7 jaar oriste !
#1
Heel toevallig viel net mijn oog op de startdatum van Oriste!
Leuke gelegenheid om Ger nog eens te bedanken voor al zijn goede zorgen rondom het forum.
Nog vele jaren erbij gewenst zou ik zeggen en op naar de 3000 leden.
Quote
#2
Wat leuk dat het je opviel Nanny Smile 
Inderdaad, zeven jaar alweer. Ik weet nog goed hoe het ooit begon. Op het toentertijd populaire 'Griekenland-prikbord' van Startpagina (waar ik tevens 5 jaar moderator van was)  schreef ik regelmatig stukjes met tips over één van mijn hobby's: het ontvangen van Griekse radio en televisiezenders via satelliet. In die tijd was daar redelijk veel interesse voor. Ik kreeg erg veel vragen daarover in m'n mailbox.

Ik bedacht me dat het misschien leuk zou zijn om daar een klein discussieforum voor op te zetten, daar zouden andere liefhebbers van Griekse zenders dan tips kunnen neerzetten en uiteindelijk ook kunnen meeprofiteren van de ervaringen van anderen.
Het 'Griekse TV'-forum was geboren:

[Afbeelding: logo2009.jpg]
logo begin 2009

Binnen no-time werden er de meest uiteenlopende andere vragen m.b.t. Griekenland gesteld; deze werden toen in de rubriek 'Off-topic'-geplaatst (ze gingen immers niet over Griekse TV, films of muziek  Blush ).

Het forum groeide explosief (vooral die 'off-topic'-rubriek Smile ) en het werd al snel duidelijk dat de 'overige' berichten de overhand zouden krijgen. Dus werd de ene na de andere nieuwe rubriek aan het forum toegevoegd. Een Griekse boekenrubriek; een reisrubriek, een Griekse taalrubriek enz, enz.

De naam 'Het Griekse TV, Film en Muziekrubriek' dekte de lading allang niet meer en dus moest er een nieuwe naam worden verzonnen: Oríste! (tot uw dienst!).

[Afbeelding: logo2011.jpg]
logo 2010

Oríste! - Jóuw Griekenland-forum werd een allesomvattend Griekenland forum waar alle informatie over het land op één enkele website te vinden was. Tot die tijd waren de Startpagina-prikborden de standaard en razend populair. Het grote nadeel daarvan was echter dat men voor elke regio / eiland / onderwerp telkens weer naar een ander prikbord moest switchen. Bij Oríste! stond alles keurig bij elkaar met een overzichtelijke index bovenaan de beginpagina. Alle nieuwe berichtjes in één oogopslag, dat bleek uiteindelijk een enorm succes.

Oriste! bleef maar groeien en groeien, en steeds meer nieuwe sub-rubrieken werden er aan toegevoegd. Nieuwe leden meldden zich met tientallen tegelijk aan en het aantal topics en berichten was vaak niet bij te benen.

Alleen dat logo, dát kon iets leuker wat mij betrof; dus al vanaf 2011 prijkt het huidige logo bovenaan het forum:

[Afbeelding: logo2016.jpg]
huidige logo

Inmiddels mogen we gerust stellen dat Oríste! dé ontmoetingsplaats voor de échte Griekenland-liefhebber is. Er heerst vrijwel altijd een leuke en vaak zelfs een 'familiale' sfeer; een soort 'ons kent ons'- clubje. Nou ja, clubje, we gaan inmiddels langzaam maar zeker naar de 3000 leden en met tussen de 2500 en 3500 pageviews per dag mogen we het gerust over een 'club' hebben, toch?

Even wat statistieken:
                                
1 januari 2010:  Leden:   101         Discussies:     239      Berichten      1023
1 januari 2011:  Leden:   300         Discussies:     772      Berichten      3623
1 januari 2012:  Leden:   808         Discussies:   1412      Berichten      9276
1 januari 2013:  Leden: 1466         Discussies:   2383      Berichten    21355
1 januari 2014:  Leden: 1665         Discussies:   3134      Berichten    29791
1 januari 2015:  Leden: 2121         Discussies:   3846      Berichten    36876
1 januari 2016:  Leden: 2635         Discussies:   4694      Berichten    46749
Vandaag         :  Leden: 2786         Discussies:   4982      Berichten:   50544


Ik vind het nog steeds enorm leuk een een grote eer om een forum als dit te mogen beheren. En dat is enkel en alleen te danken aan al die fervente Griekenland liefhebbers die hier soms dagelijks voorbijkomen om de laatste nieuwtjes te brengen, vragen van anderen te beantwoorden of zomaar wat over Griekenland te discussiëren. Net als in een écht Grieks kafeneion dus!

Ik wil daarom afsluiten met een dikke pluim voor alle 'Oristianen' die met z'n allen dit forum hebben gemaakt tot wat het nu is:
Dé ontmoetingsplaats voor iedereen die Griekenland een warm hart toedraagt.

efcharisto

Fijne pinksterdagen allemaal!

Ger

Naschrift 15 juli 2018:
Een uitgebreid overzicht over het ontstaan en de groei van Oriste vind je hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ger, leuk om de geschiedenis van Oriste te lezen. 

Heel hartelijk dank voor het mogelijk maken van dit forum. efcharisto Het is onderdeel van mijn standaard rondje internetfora.
Quote
#4
Ger, ook namens mij bedankt voor het realiseren en in stand houden van dit fantastische forum.
Als echte Griekofiel behoort het bezoeken hiervan tot mijn dagelijkse ritueel en ik zou het heel erg vinden om dat te moeten missen, dus... ga zo door!
Quote
#5
Ook van mijn kant een positief woord. Ik probeer dagelijks Oriste te bezoeken om mijn portie Griekenland vitamines binnen te krijgen. Een mooi forum waar over het algemeen op een leuke wijze met elkaar wordt gecommuniceerd over Griekenland. Mijn complimenten!!!
Quote
#6
Goed bezig Ger!
efcharisto
Quote
#7
Ook ik wil van de gelegenheid gebruik maken om jou te bedanken voor dit leuke forum Ger. Ga zo door!
Quote
#8
Efcharistó Ger!
Quote
#9
duimpie @Ger, het mooiste is dat nog bijna alle leden van het eerste uur ook nog actief zijn.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Leuk Ger, van harte met de verjaardag van je prikbord!
Wim
Quote
#11
De tijd gaat snel Wink
Dank Ger voor je inzet. Daardoor kunnen wij toch elke dag weer genieten van een stukje Griekenland!   applaus: .
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
Mijn accountgegevens in de Gebruikers CS vermelden
dat ik van 04-12-2009 ben.Zat ik echt bij de eerste 100?
Dat maakt de tragiek alleen nog maar groter.Niet Ger?
Toch hartelijk gefeliciteerd, vanuit mijn hart,Ger.
Quote
#13
(14 May 2016, 15:53)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn accountgegevens in de Gebruikers CS vermelden
dat ik van 04-12-2009 ben.Zat ik echt bij de eerste 100?
Dat maakt de tragiek alleen nog maar groter.Niet Ger?
Toch hartelijk gefeliciteerd, vanuit mijn hart,Ger.

Ja hoor, om precies te zijn was/ben je het 84e Oríste!-lid (*)
Maarrrrrrr, een nog grotere tragiek Huh Aleko? Ervaar je het lidmaatschap van dit forum echt als zodanig?

(*) Door op een gebruikersnaam te klikken verschijnt de URL van het profiel in de adresbalk van je browser. Het getal achter profile&uid=   geeft aan het hoeveelste lid iemand was toen hij/zij zich aanmeldde.........
Quote
#14
Ger

Fantastisch wat je allemaal doet. Ook ik kijk dagelijks op Oriste. Altijd leuk. Super bedankt voor je inzet en hopelijk nog heel veel jaren. GEFELICITEERD.

Marja efcharisto
Quote
#15
Ik sluit me helemaal aan bij alle mooie woorden!
Fijn dat dit forum er is!
En hopelijk nog lang blijft.
Zag dat ik van 10-11-2010 ben, grappig.
Quote
#16
Het was een tijdje geleden dat ik hier nog een reactie gepost had, omdat ik het veel te druk met mijn werk had. Maar enkele weken geleden, toen ik weer even naar het Oríste forum kwam kijken, zag ik dat ik door een of andere omstandigheid afgemeld was. Ik had vervolgens meermaals geprobeerd via de aanmaak van een nieuw wachtwoord. Het lukte telkens niet.
Tot ik vanavond een persoonlijk mailtje naar onze Ger stuurde. En weet je... hij heeft onmiddellijk het nodige gedaan met een reset enzovoort... zodat ik nu opnieuw aangemeld ben.
Om jullie maar te zeggen hoe begaan en behulpzaam onze Ger is. Dankjewel!!!
Ben blij om bij dit forum te mogen horen... en ik hoop vooral dat dit gezellig kaféneion nog heel lang blijft bestaan.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#17
Ger.....alweer 7 jaor......gank zoe door want ut is en blief ein good forum......en vinje der altied weer nieje tips op..
Quote
#18
Nee, hoor Ger. Ik ervaar mijn bezoeken aan
Oriste dagelijks als een warm bad.
Ik licht mijn wat bittere uitspraak liever niet toe. Noch(dwars, links)
inhoudelijk, noch met mijn specifieke taalgebruik, kan ik op een
warm onthaal rekenen, helaas. Ik kan me zelf niet veranderen
en prikkel daarmee te veel. Vermijd dat liever. Ik geniet wel
passief en hoop nog lang 84 ste te mogen blijven.
Quote
#19
Ger.....alweer 7 jaor......gank zoe door want ut is en blief ein gooje site......en vinje der altied weer nieje tips op..
Quote
#20
Hoi Ger,
Dank voor al je goede zorgen, je opofferingen, enz.
Je moderatorschap is voorbeeldig, vooral je diplomatie.
Dit prikbord is een voorbeeld voor vele prikborden.
Zoals je al schreef, prikbord op de startpagina.
Zo ben ik ook begonnen.
Toen er een einde kwam aan Griekenland prikbord ben ik overgestapt naar Oriste.
Nooit spijt gehad.
Ger, hopend op vele jaren. Hypocrite Hypocrite Big Grin Big Grin Tongue Tongue Tongue Idea Idea
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#21
Gefeliciteerd Ger, het is en blijft een fijn forum over een heerlijk onderwerp: GRIEKENLAND
Quote
#22
Ja ook gefeliciteerd vanaf dit mooie eiland, waar het nu eindelijk weer zomerse temperaturen zijn. Big Grin
En het leuke is dat er soms ook andere onderwerpen ter sprake komen, over scheepvaart enzo...   Smile
zo vindt iedereen wel iets hier wat met of rond dit land gebeurd Big Grin
Nu nog tig x 7 jaar erbij Big Grin
Quote
#23
Neet sjtoppe Ger, doorgoan zou ich zègge.
Enne eine dikke proficiat hè!
Quote
#24
Gefeliciteerd en bedankt Ger!
Viviane.
Quote
#25
Gefeliciteerd Ger. en iedereen hier. maar ik denk dat virtueel kennen wij elkaar langer dan 7 jaren. en by the way. als mensen vragen over Kos. ga naar Kos is geweldig. gelukkig zijn mensen die daar nog gaan en ik heb zelfs mensen ontmoet die over 5 weken weer heen gaan.
Quote
#26
Gefeliciteerd met je verjaardag.
Ik was ook een frequente bezoeker van Startpagina........ het heeft echter (door bepaalde omstandigheden) een tijdje geduurd, voordat ik Oriste ontdekte. Ik probeer regelmatig even in te loggen en de nieuwe onderwerpen te bekijken. Ik wens je nog veel succes!
Quote
#27
wat een tijd!! de prikbord van startpagina. er was een jong, Onno beheerder lang geleden. kent iemand hem?
Quote
#28
Vaste procedure bij het inloggen geworden.....

Efcharistó Ger!

Costas
Quote
#29
Kom iedere dag even langs op Oríste, en hoop dat nog lang te doen.
Vooral dankzij jou Ger, is dit 'n erg fijn forum.
Quote
#30
Gezellig leuk informatief behulpzaam , soms wat fel (politiek) maar bovenal verbindend voor de Griekenlandliefhebber.
Gefeliciteerd Ger en op naar het volgende jubileum. Perfektbedankt
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  13 mei 2009 - 13 mei 2019: Oríste bestaat 10 jaar! Ger 33 9.392 12 May 2019, 11:29
Laatste bericht: moraitika
  Mei 2009 - mei 2014: Oríste! bestaat 5 jaar Ger 49 34.532 22 May 2014, 13:52
Laatste bericht: Petra

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)