Griekse worteltjes
#1
Het weer wil nog niet echt meewerken, maar dan dwingen we het goede weer gewoon af met een zonnig gerecht: Griekse worteltjes!
Er lagen mooie wortels in de winkel en ik dacht, het wordt maar weer eens tijd Smile . We gaan dit van de week weer voor het eerst dit seizoen eten, maak het elk jaar vanaf de lente t/m de herfst zowat om de week, want ze smullen er hier van. Ik heb er nooit foto's van gemaakt, maar zal dat van de week doen en dan post ik ze erbij.
Heerlijk met knoflookpuree en een mooi stukje vis! Tongue

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
lijkt mij heerlijk. ook maar eens proberen.
Quote
#3
Zoals gezegd wat fotootjes, vandaag gegeten:

De schaal is zo'n 25 cm lang, dan krijg je een indruk van de grootte van de staafjes:

[Afbeelding: 2a6jmep.jpg]

En van dichtbij Tongue :

[Afbeelding: 6e25wz.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Ziet er lekker uit, ga ik zeker proberen. Voor het eerst dit jaar een eigen moestuin, dus als de wortelen een beetje willen groeien....
Quote
#5
Worteltjes vandaag gemaakt. Dit was de eerste keer dat ik iets heb gemaakt wat eenmalig was. Zal aan mijn smaakbeleving liggen. Verder geniet ik altijd van Johan zijn recepten. De meesten meermalen gemaakt, vooral de Stifado
Quote
#6
(09 May 2018, 18:38)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Worteltjes vandaag gemaakt. Dit was de eerste keer dat ik iets heb gemaakt wat eenmalig was. Zal aan mijn smaakbeleving liggen. Verder geniet ik altijd van Johan zijn recepten. De meesten meermalen gemaakt, vooral de Stifado
Ik heb het niet geprobeerd, maar het lijkt me nogal heftig qua smaak, gekookt in een hele fles wijn en dan ook nog tot de helft in laten koken.
Voor de rest ook zeer goede ervaringen met de recepten.
Quote
#7
(09 May 2018, 22:28)arjanw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 May 2018, 18:38)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Worteltjes vandaag gemaakt. Dit was de eerste keer dat ik iets heb gemaakt wat eenmalig was. Zal aan mijn smaakbeleving liggen. Verder geniet ik altijd van Johan zijn recepten. De meesten meermalen gemaakt, vooral de Stifado
Ik heb het niet geprobeerd, maar het lijkt me nogal heftig qua smaak, gekookt in een hele fles wijn en dan ook nog tot de helft in laten koken.
Voor de rest ook zeer goede ervaringen met de recepten.

@Goedas, da's jammer, maar kan natuurlijk altijd dat iets niet je smaak is. Hier zijn er ook gerechten die ik lekker vindt, maar de jongens weer niet. Gelukkig dat andere recepten je wel bevallen!
@Arjanw, ikzelf vind de smaak niet heftig, tijdens het koken verdampt er er al veel vocht, alcohol is zowiezo weg natuurlijk. Uiteindelijk is de smaak zoetig en pittig tegelijk, en, belangrijk, niet warm, maar lauw of licht gekoeld eten. Maar, zoals Goedas al zegt, iedereen heeft een eigen smaakbeleving.
Ik zal binnenkort een recept voor mastica-ijs plaatsen, iets dat ook bij lang niet iedereen in zijn/haar smaakbeleving past denk ik.
Allebei reuze bedankt voor het compliment voor de overige recepten!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
Misschien is twee eetlepels tym en korianderzaad voor mij te heftig. Dan nog laulier en knoflook. Benieuwd naar het ijs, dat ga ik zeker maken. Verder niets dan lof hoor Johan, maar dat weet je wel.
Quote
#9
Johan ik ben benieuwd naar je Mastica-ijs.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)