Blikseminslag
#1
Goedemiddag, hopelijk kan iemand ons helpen.
Wij hebben gisteren een giga blikseminslag in ons huis gehad. Modem en tv stuk en vanmorgen bleek ook de lbn het niet meer te doen. Door laten meten en een nieuwe gekocht.
Deze net geplaatst en ik krijg nu level  88% maar de quality blijft 14%.
Is er iemand die ons even kan helpen wat te doen, waar het probleem zou kunnen zitten, voordat we aan de schotel gaan draaien.
We zijn volslagen leken op dit gebied.
Vast bedankt (het Griekse zonnetje schijnt overigens weer heerlijk).
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#2
(11 June 2016, 15:08)vlassada schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goedemiddag, hopelijk kan iemand ons helpen.
Wij hebben gisteren een giga blikseminslag in ons huis gehad. Modem en tv stuk en vanmorgen bleek ook de lbn het niet meer te doen. Door laten meten en een nieuwe gekocht.
Deze net geplaatst en ik krijg nu level  88% maar de quality blijft 14%.
Is er iemand die ons even kan helpen wat te doen, waar het probleem zou kunnen zitten, voordat we aan de schotel gaan draaien.
We zijn volslagen leken op dit gebied.
Vast bedankt (het Griekse zonnetje schijnt overigens weer heerlijk).

Oeps, wat vervelend. In een fractie van een seconde zóveel schade Confused
Heb je een enkele LNB of een Duo-LNB? Staan je Diseqc-instellingen wel goed in je nieuwe receiver?
Ik ga er vanuit dat de schotel door de blikseminslag (of door het verwijderen en/of plaatsen van de nieuwe LNB) niet verdraaid is?
Je schrijft dat je de LNB zelf hebt geplaatst; is ie deugdelijk aangesloten (maakt de kern goed contact en is er geen sluiting met de buitenmantel? Die bestaan namelijk uit flinterdunne draadjes die al gauw contacht maken met de kern van de kabel).
Zomaar even wat aandachtspuntjes waar ik in eerste instantie aan denk bij een dergelijk probleem.........
Quote
#3
Bedankt Ger voor je reactie. Het is een enkele kop en de oude reciever was niet kapot, dus die instellingen zijn gelijk gebleven. Ik ga morgen eens naar die bedrading kijken. Heb het voor vandaag gehad. Internet heb ik met een tijdelijk modem aan de praat en vanavond maar sterren kijken en van onze Griekse stilte genieten.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#4
Heb je de oorzaak nog kunnen achterhalen Vlassada? Is het probleem inmiddels opgelost?
Quote
#5
Een vriend van ons heeft vanmiddag alles nagelopen, maar begrijpt ook niet waarom die quality rond de 14 % blijft steken. Kabel opnieuw vastgemaakt, maar niks.
Morgen neem ik de ontvanger mee naar de installateur en eventueel moet hij maar langs komen.
Onze vriend dacht dat er toch iets kapot geslagen is in de ontvanger.
Wordt vervolgd.
Ik hou je op de hoogte.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#6
vlgs Mij is het zo dat als de LNB door bliksem kapot gaat, dan gaat de receiver in de meeste gevallen ook kapot. (bv Het tunerblikje.)
Ik zou er eens een andere op proberen.
Quote
#7
(12 June 2016, 22:09)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlgs Mij is het zo dat als de LNB door bliksem kapot gaat, dan gaat de receiver in de meeste gevallen ook kapot. (bv Het tunerblikje.)
Ik zou er eens een andere op proberen.

Die kans is inderdaad erg groot helaas...........
Quote
#8
We hebben vanmorgen de reciever laten doormeten en daar was niets mee aan de hand.
De installateur denkt dat door de inslag de schotel gedraaid is. 
Omdat de reciever al heel veel jaren oud is hebben we maar een nieuwe besteld. Morgenmiddag komt hij hem brengen en afstellen.
Vanmorgen ook een nieuw modem van de Ote gekregen, dus langzamerhand wordt ons digitale leven weer normaal. 
20 jaar geleden begonnen we hier met een minitv met kamerantenne. En als je dan nu kijkt wat er allemaal veranderd is.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#9
25 jaar geleden kwam ik naar nederland met een korte golf radiootje van Siemens . die bewaar ik als souvenir van die tijd. heb ik alles meegemaakt van af de tijd van de eerste analoge schotel verbindingen, ik heb nog een schotel aan de muur die eigenlijk niks meer doet. internet is nu alles, en ik hoop dat het verder gaat , vrij data gebruik zo dat zelfs in de auto de griekse radio kan. aan de andere kant zo is ook goed ,ik wil radio 1 van netherland ook niet missen ,en die luister ik altijd in de auto.
een paar jaar geleden een gsm abonnement met een giga data pakket was iets duur tegenwoordig 6 of 10 giga is normaal.
Quote
#10
Vanmiddag is de installateur geweest en heeft alles perfect opgelost. Het bleek toch dat door de inslag de schotel gedraaid was. Eind goed al goed. Gisteravond weer de hele avond onweer gehad, alle stekkers uit de muur gehaald en gelukkig geen problemen deze maal.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#11
(14 June 2016, 17:38)vlassada schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanmiddag is de installateur geweest en heeft alles perfect opgelost. Het bleek toch dat door de inslag de schotel gedraaid was. Eind goed al goed. Gisteravond weer de hele avond onweer gehad, alle stekkers uit de muur gehaald en gelukkig geen problemen deze maal.

Fijn dat het toch relatief eenvoudig opgelost kon worden. Eind goed, al goed zullen we maar zeggen.
Véél kijk-en luisterplezier maar weer!
Quote
#12
Ευχαριστούμε en nu op naar de hittegolf !
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)