Hoe is / was jouw vakantie?
#1
Wel leuk te horen hoe iemand zijn vakantie was/is. Was het wat je ervan had verwacht. Tips???
Wij hebben veel Griekse eilanden bezocht. Allemaal super mooie vakantie's het ene eiland nog mooier dan het andere. Steeds voor 1 x, behalve Parga.
Parga gaan we in september voor de 5e keer naar toe. 
Momenteel zitten we in Nidri Lefkas. Weer een prachtige vakantie. Lefkas is een schitterend eiland en lieve mensen. Veel bootexcursies oa; Ithaki, Kefalonia en Meganisi.  Ook mooi hier te wandelen, vooral naar de waterval. 
In Nidri is het momenteel heel erg rustig. Ik kan het niet vergelijken met andere jaren. We komen hier wel tot rust. Het is een toeristen plaats, hotels en terrassen. Ons hotel is een toppertje.
We hebben een prachtige vakantie, maar Parga is thuis. Zo heeft ieder zijn plekje. Ik had het wel drukker en levendiger verwacht. Dat zal in het hoogseizoen wel anders zijn. 
Conclusie; weer een top vakantie, maar ik heb er geen binding mee. 
Ben benieuwd hoe jou vakantie is.
Quote
#2
Wij hadden van 21-28 mei een heerlijke week in Parga. Kan me goed voorstellen dat je dat mooie plaatsje als thuis kan gaan voelen. Wat mooi groen, wat een mooie stranden en mooie omgeving. Het bleek wel een van de meest toeristische plekken (van de ca. 20) waar we ooit verbleven in Griekenland. Merkbaar aan het grote aantal toeristische winkeltjes in het plaatsje. Hangt mogelijk ook samen met de aankomende bootexcursies met dagjesmensen. Maar omdat we redelijk aan de rand verbeleven, merkten we daar bij het appartement niets van.

We hadden een heerlijk appartement, 5 minuten lopen vanaf het Valtos-strand, vrijwel aan het eind. Van dat strand hebben we volop genoten, we waren erg toe aan een week tot rust komen. Natuurlijk wel gewandeld in de omgeving, o.a. de berg op naar het fort van Ali Pasja. En een prachtexcursie naar de Meteora. Dat bezoek stond al heel lang op het lijstje, ik vond dat prima te doen in een dag op en neer (al kan je als je er een nachtje kan blijven natuurlijk meer kloosters bezoeken dan wij hebben gedaan). Enorm indrukwekkend en een heel mooie tocht ernaar toe over de nieuwe snelweg, met lunch aan de voet van de Meteora in Kalambaka en op de terugweg nog een stop voor een drankje en rondje lopen in Metsovo. Ook heel leuk.

We gaan vast een keer terug om de lieve familie waar we verbleven nogmaals te ontmoeten en zeker ook meer van de omgeving te zien. Want door het geweldige weer en onze zin in strand en niet zoveel doen is dat er een beetje bij ingeschoten.
Quote
#3
@Ingrid
Wat een mooi verslag. Fijn dat jij het in Parga ook mooi vindt. Je hebt wel gelijk dat het toeristisch wordt en de restaurants met Griekse muziek moet je zoeken, maar ze zijn er wel.
Al je weer komt dan zie je dezelfde mensen bij de restaurants, omdat het allemaal familie bedrijven zijn. Ze zullen je ook herkennen en hartelijk begroeten Ingrid
In Nidri is veel personeel uit andere landen.
Wij gaan in september naar Parga voor de 5e keer. Ik wil er niet blijven hangen, maar kan ook nog geen afscheid nemen. Misschien volgend jaar....Het plan is dan Pillion.
Je hebt in die week toch al veel gedaan. Lekker luieren is ook vakantie. De Meteora hebben jullie dat zelf gedaan of met de bus. Wij gaan daar in september naar toe.
Hoop nog meer leuke verslagen te lezen
Quote
#4
Johan volgens mij waren jullie naar Pillion en Zagoria. Dat staat voor volgend jaar hoog op ons lijstje. Hoe was jou/jullie vakantie? Welke plaats zat je in Pilion. Ross of zelf iets geboekt?
Quote
#5
@Goedas, ik zie dat ik je vraag over het hoofd zag. De trip naar de Meteora hebben wij met de bus gedaan. Dat vond ik wel zo relaxed, ondanks de nieuwe snelweg is het een heel eind. Vertrek om half 7 's ochtends. Enige tijdverspilling onderweg is de stop tussen klooster en Kalambaka bij een van de grote "iconen-workshop", gelukkig maar kort. En blijkbaar gewild, vele medereizigers gingen er met een tasje weg.
Quote
#6
Terug van gisterenavond van alweer een 11-daagse heerlijk vakantie. Schitterend weer gehad in Z-O Kreta met gemiddelde temperaturen van 31°.
Het koudste dat we gezien hebben was tijdens een nachtelijk ritje in de bergen tussen Sitia & Makri Gyalos met 23° op de thermometer.
Het vertrek uit ons dorp viel weer heel zwaar en we zijn feitelijk permanent naar een oplossing aan't zoeken om er vroeger en voor langere tijd naar toe te kunnen gaan. Jammer genoeg vinden we geen oplossing... Confused
Nog een kleine 3,5j en dan zou er een tussenoplossing kunnen komen aangezien ik dan met pensioen kan gaan. Smile
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoe was je vakantie 2023 Goedas 48 9.181 20 October 2023, 19:28
Laatste bericht: Epirus

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)