elektronisch bankieren Griekenland
#1
Zijn er mensen die ervaring hebben met elektronisch bankieren in Griekenland en dan voornamelijk  met Griekse overheidsinstanties zoals bijvoorbeeld de belastingdienst? Ik heb zelf al wel even gezocht op internet maar de info die ik krijg is erg veel en het is lastig er de juiste informatie uit te halen. Ik ben op zoek naar een manier om onroerend goed belasting in Griekenland te betalen zonder daarvoor familieleden in Griekenland in te moeten schakelen Rolleyes  Dat zou toch moet kunnen in 2016? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen als die er zijn.
Quote
#2
Van een kennis met ervaring.
Bij deze bedank ik hem.

Je kunt het beste een boekhouder zoeken.
Die zorgt voor een inlognaam + wachtwoord van de belastingdienst. (Ik ga er vanuit dat je een belastingnummer hebt)
Die kan je tevens een demo geven.
Kost misschien een paar tientjes.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ook hierbij kan een boekhouder je helpen
Inlog is : 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Belastingdienst.
Afdeling E9.

Als je online bankier met NBG.
Als je ingelogd op de site van de belastingdienst, kan je een PDF formulier uitprinten met alle betaalgegevens.
In één keer betalen of in vijf keer betalen.
Daar staan codes bij.
Deze codes moet je in een speciale formulier op de site van de NBG invullen.
het bedrag erbij.
Klaar.
Ook hier kan de boekhouder je helpen of een medewerker van de NBG.

Andere bank dan de NBG, informeer dan bij jouw bank.
Ik hoop dat ik dit verhaal goed heb overgebracht.
Succes
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#3
Ik sluit me aan: neem een boekhouder en er kan ineens veel meer digitaal.
Quote
#4
Ik heb een bankrekening bij NBG (National Bank of Greece). Ik ben in het bezit van een sleutelhangertje met codetoestelletje (ben efkes de naam kwijt) die je op eenvoudige vraag kan krijgen in één van de bankkantoren. Deze moet je éénmalig activeren en je kan je betalingen overal via homebanking doen.
Dit werkt perfect! Uiteraard moet je hiervoor wel een Grieks rekeningnummer hebben. Transactie-kosten per verrichting bedraagt € 0,30.
De betaling van mijn belastingen en ENFIA doe ik wel via mijn boekhoudster die de jaarlijkse aangifte ook invult.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)