Bougatsa
#1
Het broertje/zusje van Galaktobouréko en net zo lekker! Dit is de "gemakkelijke" variant. De custard is snel en eenvoudig te maken en ipv filodeeg heb ik bladerdeeg gebruikt. Als de hoeveelheid teveel is, kan je het eenvoudig invriezen, maar, de praktijk leert dat meestal alles schoon op gaat, dag later is het ook nog lekker!
We hebben dit met Pasen bij de koffie geserveerd voor de visite/eters, dus onze bakplaat was snel leeg! Tongue

TIP: Wil je hem wat minder zoet hebben, halveer dan de vanillesuiker.



JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Voorbeeld van de indeling op de bakplaat:

[Afbeelding: 2eewzgh.jpg]

Custard erop en de doormidden gesneden andere 6 plakjes bladerdeeg:

[Afbeelding: szv9y8.jpg]

Goudbruin uit de oven:

[Afbeelding: ir1b34.jpg]

Poedersuiker met kaneel erover, snijden en genieten!:

[Afbeelding: drdr0k.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
mag ik een kleine tip geven. ik neem aan dat dit zijn plakjes fylodeeg. iedere turkse winkel in nederland en bij veel griekse online winkels is fylodeeg te kopen in grote lappen. dan wordt veel mooier en gaat niet op tompousen lijken.
Quote
#4
tegen 4:55 de manier om de deeg in te legen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(16 April 2016, 18:14)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




tegen 4:55 de manier om de deeg in te legen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dank je Tzimis, leuk kanaal! Voor diegenen die daar tegenop kijken goede leidraad!! Voor mij is dit een basis die ik al heel lang geleden geleerd heb Wink
Zekers voor diegenen die niet graag met filodeeg werken is deze versie van Bougatsa met bladerdeeg een oplossing! Hoe maak jij hem?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
(16 April 2016, 18:11)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




mag ik een kleine tip geven. ik neem aan dat dit zijn plakjes fylodeeg. iedere turkse winkel in nederland en bij veel griekse online winkels is fylodeeg te kopen in grote lappen. dan wordt veel mooier en gaat niet op tompousen lijken.

Tzimis, staat in het recept, is bladerdeeg. Deze versie is ook echt zo bedoeld! Zoals gezegd, de "makkelijke" versie. Staat binnen geen tijd op tafel. Deze variant vind je ook zo in verschillende kookboeken van Griekse koks. Je kan hem natuurlijk ook nog een keer doormidden snijden, ziet het er weer iets anders uit.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
dit recept ga ik zeker proberen, lijkt me niet zo heel lastig. Ziet er weer geweldig uit
Quote
#8
nooit tegenop kijken. het zou niet op de eerste keer lukken.en als het anders wordt volgende keer aanpassen en zou nooit zelfde worden als in de winkel. maar het is je eigen creatie en daar moet trots op zijn. ik gebruik vaak youtube of recepten maar meer mijn fantasie en de herinneringen van mijn moeder.
Quote
#9
mijn laste creatie rund vlees met verse sperziebonen in tomaten saus ,winterwortel en paprika,aardappels er in is getest door een Nederlander en 3 halve nederlanders en ze likten hun vingers af.
Quote
#10
Ik gebruik een vulling van custard en als ik weinig tijd of geduld heb ( voor het roeren) gebruik ik daar een pak voor uit de supermarkt ;)
Quote
#11
vulling voor de bougatsa zonder griesmeel!!! dat is echt zonde.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)