Een eigen rubriek of blog op dit forum?
#1
Het forum loopt inmiddels alweer een hele poos en steeds meer Griekenland-liefhebbers weten het te vinden. Behalve dat er slechts een kleine groep lezers is dat ook daadwerkeijk interactief meedoet is er dagelijks een enorme groep gasten die alleen meelezen. Het zou natuurlijk erg leuk zijn als we ook deze anonieme lezers kunnen overhalen om actief mee te doen en zelf ook berichten gaan plaatsen.

Ik krijg regelmatig opmerkingen van lezers met vragen over de aanwezige onderwerpen op het forum. Moet er niet een "receptenrubriek" bijkomen of een rubriek over bijvoorbeeld puur toeristische items? Eerlijk gezegd weet ik het niet hoor, als ik de receptenrubrieken op andere fora bekijk is het daar wel erg stil en toeristische info hebben we al in overvloed op de Startpagina-prikborden.

Toch heb ik wel een ideeetje op dit gebied:
Er zijn ongetwijfeld lezers die erg veel interesse en/of verstand hebben van een bepaald Griekenland-gerelateerd onderwerp. Je weet bijvoorbeeld erg veel over (een bepaald aspect van) de Griekse keuken, je bent een fervente ouzo-glaasjes of Griekse postzegels -verzamelaar (ik noem maar een zijstraat) of je bent al jarenlang helemaal verknikkerd aan jouw mooiste eiland in Griekenland. Je hebt echter niet de tijd/kennis/mogelijkheden om een eigen forum op te starten. Bovendien moeten we ons afvragen óf er wel een nieuw forum bij moet, er zijn er immers al zo veel.

[Afbeelding: tip4.jpg]Misschien wil je wel een eigen "blog" opstarten waar je zo nu en dan iets in schrijft? Het kan allemaal.

Op dit forum komt indien er belangstelling voor bestaat een nieuw hoofdstuk "Rubrieken van forum-leden". Daar kan iedereen een bepaalde rubriek aanvragen en daar zelf de moderator van worden. Ik zorg als webmaster voor de techniek, de software-updates en de webspace; de inhoud van die eigen rubriek wordt geheel onderhouden door de aanvrager in kwestie. Ik bemoei me er dus helemaal niet mee. Voor alle duidelijkheid: er zijn geen kosten en/of verplichtingen aan verbonden.

Ik ben reuze benieuwd of er leden zijn die dit wel iets vinden. Laat in dat geval even iets weten via de link "contact" onderaan deze pagina.


Ger
Quote
#2
Ger, ik vind dit een fantastisch voorstel!
Ik ga er nu echter niet verder op in want binnen een half uurtje ben ik weg voor een week. Tot binnen kort!
Quote
#3
Alhoewel sommige rubrieken zoals hierboven omschreven al een -succesvol- feit zijn bestaat de mogelijkheid nog steeds om zelf -en onder eigen beheer- een rubriek op Oríste! te beheren.

Dus ben je bijvoorbeeld buitengewoon geïnteresseerd in een Grieks(e) eiland of regio uit de rubriek "Griekenland per regio" en wil je dat zelf modereren laat het even weten.
Staat jouw eiland/regio/stad er niet bij dan is dat geen probleem en wordt deze alsnog toegevoegd. Misschien ben je wel helemaal verknocht aan Griekse muziek, Grieks eten, bouzouki-spelen of sirtaki-dansen (ik noem maar een paar zijstraten ;) ), je zou er zelf een rubriek of forum over kunnen starten op "Oríste!".

Misschien wil je wel een eigen "blog" opstarten dat je ook zelf kunt beheren? Nu de Volkskrant- en Standaard bloggen er binnenkort mee stoppen zou dit een alternatief kunnen zijn............

Interesse? Schroom niet en mail me even.

Ger
Quote
#4
@Ger.Dat is een smakelijke uitnodiging.Een eigen blog te hebben, zonder al die rompslomp die daar ook bij hoort, lijkt mij voor mensen uit de Griekse parea ideaal te zijn.Maar is er hier voldoende technische capaciteit en andere noodzakelijke faciliteiten aanwezig?

Het aantal views (en daar gaat het veel bloggers toch om - sorry Natascha van Parakalo -) lijkt mij hier het laatse halfjaar exponentieel gestegen.

Ik geef je een tip: Op het forum van Grand Cafe Hellas plaatsen een aantal ex-VK bloggers/supertalenten hun berichtenendiscussies.Sommige hebben hun blog-history wél al van de VK-site afgehaald,maar missen voor hun langere opinie-/ervaring-/reisstukken m.i. de juiste motivatie en
dito platform.Zij kijken tegen het vele werk van zelfstandigheid op.
Ik mag overigens hopen dat ze wél allemaal hun stukken bij VK weggehaald hebben en veilig op hun eigen pc of server geplaatst hebben.

Als jij(Oriste) aan hun ongetwijfeld zeer hoge eisen zou kunnen voldoen(wél de lusten, niet de lasten. exposure, doorlinks vanaf veel gebruikte algemenere sites) lijkt mij dit een perfecte mogelijkheid voor die VK bloggers, die nu lijken te stoppen.Dat zou toch doodzonde zijn.

Hoewel ik me wel aangesproken voel beperk ik me noodgedwongen tot een paar randonderwerpen en wat lichte kritiek.Zoals:

@Hans Brems is uit eigen beweging met zijn superbe bijdragen aan " en nu even elders..." van de Standaard gestopt (overigens ook een goede
kandidaat voor hier). Mede ook omdat de Standaard genoemde rubriek op een paar beginregels na, ontoegankelijk heeft gemaakt voor internet-lezers.Er staan dan een paar puntjes met de mededeling "vir abonnees only".De rubriek bestaat nog wel(zonder Griekse berichten overigens),maar is niet meer publiekelijk toegankelijk.

En de @VK reisblogs zijn volgens mij op 1 januari j.l. al niet meer operationeel , de rubriek is op een paar protest en praktische mededelingen van de bloggers na al leeggelopen.
Op 1 maart a.s. gaat de steker er definitief uit en verdwijnt alle er dan nog op staande content in het niets.
Laten we hopen dat althans het Griekse gedeelte dan door de auteurs in veiligheid is gebracht.

Quote
#5
Inmiddels heb ik al enkele opties ontvangen. Er is wat onduidelijkheid hoe zo'n blog of forum er uit zal gaan zien. Welnu, een eigen rubriek is niet veel aanders dan een normale rubriek zoals bijvoorbeeld de muziekrubriek met dien verstane dat je die eigen rubriek ook zelf beheert (er dus de moderator van wordt).

Een blog ziet er ook uit als een rubriek en ook daar ben je zelf de beheerder alleen ben jij de enige die er items aan kan toevoegen. Leden en -desgewenst ook gasten- mogen alleen reacties plaatsen.

Onder beide rubrieken komt ook te staan wie de moderator in kwestie is.

Zoals gezegd zijn er al enkele suggesties binnengedruppeld, ik ga de haalbaarheid ervan de komende dagen bekijken.

Ger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Information Hoe plaats ik een youtube-filmje op het forum? Ger 7 18.211 29 November 2017, 12:14
Laatste bericht: Deere8400
  Een eigen plekje op Oríste? Dat kan! Ger 4 5.515 15 March 2015, 20:29
Laatste bericht: Ger
Information Inloggen op dit forum? Snel en eenvoudig oriste 2 9.642 28 June 2011, 13:37
Laatste bericht: Ger
Information Wat is wageral.nl? / Waarom dit forum? Ger 5 13.614 29 April 2011, 12:39
Laatste bericht: Edwin
Information Hoe foto's te plaatsen op dit forum? Ger 0 22.480 25 October 2010, 17:55
Laatste bericht: Ger
  Suggesties voor dit forum? Laat het weten! oriste 8 12.258 14 May 2010, 12:25
Laatste bericht: Yvon
  Problemen met registreren op dit forum? oriste 1 3.594 16 April 2010, 15:52
Laatste bericht: oriste
  Enkele aanpassingen op dit forum oriste 3 5.824 11 August 2009, 20:09
Laatste bericht: edbe
  Wat vindt U van dit forum?? oriste 1 4.743 27 May 2009, 19:53
Laatste bericht: djdakman

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)