Fodelianakis olijfolie                 
BVN op Hotbird naar nieuwe frequentie
#1
[Afbeelding: 600px-BVN-logo.svg.png]

Vanaf 15 juli 2010 verhuist BVN naar een nieuwe Hotbird frequentie. In de periode van 15 juli t/m 15 augustus dient de BVN kijker over te schakelen. Dit geldt voor de meeste kijkers in Zuid-Oost Europa en Noord-Afrika.

Hiervoor dient men de satellietontvanger opnieuw in te stellen. Dit is een eenvoudige handeling d.m.v. een zogenaamde channelsearch (kanalen zoeken). Bij de meeste ontvangers kan dit door op de MENU-toets van de afstandsbediening te drukken en hierna het installatiemenu te kiezen. Kies als eventueel wachtwoord 0000, 1111, 1234, 9876 of 9999 en vervolg met de optie: kanalen zoeken (Channel Search). Hierna worden alle kanalen opnieuw ingelezen en zal het beeld van BVN weer terugkomen.

Het inlezen van de kanalen kan enkele minuten in beslag nemen. Na het inlezen dient men de wijzigingen te bevestigen. Bij de meeste satellietontvangers wordt dit automatisch verwerkt. Vervolgens moet men diverse malen op de knop EXIT drukken van de afstandsbediening om uit het menu te komen.

Hierna zal de ontvanger BVN opnieuw toevoegen aan de lijst met zenders. Bij de meeste ontvangers blijft de "oude" BVN in de lijst staan. Advies is om deze pas na 15 augustus 2010 te verwijderen, omdat deze dan eenvoudiger te herkennen is: er is dan geen beeld meer.

De nieuwe gegevens zijn:

- Transponder: 115
- Frequency: 10,815 MHz
- Polarization: Horizontal
- Symbol Rate: 27500Msyb
- FEC: 5/6

Als u via een kabelaar kijkt hoeft u niets te doen. BVN neemt met de haar bekende kabelaars contact op om bovenstaande wijziging door te geven. Mocht u problemen ondervinden met uw eigen kabelaar, laat het ons a.u.b. weten, dan zullen wij hen alsnog benaderen

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




juli 2010
Quote
#2
Hallo Ger, ik heb Nova, en inderdaad sinds lange tijd geen BVN meer, nu zie ik dus waarom. Nu krijg ik zaterdag een nieuw '4 dubbel oog' ( lett vertaald), iets bij die schotel dus de ontvanger of zo dus. Dus ik heb iemand die alles van dit soort zaken afweet bij huis, als ik hem nou die info transponder 115 etc geef kijk ik dan weer BVN?

Ben je er al achter hoe het zit met dieextra NOVA kaartjes? Ik dank dat ik er wel achter kom hoe dat zit, in hotels zullen ze daar toch ook mee te maken hebben? T Lijkt me sterk dat ze voor elke kamer een nieuw abbonnement gaan aanvragen. Ik kan t voor je navragen.
Quote
#3
Dat gaat zeker lukken Nanny, gewoon de gegevens (laten) invoeren en BVN komt weer tevoorschijn. Of een algehele scan laten uitvoeren.

Voor wat betreft die NOVA-kaartjes, dat lijkt nog steeds een probleem te zijn. Kan je bij de Nederlandse/Vlaamse tegenhangers Canal Digitaal cq TV-Vlaanderen voor een gereduceerd bedrag een tweede en derde kaartje op je naam zetten, bij NOVA lijkt dat vooralsnog niet te kunnen.
Ik vraag me af hoe de Grieken dat doen als ze een tweede of derde toestel (slaap of kinderkamer) van het pakket willen voorzien?

Quote
#4
Hartelijk dank Ger, voor je info enne dat woordje laten hoef je niet tussen haakjes te zetten. Als er hier in huis meerdere afstandbedieningen liggen, nova, dvd, tv, misschien nog de telefoon, dan gaat t bij mij vaak al fout.......even om mijn digitale niveau aan te geven.
Quote
#5
Ger, ik heb nagevraagd over een tweede kaartje. Er schijnt vanalles veranderd te zijn bij NOVA. Dus ik denk dat geinterresseerden even bij NOVA moeten informeren. Ik ben nou niet de juiste persoon om al die technische info over te brengen, ha,ha. Maar wat ik wel begrepen heb dat je een tweede 'apparaat', daar gaan we al, ontvanger ? kunt kopen en dan gratis een tweede kaart kunt aanvragen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Problemen met BVN Choreftis 6 3.317 06 April 2021, 12:02
Laatste bericht: Patrick
  BVN terug naar Astra Choreftis 4 1.868 23 September 2020, 12:06
Laatste bericht: Arthur
  BVN Ontvangen via hotbird satelliet pieterv 2 6.032 18 June 2016, 23:26
Laatste bericht: pieterv
Information BVN vanaf 15 juni op nieuwe frequentie Hotbird Ger 0 4.984 30 May 2009, 16:38
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)