Staking vluchtleiders zondag 25 juli
#1
En ja hoor, hier is er weer eentje:
Op zondag 25 juli staken de luchtverkeerleiders in Griekenland van 00:01 tot 24:00.
Een 24-uurs staking dus.
Voor degenen die op die dag naar of van Griekenland reizen is het raadzaam even bij de vliegmaatschappij te informeren of dit voor hen ook gevolgen kan hebben.

Multiquote:Το ΔΣ της ΕΕΕΚΕ αποφάσισε, στη συνεδρίασή του της 16ης Ιουλίου 2010,

την κάθοδο του Κλάδου σε απεργία διαρκείας με την μορφή 24ωρων
κυλιόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων με έναρξη την Κυριακή 25η
Ιουλίου 2010 και από ώρας 00.01 έως και 24.00 τοπική.
Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής να επιδώσει νομίμως την παρούσα προς
αυτούς στους οποίους απευθύνεται, για να λάβουν γνώση και για τα
νόμιμα.
Για το Δ.Σ.

Meer info hierover:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger
Quote
#2
De Griekse stakingssoep wordt vaak niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Met andere woorden kan het best zo zijn dat sommige afdelingen niet aan de stakingen meedoen. Dat kán zo zijn maar hoeft natuurlijk niet. Ik elk geval voor alle zekerheid inderdaad even je maatschappij raadplegen.
Quote
#3
Ik zie zojuist op de Griekse zender SKAI dat er in de loop van de middag een gerechtelijke uitspraak wordt verwacht waarin de geplande stakingen toegestaan danwel verboden zullen gaan worden.

Ger
Quote
#4
Kennen jullie deze site al?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hier worden alle stakingen overzichtelijk bijgehouden.

K-A
Quote
#5
De Griekse justitie heeft de voorgenomen staking inmiddels als illegaal bestempeld en dus verboden. De vakbond EEEKE komt morgenochtend (zaterdag) om 09:00 uur bijeen om zich te beraden over de uitspraak en te bekijken welke mogelijkheden er nu nog zijn.

Update: De bond heeft besloten de gerechtelijke uitspraak te respecteren en derhalve de staking van 25 niet door te laten gaan.

Ger

Bron: ET3
Quote
#6
Misschien totaal nutteloos heb ik er toch maar eens een mailtje aan gewaagd in de geest dat men in eigen vlees snijd door te staken en daardoor het tourisme, een belangrijke economische factor, nog verder het slop in helpt. Ik sympatiseer met de pogingen om behoud van werk en salaris en blijf een liefhebber van Griekenland en de Grieken.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#7
(23 July 2010, 22:09)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien totaal nutteloos heb ik er toch maar eens een mailtje aan gewaagd in de geest dat men in eigen vlees snijd door te staken en daardoor het tourisme, een belangrijke economische factor, nog verder het slop in helpt. Ik sympatiseer met de pogingen om behoud van werk en salaris en blijf een liefhebber van Griekenland en de Grieken.

Ik sluit me hier helemaal bij aan Yiannakis. Mag ik vragen wat je bedoelt met dat mailtje? Waar heb je dat heengestuurd?

Eleni
Quote
#8
Eleni,
in het bericht van Ger staat een link naar de vakbond. Daar heb ik een mailtje van de strekking als aangegeven naar toe gezonden. Stel dat meerdere mensen zulke geluiden laten horen....... Ik twijfel echter of het er iets toe doet.
Yi
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#9
Ondanks dat de geplande staking van zondag 25 juli werd afgeblazen blijkt het "gevaar" allesbehalve geweken.

Vandaag, maandag 26 juli, houden de luchtverkleersleiders onregelmatige werkonderbrekeingen en stiptheidsacties waar een groot deel van de vliegbewegingen in, naar en van Griekenland bohoorlijk last van heeft.

Lees
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




pagina van de NOS

Ger
Quote
#10
Hoi,
naar Griekenland op vrijdag a.s. zou lastig zijn. Eind juni miste ik ook al een dag. Op de terugreis mag het, liefst tevoren gemeld, wel een paar dagen uitlopenBig Grin
Nuttige website die je aangaf aangaande de stakingen!
Yi
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#11
Ik geef toe; Ger doet absoluut zijn best voor een correcte weergave ;)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  algemene staking op 16 juli Arthur 0 1.795 11 July 2013, 20:23
Laatste bericht: Arthur
  Staking donderdag 15 juli 2010 Ger 0 2.637 13 July 2010, 13:04
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)