heet
#1
Kijk, het weer in Nederland is deze weer helemaal ***. Maar in Griekenland vanaf zaterdag 35-40 graden. Dat is wel het andere uiterste. 

Mvg 
Martin
Quote
#2
(13 June 2016, 07:53)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kijk, het weer in Nederland is deze weer helemaal ***. Maar in Griekenland vanaf zaterdag 35-40 graden. Dat is wel het andere uiterste. 

Mvg 
Martin

Voor ons reden om er lekker een weekje tussenuit te heks piepen richting Pilion. Van regen  bliksem  naar  zonneschijn zonnetje
Quote
#3
Waarom dan nog in dat landje blijven ..... Huh Angry
Heel deze maand zijn er nog mooie combinatie's te maken zodat je nog geen € 100,-- kwijt bent voor een retourtje Big Grin 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En accommodatie.... er staat genoeg leeg Blush , iedereen is blij als je, je eigen meld voor een paar nachtjes Big Grin
Quote
#4
Neem ook wat zon mee @Ger, ik ben dinsdag geland op Brussel en tot gisteren heeft de zon uit mijn koffer het volgehouden, als iedereen nu wat meeneemt kan ik er een tijdje in het zonnige zuiden ook nog van genieten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Wij gaan a.s. vrijdag ook Naar Pilion. Ik hoop op goed weer, maar 35-40 graden hoeft voor mij nu ook weer niet.
Quote
#6
(13 June 2016, 12:37)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan a.s. vrijdag ook Naar Pilion. Ik hoop op goed weer, maar 35-40 graden hoeft voor mij nu ook weer niet.

Hé, wat leuk. Ook met Ross/Transavia?
Quote
#7
@Doornroosje en Ger,
Fijne vakantie! Ja wij wachten ook op de warmte komend weekend. Nu bewolkt maar heerlijk warm. (Limnos) Vanavond weer los aan de haven met een eenvoudige doch voedzame maaltijd. (met dank aan dhr. Toonder)
Quote
#8
Kythira bewolkt, lichte regen 25 graden.......heerlijk wandelweer
Quote
#9
Ja Japio,alweer op Kythira en wandelen maar,en dan is heftige zonneschijn niet altijd gewenst,maar lees dat de temperatuur
z'n steentje bijdraagt!
Ontdekt wandelprof.Frank nog steeds nieuwe "wegen"?(Momenteel onweert het hier)

Wandel ze en na afloop een "drankje" toch?
Groet
Quote
#10
Wim op Limnos momenteel:

Jullie wachten op warmte,is dat voor de terugkeer in Ned. of op het eiland?
Bevalt daar nog steeds?
Quote
#11
Heb ik weer iets verkeerd gedaan, schijnbaar.
Ja, Ger ook met Ross/Transavia.
Zelfde vlucht denk ik
Quote
#12
Dank je, Wim M. Voor jullie ook nog een fijne vakantie
Quote
#13
(13 June 2016, 19:52)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb ik weer iets verkeerd gedaan, schijnbaar.
Ja, Ger ook met Ross/Transavia.
Zelfde vlucht denk ik

Jullie zitten niet toevallig ook in Kala Nera? Smile
Quote
#14
Afissos
Quote
#15
(13 June 2016, 22:57)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Afissos

Wij zitten in Kala Nera, wellicht komen we elkaar wel ergens tegen in één van beide plaatsjes Smile
Fijne vakantie alvast!
Quote
#16
Het is heerlijk weer in Afissos.En ja de verwachting is gemiddeld 31 graden komende week. Het waait hier wel regelmatig.Dus dat scheelt.
Goed toeven hier!
Quote
#17
(14 June 2016, 10:00)mart schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is heerlijk weer in Afissos.En ja de verwachting is gemiddeld 31 graden komende week. Het waait hier wel regelmatig.Dus dat scheelt.
Goed toeven hier!

Alvast wat foto's om 'in the mood' te komen Mart? Fijne vakantie; Doornroosje en ik sluiten vrijdag aan Smile
Quote
#18
[Afbeelding: dh8v8x.jpg]
Quote
#19
[Afbeelding: 2dhuwm1.jpg]
Quote
#20
@Marianne, nee we zitten hier nog wel even. Komend weekend 33 graden.
Straks even lummelen aan het leuke haventje. De wind is wel eens irritant, maar dat houdt de temperatuur binnen het redelijke. Zal vrijdag wel schrikken zijn voor de nieuwkomers.
Quote
#21
[Afbeelding: 2dam0eh.jpg]
Quote
#22
Mooie foto's Mart, we krijgen er steeds meer zin in Wink
Quote
#23
Ja, zo zachtjesaan begint het te komen. Gaan er vrijdag nog meer mensen naar Pilion, die op dit forum zitten? Kunnen we gelijk een soort van bijeenkomst houden bij de Gate. :)
Quote
#24
(13 June 2016, 16:17)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Doornroosje en Ger,
Fijne vakantie! Ja wij wachten ook op de warmte komend weekend. Nu bewolkt maar heerlijk warm. (Limnos) Vanavond weer los aan de haven met een eenvoudige doch voedzame maaltijd. (met dank aan dhr. Toonder)

Jullie ook nog een fijne voortzetting van de vakantie, Wim!
Quote
#25
(14 June 2016, 08:52)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 June 2016, 22:57)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Afissos

Wij zitten in Kala Nera, wellicht komen we elkaar wel ergens tegen in één van beide plaatsjes Smile
Fijne vakantie alvast!

Jij ook een fijne vakantie. Zal wel lukken, toch?
Enne.....nog gefeliciteerd. : Smile
Quote
#26
(14 June 2016, 12:46)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Marianne, nee we zitten hier nog wel even. Komend weekend 33 graden.
Straks even lummelen aan het leuke haventje. De wind is wel eens irritant, maar dat houdt de temperatuur binnen het redelijke. Zal vrijdag wel schrikken zijn voor de nieuwkomers.
Quote
#27
(14 June 2016, 18:38)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[quote='Wim M' pid='52548' dateline='1465901217']
@Marianne, nee we zitten hier nog wel even. Komend weekend 33 graden.
Straks even lummelen aan het leuke haventje. De wind is wel eens irritant, maar dat houdt de temperatuur binnen het redelijke. Zal vrijdag wel schrikken zijn voor de nieuwkomers.

Oei, 33 graden! Jaren geleden vond ik dat wel oke. Nu mag het, wat mij betreft, wel een paar graden minder. Komt door de leeftijd, denk ik. Huh
Quote
#28
Ach, het Griekse weerbericht had het tot vandaag over 39 graden op zaterdag en 40 op zondag voor Lefkas. 

Gelukkig zwakken ze het nu wat af naar 38. Dat scheelt een stuk. 

Mvg 
Martin
Quote
#29
(14 June 2016, 23:31)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach, het Griekse weerbericht had het tot vandaag over 39 graden op zaterdag en 40 op zondag voor Lefkas. 

Gelukkig zwakken ze het nu wat af naar 38. Dat scheelt een stuk. 

Mvg 
Martin

Jemig.....dat wordt zweten! Gelukkig zitten we niet op Lefkas  Big Grin
Quote
#30
Het enige waar je op aan kunt is het weerbericht in NL, regen is regen, het Griekse weerbericht is op elke site voor de zelfde plaats anders.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#31
Voor Lefkas nog steeds 38 graden dit weekend.  Gelukkig ben ik er dan. 

Mvg 
Martin
Quote
#32
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Limnos, onze laatste week ingegaan. Heerlijk hier, geen kermis aan de haven of obers die je naar binnen trekken. Ook geen meisjes, die je in het Nederlands aanspreken. Helemaal een top eiland. Niet zo bergachtig en weinig (olijf)bomen. Veel vlaktes met gras, wat het semi-Afrikaans doet aanzien. Meertjes met veel Flamingo's. Denk, dat het voor jongelui minder is.
Myrina is echt top, veel keus aan winkeltjes en restaurantjes, eiland is niet zo groot, maar alles bereikbaar en berijdbaar met huurauto.
@Lucy aftellen maar, we zijn vanmiddag in "je dorp" naar het strand geweest. Heerlijk warm water.
wel heet vandaag. 33 graden C.
Quote
#34
Ha leuk Wim!
Meer gehuchtje  denk ik. Blush
Zag je ons complex ook, Parathinalos? 
Tavernes er vlakbij schijnen erg goed te zijn.
Heerlijk dat het water ook lekker warm is.
Hou ik van, laat maar lekker opwarmen.
En dat Limnos je zo goed bevalt, leuk hoor. 
Zijn er (veel) muggen daar?
Nu hittegolfje  hè?
Prognose voor onze 2 wkn is tussen de 25-30 graden, zalig.
Ik heb al vakantie, manlief nog 2 dgn werken.
Dan inpakken en op naar Limnos vrijdag!
Fijn dat je ons op de hoogte houdt, dank!
Quote
#35
Wim,

Inderdaad leuk dat je al het eea vertelt over Limnos.Je hebt het over meisjes die je in het Nederlands aanspreken:waar is dat
dan? Wij hebben dat vanaf 1977 nog nooit ervaren,zijn we dan te.....? Maar we krijgen alwel een idee/beeld van het geheel.
En laat het water maar lekker opwarmen kunnen we er mooi gebruik van maken.Zijn er naast wat landgenoten nog andere
nationaliteiten die opvallen? Oosteuropeanen,Engelsen of .....?
Geniet nog maar van het mooie en warme weer!
Quote
#36
Haha die opmerking/vraag mijn man ook.
Wij weten ook niet van meisjes Smile
Quote
#37
Wel ooit 1x in ver verleden in Rethymnon op de boulevard op Kreta (naast veel naar binnen pratende obers)  aangesproken door stel of we intresse hadden in appartement,  timesharing. 
Dat zie je toch meer in Spanje en Canarische eilanden.  Daarna nooit meer meegemaakt.
Quote
#38
@Marianne Ha, ha. Die meisje, dat was 3 jaar gelden op Kos.
Misschien zijn ze inmiddels vertrokken.
Hier hoor je een enkele keer Nederlands, op donderdag komen er wat Engelsen. Ook een Duits stel ontmoet, die met een zeilboot gekomen zijn. Gister lag er boot met een Ned. Vlag de "Groningen"
Opvallend veel Grieken op het eiland met roots in Australië en Zuid Afrika.
Van de week een t-shirt aan van het Zuid Afrikaanse rugby team. Schreeuwt er een vent van een brommer " hee ou boer"
Altijd een leuke vakantie in Griekenland, maar dit is heel bijzonder.

Nee niet veel muggen maar ze zijn er wel. Op straat een elec. vliegenmepper gekocht. Voor het slapen gaan ff knetteren. De airco aan helpt en vooral de badkamerdeur dichthouden. Die warme vochtige plekjes gebruiken ze 'snachts graag als uitvalsbasis.
Wim
Quote
#39
Leuk je avonturen!
Dank voor je muggenverhaal. Autan gaat in de koffer.
Quote
#40
Limnos/Myrina,
De laatste dagen best warm. Huurkoets ingeleverd en de koelkast aan het leegeten/drinken.
Straks even een frappe aan de  haven waar het 's morgens en 's avonds gezellig druk is. Lijkt of de crisis aan dit bijzondere eiland voorbij gaat. Dat is natuurlijk niet zo, maar het eiland drijft niet alleen op toerisme. 's middags is het dorp heel rustig en veel winkels dicht.
Deze middag wordt het voor ons kofferspakken.
Vanavond een laatste hap aan de haven, waar alle restaurants prima kwaliteit leveren.
Helemaal top hier! Een bijzondere ontdekking.

@Lucy, goede reis, veel plezier en pas op voor de zon.
Wim
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het wordt heet in Griekenland Arthur 83 7.547 11 August 2021, 16:56
Laatste bericht: Beems

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)