Prijsvraag: Win 2 bioscoopkaartjes voor MBFGW2
#1
[Afbeelding: 258yq8g.png]


Vanaf vandaag draait de film
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




behalve in België ook in de Nederlandse bioscopen.
De filmmaatschappij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




stelt twee kaartjes ter verloting aan de leden van het Oríste!-Griekenlandforum ter beschikking.
Dat leek me een leuke gelegenheid om eens een klein prijsvraagje in elkaar te knutselen; hoop dat het in de smaak valt.
Probeer de volgende vragen te beantwoorden en stuur de oplossing voor woensdag 20 april 16:00 uur per mail naar prijsvraag at wageral punt nl óf via een PB'tje via dit forum naar mij.
De goede oplossingen gaan in een doos waarna ik er ééntje uit trek; de winnaar van de twee kaartjes krijgt meteen daarna bericht middels een PB. Succes!

UPDATE: De prijsvraag is inmiddels gesloten! Je kunt uiteraard nog wél je kennis testen middels het oplossen van de puzzel maar er géén prijzen meer mee winnen.


Vraag 1:
Onder andere Gregory Peck, Antony Quinn, David Niven en Antony Quale brachten gezamenlijk een spannende tijd door op dit eiland:
Exclamation  Blank  Blank  Blank  Blank   Exclamation   (6 letters)
 5      -      -      -      -       7      

Vraag 2:
Deze voormalige Griekse staatsman leeft nog steeds voort in de 'Kolos van Patras':
Exclamation  Blank  Blank  Blank   Exclamation   Blank  Blank  Blank  Blank          Exclamation  Blank  Blank  Blank  Blank  Blank  Blank  Blank  Blank  (18 letters)
 20    -      -      -       6      -      -       -      -             3     -       -      -      -      -      -      -      -

Vraag 3:
Je moet er wat voor over hebben om met deze 6 dames te dansen; ruim 420 traptreden dienen te worden overbrugd bij deze plaats:
Blank  Exclamation  Blank  Blank  Blank  Blank  Exclamation   (7 letters)
  -     12    -      -      -      -     22

Vraag 4:
In de 70er jaren bekend als een (grammofoon)platenmerk; nu een Griekse personenvervoerder:
Blank  Exclamation  Blank  Blank  (4 letters)
  -      8     -      -

Vraag 5:
Hét bekendste plantje van Kythira:
Exclamation  Exclamation  Blank  Blank  Blank  Blank  Blank  Blank  Blank  Blank  Exclamation   (11 letters)
19    15    -      -      -      -      -      -      -      -      1

Vraag 6:
De Nordland had duidelijk géén BOB aan boord. Bij welk eiland eindigde zijn reis abrupt?
Exclamation  Blank  Blank  Blank  Exclamation  Blank  Blank  Blank  Blank   (9 letters)
 23    -      -      -     18    -      -      -      -

Vraag 7:
Ná jou en vóór Luxemburg, en dat allemaal op z'n Frans. Wie ben ik?
Blank  Exclamation  Blank  Blank  Blank           Blank  Blank  Exclamation  Blank  Exclamation  Blank  Blank  Blank  (13 letters)
  -     17    -      -      -               -      -     11    -     14     -      -      -

Vraag 8:
De Griekse publieke omroep wereldwijd heet:
Blank  Exclamation  Blank        Blank  Exclamation  Blank  Blank  Blank  (8 letters)
  -    13     -            -      4      -      -      -

Vraag 9:
In welke plaats ben ik volgens de GPS-coördinaten:   39.5394998,19.9164228
Exclamation  Blank  Exclamation  Blank  Blank  Blank   Exclamation  Blank  (8 letters)
16     -     10    -      -      -       2     -

Vraag 10:
Al bijna 60 jaar dé mascotte van Mykonos  (6 letters)
Blank  Exclamation  Blank  Blank  Exclamation   Blank
  -      9     -      -     21     -


Verzamel de 23 letters die op de plek van de Exclamation  komen te staan; je kunt er een korte zin van maken als je ze in de juiste volgorde zet. De juiste plek van die letter in de (oplossings-)zin staat onder de uitroeptekens vermeld.

Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank   Blank
 01    02    03    04     05    06    07    08    09     10    11    12    13    14    15     16    17    18     19    20     21    22    23
Quote
#2
Gelden de kaartjes ook voor Belgische bioscopen?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Beetje ver als je op Kreta woont -:)
Quote
#4
(14 April 2016, 15:25)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gelden de kaartjes ook voor Belgische bioscopen?

Goed dat je het vraagt Patrick; dat is niet het geval. Ik heb even naar de kleine lettertjes gekeken en zie dat het helaas alleen om Nederlandse bioscoopbonnen gaat en alléén geldig voor deze éne film. Erg spijtig; een eventuele volgende keer zal ik daar zeker iets op verzinnen, beloofd! Voor deze keer heb ik een 'noodoplossing' bedacht, mocht de winnaar een in België wonend Oríste-lid zijn stuur ik een exemplaar van de laatste uitgave (lente 2016) van het Griekenland-magazine op. Tenzij hij/zij in de grensregio woont en een mogelijkheid ziet de film in Nederland te gaan bekijken, dan stuur ik de kaartjes uiteraard naar het Belgische huisadres. Ik hoor/zie het wel Wink

(14 April 2016, 15:34)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beetje ver als je op Kreta woont -:)


Kom op Chris, je moet er wél wat voor over hebben, toch Big Grin
Quote
#5
Diskriminaasie jonguuh!,
Quote
#6
Als Ger een van ons twee uit zijn doosje haalt gaan we samen in juni naar de film @Chris Big Grin mijn ticket heb ik al.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
OK, ik rij dan met mijn campertje naar Nederland .
Quote
#8
(14 April 2016, 15:34)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 April 2016, 15:25)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gelden de kaartjes ook voor Belgische bioscopen?

Goed dat je het vraagt Patrick; dat is niet het geval. Ik heb even naar de kleine lettertjes op de tickets gekeken en zie dat het helaas alleen Nederlandse bioscoopbonnen zijn en alléén geldig voor deze éne film. Erg spijtig; een eventuele volgende keer zal ik daar zeker iets op verzinnen, beloofd! Voor deze keer heb ik een 'noodoplossing' bedacht, mocht de winnaar een in België wonend Oríste-lid zijn stuur ik een exemplaar van de laatste uitgave (lente 2016) van het Griekenland-magazine op. Tenzij hij/zij in de grensregio woont en een mogelijkheid ziet de film in Nederland te gaan bekijken, dan stuur ik de kaartjes uiteraard naar het Belgische huisadres. Ik hoor/zie het wel Wink

Geen probleem hoor Ger, ik ga hem trouwens toch niet in de bioscoop bekijken maar wacht wel even tot hij op DVD uit is. Maar wel handig om te weten voor de mensen die niet in Nederland wonen natuurlijk.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Dit is toch ook sterk... en dan  ook nog eens voor een Grieks restaurant..

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(14 April 2016, 16:49)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is toch ook sterk... en dan  ook nog eens voor een Grieks restaurant..

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Heftig hoor. Laten we hopen dat de verwondingen uiteindelijk mee zullen vallen; zowel voor de actrice zelf als ook de persoon waarmee zij in aanraking kwam.......
Quote
#11
Nou, het loopt (nog) niet erg storm v.w.b. goede oplossingen; heb pas één goede oplossing binnen.......
Zijn de vragen te moeilijk? Moet ik hier en daar misschien een hint geven?
Of wil men helemaal niet naar de film misschien?

Hoop dat er nog een flink aantal (goede) oplossingen binnen komen; het kan nog tot woensdagmiddag Wink
Quote
#12
(16 April 2016, 09:49)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou, het loopt (nog) niet erg storm v.w.b. goede oplossingen; heb pas één goede oplossing binnen.......
Zijn de vragen te moeilijk? Moet ik hier en daar misschien een hint geven?
Of wil men helemaal niet naar de film misschien?

Hoop dat er nog een flink aantal (goede) oplossingen binnen komen; het kan nog tot woensdagmiddag Wink

Heb je het wel makkelijk met één goede oplossing, hoef je niet zo lang in je hoge hoed te graaien. Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Ik vind ze echt te moeilijk en had het trouwens ook helemaal gemist.
Misschien moet je even bioscoopkaartjes in de titel zetten want ik had echt geen flauw idee dat het daarom ging.
Ik dacht het zal wel iets van een satelliettoestand zijn en heb het topic in eerste instantie ook overgeslagen ;)
Quote
#14
(16 April 2016, 10:21)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind ze echt te moeilijk en had het trouwens ook helemaal gemist.
Misschien moet je even bioscoopkaartjes in de titel zetten want ik had echt geen flauw idee dat het daarom ging.
Ik dacht het zal wel iets van een satelliettoestand zijn en heb het topic in eerste instantie ook overgeslagen ;)

Bedankt voor je tip Vito. Heb de titel van de topic inmiddels aangepast.
Ik wilde niet gewoon wat foto's plaatsen omdat ervaring leert dat de experts hier op Oriste dat in no-time geraden hebben Wink
Tipje: Met Google kom je al een heel eind.......
Quote
#15
De film is hilarisch, gisteren gezien in Veghel.
Quote
#16
Ik vind de vragen ook best moeilijk Ger, maar ik ga mijn best doen. Wil wel graag naar de film
Quote
#17
(16 April 2016, 12:21)marjan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind de vragen ook best moeilijk Ger, maar ik ga mijn best doen. Wil wel graag naar de film

Het gaat je vast lukken Marjan Smile
Gebruik Google en je hebt al meer dan de helft van de antwoorden...........
Quote
#18
Zijn de vragen écht zo moeilijk? Tot nu toe is er slechts één (1!) persoon die de juiste oplossing instuurde, maar afziet van het bioscoopbezoek.
Inzenden kan nog tot woensdagmiddag 17:00 uur..........
Daarna verlopen de twee kaartjes Confused
Quote
#19
Ben benieuwd of er nog veel inzendingen waren. Ik ben er niet meer aan toegekomen.
Quote
#20
(22 April 2016, 20:03)marjan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben benieuwd of er nog veel inzendingen waren. Ik ben er niet meer aan toegekomen.

Helaas niet Marjan. Er waren slechts enkele inzendingen waarvan er maar ééntje 100% goed was. Misschien was de prijsvraag toch nét iets te ingewikkeld, óf misschien staat men niet te springen om de film te gaan bekijken. Ik weet het niet.......

Ik heb nog één kaartje over; dat ga ik verloten. Iedereen die belangstelling heeft mag zich melden via een PB'tje of mailtje naar prijsvraag[at]wageral.nl ;  morgen (zondag 24 april) om 21:00 trek ik uit de aanvragen één winnaar waar ik het kaartje per post heen stuur. Maandag wordt er geen briefpost door PostNL bezorgd, dus dinsdag is het kaartje dan in huis.
Voor degenen die meedoen: hou morgen (zondag) avond de uitslag in de gaten vanaf 21:00 uur, ik stuur de winnaar namelijk meteen erna een PB'tje om de adresgegevens te vragen, zodat het kaartje uiterlijk maandagochtend op de post kan.

Let op!
Ik hoorde laatst dat de Pathé-bioscopen zich onlangs hebben teruggetrokken uit de Nationale Bioscoopbon samenwerking. Dat wil dus zeggen dat de overbekende Nationale Bioscoopbonnen geldig zijn in alle bioscopen behalve die van Pathé. Het te winnen kaartje is namelijk ook een nationale bioscoopbon.
Quote
#21
(23 April 2016, 09:30)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Let op!
Ik hoorde laatst dat de Pathé-bioscopen zich onlangs hebben teruggetrokken uit de Nationale Bioscoopbon samenwerking. 

Dat "onlangs" moet je ruim zien Ger, dat is n.l. al zo sinds 1 april 2015  Big Grin
Quote
#22
De winnaar is geworden:

Marjan.

Marjan, stuur je even je adresgegevens via een PB'tje of email zodat ik het kaartje naar je toe kan sturen?
Quote
#23
@Ger ik ben wel nieuwsgierig naar de antwoorden en de uitslag, ik vond hem knap lastig.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#24
(30 April 2016, 13:56)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger ik ben wel nieuwsgierig naar de antwoorden en de uitslag, ik vond hem knap lastig.

Dit was wat ik opgestuurd heb:

1. Rhodos
2. Charilaos Trikoupis (staatsman die de eerste plannen maakte voor de bouw van de Rio-Antiriobrug)
3. Zalongo
4. KTEL
5. Sempervivum
6. Wist ik niet. Wist wel dat het nabij Kythira was. Het juiste antwoord blijkt Prasonisi te zijn.
7. Vicky Leandros
8. ERT World
9. Benitses (Corfu)
10. Petros

De letters gaven dan "Met Oriste naar de bioscoop".

Dat heeft mij dus wat lectuur over Griekenland opgeleverd  Rolleyes  die mij keurig per post overgemaakt werd. Waarvoor nogmaals dank @Ger.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
(30 April 2016, 13:56)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger ik ben wel nieuwsgierig naar de antwoorden en de uitslag, ik vond hem knap lastig.

Dat valt me toch wel ietwat tegen van je Arthur Big Grin
Ik had verwacht dat jij de eerste zou zijn met alle vragen goed Wink

Maar zonder gekkigheid: ik wilde het deze keer eens iets moeilijker maken met al die kennis hier op 't forum. Dus ben ik op zoek gegaan naar vragen die niet zo 1,2,3 te beantwoorden zijn. Toch waren de meeste vragen wel te doen; als test vroeg ik een collega (die helemaal niets met Griekenland 'heeft') om de vragen op te lossen door gebruik te maken van Google. Hij vond daar 6 van de 10 antwoorden; een zevende (vraag 1) wist hij zelf al als filmliefhebber. Met behulp van die 7 antwoorden kon hij de oplossingszin samenstellen.

Het was dus wel te doen.......

Ik ga binnenkort weer eens wat nieuws verzinnen Rolleyes
Quote
#26
Laten we zeggen dat ik op een ander gebied nog altijd héél goed ben, zelfs de Grieken vonden dat.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
(30 April 2016, 16:42)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Laten we zeggen dat ik op een ander gebied nog altijd héél goed ben, zelfs de Grieken vonden dat.

Vertel Arthur; je maakt ons nieuwsgierig Big Grin
Quote
#28
Dat heeft nog wat met mijn oude beroep te maken, het verhaal is tamelijk lang.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#29
Ik ben vandaag naar de film geweest. Ik moest er toch wel om lachen. Zo herkenbaar. We zaten met 5 mensen in de zaal, dus ik denk niet dat het een succes is, maar ik heb ervan genoten .
Quote
#30
Toen ik vorige week in Heerlen ging kijken draaide de film pas enkele dagen en zaten er ook maar een man of twintig in de zaal. Geen kassucces dus.
Maar ook wij hebben enorm moeten lachen. Zo chaotisch, écht de Griekse benadering zou ik bijna zeggen.
Het begon al meteen goed met die bevroren autoruit en de eenvoudige oplossing daarvoor:

[Afbeelding: 350ji1u.jpg]
Geen oscarwinnend hoogstandje maar absoluut goed voor anderhalf uur lachen. En da's ook nooit weg, toch?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)