Goederen vervoer van en naar Griekenland,
#1
Beste forumleden, regelmatig komen er vragen voorbij op dit forum over het vervoer van allerhande goederen van en naar Griekenland.

Vandaag vond ik op Facebook het volgende profiel.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wellicht kan dit in de toekomst van nut zijn voor ieder forumlid dat met dit soort problemen te maken krijgt.
Het zij gezegd dat ik hier nog geen persoonlijke ervaring mee heb.
Groeten vanaf een zeer zonnig en warm Kalyves.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#2
Jammer dat dit alleen voor Kreta is....
Quote
#3
(01 June 2016, 11:47)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer dat dit alleen voor Kreta is....
Contact gehad met deze mensen, stelt absoluut niets voor hebben helemaal geen mogelijkheden voor transport van en naar Griekenland ze geven alleen maar links door van pererdure transsportondernemingen zoals Minoan transport op Kreta en deze onderneming berekend de hoofdprijs voor vervoer van Kreta naar Nederland en andersom.
Dus zoals zo vaak veel gebabbel maar ze brengen niets nieuws.
Wij zijn al tijden op zoek naar een betaalbare oplossing maar die bestaat dus niet,
Quote
#4
Vervoer kost nu eenmaal veel geld.wanneer je een beetje bestelbus heen en weer naar Kreta laat rijden ben je alleen al aan de boten meer dan 1000 euro kwijt. Dan de kilometers diesel, manuren, overnachtingen enz. Minoan is niet duurde dan andere firma's. Heb wel eens gehoord dat ze sommige mensen een hoge offerte uitbrengen, omdat ze die eigenlijk niet willen vervoeren, domweg omdat die mensen voortdurend over de prijs mekkeren.
Quote
#5
(01 June 2016, 18:26)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vervoer kost nu eenmaal veel geld.wanneer je een beetje bestelbus heen en weer naar Kreta laat rijden ben je alleen al aan de boten meer dan 1000 euro kwijt. Dan de kilometers diesel, manuren, overnachtingen enz. Minoan is niet duurde dan andere firma's. Heb wel eens gehoord dat ze sommige mensen een hoge offerte uitbrengen, omdat ze die eigenlijk niet willen vervoeren, domweg omdat die mensen voortdurend over de prijs mekkeren.
Ruim 700 euro voor een euro palet is en belachelijke prijs ook omdat ze hem net over de Nederlandse grens droppen en geen meter omrijden.
vanuit Griekenland weten wij dat ondertussen dat, dat, maar ja dat er na 8 jaar Kreta er met de Grieken nog steeds geen afspraken te maken zijn is niet commercieel en ze denken nog steeds dat ze ze de wijsheid in pacht hebben qua handelen op  internationaal niveau, het is en blijft lachen met deze mensen als je er woont.
Quote
#6
tenminste blijft lachen. vaak zijn ze om te huilen.
Quote
#7
Goede middag AvD

Ben het met je eens dat zo'n bedrag wel veel is voor 1 pallet naar de NL grens.
Maar zoals Chris schreef, als je er ver voor moet omrijden, wat jullie denken dat het NIET zo is.... dat is en blijft altijd een twist punt, zit JIJ op de planning en weet je wat er allemaal nog meer speelt op zo'n planning.
Zelf ben ik 10 jaar planner geweest, heb 20 jaar eigen transport bedrijf gehad, en kan wel zeggen dat ik wel van de hoed en de rand weet.
Ook heb ik zelf de laatste jaren met Minoan in Herhalkion samen gewerkt voor transporten, vanuit en naar Jenbach, 1 km van de autobahn.
als ik dan € 400,-- voor 2 pallets moet betalen is niet slecht,  met de emigratie vanuit NL kosten toen een pallet € 275,-- omdat zij TOEN toevallig WEL in NL waren, dat geluk had ik.
Het is een moment opname..... er is  nooit een evenwicht in vraag en aanbod, en als je dan ver moet omrijden, of geen tijd  heb..... dat is ook een belangrijk punt.
Zelf reed ik  liever LEEG terug uit Zagreb, Milaan, dan op een terug vracht te wachten, brengt het zout in de pap NIET op.
Of LEEG op naar Italië voor druiven , want die ZIJN op dat moment rijp en brengt genoeg op, dat een op vracht te veel tijd kost om mee te nemen.
Wat ook belangrijk is, met wie doe je wat, en is het vertrouwd..... als je met een bevrachter gaat werken die dan weer Roemenen of Bulgaren werkt, met 3 x overlading en de kans op schade, kan goedkoop duurkoop zijn !!!!!!!
Het beste wat ik heb meegemaakt is met de Olympische spelen, Schenker had het alleen recht voor alle vervoer van de spelen, die namen toen voor andere OOK spullen mee voor afbraak prijzen.... € 150,-- voor europallet huis/huis naar Kreta !!!!!  na de spelen waren zij OOK 3 x zo duur. toen ben ik naar Minoan gegaan.
Nu heb je er niks aan deze story, wil hiermee alleen aangeven dat het WILDE transport iets is van vraag en aanbod.
Je moet NIET kijken naar TNT, DHL enz.  dat zijn allemaal uitgemolken prijzen , waarvoor veel ZZP's, ongewild voor worden MISbruikt.
Dit wilde ik effe kwijt, omdat een hoop mensen NIET  de kennis en wetenschap hebben wat er allemaal speelt in het transport, trouwens dat is zo in iedere andere branch ook zo!
Zo ieder zijn vak en professionaliteit.
Quote
#8
Hallo allemaal,

Wij hebben c.a.8 jaar geleden een aantal dozen met het Nederlands verhuisbedrijf Het Net laten verhuizen en sommige hun hele inboedel.
wij hadden i.v.m. aankoop huis contact met Elsix te Utrecht. zij wisten een transportbedrijf die naar Athene regelmatig rijdt en vandaar een transport bedrijf die het verder brengt. Helaas heb ik hum gegevens niet meer. Wellicht dat Vangelie van Elsix deze wel heeft.
Heeft of weet iemand ook een verhuisbedrijf op Kreta omgeving Rethymnon? Verhuizing:Kreta -Kreta of Kreta -Peloponnesos.

Alvast bedankt,
J.J.
Quote
#9
Hallo Loutra,
Er zijn in Rethymon en omgeving genoeg transport bedrijven, zelfs eentje aan de weg naar Complete store, als je misschien al weet. Idea
De vraag is natuurlijk hoe en wat wil je verhuizen, wil je ALLES uit handen geven, inpakken enz. en hoeveel m3 of lade meters wil je gebruiken. Huh
Je moet er wel op rekenen dat het bijna altijd met overlading in Athene of omgeving gaat, en onbegeleid op de ferry ! Angry
Of je moet de afspraak maken dat je zelf meerijdt, kan je het goed in de gaten houden. Idea
Dus keuze's genoeg, net zoals in Nederland, het is maar net hoeveel tijd, energie en geld je er aan wilt uitgeven Huh
succes ermee Big Grin
Quote
#10
Bedankt Machinist voor de tip, inderdaad daar vrachtauto zien staan maar ja wat ze dan vervoeren is een ?
We weten nog niet wat er allemaal vervoert gaat worden we zijn het eerst aan het onderzoeken waar, wat en de kosten. We moeten eerst ons huis verkopen en afhankelijk wat we waar vinden wordt het doel bepaald en dat kan ook de overkant zijn de Peloponnesos. Als het duur is verkopen we de inboedel erbij.

We zijn weer een stapje verder met ons onderzoek.

Groet,
J.J. Loutra
Quote
#11
Goede morgen Loutra

In Rethymon zitten alleen algemene transportbedrijven, die vervoeren wat jij ook maar wilt. Big Grin
Dus zal je zelf alles wat je mee wilt nemen inpakken en wel GOED  Idea
In Herhaklion net voor de afslag centrum/Mieres, zie je aan de linkerkant een ECHT verhuisbedrijf , met liften en al!!!!
Deze hebben Hollanders gehuurd voor hun verhuizing omdat veel van de 1e verdieping moest komen, maar voordat
deze mensen goed en wel waren aangekomen, hadden wij alles al beneden staan, niet erg betrouwbaar en DUUR. Angry 
succes ermee Big Grin
Quote
#12
Beste forumleden,

wij zijn géén verhuizers, maar wel ervaren in het transport van en naar Griekenland en naar de eilanden. Wij vervoeren niet met containers maar vullen in eigen beheer onze vrachtwagens met groupagegoederen en regelmatig zit daar ook verhuisgoederen bij.

Vervolgens rijden onze eigen griekse chauffeurs de vrachtwagens naar Griekenland en lossen samen met griekse agent ter plaatse. Alles in vertrouwde handen dus.

Wij zijn geen grote transportonderneming. Wij zijn een rotterdams familiebedrijf zonder formeel te zijn en met korte communicatielijnen.

Wilt U een prijs of onderzoekt U de diverse mogelijkheden, belt U ons gerust voor meer info. Of kijkt op onze website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of op Facebook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Met vriendelijke groet,
Ger
Quote
#13
Hallo Ger,
Is een transport cq verhuizing mogelijk binnen Kreta of van Kreta naar de Peloponnesos (zuiden)? Graag zou ik vernemen wat c.a.20 m3 zou moeten kosten. Als het namelijk te duur is verhuis ik alleen mijn persoonlijke spullen. ik heb in mei een trip naar de Peloponnesos gemaakt en zag dat veel goederen in containers in Kissamos werden geladen en in Gythio weer opgeladen werden. Dit zou een idee zijn omdat de boot niet iedere dag heen en weer gaat en rijder + vrachtauto langer op de Peloponnesos moet blijven of via Kalamata terug of Piraeus. Of op de terugweg naar Nederland zoals "Het Net" het ook deed (in de drukke tijden die er nu niet meer zijn).

In ieder geval fijn om te weten dat er mogelijkheden zijn!

Groet,
J.J
Quote
#14
Goede avond Loutra

Denk dat je niet zo snel een vaste prijs kan krijgen voor je verhuizing, want het is zeker op dat traject niet zo druk met goederen vervoer.
Niemand zal een scherpe prijs opgeven, eerder eentje die berekend is op leeg terug.
Als jullie dat daar gezien hebben, waarom dan niet gelijk naar adressen en telefoon nrs. gevraagd van de betreffende bedrijven die dat doen, dan zit je WEL dicht bij de bron !
Hier zie je dat bedrijf wat ik bedoel in Herhaklion, is niet erg duidelijk, het gaat om het gebouw in het blauw,  maar als je er rijdt zie je het WEL van verre af, er staan gloednieuwe trucks ( DAF lekker Holland's ) en liften voor de deur !
[Afbeelding: rbz05y.jpg]
Anders even hier in de omgeving rondvragen....   en dan zullen zij WEL willen zien waar het geladen moet worden, dat kleine weggetje bij jullie is niet erg geschikt voor grote trucks, dus zit je al aan een overlading vast.... of je moet en dat is OOK een optie, de truck in het geheel huren en mee rijden. 
Die firma heeft wel zulke auto's voor 20 m3 en kunnen WEL bij jullie voor de deur komen,!  
Dat scheelt al in verpakking, is ook weer iets om in overweging te nemen !
Succes ermee.
Quote
#15
Hallo Machinist,
Bedankt voor je info je hebt ons een heel end verder geholpen.
We zijn denk ik nog te Hollands om alleen naar verhuisbedrijven te zoeken, dus ga je niet op een één of andere vrachtwagen af die van de boot komt. Nu weten we beter dat het zo ook kan. He als je dan toch weet dat we aan dat kleine weggetje zitten kom dat even op de koffie of borrel dan wordt het nog gezelliger. (hadden we jullie niet eens bij taverna Dimitrie in Stavromenos ontmoet?) Mail me maar als je/jullie komt/komen ok? Doen hoor! We zijn er nu voorlopige nog even hier.
Groeten J.J. Loutra
Quote
#16
Goede avond Loutra

Je hebt een PB in je postbus van het forum
Gr. Dik
Quote
#17
(08 June 2016, 20:20)ATHL schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste forumleden,

wij zijn géén verhuizers, maar wel ervaren in het transport van en naar Griekenland en naar de eilanden. Wij vervoeren niet met containers maar vullen in eigen beheer onze vrachtwagens met groupagegoederen en regelmatig zit daar ook verhuisgoederen bij.

Vervolgens rijden onze eigen griekse chauffeurs de vrachtwagens naar Griekenland en lossen samen met griekse agent ter plaatse. Alles in vertrouwde handen dus.

Wij zijn geen grote transportonderneming. Wij zijn een rotterdams familiebedrijf zonder formeel te zijn en met korte communicatielijnen.

Wilt U een prijs of onderzoekt U de diverse mogelijkheden, belt U ons gerust voor meer info. Of kijkt op onze website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of op Facebook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Met vriendelijke groet,
Ger

Helaas is het doek gevallen voor Ger en zijn medewerkers. Angry
Jammer voor mij, heb in de komende maanden wat spullen naar Nederland te sturen en Chris rijdt niet meer met zijn bus maar met een camper en die  is nu NET te klein  Big Grin
Dat gaat weer zoeken worden naar andere wegen ( vervoerders )
Is er soms iemand die NAAR Kreta komt met een bestelwagen waar zeker 3 pallets in kan met een gewicht van ongeveer 1000 kg,
en leeg terug rijdt in de komende maanden  Huh
Quote
#18
Beste Griekenlandgangers,

Is er iemand die tegen betaling een klein scootertje mee kan nemen? Of misschien een bedrijf kent dat voor particulieren vervoert? 1.50 m lang en 52 kg. Het liefst naar Lefkada of in de buurt. Hoor het graag!

Groetjes!
Quote
#19
Beste forum lezers,

ik wil 1 X houten kast (1.07 X 1,38 X 0,50) en 1 X op te delen houten kast (3,03 X 1,90 X 0.46) en 3 X kleine schilderijen / 2 X lampen en 1 X hang klok naar Griekenland laten komen. Het zou fijn zijn indien de spullen met dekens of ander materiaal toegedekt zouden kunnen worden, om beschadigingen te vermijden. Laat het gezamenlijk 3,5 - 4 m3 zijn. De goederen kunnen ONMIDDELLIJK opgehaald worden. De goederen hoeven ook niet over een week hier zijn. Indien ze hier over 3 maanden aankomen is het ook goed, de transporteur kan zelf een datum kiezen die voor hem het beste uitkomt. Ik spreek, lees en schrijf Nederlands Wink Met vriendelijke groeten, Mpatzanakh

Ah, ik vergat te vermelden dat de goederen naar Rethymnon, Kreta moeten ... Indien iemand een betrouwbare vervoerder kent, laat het mij svp weten. Dankjewel!
Quote
#20
Even met Chris contact opnemen, niet duur en betrouwbaar.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
Hallo Arthur, bedankt voor je berichtje. Wie is Chris? Ik heb een Chris op het forum gevonden en hopelijk de juiste Chris een PM gestuurd. Για να δούμε Big Grin
Quote
#22
Goedemorgen,

Is er misschien iemand die een lamp voor ons kan meenemen vanuit Kreta (Rethymnon)? Uiteraard tegen vergoeding.
Maat ongeveer: 150 x 70 x 90 cm.
Wij zijn al tijden bezig om vervoer te zoeken maar vanuit NL is het niet te doen. De optie via vrachtvervoer vinden wij nogal riskant i.v.m. de kwetsbaarheid.

Bedankt!
Quote
#23
Misschien kan Diederic Salis iets voor je betekenen speedy Con Salis heet zijn bedrijf. Ff berichtje en gelijk antwoord van hemzelf.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
In de buurt van Travonitis zit een grote transporteur met vele vrachtwagens een soort Essers op zijn Grieks.
Hij doet transport via de havens van Kreta naar Athene en Tessaloniki, en vandaar naar het vastenland.
Zijn naam SKORDILIS vele handelszaken in Travonitis staan op zijn naam.
Een groot gekend familiebedrijf.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vervoer,transport naar/van Kreta chris 12 5.640 06 September 2020, 16:50
Laatste bericht: chris
  Nieuwe rubriek: Vervoer Griekenland vv oriste 39 30.471 19 January 2019, 21:14
Laatste bericht: chris
  Vervoer inboedels NL-Griekenland vv Timmertje 0 3.832 15 November 2017, 21:31
Laatste bericht: Timmertje
  Vervoer naar kos Miranda888 0 4.410 02 February 2017, 18:50
Laatste bericht: Miranda888
  Vervoer naar Lefkas of Ioannina Katouna 0 4.511 08 January 2017, 10:48
Laatste bericht: Katouna
  Vervoer naar Peloponnesos pimstrik 0 6.076 27 August 2015, 13:29
Laatste bericht: pimstrik
  Vervoer naar Poros Bertha 2 7.785 23 May 2015, 21:57
Laatste bericht: ATHL
  vervoer naar en van Kreta chris 40 42.991 27 April 2015, 23:26
Laatste bericht: Patmos
  Vervoer van Nederland naar Kreta Michele 8 12.462 24 March 2012, 20:05
Laatste bericht: TreinopStad
  Goedkoop vervoer naar de eilanden? Georgeos 14 15.684 05 February 2012, 20:51
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)