Het leukste (berg)dorpje
#1
Wat vinden jullie het leukste (berg)dorpje van Griekenland?

Voor ons is dat  Filoti op Naxos Smile wegens de speciale sfeer die het dorpje uitstraalt

[Afbeelding: 5fknj9.jpg]
Quote
#2
Filoti is inderdaad erg leuk! 

In de categorie 'bergdorpjes' vind ik Arachova, in de buurt van Delphi, ook wel speciaal. Ik was er een keer laatste week van maart. Er lag nog sneeuw in de bergen er omheen en het skigebied was nog open. Wij keken heel raar op toen er mensen met ski's over de schouder door het dorp liepen, terwijl wij de zomer al in ons hoofd hadden (oké het was nog niet heel warm, maar de zon scheen volop).
Ik heb helaas geen mooie foto, maar als je googelt zie je snel hoe mooi het ligt (hoog!).
Quote
#3
Meest bijzondere bergdorp vind ik zelf Anogia op Kreta.
Helaas geen goede foto van, dus even googlen.
Maar zeer bijzondere geschiedenis en het hele dorp heeft een bijzondere sfeer.
Quote
#4
zowel de bergdorpjes arachova bij Delphi  en anogia op Kreta zien  er heel mooi uit,
omdat  Kreta voor volgend jaar in de planning zit gaan we zeker anogia bezoeken
Quote
#5
Therma op Samothraki is een alleraardigst bergdorpje.
Op de foto worden kersen in flessen gestopt met suiker en alcohol.

[Afbeelding: 20uwsgg.jpg]
Erg zoet drankje
Quote
#6
Yep, Anogia en Arachova krijgen van mij ook een dikke 10. 

Arachova is in de zomer ook erg relaxed. Wij maken er meestal een stop wanneer we van camping Chrissie komen bij Delphi...onderweg naar Pireaus. Dan is t leuk om daar wat te eten of te drinken. Eventueel te combineren met (maar dat kun je geen bergdorp noemen) Distomo. Daar eet je gewoon nog met een keuze vanuit de pannen. Het is 't tragische dorp uit de film Ein lied für Argyris. Een kilometer of 15 van Arachova. De mensen zijn daar heel lief en vinden het heel mooi als je hun verhaal kent en hun daarom opzoekt. Er is ook een klein museum (niet gezien) en een monument. Geen toeristische topper maar een dorp met een gevoelig hart. 
We waren er vorige zomer. Ik moet zeggen dat ik toch wel het gevoel dat ik de Grieken beter kon begrijpen, hoe zij op Dld en de crisis reageren nadat we daar met een aantal mensen gesproken hadden. Het zit daar nog zo dicht onder de huid. Dijsselbloem had hun tot op het bot beledigd...
Eigenlijk vergelijkbaar met Anogia. Maar in Anogia voelt het anders, verder weg. Misschien door het toerisme. Ik weet t niet. 
Tja... Anogia heeft mijn hart helemaal gestolen. Daar ga ik volgend jaar april weer eerst naartoe als de boot aankomt in Heraklion. Om te ontbijten. 
Volgend jaar. Pffff...wat lang nog.
Quote
#7
Distomo ligt natuurlijk wel in de bergen. Maar het is niet zo'n dorp als Arachova...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De leukste 'Griekse' cadeautjes? Ger 16 10.352 16 December 2015, 12:46
Laatste bericht: Wilma
  Zoniana : Crimineel dorpje op Kreta ( ζωνιανα ) Bouboulina 2 2.341 10 November 2015, 09:44
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)