Vragen over griekse zenders
#1
geia sas,

Ik zag geen voorstelhoekje, maar even kort, ik ben Hanifa, 36 jaar en mijn verloofde woont sinds vorige week in Nederland.... bij mij. En hij is ... GRIEK.

Nu wil ik natuurlijk zijn overgang van het griekse naar het nederlandse zo aangenaam mogelijk maken. Eigenlijk zou ik dit jaar daarheen verhuizen maar gezien de crisis leek het ons beter dit even om te draaien.

Nu willen wij graag Griekse zenders op ons tv'tje kunnen ontvangen zodat hij onder andere voetbal kan kijken. En ik mag ook graag Griekse tv kijken.

Alleen... nu weten wij beiden echt helemaal niets van satelieten en ik ben eigenlijk bes theel bang hoe te beginnen. Dat ik niet straks aan iets vast zit wat teleurstelt.

Mijn vraag, wat moet ik aanschaffen? Hoe krijg ik griekse zenders en wat zijn ongeveer de kosten per maand? En hebben jullie gekozen voor betaalde abonnementen, of met reden voor gratis?

Eyxaristw poly alvast!

Ta leme!

PS, complimenten voor dit forum. Leuk om zo'n community tegen te komen!
Quote
#2
ten eerste, met een schotel op 39 oost kan je al diverse FTA Griekse zenders ontvangen, en op 13 oost zit het NetMed pakket (pay tv)
maar je vriend kan in Griekenland een abbo nemen op het pakket en hier dan gebruiken...
hier op deze site kom je al wat verder :

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




? ( het NetMed / Nova pakket )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




( wat je kunt ontvangen )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




( enkele FTA zenders )
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote
#3
Yassas Hanifa, allereerst [Afbeelding: ki.jpg] op dit forum. Leuk dat jullie ons gevonden hebben. En een Griek op het forum, da's natuurlijk altijd erg handig ;)

Edbe was me voor en heeft je hierboven al goed op weg geholpen zie ik.

Ik kan je vertellen dat de ontvangst van Griekse TV en radio in Nederland zeer goed mogelijk is.
Voordat ik hier een heel verhaal ga typen wil ik je even attenderen op enkele pagina's van m'n website. Daar staat precies uitgelegd hoe één en ander in z'n werk gaat. En mochten er na het lezen nog vragen overblijven schroom niet en stel ze hier gerust. Tip: raak niet in paniek; het ziet er allemaal veel ingewikkelder uit dan dat het in feite is.

Hier vindt je algemene informatie over een mogelijke opstelling:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En hier vindt je info over de ontvangst van Griekse TV en radio in Nederland en Vlaanderen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wordt ongetwijfeld vervolgd.........
Quote
#4
Faas , inderdaad wat webmaster zegt is zo, het is makkelijker dan het uit ziet, gewoon vragen hier als iets wilt weten.
wil je meer weten over schotels, rontvangers ect. zit je hier goed.
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote
#5
Allereerst, hartelijk dank voor het warme welkom. Die griek van mij spreekt nog geen nederlands (gaat het wel leren) maar als er iets is, vraag maar, dan kan hij altijd in het Engels antwoorden :).

Ik had voor de paytv al even gekeken, dat is nog best aan de prijs :O. Maar wat zijn precies FTA zenders?

Jullie zijn snel met reageren. Gezellig. Ik ga even in de linkjes neuzen. Superbedankt!
Quote
#6
(26 July 2010, 13:47)Faas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar wat zijn precies FTA zenders?

FTA = Free To Air oftewel vrij te ontvangen zenders. Die kan je gratis en zonder enige vorm van abonnement ontvangen. En ja, dat Griekse pakket is inderdaad niet goedkoop; het startpakket met de basiszenders kost zo'n € 20,00.
Ter vergelijking: het startpakket bij de Nederlandse tegenhanger Canal Digitaal kost nog nét geen tientje.......

NB: Een echt voorstelhoekje hebben we hier inderdaad niet; dat wordt meestal gedaan in ons virtuele kafeneion; de rubriek: "Yassas! Ti Kanis? Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje"

Ger
Quote
#7
ok, het pakket kan wat prijzig zijn, maar als je man ook voetbal ( Nova Sport ) wilt zien dan wordt het wel wat duur.
er zijn ook andere mogelijkheden maar dat is dan niet meer legaal en niet bespreekbaar op de forum.....
ik kan nu het hele Nova pakket via mijn Dreambox bekijken.

je kunt beter eerst in het schotelmaat verdiepen en welke satellieten je wilt ontvangen, de beste lijkt mij voor jullie 13 en 39 oost.
weet niet of jij gewoon de NL zenders wilt zien ??? dan moet je ook de 19 oost nemen....
je kunt op Ger zijn website een foto zien van zijn schotel.
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote
#8
Hallo,
met een schotel. TRIAX van 78 cm (ca. € 45) een LNB (ca € 25), een vaste opstelling en een eenvoudige SAB free to air (dus geheel gratis ontvangst) ontvanger (ca € 60) ontvang ik de zenders als in het lijstje op Ger's website.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Reken voor een steun en kabel nog zo'n € 30
Ontvanger heeft dus geen mogelijkheid een kaart te gebruiken.
Dit is de eenvoudigste oplossing.
Ik heb goede ervaring met
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(goede prijzen, al was het maar om te vergelijken)
Hoop dat je er wat aan hebt,
Yiannakis
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse zenders streamen Choreftis 2 1.670 22 January 2023, 22:03
Laatste bericht: El Greco
  Gratis Griekse zenders Janneman 8 2.530 06 April 2022, 20:34
Laatste bericht: El Greco
  Enkele wijzigingen Griekse zenders via satelliet Ger 0 1.695 27 February 2021, 15:08
Laatste bericht: Ger
  Griekse zenders op Eutelsat 3 nog aanwezig? mobilhome 9 3.244 06 October 2020, 15:37
Laatste bericht: Ger
  Wijziging Griekse zenders op 3.1 graden Oost Rico 25 21.838 04 December 2017, 17:46
Laatste bericht: Rico
  Frequentiewijzigingen Griekse zenders Ger 3 6.407 09 March 2016, 19:25
Laatste bericht: Patrick
  Vraag Griekse zenders via schotel Bouboulina 2 6.403 09 November 2015, 15:37
Laatste bericht: Bouboulina
  Steeds meer Griekse zenders op 9º Oost Ger 2 3.849 31 August 2012, 17:21
Laatste bericht: Ger
  Hoe ontvangt u Griekse zenders (en welke)? oriste 23 26.562 16 December 2010, 00:55
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)