Niet bang zijn, de forumleden bijten niet
#1
Vanochtend om 12:45 waren er maar liefst 34 lezers tegelijk op dit forum (zie "statistieken" onderaan deze pagina). Het forum wordt steeds bekender; 15 of meer lezers tegelijk is inmiddels al geen uitzondering meer.
Maarrrrr........jammer dat het alleen lezers zijn en er vanochtend ondanks dat grote aantal gasten helemaal geen nieuwe berichten zijn geplaatst. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er onder die lezers niemand was die niet iets interessants te vermelden cq te vragen had.

Beste "gast"-lezers, schroom niet en wees niet bang, op dit forum worden alle Griekenland-liefhebbers met respect behandeld. Heb je iets leuks te melden of zit je nog steeds met die éne vraag? Plaats je berichtje en praat mee op dit gezellige forum. Het gemakkelijkst gaat dat als je je eenmalig als lid hebt aangemeld maar zelfs als je dat helemaal niet zou willen kan je als "gast" aan discussies deelnemen. Lees
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hoe dat gaat.

Dus, aan allle Griekenland-beminnende "meelezers": [Afbeelding: ki.jpg] op dit forum!

Ger
Quote
#2
Ja Ger, draai het zoals je wil, het blijft voor velen een angstvallig medium, terwijl het zo leerrijk en leuk kan zijn. ;)

Zoals ik voorheen reeds vermeld heb, zo was het vroeger met het forum van onze dansgroep ook, sommige mensen zijn blijkbaar gewoon bang. hmmm

Maar ik zou zeggen, goede moed en hopen op beterschap....Shy

Grts, Worshippy
Choreftis
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#3
Ger, ik ben het helemaal met Choreftis eens. Sommige meelezers (ik ben ook meer een meelezer dan een actief berichtposter) hebben niet de behoefte om te reageren of hebben 'forumvrees'. Er is bijna op elk forum een vaste kern van berichtplaatsers en een 'groot leger' van meelezers!

Je hebt een leuk en gezellig forum, ga zo door! Smile
Quote
#4
Choreftis en Sylvia, ik ben het helemaal met jullie eens. Iedereen is even welkom of ie nu wél of niét interactief meedoet. Ik probeerde hiermee alleen de drempel nog iets verder te verlagen en alvast een vrijblijvend drankje aan te bieden, geheel in Griekse stijl ;)

En, eerlijk is eerlijk, ik bivakkeer ook regelmatig op allerlei fora met uiteenlopende onderwerpen en lees daar vaak ook zonder er actief mee te doen Blush

Ik kan me ook erg goed voorstellen dat veel mensen huiverig zijn zich ergens aan te melden in een tijdperk met spambots, fishingmail en meer van dit soort vervelende zaken. Vandaar dat dit forum (zo lang de overlast geen extreme vormen aanneemt) open is voor zowel geregistreerde leden als toevallige "passanten" die eenmalig een berichtje willen achterlaten.

Ger
Quote
#5
(25 July 2010, 18:17)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Choreftis en Sylvia, ik probeerde hiermee alleen de drempel nog iets verder te verlagen en alvast een vrijblijvend drankje aan te bieden, geheel in Griekse stijl. ;)

Ger

Voor mij een ouzo met een beetje ijs en een beetje water aub......Tongue

Choreftis
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#6
(25 July 2010, 20:09)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor mij een ouzo met een beetje ijs en een beetje water aub......Tongue

[Afbeelding: ouzo.jpg]

Parakalo Choreftis, Yamas!

Ger
Quote
#7
Misschien leuk om te weten, dat het gedrag op fora onderwerp van onderzoek is. Ik las dit onlangs op communicatie-online:

Om achter het 'geheim' van online-communety's te komen worden allerlei onderzoeken uitgevoerd. Yahoo heeft becijferd dat van de 100 gebruikers er 1 is die content creëert; gemiddeld 9 anderen reageren daar op, zodat er rondom een onderwerp 10 personen actief zijn. De 90 anderen lezen mee en vormen hun mening op basis van wat deze 10 beschrijven.

Een samenvatting van het onderzoek staat op mijn website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het laat in elk geval zien dat het verklaarbaar is dat rond een onderwerp misschien wel 10 x zoveel mensen lezen dan dat er mee doen! ;)
Quote
#8
Negentig procent zit hier dus gewoon te
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Foei!:)

Corry, ik kwam een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




tegen van vier jaar geleden waar de 90-9-1 al uitgelegd werd. Ook zou 90% van de berichten van 1% van de deelnemers afkomstig zijn.

Ach, weet je. Eigenlijk zie ik niet veel verschil met het dagelijks leven. Wie kent ze niet, de collega's die altijd het Hoogste Woord hebben. Of de Ome Henken of Tante Ingrids van deze wereld die elk verjaardagsfeestje vullen met hun verbale aanwezigheid..
Quote
#9
Humor, er is nog niets veranderd in 4 jaar! Ondanks het feit dat we steeds vaker in community's participeren.
Maar inderdaad, in groepen zijn er meestal maar enkelen die het hardst roepen en de meesten sluiten aan of luisteren toe. Is dus virtueel niet anders.
Ik denk dan ook dat je zoiets gewoon moet accepteren en niet verder bij stil staan. Luisteren en lezen is ook leuk en nuttig. Bovendien, wie schrijft wil ook dat het gelezen wordt, niet waar?

Leuke benaming trouwens, lurkers..Tongue
Quote
#10
... de 90-9-1 regel, bedoelde ik.
Kun je op dit forum achteraf nog je teksten corrigeren, of had ik gewoon beter op moeten letten?;)
Quote
#11
Interessante links en materie Corry en Tina; ik ga daar eens rustig voor zitten. Ik wist uiteraard wel dat slechts een fractie van de bezoekers ook daadwerkelijk participeert in discussies maar niet dat dit ook statistisch onderbouwd was.
Wat me vooral boeit is de samenstelling van de verschillende "groepen" op een forum en hoe een bepaalde bezoeker van de één naar de andere groep doorschuift. En natuurlijk hoe de werking, de layout en de moderatie van een forum er toe kan bijdragen dat te bevorderen.

Er is nog veel te lezen en te leren, dat blijkt. Bedankt voor jullie tips!

Ger
Quote
#12
Ger, marketeers proberen meer en meer via de social media (online communities, twitter e.d.) hun boodschap aan de man te brengen. Daarom verschijnen er de laatste tijd de nodige publicaties over hoe je dat het beste kunt doen, en dat gaat natuurlijk vooral over online gedrag van mensen. Kijk bijvoorbeeld eens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, ik denk dat de inhoud mutatis mutandis van toepassing is op de rol van de moderator van een prikbord. Zeker voor eentje die, zoals dat in mooi marketingjargon heet, een beetje traffic op zijn site wil genereren.;)
Quote
#13
Bedankt voor je tips Tina, ik ga me er zeker de komende tijd in verdiepen. Is ook leuke materie om op een Griekse strandje onder het genot van een koel drankje eens rustig te verwerken.

(26 July 2010, 09:13)Tina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zeker voor eentje die, zoals dat in mooi marketingjargon heet, een beetje traffic op zijn site wil genereren.;)

Wat die "traffic" betreft: in tegenstelling tot veel andere sites is dat in mijn geval niet zo'n issue. Ik word namelijk niet per "hit" betaald omdat er hier bewust helemaal geen Google-ads en meer van dat soort storende factoren aanwezig zijn. Ik hoef en wil er helemaal niets aan verdienen, het is voor mij alleen maar een ietwat uit de hand gelopen hobby. Maar extra belangstelling, leden én soms wat waardering daar kan geen Google tegenop wat mij betreft. Als ik op een avond naar de statistieken kijk en zie dat er een paar honderd bezoekers even naar binnen hebben gekeken maakt dat héél stiekum toch een groot gedeelte van m'n dag goed ;)

Ger
Quote
#14
Maar dat weten we toch! Jij hoeft er helemaal niets aan te verdienen, maar of je je nu in eurocenten of in een goed gevoel laat uitbetalen, de onderliggende principes blijven hetzelfde.

Trouwens, volgens mij had jij de regels van Coster al toegepast voor hij ze opgeschreven had.;)
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)