Grieksegids nieuws     
5 aparte maar traditionele kafeneions
#1
Anna - Milies, Pilion

[Afbeelding: dghqp4.png]

Costa - Siva, Kreta

[Afbeelding: 30w4ew6.jpg]

Houston - Skala, Patmos

[Afbeelding: 343pu8z.jpg]

Megalo Kafeneio - Tripoli

[Afbeelding: 125hl54.png]

Panellinio - Amfissa (Delphi)

[Afbeelding: wgufdu.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Smile 
Leuk onderwerp!
Ik heb een tijd geleden het boek gekocht: 36 coffeehouses & a barber's shop. Dat gaat hier helemaal over. Mooie foto's ook. Allemaal van Lesbos. De fotografe geeft het zelf uit. 

Ik vind dat soort plekken altijd leuk. Er is ook een leuke in Anogia op Kreta met een vrouw achter de bar (heel sympathiek). Vroegere kafenion van haar vader, Michalis Skoulas.  Dit kafenion komt voor in een boek met de oudste kafenions in Griekenland. Daar had ze een exemplaar van. Een mooie plek met veel verhaal. En lekker hangen.... achter een grote bergthee of 
zo'n  Devilish griekse koffie....liefst met zo'n groot stuk huisgemaakte cake erbij.
Quote
#3
(24 April 2016, 20:01)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Leuk onderwerp!
Ik heb een tijd geleden het boek gekocht: 36 coffeehouses & a barber's shop. Dat gaat hier helemaal over. Mooie foto's ook. Allemaal van Lesbos. De fotografe geeft het zelf uit. 

Ik vind dat soort plekken altijd leuk. Er is ook een leuke in Anogia op Kreta met een vrouw achter de bar (heel sympathiek). Vroegere kafenion van haar vader, Michalis Skoulas.  Dit kafenion komt voor in een boek met de oudste kafenions in Griekenland. Daar had ze een exemplaar van. Een mooie plek met veel verhaal. En lekker hangen.... achter een grote bergthee of 
zo'n  Devilish griekse koffie....liefst met zo'n groot stuk huisgemaakte cake erbij.

In Anna in Milies ben ik al geweest. Kan je lekkere huisgemaakte appelcake of kaastaart krijgen. Volledige naam is trouwens "Anna, hier is een appel".

Dit is trouwens nog zo'n kafeneion aan de kerk van Loucha in Zakynthos:

[Afbeelding: 2v82z6d.jpg] [Afbeelding: afemxh.jpg]

[Afbeelding: 675ts6.jpg] [Afbeelding: 2ibkdav.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ik vond nog een aparte, Maria in Pano Elounda
[Afbeelding: 1hxor6.jpg]
en Yannis (the birdman) op Katharo.
[Afbeelding: axjqsy.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Schitterend! Jammer dat hier in Vlaanderen deze authentieke café's bijna verdwenen zijn en plaats hebben gemaakt voor allerlei huizen met Engelstalige namen, 17 soorten koffie en een 'uitgebalanceerd' interieur... Zalige uitzonderingen daargelaten!
Quote
#6
dat is nou precies waarom ik naar Kreta wil verhuizen....zo'n opgewarmd Nederlands stuk appeltaart Rodekaart in zo'n modern etablissement is toch nooit zo lekker als de cake op deze plekken.
Quote
#7
(26 April 2016, 09:39)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dat is nou precies waarom ik naar Kreta wil verhuizen....zo'n opgewarmd Nederlands stuk appeltaart Rodekaart in zo'n modern etablissement is toch nooit zo lekker als de cake op deze plekken.

Heb je al een plekje gevonden waar je wilt wonen?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
@Arthur...nee dat weet ik nog niet.... kan zo maar overal zijn. 
Wij willen gaan huren, dus dat is een beetje kijken op het moment. In elk geval iets met tuin(tje). Liefst een stenen huis. Ik hou van echte muren. En ik moet er natuurlijk eerst even t kafenion en de taverna bezoeken... 
Alleen als ik dat ene Heart huisje kan kopen, ja dan wordt er ook gekocht. Maar dat is helemaal zuid. Ook dan zal er om te wonen gehuurd worden. Dat huisje knappen we op voor de fun: is te klein om in te wonen. 
Wij vinden de Apokoronas fijn om te zijn, maar sommige dorpen in de bergen ook. 't zal in elk geval een beetje "local" zijn. (trouwens in Vamos zit ook een heel goede bakker haha...daar heb ik vorige zomer ook vaak gezeten. maar die is modern.... lekker brood en nog lekkerder gebak en jamjam dat restaurant op die kruising... Cool
Ik heb inmiddels wel een aardig beeld van de verschillende gebieden en plaatsen. Huurprijzen is nog een beetje een mysterie, maar ik heb eerder in Frankrijk ook met dat bijltje gehakt. Via via is wat mij betreft altijd een goeie weg...tips zijn altijd welkom!

In elk geval gaat onze caravan mee voor een seizoensplaats aan de kust. En dat wordt wellicht camping Elizabeth omdat je van daaruit heel gemakkelijk naar Rethymno kan lopen, scooteren en zo de zee in kan vanaf de camping. Tja kamperen kan ik nog niet opgeven. Uiteraard niet als we in het zuiden kopen. Dan komt Agia Galini eerder in aanmerking.
Wordt vervolgd. Voorlopig ben ik deze verregende meivakantie gewoon stevig aan het opruimen. De stort, tweedehandsje en marktplaats zijn blij met ons.

Door de caravan mee te nemen kunnen we ook rustig zoeken. De meubels gaan dan zo lang in de opslag. Maar ben blij als t juli 2017 is. Misschien maak ik wel bordjes met Marian was here en plak die op elke taverne en kafenion waar ik geweest ben haha.
Quote
#9
(24 April 2016, 14:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Anna - Milies, Pilion

Ja, da's een leuke tent daar 
Krijg je je koffie nog op deze manier geserveerd
[Afbeelding: 2e2p5s1.jpg]

En binnen kijk je je ogen uit  ;

[Afbeelding: xf2h6x.jpg]

[Afbeelding: 2nqcpll.jpg]

[Afbeelding: vsfdbr.jpg]

De naam van dit cafeetje en al die teksten, komen trouwens uit een heel oud schoolboek ( mijn vrouw heeft hieruit nog les gehad ) met de naam ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙΟ

[Afbeelding: wurr4l.jpg]

[Afbeelding: 2niyv4x.jpg]
Quote
#10
Het Naxos Café

Binnen

[Afbeelding: 2wdd8bk.jpg]

[Afbeelding: senb7o.jpg]

Buiten

[Afbeelding: 23wlgmv.jpg]

De tafeltjes buiten

[Afbeelding: sovon9.jpg]

[Afbeelding: 35n8r5i.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Prachtig thema om de dag met mn kopje koffie te beginnen, de ene foto nog mooier dan de andere.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)