een stemmetje uit Lesvos
#1
Thumbs Up 
Mijn naam isTania Clinckspoor en ben degene die het aetikel geschreven heeft dat door Brandaki op het forum werd geplaatst(waarvoor ik haar ook heel erg bedank). Wij zijn hier op het eiland een hele groep van nederlandstalige vrouwen die hier allemaal hun hart hebben verloren.Wij vinden het diep triest dat iedereen het altijd heeft over de vluchtelingen maar nooit eens over de lokale bevolking.Wij worstelen met zoveel problemen en wij zijn zo onzeker over onze toekomst. Wij zouden ook deze kant van de vluchtelingencrisis willen belichten. Heeft iemand van jullie perscontacten? Heeft iemand vsn jullie een idee hoe we een breed publiek kunnen beteiken?Heb mijn artikel al naar de Volkskrant en de Libelle gestuurd. Bedankt alvast asn iedereen vor de steun.
Quote
#2
Tania,

Er zijn op dit forum een heleboel mensen die weten dat Lesvos een fantastisch eiland is, met of zonder vluchtelingen.
Laat deze mensen aan een ieder die naar Lesvos wil gaan de positieve kanten belichten.
Ook op dit forum zijn er nog steeds mensen die juist het vluchtelingen probleem aanhalen als het over Lesvos gaat.
Er zijn legio plaatsen op Lesvos waar geen enkele vluchteling zal komen.
Maar wat dan nog als je al wat van reële problematiek op vakantie meemaakt?
Op tal van plaatsen in de wereld, ook in ons land, speelt dit nu eenmaal.
Maar juist de inwoners van Lesvos hebben nu onze steun hard nodig om HUN voortbestaan te garanderen.
Als men, DIK verdiende, dankbaarheid aan de inwoners van Lesvos wil tonen moet men juist nu naar Lesvos op vakantie gaan.
Hoe kun je op een fijnere manier hulp bieden?
Wij komen al 10 jaar met veel plezier en zijn ook dit jaar weer drie weken op het eiland.
Met een beetje geluk zelfs in september weer.

Sagapo!!!!

p.s.
Zie mijn eerdere berichten......
Quote
#3
Kalispera Tania,

Welkom op Oríste; fijn dat je ons gevonden hebt en je verhaal hier hebt geschreven. Hier lezen én schrijven erg veel echte Griekenland-liefhebbers die jouw verhaal ook weer verder kunnen verspreiden; bijvoorbeeld via de diverse social-media.
Neem ook eens contact op met Jorgos en Wendy van de Griekse Gids, deze wordt ook erg veel gelezen, gedeeld en geciteerd.

Mocht ik je ergens mee kunnen helpen als beheerder van dit forum laat het even (eventueel via een PB'tje) weten.......


Groet, Ger
Quote
#4
Wij hadden na lang nadenken de knop doorhehakt   en 3 weken terug geboekt  voor 12 dgn Lesbos en gaan op 12 mei  naar Petra toe Static
Ik had een app geboekt  direct aan het strand die normaal gesproken  in andere jaren al in dec. volgeboekt was. 
Ik had gelezen dat die vluchtelingen daar niet aankomen...
4 jaar terug zijn we er ook geweest het is een gezellig dorpje , en de mensen daar zijn daar  idd heel vriendelijk ! en er zijn daar  veel heerlijke restaurants
Van 1 ding baalde ik wel even... 10 dagen na onze boeking was het ineens €100 pp goedkoper  Angry Bedankt Harry
We hebben er in ieder geval wel veel zin in... Zo'n leuk  gezellig dorpje ...
Quote
#5
heel mooi dorp en goede restaurantjes ,en zeer gastvriendelijke mensen,
Quote
#6
Petra is kei gezellig!
Quote
#7
Wij hebben ook eerst getwijfeld om naar Lesbos te gaan. We komen er al 13 jaar. Toch uiteindelijk gekozen om dit jaar weer heen te gaan. Vorig jaar wel iets meegemaakt van de vluchtelingen, en het was inderdaad vreselijk om te zien dat zij dat hele eind moesten lopen in de hete zon. Wat ik nu gehoord heb is dat ze nu wel met bussen worden vervoerd naar Mytillini, dus dat is al een hele verbetering. Wij hebben altijd 2 weken een auto tot onze beschikking en toeren altijd het hele eiland in de rondte. We kijken er nu al naar uit om weer heerlijk 2 weken te genieten van eiland en de vriendelijke gastvrije mensen.
Quote
#8
SKALA
ik denk als je er al 13 jaar komt,dat dit een goed besluit is om weer te gaan,ik hoop dat zo meerdere mensen denken
de mensen op lesbos hebben het nu zeker nodig.En het is een super mooi eiland
Quote
#9
Jammer genoeg hebben de toeristische plaatsen (Molivos, Skala Sykaminea,...) het meeste last van de vluchtelingen. Ik vrees dus ook dat deze zware klappen zullen krijgen tijdens het toeristische seizoen. De media doet hier ook geen positieve duit in het zakje. De vluchtelingen komt je vervolgens vooral tegen op de weg richting Mytilini waar ze vervolgens verblijven in afwachting van registratie en overzet of vlucht naar het vasteland.
In mijn buurt heb ik totaal geen last van deze problematiek vermits ik in het zuidwesten woon.
Quote
#10
Pandora travel Lesbos heeft het volgende bericht geplaatst op facebook:

Nederlandse vakantiegangers opgelet! 

Dit weekend werd bekend dat Transavia dit vakantieseizoen niet langer chartervluchten naar Lesbos zal aanbieden. Transavia vliegt WEL elke DONDERDAG rechtstreeks naar het eiland, voor gasten van Sunweb en Corendon. Deze touroperators zijn een samenwerkingsverband aangegaan. Op MAANDAG vliegt Corendon naar Lesbos, op donderdag Transavia. De tickets voor de donderdagvlucht zijn niet rechtstreeks bij Transavia te boeken, maar via de touroperators. Vooralsnog heeft TUIfly nog een vlucht naar Lesbos op het programma staan voor DINSDAG en VRIJDAG. 

Het is dus nog steeds heel goed mogelijk om op vakantie te komen naar ons prachtige eiland. DOEN!!!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#11
Door Seajets werd een voorstel ingediend om vanaf 1 juni 2016 een nieuwe lijn Rafina - Lesbos - Kavala te openen met hun highspeed catamaran Sea Speed Jet. De, normaliter gunstige, beoordeling hiervoor staat op de agenda van de SAS-vergadering op 27 mei a.s. Het SAS is de raad voor de (kust-)scheepvaart die advies geeft aan het Ministerie van de Zeevaart voor de toekenning en beoordeling van de vaarschema's van de ferry's.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Blue Star Ferries wil het toerisme in het hoogseizoen naar Lesbos, Chios, Kos en Samos een handje toesteken. Iedereen die voor minimaal 4 nachten een hotelkamer boekt of een studio/appartement huurt, krijgt een korting van 30% op zijn ferry ticket. Deze korting geldt zowel voor een passagier als een voertuig.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Ook ik kom al zo'n 10 jaar in Lesbos, de laatste 3 jaar zelfs 2 keer per zomerseizoen.
Elke keer zeg ik; volgende jaar maar weer 's wat anders doen, want eigenlijk ben ik nooit zo'n 'repeater' geweest. Ik heb ook zo'n 16 Griekse eilanden en Pilion bezocht, dus wel wat vergelijkingsmateriaal. Tevens andere bestemmingen binnen- en buiten Europa.
Maar Lesbos heeft mijn hart gestolen.
Eerst ging ik met een vriendin erheen en we bleven terugkomen. Toen ging ik maar eens met mijn man (want het is er zo geweldig - kun je het ook eens zien, waar ik het steeds over heb), enfin, toen was hij ook verkocht. Big Grin

De afgelopen week heb ik weer 2 vakanties geboekt in Molyvos, in juli (met vriendin) en in september (met mijn man).
Want ook al waren we van plan eens iets anders te boeken.... het was nu zeker niet het moment om dat te doen. Juist nu moeten we gaan!
Bovendien begon 'de koorts' alweer vroeg dit jaar - er was niet zoveel voor nodig om weer overstag te gaan.

Ik kijk er naar uit en zal 'verslag' doen als ik geweest ben.

Lesvos, here we come!
Quote
#14
Vorige week met Aegean van Amsterdam naar Heraklion gevlogen, via Athene. Zowel op de vlucht van Amsterdam naar Athene als de vlucht van Athene naar Heraklion begon het in-flight entertainment met een promotiefilmpje over Lesbos. Terug rechtstreeks van Heraklion naar Amsterdam en daar begon het met een special over Chios. Waren beide erg aanlokkelijk.

Cors
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vliegtijden lesvos Marsje 23 11.428 10 January 2018, 15:25
Laatste bericht: Marsje
  Twee nieuwe bloggers: Lesvos - Ameland Brandaki 0 3.949 18 November 2016, 12:28
Laatste bericht: Brandaki
  LESVOS Island - "The Garden Of The Aegean metaxa 7 8.624 26 May 2013, 19:08
Laatste bericht: Els Cuijpers

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)