Fodelianakis olijfolie                 
Laatste update Lesbos
#81
(02 August 2016, 15:58)AvD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 August 2016, 14:34)NikosMaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 August 2016, 12:31)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het toerisme op Lesvos is zo goed als stil gevallen. Hotels moeten noodgedwongen minder personeel inzetten, de terrassen zijn zeer karig gevuld zelfs in de toerische plaatsen als Vatera, Petra, Molivos, Skala Kalloni... Heel wat restaurants doen gewoonweg niet open dit seizoen en winkels blijven gesloten. Lokale mensen proberen met petities, interviews op tv en in kranten het imago van het prachtige eiland terug op te krikken. De toestand is schrijnend; eenzelfde slecht seizoen volgend jaar zal voor heel wat mensen de doodsteek betekenen!
Sedert oktober komen zo goed als geen nieuwe vluchtelingen meer toe. Degenen die toch hun gok wagen worden opgevangen in gesloten centra.

Ik weet niet waar je deze "wetenschap" vandaan hebt Markos. Maar het trekt nu toch weer iets aan. Het is niet veel maaer zoals je dit negatieve bericht schrijft is niet helemaal waar meer gelukkig.
Vandaag 2 augustus 1 vlucht van Corendon (alleen Lesbos) en 1 vlucht van TUI (Lesbos en Samos) dus het aantal toeristen is wel weer licht
stijgend. Ook vanaf 18 augustus is de vlucht van Martinair (Sunweb) ook alleen direct Lesbos zonder combi met een ander eiland.

Is voor de lange termijn misschien (of eigenlijk ook wel zeker)  nog niet genoeg maar toch wel weer licht stijgend. Ook via Fb zijn er wel berichtjes te zien dat het toch aantal toeristen weer iets stijgend is. Dus minder negatief zoals jij het beschrijft.

Wij zijn vorige week nog 5 dagen in Molivos geweest het is een enorme droefenis in die regio maar dat is het niet alleen op de eilanden langs de Turkse kust erg ook bij ons op Kreta is het heel erg stil in vergelijking met voorgaande jaren  en de toeristen die er zijn geven nauwelijks nog een euro uit. Dus er is geen stijging te melden ook in Molivos kan je in de avond een kanon afschieten om 10 uur je raakt echt geen toerist hoe droevig het ook is maar alleen door een roze bril kijken helpt echt niet.

Dat het nog lang niet goed is, is wel duidelijk. Maar berichten met negatieve trend zit niemand op te wachten. En meer vliegtuigen betekend in mijn ogen toch ook meer toeristen. Wel veel te weinig.
Hier onder even een stukje tekst van FB van iemand die er dus nu is.
****************************
"Sinds dikke week eindelijk wat meer volk hier blijkbaar .?.Toch al wat tafels bezet in het haventje en wat meer volk in hotel Aphrodite.. Nikos van de scooters bevestigde dit ook. Maar bijlange nog niet zoals anders in het hoogseizoen...Dus aan diegenen die nog last minute op vakantie willen: het is hier heerlijk warm 32 graden maar met een briesje."
********************** 

Nog 22 nachtjes slapen...... Smile
Quote
#82
Zitten we wel te wachten dan op berichten die te positief zijn en waar misschien iemand op gaat boeken en dan een enorme teleurstelling ondervind.
Gewoon de waarheid het is en blijft een droefenis en dan de toeristen die wel komen tegen een dumpprijs want die worden er momenteel gehanteerd geven nauwelijks een euro uit, ja bij de LIdll maar daar blijft het dan ook bij helaas het is niet anders maar het is wel de actuele situatie.
Quote
#83
(02 August 2016, 16:38)AvD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zitten we wel te wachten dan op berichten die te positief zijn en waar misschien iemand op gaat boeken en dan een enorme teleurstelling ondervind.
Gewoon de waarheid het is en blijft een droefenis en dan de toeristen die wel komen tegen een dumpprijs want die worden er momenteel gehanteerd geven nauwelijks een euro uit, ja bij de LIdll maar daar blijft het dan ook bij helaas het is niet anders maar het is wel de actuele situatie.

augustus is de traditionele  vakantie maand van de grieken zejf,en of die veel euro's te besteden
hebben dat betwijfel ik
Quote
#84
Niet om het een of ander NikosMaria:Martinair is volgens mij geen charter uitvoerende maatschappij meer.De vliegtuigen die
ze nog hebben vervoeren alleen vracht.Onze zoon heeft er gewerkt en volgens hem is het een pot droefenis met deze
voorheen florerende maatschappij.Vervoeren ze nu dan toeristen als vracht naar Lesbos?
Quote
#85
(02 August 2016, 15:58)AvD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn vorige week nog 5 dagen in Molivos geweest het is een enorme droefenis in die regio maar dat is het niet alleen op de eilanden langs de Turkse kust erg ook bij ons op Kreta is het heel erg stil in vergelijking met voorgaande jaren  en de toeristen die er zijn geven nauwelijks nog een euro uit. Dus er is geen stijging te melden ook in Molivos kan je in de avond een kanon afschieten om 10 uur je raakt echt geen toerist hoe droevig het ook is maar alleen door een roze bril kijken helpt echt niet.

Alles door een zwarte bril bekijken helpt al evenmin. Wat is er eigenlijk mis aan een beetje positivisme?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#86
(02 August 2016, 19:37)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 August 2016, 15:58)AvD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn vorige week nog 5 dagen in Molivos geweest het is een enorme droefenis in die regio maar dat is het niet alleen op de eilanden langs de Turkse kust erg ook bij ons op Kreta is het heel erg stil in vergelijking met voorgaande jaren  en de toeristen die er zijn geven nauwelijks nog een euro uit. Dus er is geen stijging te melden ook in Molivos kan je in de avond een kanon afschieten om 10 uur je raakt echt geen toerist hoe droevig het ook is maar alleen door een roze bril kijken helpt echt niet.

Alles door een zwarte bril bekijken helpt al evenmin. Wat is er eigenlijk mis aan een beetje positivisme?

Ik beschrijf het niet door een zwarte bril ik geef de realiteit weer beste Patrick, het heeft geen enkele zin om iets beter voor te stellen dan het is dat schrikt veel meer mensen af
Quote
#87
(02 August 2016, 20:08)AvD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 August 2016, 19:37)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 August 2016, 15:58)AvD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn vorige week nog 5 dagen in Molivos geweest het is een enorme droefenis in die regio maar dat is het niet alleen op de eilanden langs de Turkse kust erg ook bij ons op Kreta is het heel erg stil in vergelijking met voorgaande jaren  en de toeristen die er zijn geven nauwelijks nog een euro uit. Dus er is geen stijging te melden ook in Molivos kan je in de avond een kanon afschieten om 10 uur je raakt echt geen toerist hoe droevig het ook is maar alleen door een roze bril kijken helpt echt niet.

Alles door een zwarte bril bekijken helpt al evenmin. Wat is er eigenlijk mis aan een beetje positivisme?

Ik beschrijf het niet door een zwarte bril ik geef de realiteit weer beste Patrick, het heeft geen enkele zin om iets beter voor te stellen dan het is dat schrikt veel meer mensen af

Blijkbaar snap ik je redenering niet. Hoe kan iets mensen afschrikken als je het positief voorstelt?

Het is toch positief als voor de komende weken meer vluchten voorzien worden dan voorheen. Dat zal dan toch wel zijn omdat er meer vraag is. Ze gaan niet meer vluchten inlassen als er evenveel of minder vraag daar voorheen naar zitjes is.

ik zit trouwens net even naar de live webcam in Molyvos te kijken. En er zit toch al meer volk dan enkele weken terug.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#88
NikosMaria, Marinair doet al heel lang geen personenvervoer meer. Sunweb huurt de toestellen van Transavia.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#89
Ja dat klopt, greece67. Dit heb ik van de Martinair website.

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij Martinair trekt op 1 november 2011 definitief de stekker uit hun afdeling passagiersvervoer. Dat heeft bestuurder Ype de Haan van moederbedrijf KLM gezegd. Volgens De Haan is Martinair te klein om de passagiersvluchten rendabel uit te voeren.
Quote
#90
(02 August 2016, 16:38)AvD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zitten we wel te wachten dan op berichten die te positief zijn en waar misschien iemand op gaat boeken en dan een enorme teleurstelling ondervind.
Gewoon de waarheid het is en blijft een droefenis en dan de toeristen die wel komen tegen een dumpprijs want die worden er momenteel gehanteerd geven nauwelijks een euro uit, ja bij de LIdll maar daar blijft het dan ook bij helaas het is niet anders maar het is wel de actuele situatie.
ook mensen die door omstandigheden wat minder  te besteden hebben,en het zich niet kunnen
veroorloven iedere dag uit eten te gaan  willen graag op  vakantie
Quote
#91
Naar mijn mening gaat dit thema over de "laatste update" van de situatie. Ik ben inwoner van het eiland en kan toch moeilijk de situatie als positief beschrijven? Degene die een tweetal weekjes vertoeven in de toeristische locaties en hotels kunnen zich op dergelijke korte termijn onmogelijk een beeld scheppen van de ECHTE situatie. Zoals hiervoor reeds aangehaald zullen de "all-in" en "low budget"-formules weinig veranderen aan de situatie voor de locals; enkel de touroperators proberen nog snel geld te slaan uit de situatie. Of we hierop zitten te wachten...? Men heeft beter dagtoeristen die passeren en iets verteren.
Enfin, het is niet de bedoeling om een discussie op gang te brengen, ik wil enkel maar informeren over de toestand.
Quote
#92
Ik volg al een tijdje met interesse dit draadje met "wanhopige" pogingen om weer toeristen naar Lesbos te lokken na de dramatische ontwikkelingen met de vluchtelingen van afgelopen jaren.
De beschuldigingen zijn niet van de lucht. Het is de schuld van de vliegtuigmaatschappijen, de media, de reisorganisaties, etc.
Nu wordt er beweerd dat er niets meer aan de hand is.
Ik heb zelf het idee dat deze uitlatingen averechts werken, zeker bij mij. Zeker als ik het nieuws lees dat er wel degelijk nog steeds vluchtelingen aankomen. (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
Er is blijkbaar echt wel iets aan de hand wat de toeristen horen te weten voordat ze boeken, Lesbos is namelijk op dit moment extreem rustig!
Wat ik niet begrijp is waarom dit niet juist als een sterk punt gebruikt wordt i.p.v. klagen over lege restaurants en hotels. Met mij vinden geweldig veel mensen die rust juist aantrekkelijk. Ben eerlijk en geef aan dat het op dit moment niet overlopen wordt door toeristen.
Het probleem lost zich de komende tijd natuurlijk vanzelf op al zal het voor wat ondernemers wellicht te laat zijn. Eerst worden de reizen goedkoop in- en verkocht, hierdoor gaat Lesbos de komende jaren weer groeien en over een paar jaar is het weer vanouds.
Mits...... er niet nog iets naars gebeurd!!
Je kunt er namelijk op wachten dat Turkije, in de huidige situatie, ineens zijn grenzen weer wagenwijd open gooit voor de vluchtelingen.
Daar zijn de potentiële boekers natuurlijk ook bang voor en kiezen daarom voor een andere bestemming. Ook de reisorganisaties zijn hier bang voor en kopen pas weer vol in als de rust gegarandeerd en volledig terug is.
Voorlopig zal Lesbos het daarom vooral moeten hebben van de mensen welke boeken en kort daarna vertrekken waardoor ze de minste kans op problemen hebben en van de liefhebbers welke zich niets aan trekken van alle problemen.

Dit zal me door sommige niet in dank worden afgenomen maar ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ben die zo denkt.
Quote
#93
(02 August 2016, 19:24)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Niet om het een of ander NikosMaria:Martinair is volgens mij geen charter uitvoerende maatschappij meer.De vliegtuigen die
ze nog hebben vervoeren alleen vracht.Onze zoon heeft er gewerkt en volgens hem is het een pot droefenis met deze
voorheen florerende maatschappij.Vervoeren ze nu dan toeristen als vracht naar Lesbos?

(02 August 2016, 21:11)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




NikosMaria, Marinair doet al heel lang geen personenvervoer meer. Sunweb huurt de toestellen van Transavia.

Ja stom van mij. Tikfout natuurlijk. Martinair is al jaren niet meer maar moet natuurlijk Transavia zijn. Sorry voor deze verwarring
Quote
#94
uiteraard zijn de vluchtelingen op Lesbos het grootste probleem , maar vergeet ook niet
de crisis,ik heb het gezien op eilanden waar voornamelijk grieken op vakantie gaan zoals
Aegina syros en Agistri ,volle stranden maar vooral lege strandstoelen en tavernes alleen
de kiosken en de afhaal souvlakitenten deden goede zaken
Quote
#95
(03 August 2016, 12:33)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik volg al een tijdje met interesse dit draadje met "wanhopige" pogingen om weer toeristen naar Lesbos te lokken na de dramatische ontwikkelingen met de vluchtelingen van afgelopen jaren.
De beschuldigingen zijn niet van de lucht. Het is de schuld van de vliegtuigmaatschappijen, de media, de reisorganisaties, etc.
Nu wordt er beweerd dat er niets meer aan de hand is.
Ik heb zelf het idee dat deze uitlatingen averechts werken, zeker bij mij. Zeker als ik het nieuws lees dat er wel degelijk nog steeds vluchtelingen aankomen. (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
Er is blijkbaar echt wel iets aan de hand wat de toeristen horen te weten voordat ze boeken, Lesbos is namelijk op dit moment extreem rustig!
Wat ik niet begrijp is waarom dit niet juist als een sterk punt gebruikt wordt i.p.v. klagen over lege restaurants en hotels. Met mij vinden geweldig veel mensen die rust juist aantrekkelijk. Ben eerlijk en geef aan dat het op dit moment niet overlopen wordt door toeristen.
Het probleem lost zich de komende tijd natuurlijk vanzelf op al zal het voor wat ondernemers wellicht te laat zijn. Eerst worden de reizen goedkoop in- en verkocht, hierdoor gaat Lesbos de komende jaren weer groeien en over een paar jaar is het weer vanouds.
Mits...... er niet nog iets naars gebeurd!!
Je kunt er namelijk op wachten dat Turkije, in de huidige situatie, ineens zijn grenzen weer wagenwijd open gooit voor de vluchtelingen.
Daar zijn de potentiële boekers natuurlijk ook bang voor en kiezen daarom voor een andere bestemming. Ook de reisorganisaties zijn hier bang voor en kopen pas weer vol in als de rust gegarandeerd en volledig terug is.
Voorlopig zal Lesbos het daarom vooral moeten hebben van de mensen welke boeken en kort daarna vertrekken waardoor ze de minste kans op problemen hebben en van de liefhebbers welke zich niets aan trekken van alle problemen.

Dit zal me door sommige niet in dank worden afgenomen maar ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ben die zo denkt.

Het is zeker wel reëel wat je schrijft John.
Sommige dingen kan je op verschillende manieren brengen en worden door veel mensen ook anders ervaren.
Dan komt er bij mij altijd weer een uitdrukking naar voren die ik eens gehoord heb tijdens een verkoop training.
"Il est le ton qui fait la musique" vertaald "Het is de toon die de muziek maakt"
Ook wel in de trend van het glas is half vol (of half leeg)

Hoe dit afloopt ligt in de toekomst en we kunnen er alleen maar het beste van hopen. Maar persoonlijk wil ik het graag van uit de positieve benadering blijven bekijken hoewel dat soms best moeilijk is.
Quote
#96
Komen er nog vluchtelingen aan op Lesbos? Ja

Maar het moet ook wel even in perspectief gezien worden. Volgens de laatst gepubliceerde cijfers (21 juli) van UNCHR kwamen er tussen 13 en 21 juli bijvoorbeeld 'slechts' 247 aan. Tussen 3 en 11 maart waren er dat nog 5.000
Ook op andere eilanden in de regio ligt het aantal aankomsten tegenwoordig beduidend lager:

13 tot 21 juli:

Chios: 81   (3-11 maart: 3.965)
Samos: 29  (3-11 maart: 1.108)
Kos: 40  (3-11 maart: 235)
Leros: 26  (3-11 maart: 588)
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#97
Keek net op de webcam in Molivos. Midden op de dag en zag 2 mensen langslopen.
Wel een treurig beeld vergeleken met toen ik daar 2 jaar geleden was.
Wel leuk, dat hotel Seahorse in beeld staat. Wij hebben daar in de jaren '70 eens 14 dagen gelogeerd. Dat was voor de 2e verdieping er opgbouwd werd.
Quote
#98
Als jullie steeds vermelden dat het zo rustig is op Lesbos kan dat ook als een ontmoedigensbeleid werken voor mensen die niet vaak op deze site komen. Kan mij voorstellen als iemand aan het surfen is en steeds leest dat er zo weinig toerisme is, ze een gezelliger bestemming gaan zoeken. Wij denken er niet zo over, maar er komen ook mensen op het prikbord om informatie te halen.
Quote
#99
(04 August 2016, 15:23)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als jullie steeds vermelden dat het zo rustig is op Lesbos kan dat ook als een ontmoedigensbeleid werken voor mensen die niet vaak op deze site komen. Kan mij voorstellen als iemand aan het surfen is en steeds leest dat er zo weinig toerisme is, ze een gezelliger bestemming gaan zoeken. Wij denken er niet zo over, maar er komen ook mensen op het prikbord om informatie te halen.

Maar wel de eerlijke waarheid........
Quote
Dat ben ik met je eens John eerlijke informatie, maar je weerhoudt ook mensen om er naar toe te gaan. Wij weten allemaal wel beter dat je best naar Lesbos kunt gaan, maar als iemand er nog niet uit is waar naar toe, kan dit net dat zetje zijn om niet te boeken. Wim vermeldt dat hij op de webcam maar 2 mensen ziet lopen. Mijn collega is een vakantie aan het uitzoeken en leest dat, die gaat nu echt niet naar Lesbos. Je kunt eerlijk zijn, maar dit soort berichtgeving help je de bewoners van lesbos niet mee.
Quote
Wat blijven we toch zeuren over Lesbos. Griekenland heeft vele eilanden die minstens bereikbaar zijn met de veerboten of anders per vliegtuig. Denk over Griekenland totaal en zoek een eiland die ookbij je past.
Op deze manier leer je Griekenland pas echt kennen.
Dan kom je erachter dat er meer eilanden bestaan dan Lesbos Samos en Kos.
Quote
Deze topic gaat over Lesbos!
Natuurlijk zijn er andere eilanden en ieder moet een eiland uitzoeken wat bij hem of haar past.
Vandaar dat we hier informatie uitwisselen over Lesbos, specifiek.
Naar ik hoop ook eerlijke informatie, maar soms ervaart of beleeft iemand iets anders.
Hoofdzaak is dat er weer wat leven in de brouwerij komt op de eilanden.

Costas
Quote
Bij de oude Grieken gebeurde het nog wel eens dat de boodschapper van het slechte nieuws werd omgebracht. Misschien de stekker uit de webcam?
Quote
Misschien is het kijken naar de Time Laps ook een optie bij deze webcam.
Het is inderdaad overdag niet zo druk maar in de avond is er wel meer beweging te zien.
Ook op andere social media zijn wel beelden te vinden van wat drukkere avonden.
Als je FB hebt kijk dan eens bij O Nikos restaurant in Petra waar ze ook avonden met life music hebben dit jaar.
Is dan toch wel "aardig" bezet.
Quote
Vanaf vandaag in het Belgische dagblad 'Het Nieuwsblad': Het drama van Lesbos, het Griekse droomeiland waar niemand nog heen wil.

Op de website van het dagblad zijn de artikelen enkel voor abonnees te lezen. Dat kan eventueel omzeild worden door de gratis 7-daagse proefperiode te nemen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In het eerste artikel komt o. a. Tania aan het woord die op dit forum deze topic startte:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
WAT EEN ONZIN!!!
Dat dode vluchtelingen in zee drijven en je bestolen zou worden.....
Schandalig dat zoiets gepubliceerd wordt en ook nog hier op dit forum!
ONBEGRIJPELIJK!


Costas
Quote
(19 August 2016, 14:30)Costas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




WAT EEN ONZIN!!!
Dat dode vluchtelingen in zee drijven en je bestolen zou worden.....
Schandalig dat zoiets gepubliceerd wordt en ook nog hier op dit forum!
ONBEGRIJPELIJK!


Costas

Blijkbaar begrijp je niet wat er in werkelijkheid staat.

Er staat: " Lesbos? Niet doen. De dode vluchtelingen drijven er in zee en je wordt er bestolen door uitgehongerde migranten. DOOR DAT (VOLSTREKT VERKEERDE) BEELD HEBBEN TOERISTEN DIT JAAR MASSAAL BESLIST OM NIET..... "

M.a.w. Net het tegenovergestelde van wat jij zegt dat er staat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Zo zie je maar hoe snel iets verkeerd of niet helemaal gelezen wordt!
Quote
(19 August 2016, 17:48)Costas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo zie je maar hoe snel iets verkeerd of niet helemaal gelezen wordt!

Zo zie je ook maar hoe een reactie ondoordacht kan zijn!

Dit is trouwens een artikel in de New York Times over Lesbos na de vluchtelingencrisis.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&smtyp=cur&referer=&_r=0
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Het werkt.
Mijn reactie was niet ondoordacht.

Ta lemme
Quote
(03 August 2016, 09:09)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Naar mijn mening gaat dit thema over de "laatste update" van de situatie. Ik ben inwoner van het eiland en kan toch moeilijk de situatie als positief beschrijven? Degene die een tweetal weekjes vertoeven in de toeristische locaties en hotels kunnen zich op dergelijke korte termijn onmogelijk een beeld scheppen van de ECHTE situatie. Zoals hiervoor reeds aangehaald zullen de "all-in" en "low budget"-formules weinig veranderen aan de situatie voor de locals; enkel de touroperators proberen nog snel geld te slaan uit de situatie. Of we hierop zitten te wachten...? Men heeft beter dagtoeristen die passeren en iets verteren.
Enfin, het is niet de bedoeling om een discussie op gang te brengen, ik wil enkel maar informeren over de toestand.
Wij zijn maar een weekje in juli naar Molivos geweest. Voor de negende keer. Praten veel met de mensen, ook omdat ik wat Grieks praat. Als je echt wil kom je wel aan de weet hoe de situatie is. Misschien help het dat we vaker gaan. Je leert elkaar wat beter kennen en komt tot andere gesprekken dat wanneer je maar eenmalig er bent. Niemand geeft graag toe dat zijn situatie slecht is. Je houdt de schijn op.
Ik kan alleen maar adviseren om naar Lesbos te gaan. Vriendelijkheid en gastvrijheid heeft niets geleden!
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
tot 50 procent korting van 20 augustus tot eind oktober hotels op Lesbos
Samos Kos en Leros

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
@metaxa. Het gaat louter om een aktie om de Grieken zelf als toerist naar de eilanden te halen. Een nationale aangelegenheid dus en bovendien moeten hotels op de eilanden een verzoek doen om aan de regeling te mogen deelnemen en om dus 'subsidie' te ontvangen zodat een kortingssctie kan worden geïnitieerd.
Quote
Nu kan het wel al die kortingen of ben ik 2 jaar geleden op Lesbos geflest? Wil volgend voorjaar weer naar Lesbos, maar ga pas heel laat boeken. Even afwachten wat "vriend Erdo" nog in petto heeft voor ons.
Quote
(21 August 2016, 09:22)Dimitris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@metaxa. Het gaat louter om een aktie om de Grieken zelf als toerist naar de eilanden te halen. Een nationale aangelegenheid dus en bovendien moeten hotels op de eilanden een verzoek doen om aan de regeling te mogen deelnemen en om dus 'subsidie' te ontvangen zodat een kortingssctie kan worden geïnitieerd.

er staat toch  duidelijk bij dat er speciale videoclips gemaakt worden van deze
eilanden die bestemd zijn voor de buitenlandse media
Quote
zowel in de Volkskrant als in de belgische krant de Morgen staat er in de
Zaterdag editie een artikel over de nederlandse zakenman Dirk Braam die
sinds 2011  op Lesbos woont en daar voor Corendon werkt,hij doet er alles
aan om zoveel mogelijk toeristen naar het eiland te krijgen,maar tevens is
hij ook zeer actief met het opvangen van vluchtelingen
Quote
(21 August 2016, 09:40)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 August 2016, 09:22)Dimitris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@metaxa. Het gaat louter om een aktie om de Grieken zelf als toerist naar de eilanden te halen. Een nationale aangelegenheid dus en bovendien moeten hotels op de eilanden een verzoek doen om aan de regeling te mogen deelnemen en om dus 'subsidie' te ontvangen zodat een kortingssctie kan worden geïnitieerd.

er staat toch  duidelijk bij dat er speciale videoclips gemaakt worden van deze
eilanden die bestemd zijn voor de buitenlandse media

Kan best zijn Metaxa maar deze actie met 50% kortingen is enkel voor Grieken. Zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
in ieder geval een mooi gebaar   voor zowel de grieken die zich geen
dure vakantie kunnen veroorloven als voor de mensen op de getroffen
eilanden,die moeten leven van het toerisme Wink
Quote
Nadat we een tijd lang niets hebben gehoord van het journaille nu een stuk van Arjan Noordander die momenteel op Lesbos verblijft.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)