Choriatiki
#1
Als dit niet het bekendste gerecht uit Griekenland is, weet ik het ook niet meer! Wink
Deze week dus een "evergreen", eentje die op duizenden manieren gemaakt wordt maar altijd lekker is en blijft! Als heerlijke lunch met een glaasje Griekse wijn, of als vooraf bij je diner. Hier dus mijn versie daarvan.
Serveer er vers brood bij, wij eten er vaak gegrilde pitabroodjes bij , heerlijk! Bordje eigen gemaakte tzatziki erbij, man man! Tongue  Dat is leven als een Godenzoon in Griekenland! Big Grin

Ik verheug me al weer op die heerlijke smaakvolle tomaten uit Griekenland! Want dit is voor de komende weken even mijn laatste post, we vertrekken komende week naar Karpathos, eind van de maand meld ik me weer! Dankzij mijn nieuwe baan, na twee jaar "afgeschreven" te zijn geweest, kunnen we gelukkig blijven gaan!
Op vraag van enkelen ben ik deze "blog" begonnen en ik beleef er veel plezier aan! Ik hoop dat ik de lezers hiervan heb kunnen overhalen om ook wat andere, misschien minder bekende gerechten, uit te proberen!

Tot eind van de maand, ik hoop dan het recept van Makarounes van een mama uit Karpathos te kunnen krijgen, wordt het vanzelfsprekend hier geplaatst, want als het aan mij ligt, ga ik na de vakantie vrolijk verder met mijn "blog"!

Groetjes,
Johan

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Wat foto's van mijn versie:

[Afbeelding: 30tq3xi.jpg]

[Afbeelding: 2els5u1.jpg]

[Afbeelding: 1z6b69c.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Wederom bedankt voor een lekker recept Johan; het zijn er inmiddels al 32 up:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Fijne vakantie en héél veel plezier op Karpathos!
Quote
#4
Ziet er weer fantastisch uit Johan!
En gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Quote
#5
(05 June 2016, 17:32)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wederom bedankt voor een lekker recept Johan; het zijn er inmiddels al 32 up:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Fijne vakantie en héél veel plezier op Karpathos!

Dank je Ger, gaat vast wel lukken! Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
(05 June 2016, 18:16)Lyonesse schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ziet er weer fantastisch uit Johan!
En gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Dank je Lyonesse.
Dat zo'n simpel gerecht zo  heerlijk kan zijn, mooi toch? Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Wederom bedankt Johan. Wordt door ons zeer gewaardeerd. Bijna al je recepten gemaakt. 
We wensen je een fijne vakantie toe. Geniet van de zon, zee en elkaar. 
Mocht je er een huis en bedrijfje willen kopen; hoorde dat wijnboer Tijs weer terug naar Friesland wil.
Quote
#8
Jammie,  verveelt nooit deze overheerlijke salade!
Dank weer en fijn dat je heerlijk naar Karpathos kunt.
Heel veel plezier en geniet van die o zo lekkere zongerijpte Griekse tomaten!
Quote
#9
En we zijn weer terug! Heerlijk ontspannen op Karpathos! Vele mooi ontmoetingen, prachtige (vind ik althans Rolleyes ) foto's gemaakt. Heerlijk gegeten en vooral, een paar hele mooie recepten mee terug genomen, waaronder twee van Makarounes! Als ik die onder de knie heb, komen ze hier wel te staan!

Uitschietertje was toch wel Taverna Blue Garden van Nikos in Olympos. Daar was het eten niet alleen fantastisch goed, maar de man zelf was oprecht en een hele goede "storyteller". We dachten even een hapje te gaan doen....... werden dus meerdere uren!

Vanaf volgende week zal ik weer recepten plaatsen, maar voor nu even een foto van de variant van Taverna Steki in Mesochori van de choriatiki:

[Afbeelding: m807z8.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)