
Zo hoort men het ook eens van iemand anders:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Slechts 6 inkomende chartervluchten per week op
Lesvos.Hoe goedwillend de bezoekers ook zijn,
daarmee vermoord je natuurlijk zo'n heel toeristen-
seizoen.Dank aan de vliegtuigmaatschappijen!
Quote
#10
Wat kan de vliegmaatschappij er nou aan doen, dat de toeristen niet willen boeken?
Met lege kisten rondtoeren lijkt mij ook niet bevorderlijk voor de prijs van ons volgende ticket.
Quote
#11
Precies. Kwestie van vraag en aanbod. Ik zag vakanties naar Samos voor dumpprijzen. Dat is niet omdat de maatschappijen niet vliegen maar omdat de toeristen niet willen.
Quote
#12
(12 May 2016, 14:57)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat kan de vliegmaatschappij er nou aan doen, dat de toeristen niet willen boeken?
Met lege kisten rondtoeren lijkt mij ook niet bevorderlijk voor de prijs van ons volgende ticket.

Als er geen vluchten aangeboden worden, hoe wil je dan dat toeristen boeken?

De kip en het ei dus.

Vanuit Nederland zijn er dan nog een paar vluchten (Corendon o.a.). Vanuit België 0,0000000 en dan gaat Neckermann.be nog wat bedrieglijke reclame voeren. "Naar Lesbos tegen de laagste prijs" krijg je te lezen op hun website. Nu, probeer maar eens. Ze hebben gewoon geen aanbod. Met op de pagina van het (zogenaamde) aanbod de laconieke mededeling "Niet gevonden wat je zocht? Wij helpen je graag verder... " Met andere woorden, op deze manier proberen ze je dan een reis naar een andere bestemming aan te smeren (die waarschijnlijk nog eens duurder zal zijn ook dan Lesbos is/was). Boerenbedrog wordt zoiets genoemd.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
De vluchten worden gereserveerd door de reisorganisaties. Zij krijgen geen boekingen, dus annuleren ze bepaalde vluchten.
Quote
#14
Ja Patrick, dat van die kip en het ei snap ik. Vreemd, dat mijn reis omgeboekt is om via Lesbos naar Limnos te vliegen. Wanneer iedereen naar Lesbos wil wordt daar echt wel een extra toestel ingezet.
Quote
#15
(12 May 2016, 21:47)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja Patrick, dat van die kip en het ei snap ik. Vreemd, dat mijn reis omgeboekt is om via Lesbos naar Limnos te vliegen. Wanneer iedereen naar Lesbos wil wordt daar echt wel een extra toestel ingezet.

Zoals ik al schreef, in Nederland zijn er nog mogelijkheden om een pakketreis of een vliegticket te boeken bij een touroperator. In België is dat gewoon onmogelijk. En dat verwijt ik vooral de touroperators. Potentiële klanten kijken naar het aanbod. Als Lesbos daar niet bij is, tja dan gaan ze ergens anders heen. En dan gaan die touroperators in de pers zeggen: Er is totaal geen belangstelling voor Lesbos. Logisch toch.

Gelukkig zijn er nog mensen die hun vakantie zelf regelen en die kunnen met Aegean vanuit Brussel naar Lesbos (via Athene).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Ik denk dat, als ik mijn emoties niet laat meespelen, dat het erop neerkomt dat het verdienmodel voor de touroperators in elkaar is gestort voor deze bestemmingen. Want, laten we eerlijk wezen, als er geld te verdienen valt, bieden ze deze vluchten/pakketreizen echt wel aan. Het zijn bedrijven en die gaan voor de optimale winst/kosten verhouding. De vraag vanuit de consument is, op het moment dat de touroperators hun verplichtingen moesten vastleggen, simpelweg te laag. En dat, dat is uiteindelijk te wijten aan de consument. Ik zelf denk dat we beter kunnen kijken op welke informatie de consument deze beslissing heeft genomen en of de informatie die de consument kreeg wel correct was.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#17
@JohanV,

ik denk dat je hier wel een punt hebt. om te verdienen aan reizen met een kleine winstmarge moet je grote aantallen maken voor opbrengst. dat geld voor hotelhouders ook. dan moeten ze vol zitten om de kok te kunnen betalen....
Quote
#18
goedkope tickets brussel -samos met jetair fly 119 euro retour in mei,
Quote
#19
Zoals Patrick aanhaalt worden dagelijks 3 vluchten aangeboden door "Aegean", weliswaar met overstap in Athene.
Er zijn meer dan voldoende accomodaties (hotel, appartement, studio...) beschikbaar. Deze kan je gemakkelijk zelf boeken zonder tussenkomst van de touroperators of reisbureaus die bovendien een toeslag vragen om hun eigen zakken te spijzen.
Door het instortende toerisme, worden zelfs zeer lage prijzen aangeboden waaruit je kan opmerken dat touroperators schandalig veel geld in hun zakken steken door hun machtspositie ten opzichte van de uitbaters.
Je kan zelfs de lokale bevolking contacteren om uw verblijf ter plaatse te regelen. Geen probleem... Waar ik woon, staan ettelijke studio's en appartementen te huur.
Quote
#20
(13 May 2016, 10:49)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




... waaruit je kan opmerken dat touroperators schandalig veel geld in hun zakken steken door hun machtspositie ten opzichte van de uitbaters.

Een appartementenverhuurder in Chios toonde mij ooit zijn contract met Neckermann. Bleek dat Neckermann inkocht aan de helft van de prijs en verkocht aan méér dan het dubbele van de inkoopprijs. Het frappantste was echter dat hij 1 jaar moest wachten op zijn centen van Neckermann.

Het meest hallucinante hoorde ik vorig jaar in Kalymnos. Een verhuurder had een contract met een Scandinavische touroperator. In het contract staat duidelijk dat AC (gratis) inbegrepen is. Hij was eens gaan kijken in de brochure van de touroperator en zag daar dat vermeld werd dat voor AC er 8 Euro per dag extra diende betaald te worden bij boeking.

Als je dergelijke verhalen hoort, besef je pas waar de grootste winsten opgeraapt worden door touroperators. En dan hebben we het nog niet over de excursies die ze ter plaatse verkopen aan het dubbele van de prijs van de lokale verkopers. Maar die worden door de host(ess) dan weer meestal afgedaan als onbetrouwbaar.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
De prijsopbouw wordt hier wel heel simplistisch weergegeven. Leegstand wordt ook betaald, hostess, busvervoer etc. Begrijp me goed, ik ben beslist geen pakketreiziger, maar ik snap wel dat een en ander zijn prijs heeft. Daar komt bij dat de kamereigenaar niet in zee hoeft te gaan met een touroperator. Hij kan ook zelf zijn kamers in de markt zetten. Û
Quote
#22
En voor wie de plaatselijke bevolking nog wil ondersteunen: donderdag 19 mei a.s. kun je voor 119,- !!! met Sunweb een week naar Lesbos, vliegreis met appartement. Daar kan toch niemand wat aan verdienen.
Quote
#23
(13 May 2016, 17:54)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En voor wie de plaatselijke bevolking nog wil ondersteunen: donderdag 19 mei a.s. kun je voor 119,- !!! met Sunweb een week naar Lesbos, vliegreis met appartement. Daar kan toch niemand wat aan verdienen.

Behalve de vakantieganger ?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#24
Artikel uit de Griekse Gids van Ed Peereboom van Lopen op Lesbos:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Haven Molyvos Ernst 3 3.194 01 September 2019, 14:43
Laatste bericht: Ernst
  restaurant tip : the caravan (petra/anaxos) roefke 4 3.781 20 August 2018, 21:01
Laatste bericht: roefke
  Webcam Lesbos - Molyvos haven NikosMaria 12 11.974 20 June 2016, 14:46
Laatste bericht: NikosMaria
  Petra of Molivos mdoo 9 9.822 15 January 2015, 23:08
Laatste bericht: grek
  Irene appartementen of Irini resort, Petra greece67 0 4.012 18 September 2012, 10:55
Laatste bericht: greece67

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)