Pasen in Griekenland
#1
To all our Oriste friends we wish you KALO PASKA.
For our friends in Holland and Belgium,
Grieks pasen wordt hier aankomend weekend gevierd.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: 13076992_1734013950173513_16181745788434...e=57BD04A9]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: 13095902_1734014986840076_42077781230120...e=57B5E72B]
[url=https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1734014986840076&set=pcb.1734015196840055&type=3]
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#2
Ik kijk er echt naar uit om komend weekend voor het eerst Pasen op Corfu te gaan meemaken! Ik vlieg zaterdagmorgen heel vroeg naar Corfu en zal daar al om 8.00 uur aankomen, zodat ik het hele weekend bij de traditionele feestelijkheden aanwezig kan zijn. Ben heel benieuwd. Het wordt in ieder geval mooi weer op Corfu! ?
Quote
#3
(28 April 2016, 21:55)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik kijk er echt naar uit om komend weekend voor het eerst Pasen op Corfu te gaan meemaken! Ik vlieg zaterdagmorgen heel vroeg naar Corfu en zal daar al om 8.00 uur aankomen, zodat ik het hele weekend bij de traditionele feestelijkheden aanwezig kan zijn. Ben heel benieuwd. Het wordt in ieder geval mooi weer op Corfu! ?

@Esther, jammer dat je zaterdag pas gaat, mis je vrijdagavond het ronddragen van de Epitafios. Vaak zelfs meerdere die samenkomen! Vinden wij toch het meest indrukwekkende van de hele goede week! 
In ieder geval een mooi weekend toegewenst!

Evia 2014:

[Afbeelding: 1o9ik6.jpg]

[Afbeelding: 25f85c5.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
In Agios Nikolaos is de voorbereiding ook in volle gang, op deze video is te zien hoe Judas klaar hangt aan de galg om verbrand te worden zaterdagnacht.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Esther, zaterdag is een droge dag, 23 gr. en wisselend bewolkt. 
Zondag is een overgang dag; 21 gr en  kans op wat regen.
Maandag en dinsdag heb je een dikke trui nodig, 17 gr. kans op onweer en vooral op maandag grote kans op regen.
Maar ............. het is Griekenland en het weer kan ineens omslaan. Wink
Vandaag zou het mooi weer zijn, maar tot nu toe ,10.05 uur, is het geheel grijs en valt er een druilige regen bij 14,5 gr Angry   Vanmiddag wat beter?
In ieder geval veel plezier en vergeet niet naar het "potten gooien" en het prachtige vuurwerk te gaan kijken.
Quote
#6
Ik weet niet waar je bent @Karel, hier is het nu zonnig met 24 graden, tendens stijgend en bijna windstil, met Pasen gaat het er waarschijnlijk zo uitzien, kan nog veranderen het is tenslotte Griekenland Big Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Arthur,  op Corfu Smile
Quote
#8
Beste Karel en Arthur, bedankt voor de weersverwachtingen. ⛅ Ik kom al bijna 10 jaar in mei (en eind september) op Corfu, dus ik weet wel dat het er kan vriezen en dooien en dat het weer iedere minuut kan veranderen. Ik blijf deze keer 3 weken, en het zal ongetwijfeld zo nu en dan regenen etc. Maar maak je geen zorgen, ik vermaak mij wel met mijn (Griekse) vrienden op dit heerlijke eiland. Ik heb er weer zin in! ?
Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Vandaag dus voor het eerst de feestelijkheden en enkele tradities van het Griekse Pasen meegemaakt. Maar het was gigantisch druk in Corfu-Stad, soms kwam je echt niet vooruit in de mensenmassa. Zag van heel dichtbij dat de heilige relikwieën (?) de kerk in werden gedragen, fanfares kwamen langs en als 'hoogtepunt' de vazen die in allerlei soorten en maten van de balkons werden gegooid. Echt een heel aparte traditie! Misschien maak ik vanavond ook nog iets van het vuurwerk mee.
Quote
#11
Kalo Pasxa!


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#12
Ik zag dat Judas op de brandstapels toenemende concurrentie gaat ondervinden van de Duitse bondskanselier.....!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pasen Els DR 4 1.661 19 April 2020, 20:19
Laatste bericht: vlagreco
  Vrolijk Pasen Arthur 2 2.139 15 April 2017, 20:53
Laatste bericht: Aleko
  Pasen 2014 greece67 16 8.086 12 November 2013, 23:00
Laatste bericht: greece67
  Vrolijk Pasen Arthur 4 3.325 31 March 2013, 09:43
Laatste bericht: ElsR
  Vrolijk Pasen Arthur 21 14.215 16 April 2012, 10:24
Laatste bericht: Wick
  En nu is het Pasen!! Marianneke 7 4.398 07 April 2012, 19:55
Laatste bericht: Japio
  Pasen in Griekenland Ger 9 10.898 24 April 2011, 11:42
Laatste bericht: prasoudi
  Pasen in Griekenland Ger 0 2.270 03 April 2010, 13:50
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)