Kos is klaar voor zomer 2016
#1
    Voor mensen die er over denken om naar Kos te komen. Het eiland is helemaal klaar voor het nieuwe seizoen.
Door alle gebeurtenissen t afgelopen jaar lopen we wat aantallen toeristen op dit moment n beetje achter 
in vergelijking met andere jaren om deze tijd. Maar er zijn geen vluchtelingen meer op het eiland,
alle tenten zijn weg, de stranden zijn schoongemaakt, gemeente doet wat mogelijk is om alles er zo 
netjes mogelijk te doen uitzien. Het weer werkt ook mee.

"Mijn" dorpje Zia heeft zelfs een helemaal nieuwe look....
Quote
#2
Heart 
Succes daar voor iedereen!
Quote
#3
Veel "succes" in Kos dit seizoen, Nanny.
We komen wel in de buurt (Kalymnos) van Kos in het najaar maar Kos zelf niet (alhoewel je weet nooit, misschien voor een dagtrip).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
wij komen aanstaande zondag even een weekje kijken.
Quote
#5
Wat leuk Tzimis dat je na zoveel jaar terug komt naar Kos, ben erg benieuwd hoe je het gaat vinden.
Patrick, als je een dagtrip naar Kos maakt denk ik niet dat je de stad moet bezoeken, 
ik denk dat je het in de dorpen leuker gaat vinden. Asomatos, Evangelistria, Lagoudi, Pili, misschien richting Kefalos?
Maar in ieder geval veel plezier op Kalymnos.
Quote
#6
(06 May 2016, 13:01)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat leuk Tzimis dat je na zoveel jaar terug komt naar Kos, ben erg benieuwd hoe je het gaat vinden.
Patrick, als je een dagtrip naar Kos maakt denk ik niet dat je de stad moet bezoeken, 
ik denk dat je het in de dorpen leuker gaat vinden. Asomatos, Evangelistria, Lagoudi, Pili, misschien richting Kefalos?
Maar in ieder geval veel plezier op Kalymnos.

Wel, Nanny als we een dagtripje maken zouden we in ieder geval naar de stad afzakken om een (verrassings-)bezoekje te brengen aan Yannis van Taverne Yefsis. En mijn vrouw vindt de soutsoukakia die Yannis' vader klaarmaakt heerlijk Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
@Patrick, de beste tavernas van Kos vind je toch eigenlijk bovenop de berg hoor ;) 
Bill Clinton, kwam jaren terug een bliksembezoek brengen aan Kos en waar brachten ze hem om te eten, juist ja in Zia....
Quote
#8
@Nanny heel veel geluk en succes in het nieuwe seizoen. Hoop, dat het jullie dit jaar voor de wind gaat.
Quote
#9
(06 May 2016, 13:46)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick, de beste tavernas van Kos vind je toch eigenlijk bovenop de berg hoor ;) 
Bill Clinton, kwam jaren terug een bliksembezoek brengen aan Kos en waar brachten ze hem om te eten, juist ja in Zia....

Bij Oromedon toch? Is inderdaad lekker eten daar, en een geweldig uitzicht! Goed seizoen gewenst Nanny!


[Afbeelding: 258z6rn.jpg]
Quote
#10
(06 May 2016, 01:32)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wij komen aanstaande zondag even een weekje kijken.

Hallo Tzimis, hier een video boven Kosstad (gemaakt met een drone.)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Suc6 zondag
Quote
#11
Ja, Debs, klopt bij Oromedon.
Quote
#12
bedankt allemaal. wij gaan terug naar het plaats delict, Averof straat 9. en zeker Zia en verder niet veel. als ik het zo bekijk op de videos en de photos is totaal anders dan in 89. en het wordt veel fietsen op advies van vrouw en de doctor.
ik weet niet of het zo is nog maar het beste eten toen was op Kermetes. ik zie dar nog een paar restaurants daar zijn,ik hoop dat het eten nog goed is.
ps. plaats delict of beter turning point, omdat daar heb ik mijn vrouw ontmoet en sinds die tijd samen zijn . toen 2 jonge mensen nu ouders van 3 prachtige kinderen.
Quote
#13
ook al waren toen in de restaurant aan het werk, s middags vaak gingen wij met mijn collega naar Zia. er was net voor het dorp links een klein taverna met kip op het houtskool.
maar ik mis veel dinges . zo aan het einde van Averof straat was een cafe van een Amsterdamer met een griekse man die getrouwd was met een nederlandse vrouw ,Helenas huis. die zie ik niet meer.
Quote
#14
Heeft iemand een goede adres in Kos stad van een resturant die lekker griekse gerecht maakt in de oven .is er een die zo een vitrine heeft waar de gerechten au bain marie liggen?
Quote
#15
(07 May 2016, 19:55)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heeft iemand een goede adres in Kos stad van een resturant die lekker griekse gerecht maakt in de oven .is er een die zo een vitrine heeft waar de gerechten au bain marie liggen?

Restaurant Ali Artemisias, restaurant Lithino bij de marina.
Kali orexi
Quote
#16
Hoi Tzimis,

Wat mij betreft absolute aanraders zijn qua restaurants is Ampavris, iets buiten het centrum (alleen savonds open). En Ampelis, daar kom je langs als je via Lambi naar Tigaki rijdt.  Leuke fietsroute. Beide geen vitrines maar wel heerlijk eten .

Volgens mij was het restaurant wat tot een aantal jaar geleden op Averof 9 zat van de ouders van een vriendin van mij, Mania Fioravanti. Ik ben daar in 2008 en 2009 nog een paar keer met haar wezen eten. Haar vader is een paar jaar geleden overleden. Zij heeft zelf een winkeltje met zelfgemaakte sieraden in old town, het zit op de Passanikolaki 6 en heet Asteroskoni made in Kos.

Veel plezier op Kos!!
Groetjes Debbie
Quote
#17
Tzimis, Helenas House is er neit meer. Ik ben er ook nog wel eens geweest, dat was toen inderdaad eigendom van een Nederlands/grieks stel. Je zult die buurt rond Helenas House bijna niet weer kennen, in jouw jaren was dat echt t drukste stukje stad, nu is dat heel anders. Bedoelde je restaurant Kouros wat van een Griek en een Nederlander was? Dat is ook al vele jaren dicht, al jaren leegstaand.

Restaurant Olympia is een beetje verhuisd in Zia, en inmiddels heeft de zoon van de eigenaar een Olympia 2 ook in Zia.

Misschien zegt restaurant "το βουνο" je iets? In jouw jaren was Jorgos Vassiliou de eigenaar, hij had/heeft een Deense vrouw?
Hij had het restaurant wat nu Avli heet midden op het plein in Zia.

Ja hoor Kermetes (platani) is nog altijd een goede plaats iom te gaan eten. Arab zit er ook denk ik al vanaf jouw tijd. Ali die er altijd zat is naar de Artmisiasstraat in de stad verhuisd. Hieboven al door iemand genoemd.

In ieder geval een goeie reis gewenst en een leuke tijd en veel mooie herinneringen ophalen met je vrouw.
Quote
#18
Kos 2016
[Afbeelding: 33tie1l.jpg]
Quote
#19
Ook wij zijn net terug uit Kos en het eiland is weer als vanouds! Stranden zijn schoon, de stad is opgeknapt, bankjes nieuw geverfd en iedereen is in afwachting van het seizoen. Wat alleen opviel, weinig Nederlanders in verhouding tot andere jaren. Wellicht dat er nog steeds het beeld is van vluchtelingen maar dat is absoluut verleden tijd, ook wij hebben er geen een gezien. Geen enkele reden om niet naar Kos te komen en wij hebben ook al weer geboekt voor de zomer!
Quote
#20
@Teixo ja het klopt dat vooral de Nederlanders en de Duitsers het dit jaar hebben laten afweten wat betreft Kos. 
Er wordt nog wel van aklles geprobeerd om de boodschap over hoe Kos er nu echt uitziet over te brengen. 
Zo zie ik dan bussen vol met reisbureau medewerkers langskomen die rondgeleid worden op het eiland.
Maar voordat die mensen dan daadwerkelijk een reis verkocht hebben,
 en die toerist hier op het eiland is aangekomen duurt dat natuurlijk allemaal wel even.
We blijven maar positief denken.
Quote
#21
wij zijn gisteren terug en wij zeggen het voort ., Ga naar Kos. en als ik een beetje reclame mag makken boek Dreams 4you appartments . beetje oud maar prachtige mensen . dicht bij alles, prachtig mooi .
Quote
#22
Leuk om te horen dat je een mooie vakantie hebt gehad Tzimis.
Quote
#23
dank je Nanny .dat is waar en nog mooier ik heb prachtig mooi en goede mensen ontmoet.
Quote
#24
Rechtsonder zie je Dreams4you, foto gemaakt met een drone.
Links met die 2 torentjes is Gaia Garden.

[Afbeelding: 2nsxpnc.jpg]

[Afbeelding: 2w732xi.jpg]
Quote
#25
ja . ik heb ook gehoord over iemand op Kos die een drone vliegt en een live web cam heeft . ben jij dat?
Quote
#26
Nee Tzimis dat ben ik niet. Onderaan de foto staat zijn naam en op facebook te vinden, voor meer foto's. Hij is eigenaar van Gaia Garden. Wij zaten daar 2 weken met Grieks Pasen.
[Afbeelding: 2u95p93.jpg]
Quote
#27
Nee Tzimis dat ben ik niet. Onderaan de foto staat zijn naam en op facebook te vinden, voor meer foto's. Hij is eigenaar van Gaia Garden. Wij zaten daar 2 weken met Grieks Pasen.
[Afbeelding: 2u95p93.jpg]
Quote
#28
dan weet ik het. wij waren vorige week bij hun buren op de kruispunt. dreams 4you. hij is vast een vriend of kennis van de baas daar .wij zagen die gaia garden, even dacht ik te vragen ,want lang geleden was in de haven van Kos ook een restaurant met de naam Gaia. heeft mij lang hoofdpijn gebracht ik kon de naam niet plaatsen . duurt voor dat ik de link kon leggen met Γαια
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
prachtige photos
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Kos Island - May 20th 2016 - "Safest and cleanest as it ever was"
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&v=nLuXlvT521A
Quote
#31
(06 May 2016, 17:42)wwopkos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 May 2016, 01:32)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wij komen aanstaande zondag even een weekje kijken.

Hallo Tzimis, hier een video boven Kosstad (gemaakt met een drone.)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Suc6 zondag

Ja, hier hebben mijn zus, mijn zoon en ik ook heerlijk gegeten vorig jaar!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)