Laatste update Lesbos
#41
@Aleko, graag gedaan. De link stond op de FB pagina van Matt Barrett (Griekenland-liefhebber met eigen website, hij is momenteel ook op het eiland). Ik ken de webcam en kijk er regelmatig op.
Volgende week ga ik zelf naar Lesbos, dus dan kan ik de situatie met eigen ogen aanschouwen en bijpraten met Melinda.
Quote
#42
(13 July 2016, 15:00)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onze Lesbosvakantie zit er bijna op en het doet ons goed te vermelden dat het in Molyvos de laatstedagen weer wat drukker is geworden. Nog lang niet wat het zou moeten zijn, maar heel wat beter dan vorige week. Gisteravond moesten we bij Tropicana op het platanenplein zelfs wachten tot er een tafeltje vrij kwam en op onze terugwandeling naar ons huisje zagen we dat de meeste balkons van de restaurantjes boven de doorgaande hoofdstraat ook aardig bezet waren. Ook de strandtentjes in Petra, waar we vandaag waren, hadden wat meer klanten dan vorige week. Het zal waarschijnlijk nog geen plus-jaar worden voor de lokale ondernemers, maar ik denk dat de positieve kentering langzaam op gang gaat komen. Helaas zullen wij na onze 12 dagen Samos en een week Lesbos hier dit jaar niet meer aan kunnen bijdragen ,maarvolgend jaar zijn we deo volente weer vande partij (als het ABP tenminste niet al teveel van ons pensioen afhaalt).
dit verklaart natuurlijk waarom er geen lastminute  reizen worden aangeboden naar lesbos,
 misschien kan de schade nog  een beetje meevallen, en volgend jaar  kan het normaal
gesproken alleen maar beter worden
Quote
#43
Metaxa, wij hebben onze vakantie bij Sunweb een week voor vertrek pas geboekt. Hij werd op de website aangeboden als Inpakker met een kortibg van ca 30 procent op de oorspronkelijke prijs. Dus ei genlijk weleen last minute voor een leuke prijs.
Quote
#44
waarom staan zulke aanbiedingen dan niet op de Griekse gids ?
Quote
#45
Blue 63.Bedankt voor Matt Barrett.Interessant en
belangrijk.
Ik geef je nog even een linkje naar buureiland Xios:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






ook niet zo best.Groet aan mijn geliefde Lesvos.
Quote
#46
De vaste bezoekers komen toch wel, jammer dat de media  hele volks stammen heeft gehersenspoeld met hun eenzijdige berichtgeving, praat je met mensen over een Griekenland vakantie en het gaat niet over de vluchtelingen krijg je wel een stom antwoord van WE hebben al zoveel geld betaald aan de Grieken moeten we er ook nog ons vakantiegeld heen brengen, je kunt lullen als Brugman het helpt niet veel.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#47
Ja Arthur, deel je mening niet, dat het aan de media ligt.
Maar de onwetendheid van de gemiddelde kaaskop is stuitend.
Gisteren bij de kapper, in de Amsterdamse Pijp, vertelde hoe leuk het in Griekenland geweest was.
"Ja maar" toen kwamen alle vooroordelen. Toch maar geduldig uitleggen, dat ik een supervakantie gehad heb op Limnos. "Huh waar?" Meteen verteld, dat wij in september naar Thassos gaan. Het meisje, dat mij knipte was wel eens op Kos geweest, maar was niet verder gekomen dan het strandbedje. Jammer Griekenland is zoveel meer dan strandbedjes en feesten.
Quote
#48
(14 July 2016, 15:37)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja Arthur, deel je mening niet, dat het aan de media ligt.
Maar de onwetendheid van de gemiddelde kaaskop is stuitend.
Gisteren bij de kapper, in de Amsterdamse Pijp, vertelde hoe leuk het in Griekenland geweest was.
"Ja maar" toen kwamen alle vooroordelen. Toch maar geduldig uitleggen, dat ik een supervakantie gehad heb op Limnos. "Huh waar?" Meteen verteld, dat wij in september naar Thassos gaan. Het meisje, dat mij knipte was wel eens op Kos geweest, maar was niet verder gekomen dan het strandbedje. Jammer Griekenland is zoveel meer dan strandbedjes en feesten.

Ik lees toch weinig positiefs in de media over Griekenland, dan zijn het weer de vluchtelingen die je (overal) ziet, dan moeten WE weer zoveel miljard ophoesten voor die luie Grieken maar ZE weten helemaal niet waar dat geld heen gaat en als er al eens iets positiefs instaat plaatsen ze de verkeerde foto,s erbij.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#49
Ik ben het volledig met Wim eens. De gemiddelde Nederlander heeft geen kaas gegeten van de Griekse topografie. Dit jaar gaan wij naar 3 Ionische eilanden maar als ik mensen spontaan zou vragen om ze aan te wijzen op de kaart ben ik ervan overtuigd dat de meerderheid geen idee heeft waar deze eilanden liggen. Ik moet nog altijd wel eens denken aan een terugkerend item van De Vakantieman (met Frits Bom) waarin Nederlandse vakantiegangers op een kaart aan moesten geven waar ze nou precies waren. Ze wezen de meest hilarische plekken aan.

Volgens mij hebben de media uitgebreid aandacht besteed aan het resultaat van de vluchtelingendeal tussen de EU en Turkije wat geleid heeft tot een dramatische daling van het aantal vluchtelingen dat de oversteek vanuit Turkije naar Griekenland waagt. Het is daarna volgens mij geen taak van de media om ook nog eens uitgebreid te gaan berichten over dat de situatie weer is genormaliseerd.
Quote
#50
(14 July 2016, 15:59)Rolf schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben het volledig met Wim eens. De gemiddelde Nederlander heeft geen kaas gegeten van de Griekse topografie. Dit jaar gaan wij naar 3 Ionische eilanden maar als ik mensen spontaan zou vragen om ze aan te wijzen op de kaart ben ik ervan overtuigd dat de meerderheid geen idee heeft waar deze eilanden liggen. Ik moet nog altijd wel eens denken aan een terugkerend item van De Vakantieman (met Frits Bom) waarin Nederlandse vakantiegangers op een kaart aan moesten geven waar ze nou precies waren. Ze wezen de meest hilarische plekken aan.

Volgens mij hebben de media uitgebreid aandacht besteed aan het resultaat van de vluchtelingendeal tussen de EU en Turkije wat geleid heeft tot een dramatische daling van het aantal vluchtelingen dat de oversteek vanuit Turkije naar Griekenland waagt. Het is daarna volgens mij geen taak van de media om ook nog eens uitgebreid te gaan berichten over dat de situatie weer is genormaliseerd.
Klopt, het enige wat ze laten zien op NOS is dat er weer een familie van 4 personen is verdronken voor de kust van Lesbos en dat er mensen zijn gered, je ziet ze wel goede reddingsvesten overgooien.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#51
Het is niet aan "de media" om vakantiereizen te promoten. Die moeten nieuws brengen. Dat ik met m'n bolle pens heerlijk gegeten heb met drie personen voor 38 euries op Limnos is dat nog niet. Hier op het metrostation een manshoge reclame (vorige maand) van het Turkse verkeersburo. Niet voor een bepaalde streek, maar KOM.
Wel combi-reclames van Eliza, voor Spanje, Portugal en Griekenland op het Amstelstation.
Griekenland "Doe er zelf wat aan!" Adverteren doet begeren. (die is niet van mijzelf)
Quote
#52
(14 July 2016, 16:15)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is niet aan "de media" om vakantiereizen te promoten. Die moeten nieuws brengen. Dat ik met m'n bolle pens heerlijk gegeten heb met drie personen voor 38 euries op Limnos is dat nog niet. Hier op het metrostation een manshoge reclame (vorige maand) van het Turkse verkeersburo. Niet voor een bepaalde streek, maar KOM.
Wel combi-reclames van Eliza, voor Spanje, Portugal en Griekenland op het Amstelstation.
Griekenland "Doe er zelf wat aan!" Adverteren doet begeren. (die is niet van mijzelf)

Het is wel aan de media om ook eens positief nieuws te brengen als dat er is.

Vorig jaar waren ze met geen stokken weg te slagen op Lesbos en Kos waar ze zelfs geld gaven aan vluchtelingen om nog eens in het water te springen. Zo konden ze toch nog een "dramatische" foto nemen waar ze in eerste instantie te laat waren. Dagen, weken, maanden brachten ze weer dezelfde verhalen dat die eilanden 'krioelden' van vluchtelingen waardoor tien- of honderdduizenden toeristen deze eilanden links lieten liggen waardoor de lokale bevolking het nu nog harder te verduren krijgt bovenop de moeilijkheden die ze al hadden.

Wel dan vind ik het hun verdomde morele plicht om NU misschien ook eens een ander 'dramatisch' verhaal te brengen, nl. dat van de lokale bevolking. En tezelfdertijd kunnen ze er NU misschien ook eens die eilanden in positieve zin promoten én er de nadruk op leggen dat er GEEN problemen meer zijn én dat toeristen héél welkom zijn én dat het schitterende eilanden zijn.

Maar ach, goed nieuws VERKOOPT NIET. En daar is het hun tenslotte allemaal om te doen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#53
Net terug van een weekje Molivos.
Gelukkig de dag er voor gebeld naar Hamam en gevraagd of er muziek was.
Net op de dag van aankomst dus een tafeltje gereserveerd.
De dagen erna was er nauwelijks iemand. Twee of drie tafeltjes bezet. De eerste dagen waren er opvallend veel Turken i.v.m. suikerfeestdagen.
Er was een Duitse filmploeg om een positieve repo van Lesbos te maken.
Andere landen hebben dat blijkbaar ook al gedaan.
Als ze elkaar achterna lopen, zoals met zoveel nieuws, kan dit wellicht positieve berichtgeving worden.
Verder viel het inderdaad op dat de bezetting in de restaurants droevig laag is.
Aan de rand van het dorp was het nog erger.
Vanzelfsprekend is het laten spelen muzikanten niet meer rendabel.
"Ti tha kanoume"
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#54
Zie hier het gevolg van positieve berichtgeving.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#55
Hieronder de reactie van D-reizen op hun Facebook pagina:

[img]webkit-fake-url://e5d656e8-d6a7-4f97-b253-e99a23889bc6/image.tiff[/img]
Quote
#56
Kortom, ivm met alle commotie hebben ze de boodschap verwijdert.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=104832729572445
Quote
#57
Als je iets op internet zet, dan is het moeilijk om iets helemaal te verwijderen.... er is altijd wel een achterdeurtje open Wink

de NRC had hier vandaag ook al over geschreven  zie    
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




...

En hier is de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 te lezen .... met leuke foto's erbij fotosmiley Ik vond het mooi beschreven!
Quote
#58
Als je iets op internet zet, dan is het moeilijk om iets helemaal te verwijderen.... er is altijd wel een achterdeurtje open Wink

de NRC had hier vandaag ook al over geschreven  zie    
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




...

En hier is de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 te lezen .... met leuke foto's erbij fotosmiley
Quote
#59
Ik begrijp niet goed wat er mis was met het verslag van D-reizen. Men beschrijft gewoon de realiteit en laat zien dat er geen enkele reden is om Samos (en ook Lesbos) te vermijden. Heel wat toeristen laten deze eilanden links liggen, omdat men nog st eeds veronderstelt dat de vluchtelingen het straatbeeld bepalen. Ik onderschrijf het D-reizen verhaal volkomen en heb met eigen ogen kunnen zien dat dit de pure waarheid is (7 weken terug was ik op Samos en deze week op Lesbos). De lokale bevolking vraagt juist om meer publiciteit en verslagen a la D-reizen in de hoop dat hiermee de vakantiegangers weer terugkeren.
Quote
#60
(16 July 2016, 12:29)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik begrijp niet goed wat er mis was met het verslag van D-reizen. Men beschrijft gewoon de realiteit en laat zien dat er geen enkele reden is om Samos (en ook Lesbos) te vermijden. Heel wat toeristen laten deze eilanden links liggen, omdat men nog st eeds veronderstelt dat de vluchtelingen het straatbeeld bepalen. Ik onderschrijf het D-reizen verhaal volkomen en heb met eigen ogen kunnen zien dat dit de pure waarheid is (7 weken terug was ik op Samos en deze week op Lesbos). De lokale bevolking vraagt juist om meer publiciteit en verslagen a la D-reizen in de hoop dat hiermee de vakantiegangers weer terugkeren.

Ik vind dat de woordkeuze en de omschrijvingen niet echt goed waren en men daardoor de verkeerde indrukken geeft. Misschien goede bedoelingen dus maar niet op de juiste manier gebracht.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#61
Ik begrijp iets niet. Lesbos, Samos, Kos hebben veel minder toeristen. Nu de 3e aanslag in Frankrijk en velen blijven daar naar toe gaan op vakantie, want het kan overal gebeuren. Turkije is een chaos, zie ik een bericht dat reizgers gaan want het is rustig in de badplaatsen, niets aan de hand. Transavia cancelled de vluchten naar Lesbos voor het seizoen start. Maar hervatten vanmiddag de vluchten naar Turkije. Waarom liet en laat men de Griekse eilanden links liggen?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#62
Off topic. Net terug van een maand Rhodos. Ook daar was bijzonder stil, in restaurants, op straat, op de weg, op de stranden. Ik zat in een Aegean toestel terug dat slechts 1/3 was gevuld. Fijn voor ons, lekker kunnen liggen over 3 stoelen, maar geeft een slecht beeld. Heen was vol, maar ja ik vloog via Athene. Toerisme ligt 35% onder dat van vorig jaar. Men wijt dit aan, de vluchtelingenproblematiek, maar ook de voetbalmaand in Frankrijk en het soort toerist dat komt. Klachten vanuit bijv. all inclusive resorts is dat de bediening in de a la carte restaurants - is niet in all inclusief inbegrepen - kaarten en niets te doen hebben. Men eet dus alleen buffet. Dus - volgens Grieken - de goedkope toerist.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#63
Op het nieuws een Griekse taxichauffeurs op Rhodos verkracht Nederlands meisje. Dit soort berichten moeten we niet hebben.
Quote
#64
.

(18 July 2016, 12:19)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op het nieuws een Griekse taxichauffeurs op Rhodos verkracht Nederlands meisje. Dit soort berichten moeten we niet hebben.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Inmiddels neemt het aantal vluchtelingen richting Lesbos ook weer gestaag toe ?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#65
(16 July 2016, 15:51)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik begrijp iets niet. Lesbos, Samos, Kos hebben veel minder toeristen. Nu de 3e aanslag in Frankrijk en velen blijven daar naar toe gaan op vakantie, want het kan overal gebeuren. Turkije is een chaos, zie ik een bericht dat reizgers gaan want het is rustig in de badplaatsen, niets aan de hand. Transavia cancelled de vluchten naar Lesbos voor het seizoen start. Maar hervatten vanmiddag de vluchten naar Turkije. Waarom liet en laat men de Griekse eilanden links liggen?

Heel simpel, de vluchten naar Turkije waren al geboekt, terwijl er voor de griekse vluchten nauwelijks een stoel was verkocht.
Quote
#66
(18 July 2016, 12:42)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Greece67 Waar zou het  bericht staan dat het aantal vluchtelingen richting Lesbos weer toeneemt.
Of is dit alleen een vraag (gezien het vraag teken dat je plaatst)

(18 July 2016, 12:19)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op het nieuws een Griekse taxichauffeurs op Rhodos verkracht Nederlands meisje. Dit soort berichten moeten we niet hebben.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Inmiddels neemt het aantal vluchtelingen richting Lesbos ook weer gestaag toe ?
Quote
#67
@Greece 67.

Is het een vraag of een suggestie dat de vluchtelingen cijfers op Lesbos weer stijgen.
Lijkt mij een totaal verkeerde suggestie.
Ook geven de cijfers gepubliceerd door de UNHCR een totaal ander beeld.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bij mei 2016 waren er nog 1712 en in juni 1554 en in juli (tot nu toe dan uiteraard) 560.
Lijkt mij toch echt een dalende trend.
De gepubliceerde cijfers zijn dan wel over de hele mediterranean maar je kan ook door klikken en dan worden er ook PDF getoond naar eilanden waar onder ook Lesbos. Een duidelijk sterk dalende en heel erg afgenomen trend.
Quote
#68
(18 July 2016, 13:55)NikosMaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Greece 67.

Is het een vraag of een suggestie dat de vluchtelingen cijfers op Lesbos weer stijgen.
Lijkt mij een totaal verkeerde suggestie.
Ook geven de cijfers gepubliceerd door de UNHCR een totaal ander beeld.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bij mei 2016 waren er nog 1712 en in juni 1554 en in juli (tot nu toe dan uiteraard) 560.
Lijkt mij toch echt een dalende trend.
De gepubliceerde cijfers zijn dan wel over de hele mediterranean maar je kan ook door klikken en dan worden er ook PDF getoond naar eilanden waar onder ook Lesbos. Een duidelijk sterk dalende en heel erg afgenomen trend.
Uiteraard is e.e.a niet met vorig jaar te vergelijken. Met de Turkije deal zijn er dagen, weken geen aankomsten geweest en nu dus weer wel. Op twitter te volgen. Dit is een bericht van een uur geleden: 

In other news,boats keep coming in the north of  #Lesvos, #Sykamnia 

54 #refugeesgr in the past 2 days, 3014 people stuck on the island.

Ondertussen leren vluchtelingkinderen in Kara Tepe zwemmen, er zijn ook mooie dingen te melden
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#69
(18 July 2016, 13:22)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 July 2016, 15:51)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik begrijp iets niet. Lesbos, Samos, Kos hebben veel minder toeristen. Nu de 3e aanslag in Frankrijk en velen blijven daar naar toe gaan op vakantie, want het kan overal gebeuren. Turkije is een chaos, zie ik een bericht dat reizgers gaan want het is rustig in de badplaatsen, niets aan de hand. Transavia cancelled de vluchten naar Lesbos voor het seizoen start. Maar hervatten vanmiddag de vluchten naar Turkije. Waarom liet en laat men de Griekse eilanden links liggen?

Heel simpel, de vluchten naar Turkije waren al geboekt, terwijl er voor de griekse vluchten nauwelijks een stoel was verkocht.
Maar aanslagen waren er ook al zoveel eerder in Turkije en Frankrijk. En toch heeft men geboekt?!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#70
(18 July 2016, 17:10)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 July 2016, 13:22)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 July 2016, 15:51)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik begrijp iets niet. Lesbos, Samos, Kos hebben veel minder toeristen. Nu de 3e aanslag in Frankrijk en velen blijven daar naar toe gaan op vakantie, want het kan overal gebeuren. Turkije is een chaos, zie ik een bericht dat reizgers gaan want het is rustig in de badplaatsen, niets aan de hand. Transavia cancelled de vluchten naar Lesbos voor het seizoen start. Maar hervatten vanmiddag de vluchten naar Turkije. Waarom liet en laat men de Griekse eilanden links liggen?

Heel simpel, de vluchten naar Turkije waren al geboekt, terwijl er voor de griekse vluchten nauwelijks een stoel was verkocht.
Maar aanslagen waren er ook al zoveel eerder in Turkije en Frankrijk. En toch heeft men geboekt?!

Simpel. Turkije sponsort een groot deel van de vluchtkosten.
Bovendien doet de Turkse overheid er alles aan om toeristen te trekken.
De Griekse overheid doet weinig tot niets.......

En Frankrijk.... Geen idee waarom men daarheen gaat. Ik ben er een paar keer geweest, spreek geen Frans, maar heb ook geen Fransoos ontmoet die ook maar een beetje moeite doet om je te helpen. Wellicht lekker goedkoop?
Quote
#71
Ik denk omdat het een heel mooi land is John
Quote
#72
(18 July 2016, 17:23)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Simpel. Turkije sponsort een groot deel van de vluchtkosten.
Bovendien doet de Turkse overheid er alles aan om toeristen te trekken.
De Griekse overheid doet weinig tot niets.......

Simpelweg omdat de EU regulatie's het niet toestaan (vluchtkosten sponsoren).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#73
Toen we vorige week een kennis wilden bezoeken in Molivos wist zijn broer te vertellen dat hij niet thuis was omdat hij werkte in een voor 3 miljoen ingericht doorgangskamp in het noorden van Lesbos, om de boel te bewaken en te onderhouden.
Enig probleem: geen vluchtelingen.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#74
Van Facebook;

Vandaag twee vliegtuigen van Corendon aangekomen!
Zijn toch weer zes bussen met toeristen voor Lesvos!
Misschien komt het toch nog een beetje goed.
Heb vertrouwen.

Costas
Quote
#75
(28 July 2016, 19:08)Costas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van Facebook;

Vandaag twee vliegtuigen van Corendon aangekomen!
Zijn toch weer zes bussen met toeristen voor Lesvos!
Misschien komt het toch nog een beetje goed.
Heb vertrouwen.

Costas

Goedemorgen,

Ik ben van plan de winter op Lesbos door te brengen van oktober to april.
Weet iemand misschien een huis te huur voor die periode?Het liefst dicht bij zee.
groeten uit een winderig en regenachtig Rotterdam
Quote
#76
Het toerisme op Lesvos is zo goed als stil gevallen. Hotels moeten noodgedwongen minder personeel inzetten, de terrassen zijn zeer karig gevuld zelfs in de toerische plaatsen als Vatera, Petra, Molivos, Skala Kalloni... Heel wat restaurants doen gewoonweg niet open dit seizoen en winkels blijven gesloten. Lokale mensen proberen met petities, interviews op tv en in kranten het imago van het prachtige eiland terug op te krikken. De toestand is schrijnend; eenzelfde slecht seizoen volgend jaar zal voor heel wat mensen de doodsteek betekenen!
Sedert oktober komen zo goed als geen nieuwe vluchtelingen meer toe. Degenen die toch hun gok wagen worden opgevangen in gesloten centra.
Quote
#77
Net geboekt voor Rhodos-stad, 10 dagen en vertrek op 6 oktober. Terugvlucht kon ik kiezen uit 2 vluchten. Rechtstreeks zonder tussenlanding, zowel heen als terug. Zal met de aantallen toeristen daar dan wel meevallen, hoop ik.
Quote
#78
hier in Belgie kan je vanaf 1 oktober niet meer rechtstreeks vliegen naar de meeste griekse bestemmingen.
Quote
#79
(02 August 2016, 12:31)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het toerisme op Lesvos is zo goed als stil gevallen. Hotels moeten noodgedwongen minder personeel inzetten, de terrassen zijn zeer karig gevuld zelfs in de toerische plaatsen als Vatera, Petra, Molivos, Skala Kalloni... Heel wat restaurants doen gewoonweg niet open dit seizoen en winkels blijven gesloten. Lokale mensen proberen met petities, interviews op tv en in kranten het imago van het prachtige eiland terug op te krikken. De toestand is schrijnend; eenzelfde slecht seizoen volgend jaar zal voor heel wat mensen de doodsteek betekenen!
Sedert oktober komen zo goed als geen nieuwe vluchtelingen meer toe. Degenen die toch hun gok wagen worden opgevangen in gesloten centra.

Ik weet niet waar je deze "wetenschap" vandaan hebt Markos. Maar het trekt nu toch weer iets aan. Het is niet veel maaer zoals je dit negatieve bericht schrijft is niet helemaal waar meer gelukkig.
Vandaag 2 augustus 1 vlucht van Corendon (alleen Lesbos) en 1 vlucht van TUI (Lesbos en Samos) dus het aantal toeristen is wel weer licht
stijgend. Ook vanaf 18 augustus is de vlucht van Martinair (Sunweb) ook alleen direct Lesbos zonder combi met een ander eiland.

Is voor de lange termijn misschien (of eigenlijk ook wel zeker)  nog niet genoeg maar toch wel weer licht stijgend. Ook via Fb zijn er wel berichtjes te zien dat het toch aantal toeristen weer iets stijgend is. Dus minder negatief zoals jij het beschrijft.
Quote
#80
(02 August 2016, 14:34)NikosMaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 August 2016, 12:31)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het toerisme op Lesvos is zo goed als stil gevallen. Hotels moeten noodgedwongen minder personeel inzetten, de terrassen zijn zeer karig gevuld zelfs in de toerische plaatsen als Vatera, Petra, Molivos, Skala Kalloni... Heel wat restaurants doen gewoonweg niet open dit seizoen en winkels blijven gesloten. Lokale mensen proberen met petities, interviews op tv en in kranten het imago van het prachtige eiland terug op te krikken. De toestand is schrijnend; eenzelfde slecht seizoen volgend jaar zal voor heel wat mensen de doodsteek betekenen!
Sedert oktober komen zo goed als geen nieuwe vluchtelingen meer toe. Degenen die toch hun gok wagen worden opgevangen in gesloten centra.

Ik weet niet waar je deze "wetenschap" vandaan hebt Markos. Maar het trekt nu toch weer iets aan. Het is niet veel maaer zoals je dit negatieve bericht schrijft is niet helemaal waar meer gelukkig.
Vandaag 2 augustus 1 vlucht van Corendon (alleen Lesbos) en 1 vlucht van TUI (Lesbos en Samos) dus het aantal toeristen is wel weer licht
stijgend. Ook vanaf 18 augustus is de vlucht van Martinair (Sunweb) ook alleen direct Lesbos zonder combi met een ander eiland.

Is voor de lange termijn misschien (of eigenlijk ook wel zeker)  nog niet genoeg maar toch wel weer licht stijgend. Ook via Fb zijn er wel berichtjes te zien dat het toch aantal toeristen weer iets stijgend is. Dus minder negatief zoals jij het beschrijft.

Wij zijn vorige week nog 5 dagen in Molivos geweest het is een enorme droefenis in die regio maar dat is het niet alleen op de eilanden langs de Turkse kust erg ook bij ons op Kreta is het heel erg stil in vergelijking met voorgaande jaren  en de toeristen die er zijn geven nauwelijks nog een euro uit. Dus er is geen stijging te melden ook in Molivos kan je in de avond een kanon afschieten om 10 uur je raakt echt geen toerist hoe droevig het ook is maar alleen door een roze bril kijken helpt echt niet.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 10 gast(en)