Samariakloof
#1
Thumbs Up 
Van de zomer weer 3 weken naar Kreta   Smile

De laatste week zitten we in het westen en willen we eindelijk de Samariakloof gaan beleven.

Wat is nu de meest praktische manier om er te komen en weer terug te gaan. We hebben een auto, maar dat is niet handig lijkt me.

We zitten in Kassamos, ten westen van Chania. Dus kunnen met de auto naar een startpunt, Chania of ......  en dan met de bus ....... ?? 

Wie heeft er tips

Thx
Patrick zwaaivlag
Quote
#2
Goede middag Patrick

Gewoon bij een lokaal agentschap een COMPLETE tocht boeken Idea , wordt je met de bus opgehaald en weer terug gebracht. !!!!
Het is bijna geen doen om het zelf te organiseren, en zeker NIET voordeliger. Angry
Je zou je auto dan in Chania moeten parkeren, met de lokale bus naar de ingang van de kloof, zelf entree betalen, dan met de boot, en WEER met de lokale bus naar Chania. Huh
is een heel gedoe..... of je zou moeten willen overnachten in Roumeli. Idea
Je moet er NIET aan denken, dat je zelf tijdens het terug rijden kramp zou krijgen Angry .... leed niet te overzien. Angel .... NEEN    lekker een tripje boeken.... Big Grin
Quote
#3
Dag naamgenoot,

Als je toch zelf zou willen gaan en niet met een georganiseerde excursie:

Iedere dag is er een bus van Chania naar Omalos om 07.45.
Bij terugkeer: Ferry van Agia Roumeli naar Chora Sfakion en dan bus terug naar Chania.

Je kan evenwel met de wagen naar Omalos en bij terugkeer de ferry van Agia Roumeli naar Sougia waar je bus richting Chania neemt. Die gaat via Omalos.

Bus:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&Itemid=403
Ferry:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ik ben het helemaal met de machinist eens. Het kan allemaal wel met de openbare bus maar het is zoveel simpeler om met een georganiseerde busrit te gaan. Overigens betaal je meestal de entree en de boot apart.
Quote
#5
Of de lazy way, met de auto naar Chora Sfakion, de boot naar Agia Roumeli, daar de kloof in tot het smalste punt en weer terug.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Overigens vindt op 22 mei weer de Samaria run plaats. Ik ben helaas verhinderd om deel te nemen...

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&task=blogsection&id=16&Itemid=92
Quote
#7
Thnx allemaal, wordt dus ws een georganiseerd tripje!!!
Quote
#8
[Afbeelding: 2qjg6qq.jpg]

Stuk uit het Rotterdams dagblad van het jaar 2000. 
Wij waren ongeveer rond de zelfde tijd op Kreta en hebben toen de kloof bij zeer warm weer ook gelopen
Quote
#9
Wel een stevige uitspraak, "dodelijke vermoeidheid". Dat geld eigenlijk alleen maar voor mensen die nooit lopen en dan opeens besluiten om de kloof te "doen".
Quote
#10
(18 May 2016, 07:08)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wel een stevige uitspraak, "dodelijke vermoeidheid". Dat geld eigenlijk alleen maar voor mensen die nooit lopen en dan opeens besluiten om de kloof te "doen".
Voor velen is het een zware tocht. We hebben hem een keer van beneden naar boven gelopen, en aan het eind van de dag kwamen we nog steeds mensen tegen die nog aan het begin zaten. Die gingen voetje voor voetje, ik denk dat er nog best mensen zijn voor wie de ezels worden ingeschakeld.
De tip om hem vanaf beneden te lopen en dan na een of twee uur om te keren vind ik ook de moeite waard voor wie het niet als een 'prestatietocht' ziet . Het mooiste en smalste stuk zit vrij ver onderaan.
Quote
#11
Er worden zeker nog ezels ingezet voor die ezels die de tocht helemaal niet hadden moeten beginnen.
ik beweer ook niet dat het geen zware tocht is, maar mensen die zich "dodelijk" vermoeid voelen, moeten beter nadenken waaraan ze beginnen.
Ik heb de kloof 4 keer gelopen en allen de eerste keer had ik de volgende dagen stevige spierpijn.
Er zijn overigens ook mensen die eerst naar beneden lopen/hollen en aan het eindpunt hollen ze terug.
Quote
#12
@ chris....wat een pittige reactie. waarom?
Quote
#13
Omdat ik zie dat degenen die per ezel afgevoerd moeten worden altijd de waarschuwingen vooraf in de wind hebben geslagen. Wandelen op hakjes, op slippers, geen petje op, te weinig drinken. Soms is de wandelervaring weinig groter dan van huis naar de supermarkt. Die mensen noem ik inderdaad ezels. Kan ze ook gewoon dom noemen.
Quote
#14
Wat chris plaats kan wel pittig zijn ,maar ik heb deze dingen ook wel vaker mee gemaakt,voet geheel uit de kom, omdat  mevrouw op slippers liep,vaak heel snel lopen,dat ze kunnen zeggen dat ze het in 3,5 uur gelopen hebben,heb ze zelf al meerdere malen gelopen
Eerste keer te kleine schoenen aan, dus veel pijn aan grote teen,waarvan later de nagels af gingen

[Afbeelding: 10cogo4.jpg]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Samariakloof Kreta goed te doen? leon10 11 14.509 10 October 2013, 11:13
Laatste bericht: messara

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)