TUI / Small Planet airlines
#1
Ik zie net op een ander medium dat TUI (o.a. naar Karpathos) vluchten aanbied i.c.m. met de Lithouwse luchtvaartmaatschappij Small Planet Airlines.
De Airbus 320 (LY-SPF)  is in 1999 aangeschaft door China Northwest Airlines; heeft vanaf 2013 gevlogen onder China Eastern Airlines om vervolgens vanaf 2015 naar SPA te gaan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Merkwaardig dat het toestel nog steeds vliegt onder Litouwse vlag. Ik begrijp dat de service goed is en dat er zelfs meer (been)ruimte voor de passagiers is.

Wie heeft al ervaringen met de maatschappij, het toestel en/of de service van Small Planet Airlines i.c.m. TUI?
Quote
#2
(07 July 2016, 17:30)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zie net op een ander medium dat TUI (o.a. naar Karpathos) vluchten aanbied i.c.m. met de Lithouwse luchtvaartmaatschappij Small Planet Airlines.
De Airbus 320 (LY-SPF)  is in 1999 aangeschaft door China Northwest Airlines; heeft vanaf 2013 gevlogen onder China Eastern Airlines om vervolgens vanaf 2015 naar SPA te gaan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Merkwaardig dat het toestel nog steeds vliegt onder Litouwse vlag. Ik begrijp dat de service goed is en dat er zelfs meer (been)ruimte voor de passagiers is.

Wie heeft al ervaringen met de maatschappij, het toestel en/of de service van Small Planet Airlines i.c.m. TUI?

Het is een chartermaatschappij die sedert enkele jaren voornamelijk voor Britse touroperators vliegt. En de reviews op Skytrax zijn wel redelijk positief.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
TUI vliegt ook met een Roemeense maatschappij op Karpathos. Blue air of zoiets.
Quote
#4
Ik ben wel een beetje huiverig om met onbekende maatschappijen te vliegen. Twijfels over achterstallig onderhoud ... :-(
Quote
#5
Tui huurt dit seizoen Small Planet en Blue Air in met hun bemanning, vandaar dat ze niet op een Nederlandse registratie staan. De crew is ook Litouws of Roemeens en er gaat een boventallige Tui stewardess mee. Over Small planet weinig klachten, maar over Blue Air des te meer. Twee jaar geleden met Tui gevlogen en toen met Air Explore, een grootheid uit Slowakije, voor ons een reden om geen TUI meer te boeken. Ook toen heel veel klachten,
Transavia huurt ook toestellen in, maar zet ze op Nederlandse registratie en daar vliegt ook een compleet Nederlandse bemanning op. Op een toestel met buitenlandse registratie mag geen Nederlandse cockpit bemanning vliegen.
Quote
#6
Onlangs met TUI gevlogen. Op de heenreis een prachtig nieuw toestel, de dreamliner. Op terugreis een heel oud toestel van Blue-Air. Wij zijn er gebroken uitgekomen in elk geval. Absoluut geen zitcomfort en een heel luidruchtig toestel. Geen enkele informatie vanuit de cockpit. De bemanning, zowel van Blue-Air als van TUI  liepen rond met een gezicht van 7 dagen onweer. Voor mij als het enigszins kan geen TUI meer.
Quote
#7
Ik vind het allemaal wel meevallen. Maar ik ben dan van de generatie die er met een DC4 bijna 4 dagen over deed om van Dusseldorf naar Johannesburg te vliegen.
Quote
#8
Ach je moet het zo zien, als het héél erg slecht is, zullen zij gelijk wel op hun nummer gezet worden. Confused
Iedereen heeft een persoonlijke menig, daar valt niet over te twisten. Big Grin
Zelf jaren geleden nog in Argentinië in een DC 9 gezeten, totaal vernieuwd van binnen, je krijgt een koptelefoon bij instappen want aan de geluidisolatie is moeilijk
achteraf wat te doen, voor de rest was de service GOED, en het was leuk om nog in zo'n oude kist mee te vliegen Big Grin
Quote
#9
Kijk, dan boek ik dus vanaf nu geen TUI meer. Dat kunnen ze toch eigenlijk niet maken? Je koopt een ticket naar je denkt met een gerenommeerde maatschappij met Nl. Crew en wordt dan afgescheept met een onbekende Oost-Europese carrier.
Ik zou met mijn vliegangst dus echt niet instappen.
Quote
#10
(08 July 2016, 13:37)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach je moet het zo zien, als het héél erg slecht is, zullen zij gelijk wel op hun nummer gezet worden. Confused
Iedereen heeft een persoonlijke menig, daar valt niet over te twisten. Big Grin
Zelf jaren geleden nog in Argentinië in een DC 9 gezeten, totaal vernieuwd van binnen, je krijgt een koptelefoon bij instappen want aan de geluidisolatie is moeilijk
achteraf wat te doen, voor de rest was de service GOED, en het was leuk om nog in zo'n oude kist mee te vliegen Big Grin

Als je er even op googled dan zul je veel klachten tegenkomen over TUI en over deze maatschappijen.
Quote
#11
(08 July 2016, 14:36)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kijk, dan boek ik dus vanaf nu geen TUI meer. Dat kunnen ze toch eigenlijk niet maken? Je koopt een ticket naar je denkt met een gerenommeerde maatschappij met Nl. Crew en wordt dan afgescheept met een onbekende Oost-Europese carrier.
Ik zou met mijn vliegangst dus echt niet instappen.

Reisorganisaties zoeken steeds meer DE goedkoopste oplossing. Dus investeren ze misschien wel in een eigen kleine vloot maar worden voor de drukke seizoenen vliegtuigen ingehuurd. En ook daar geldt de regel dat de goedkoopste aanbieder het meestal wint.
Op Skytrax zijn de beoordelingen van Blue Air trouwens heel wat minder dan die van Small Planet.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Griekenland beste bestemming in 2020 voor TUI.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Tui onthult Zomerprogramma 2021 ,en zijn zo optimistisch dat ze ook op Thassos gaan vliegen ,
maar dan moeten de Grieken wel heel snel een vliegveld gaan aanleggen Huh

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aegean Airlines doet een bod op Croatian Airlines Patrick 1 1.595 05 January 2020, 18:33
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)