Fodelianakis olijfolie                 
39 oost wil maar niet lukken
#1
Ik zit al een hele poos te prutsen maar krijg het niet voor mekaar Hellas Sat te ontvangen. Ik ontvang Astra 1-2 en 3 prima maar als ik naar het oosten draai kom ik niet op 39 oost uit. Ik heb vrij zicht daar naar toe maar krijg geen enkel signaal. Wat kan er in hemelsnaam aan de hand zijn? Schotel is 78cm, dat moet toch genoeg zijn?

Wie kan me helpen? Huh

Jan
Quote
#2
heb jij een stab rotor of draai je handmatig je schotel ???
als je het handmatig doet dan kan je Hellas sat 39 oost ook niet ontvangen....
je moet je instelling van je schotel veranderen....dus de schotel naar voren kantelen,

voor astra 1 - 19 oost is dat : 30.4
voor hellas sat - 39 oost is dat : 24
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote
#3
(21 May 2009, 20:51)edbe schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.dus de schotel naar voren kantelen,

voor astra 1 - 19 oost is dat : 30.4
voor hellas sat - 39 oost is dat : 24

Precies, dat is bij jou ook het probleem als ik het zo lees Yiannis.
Aangezien de "Clarke-belt" (de denkbeeldige band op ongeveer 36000 Km boven de aarde) net als de aarde ronde is zal je wanneer je je schotel simpelweg van 19 graden oost naar 39 oost beweegt gewoon over de HellasSat heenfietsen. Je moet dus je schotel een flink stuk naar beneden kantelen; in de praktijk zal ie ongeveer vertikaal staan.

Daarnaast moet je de Skew niet vergeten correct in te stellen om de afwijking die ontstaat in je horizontaal/vertikaal afstelling te corrigeren. Meer over de Skew vindt je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan je precies zien hoe je elevatie én skew optimaal ingesteld zijn.


Succes,

Ger
Quote
#4
Edbe en Ger bedankt voor jullie tips! De schotel naar voren gekanteld en de kop verdraaid en wat denk je? BeeldStatic

Ik heb heel wat uurtjes zitten prutsen maar het resultaat mag er zijn.

Zelfs die Gnet en Cyprus sat komen goed binnen!

I Heart this forum!

Jan
Quote
#5
zo zie je maar weer, elkaar helpen wordt iedereen weer blij van Big Grin
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)