Wat hebben jullie met Griekenland...?
#1
Nou, goed hier ben ik dan. Om maar meteen mijn bijdrage te leveren... Wat hebben jullie met Griekenland?

Ikzelf zal natuurlijk ook even mijn verhaal doen.

Ik speel de game World of Warcraft. Zo'n drie jaar geleden speelde ik toen samen met een lelijke undead rogue Big Grin en dat was Nikos. We kwamen in gesprek en al gauw begon hij zijn avances te maken. Nu zat ik destijds kortgezegd in een nogal k.... situatie en had eigenlijk zoiets van 'lama, ben wel even klaar met relaties' maar hij gaf niet op. Na zo'n 7 maanden kon ik er ook niet meer omheen en heb toegegeven ook meer te voelen.

Maar goed, ik begon me natuurlijk meer en meer af te vragen of het in het echt ook zou voelen en aangezien ik wel een uitje kon gebruiken heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben richting Griekenland vertrokken. Nou ja en dat was het begin van het einde Big Grin. Eerste keer in hotel geweest en toen kreeg ik al te maken met die warme en lieve griekse gastvrijheid. Hij kwam 's middags met een bordje eten van 'mamma' aan Big Grin. Dat ben ik nooit meer vergeten. Ik weet dat ze mij graag wilden ontmoeten, en ik wilde dat ook wel, maar hij was nog wat verlegen.

Enfin, in juni ben ik weer gegaan voor langere tijd en toen uiteraard bij de familie íngewoond'. En vanaf dat moment hebben we elkaar in onze harten gesloten en ben ik daar regelmatig.

Eigenlijk zou ik dit jaar naar Griekenland verhuizen maar door de crisis leek het ons verstandiger dat even om te draaien Sad. Jammer, want vanaf de eerste keer dat ik voet aan Griekse grond zette voel ik steeds alsof een warme deken over me heenvalt. Daar voel ik me thuis, daar voel ik me mezelf. Verklaren kan ik dat niet. En het is niet omdat ik op vakantie ben want ik maak het griekse leven gewoon mee zoals zij dat doen. Ik was voorheen ook nooit opvakantie geweest daar.

Vorig jaar 15 augustus ben ik na 2 heerlijke dagen rondstruinen in Athene op het hoogste punt aldaar, Lofos Likavitos ten huwelijk gevraagd en als alles goed gaat wordt ik volgens Pasxa gedoopt en gaan we oktober 2011 trouwen :).

Dat is hoe ik mijn hart aan mijn Griek en zijn familie en land verloren ben :).

Groetjes Hanifa
Quote
#2
leuk om te lezen, en alvast gefeliciteerd met het huwelijk.
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote
#3
Wat een leuk verhaal Hanifa. Ik ken het spel niet maar zo te zien ben jij er goed in, jij hebt er immers jouw hoofdprijs mee gewonnen.
Welkom op het forum en als Lofos hier ook eens iets wilt schrijven, enkele van ons kunnen Grieks lezen en schrijven.

K-A
Quote
#4
Hij heet geen lofos hoor :). Lofos is de naam van de berg in Athene waar ie me ten huwelijk gevraagd heeft. Zijn naam is.... hoe kan het ook anders..... Nikos Tongue
Quote
#5
Ja wat hebben wij met Griekenland.
Heel veel en daarom verhuizen we ook vanaf maandag naar Griekenland.
Ik ben ook een van de vele lezers hier en meer lezen dan antwoorden.
De vele negatieve reacties hier doet ons niet zo veel. we houden al heel lang van dit geweldige land en ja alles is niet wat het moet wezen daar maar de rust en de geweldige natuur en door de vele jaren die we er al komen is er een droom ontstaan om ons als we het zouden kunnen ons daar te vestigen.
Na een lange voorberijding is het dan zover en verhuizen we dus maandag.
We gaan wonen in de omgeving van Parga om precies te zijn in Katavothra een klein dorp op 15 km van parga. Een geweldige streek daar.
We zullen dit forum hier blijven volgen en indien gewenst wat informatie van de situatie daar ter plaatsen doorgeven.
Groeten aan iedereen.

Jan en Maria
Quote
#6
@odeprinsjes, heel veel plezier en succes! En je hebt gelijk, het is een geweldig land! Heeft zo z'n eigenaardigheden, maar alla.. ;)

Ik hou al bijna 30 jaar van dit prachtige land en heb zo e.e.a. meegemaakt. Maar de liefde blijft en het is bij ieder kort of lang bezoek weer genieten.
Quote
#7
Corry bedankt we gaan het maken daar.
groetjes Maria en Jan
Quote
#8
Veel succes Maria en Jan!
Het valt heus niet altijd mee om hier te wonen, maar als je er de humor van blijft inzien gaat het zeker lukken.
Het blijft een geweldig land om je leven te leven ;)
Quote
#9
(27 July 2010, 23:24)odeprinsjes schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja wat hebben wij met Griekenland.
Heel veel en daarom verhuizen we ook vanaf maandag naar Griekenland.
Ik ben ook een van de vele lezers hier en meer lezen dan antwoorden.
De vele negatieve reacties hier doet ons niet zo veel. we houden al heel lang van dit geweldige land en ja alles is niet wat het moet wezen daar maar de rust en de geweldige natuur en door de vele jaren die we er al komen is er een droom ontstaan om ons als we het zouden kunnen ons daar te vestigen.
Na een lange voorberijding is het dan zover en verhuizen we dus maandag.
We gaan wonen in de omgeving van Parga om precies te zijn in Katavothra een klein dorp op 15 km van parga. Een geweldige streek daar.
We zullen dit forum hier blijven volgen en indien gewenst wat informatie van de situatie daar ter plaatsen doorgeven.
Groeten aan iedereen.

Jan en Maria

Oei oei oei, ik zal jou bijdrage maar niet laten lezen aan mijn vrouw....of ze is weer een paar dagen depressief. ;)
(is niet zo hoor, zij is altijd positief ingesteld)
Ook hier werken wij letterlijk en figuurlijk aan onze toekomst in Griekenland. Na onze vele vakanties in diverse streken zijn we bijna 2 jaar geleden getrouwd op Naxos, onze eerste stap. Sinds begin dit jaar hebben we dan een vast stekje gevonden in een bergdorpje op Crete. Big Grin
Als alles goed gaat kunnen we ons daar dan binnen enkele (7) jaren vast gaan vestigen. Voorlopig proberen we toch enkele keren per jaar naar daar te gaan.:)
In ieder geval: heel, heel veel succes en geluk in ONS toekomstig land. ;) greeksmiley1
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Griekse bank adviseren jullie? Remco en Birgitta 21 3.932 15 November 2020, 11:24
Laatste bericht: jerichrome
  lekker Grieks eten op zondag,wat eten jullie? chris 54 9.957 21 April 2020, 14:37
Laatste bericht: chris
  Wat is jullie favoriete plek in Griekenland? Yorgos 107 104.434 30 October 2016, 18:53
Laatste bericht: Karidiès
  Jullie favoriete naaktstrand in Griekenland Samoslovers 7 16.864 01 April 2013, 18:57
Laatste bericht: messara
  jullie mening: doen of beter van niet? Erwin 27 14.518 17 September 2012, 18:52
Laatste bericht: Leo en Sonja
  we maken jullie allemaal af...??? Fyfika 3 2.706 27 August 2012, 17:53
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  kennen jullie dit al? Wick 1 1.987 14 June 2012, 12:22
Laatste bericht: ADO
  ze hebben nog humor Arthur 5 4.171 25 June 2011, 21:51
Laatste bericht: Karel
  ze hebben toch geld zat in Griekenland Arthur 9 9.641 15 May 2011, 16:38
Laatste bericht: Xander
  wat denken jullie Arthur 4 5.110 05 April 2011, 08:10
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)