Belastinginspecteur haalt nat pak
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Hoorde vanmorgen op t neiuws dat er 30 000 bealstinginspecteuren extra worden ingezet om de eilanden te gaan controleren.
Quote
#3
Die Chinese masseurs en masseuses worden geweldig uitgebuit. De politie kan beter daar iets aan doen.
Zij krijgen maar een fractie van het geld wat ze verdienen met hun werk.
Quote
#4
(10 July 2016, 10:59)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die Chinese masseurs en masseuses worden geweldig uitgebuit. De politie kan beter daar iets aan doen.
Zij krijgen maar een fractie van het geld wat ze verdienen met hun werk.

Als je niets te verbergen hebt loop je niet weg als er een controle is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
nu snap ik ook waarom ze  30.000 inspecteurs nodig hebben ,als ze
moeten controleren hoeveel  mensen deze masseuses per dag masseren  
dan is er nog werk aan de winkel, alhoewel op naxos zijn de meeste verdwenen,
dat was echt een plaag aan het worden
Quote
#6
(10 July 2016, 11:30)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 July 2016, 10:59)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die Chinese masseurs en masseuses worden geweldig uitgebuit. De politie kan beter daar iets aan doen.
Zij krijgen maar een fractie van het geld wat ze verdienen met hun werk.

Als je niets te verbergen hebt loop je niet weg als er een controle is.
Wat denk je dat er met ze gebeurd als ze een dag hun koppelbaas niet kunnen betalen?
Quote
#7
Geen idee hoe dit werkt. Die koppelbaas heeft dus een stel chinezen' in dienst" die aan het strand masseren?
Quote
#8
(10 July 2016, 13:04)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 July 2016, 11:30)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 July 2016, 10:59)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die Chinese masseurs en masseuses worden geweldig uitgebuit. De politie kan beter daar iets aan doen.
Zij krijgen maar een fractie van het geld wat ze verdienen met hun werk.

Als je niets te verbergen hebt loop je niet weg als er een controle is.
Wat denk je dat er met ze gebeurd als ze een dag hun koppelbaas niet kunnen betalen?

Als ze opgepakt worden en hun papieren zijn niet in orde, is het waarschijnlijk terug naar China. Ervaringsgewijs moet ik zeggen dat dit voor hen een stuk erger is dan een dag geen opbrengst voor hun 'baas'.
- Gezichtsverlies voor hen bij familie en in hun dorp want ze hebben het niet gemaakt in het Westen. En daar zijn Aziaten uitermate gevoelig voor. Gezichtsverlies is o.a. één van de redenen waarom men in Azië je liever de verkeerde weg opstuurt dan te zeggen dat ze het niet weten.
- Hoogstwaarschijnlijk zijn ze niet op een echt legale manier in het Westen/Europa terecht gekomen. Dat brengt met zich mee dat de onkost die gemaakt werd (15 à 20.000 Dollar)  dus in feite verloren geld is. Geld dat misschien afkomstig is van familie, verkoop van eigendom van familie, geld geleend bij de dorpsgemeenschap, ...... En zo komen we weer terug bij het gezichtsverlies.

En de 'massages' (nou ja) dienen om de afbetaling te verrichten of om bijeen te sparen voor een volgend deel van de reis (als ze bijvoorbeeld naar Duitsland of Engeland willen). Als ze over geen legitieme papieren beschikken zal dat nog eens 6-8.000 Euro kosten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
En die koppelbazen dat zijn dan Grieken? Die zijn dan toch ook illegaal bezig?
Quote
#10
(10 July 2016, 13:16)oNanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geen idee hoe dit werkt. Die koppelbaas heeft dus een stel chinezen' in dienst" die aan het strand masseren?
op naxos heb ik verschillende versies   gehoord
het  is verboden, maar de politie wordt omgekocht
een ander verhaal is  dat ze alleen maar mogen
werken als ze een werkvergunning hebben,dus
ook belasting over hun inkomsten betalen ,
en hoe dat werkt met hun baas daar kunnen
we alleen maar naar raden, en die diploma's waar
ze mee lopen zwaaien daar heb ik ook wel mijn
twijfels over
Quote
#11
Is natuurlijk altijd zo met dit soort dingen als het om 5 chinezen op een eiland gaat kraait er geen haan naar, 
maar als het strand zwart ziet van de chinezen loopt het uit de hand.

Oneerlijke concurrentie natuurlijk ook tegenover de wel legaal werkende massage salons in hotels.
Quote
#12
Is natuurlijk altijd zo met dit soort dingen als het om 5 chinezen op een eiland gaat kraait er geen haan naar, 
maar als het strand zwart ziet van de chinezen loopt het uit de hand.

Oneerlijke concurrentie natuurlijk ook tegenover de wel legaal werkende massage salons in hotels.
Quote
#13
(10 July 2016, 13:36)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En die koppelbazen dat zijn dan Grieken? Die zijn dan toch ook illegaal bezig?

De koppelbaas is Chinees. 
De Chinezen welke masseren hebben gewoon papieren en zijn (op Karpathos) professioneel en graag gezien. 

Overigens is die aardige ober welke je helpt vaak een Albanees en geen Griek. Die werkt ook voor een schijntje.
Zo gaat het nu eenmaal in Griekenland alleen vallen de Chinezen op omdat zij niet op een Griek lijken en niet Grieks spreken zoals de Albanees.
Quote
#14
op het strand bij ons vakantie verblijf lopen er momenteel nog  vier,
deze meisjes werken daar al jaren,maar enkele jaren terug was er ineens
een invasie van zeer brutale en opdringere  chinezen,maar die zijn gelukkig
allemaal weer verdwenen,deze meisjes  dringen zich totaal niet op
Quote
#15
(10 July 2016, 14:10)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 July 2016, 13:36)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En die koppelbazen dat zijn dan Grieken? Die zijn dan toch ook illegaal bezig?

De koppelbaas is Chinees. 
De Chinezen welke masseren hebben gewoon papieren en zijn (op Karpathos) professioneel en graag gezien. 

Overigens is die aardige ober welke je helpt vaak een Albanees en geen Griek. Die werkt ook voor een schijntje.
Zo gaat het nu eenmaal in Griekenland alleen vallen de Chinezen op omdat zij niet op een Griek lijken en niet Grieks spreken zoals de Albanees.

Die aardige ober is in het beste geval een Griek uit de provincie maar over het algemeen inderdaad Albanezen en "Rossopontioi".
Deze laatste twee soorten zijn trouwens de laatste tijd veel vertrokken richting west-Europa, dat ruimt aardig op.
Quote
#16
Mij gaat het er niet zo zeer om welke nationaliteit degene die masseert heeft, en dat je zwart werken niet echt kan voorkomen,
weet ik ook wel. Maar of die 30 000 belastingcontroleurs werk gaan verrichten. Als er met vergunningen wordt gewerkt en er
wordt belasting betaald, is dat voor mij helemaal prima. Maar als het gaat om compleet illegale bedrijven, personeel zonder papieren,
geen belastingafdrage, geen verzekering etc tja dan lijkt me dat er voor die 30 000 werk aan de winkel is.

Het is toch niet alleen de ober die Albanees is, schoonmaakpersoneel, tuinpersoneel, koffersdragen, onderhoudspersoneel,
etc. Mijn ervaring is dat veel grieken die schreeuwen dat de "alvanos" de banen inpakt etc dezelfde persoon is die wel graag
goedkoop zn huis geverfd ziet. de tuin aan kant etc en dan dus een "alvanos" in huurt voor een paar tientjes.
Iets waar ik me erg aan kan storen. I.p.v. Alvanos kan er dus ook Pakistanos, Rossopontios etc gelezen worden.
Het verhaal heeft twee kanten, als die mensen geen werk vinden in Griekenland zouden ze hier ook niet zijn.
Je geeft ze werk, logisch dat er dan meer komen.
Quote
#17
Ben totaal verrast. Wist ik helemaal niet. We hebben hier op dit moment 1 Aziatische vrouw. Zij is de vrouw van een Argentijn die bij zijn Italiaanse broer en zijn Franse vrouw op visite is. Ik bedoel maar. Hoe kleinschalig wil je het toerisme hebben. We kennen bijna alle gasten in het dorp van gezicht. Veel Grieken, weekend, op dit moment ook veel Roemeense en Bulgaarse gezinnen. Verdwaalde Nederlanders, paar Duitsers, Fransen. Nergens voetbal op grote schermen. Ik dwaal af. Maar zie het als een lans voor kleinschalig authentiek toerisme. Bijvoorbeeld in Platanias, op Pelion. O ja, en voor een massage zijn er fysiotherapeutes in de buurt.
Quote
#18
(10 July 2016, 15:10)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is toch niet alleen de ober die Albanees is, schoonmaakpersoneel, tuinpersoneel, koffersdragen, onderhoudspersoneel,
etc. Mijn ervaring is dat veel grieken die schreeuwen dat de "alvanos" de banen inpakt etc dezelfde persoon is die wel graag
goedkoop zn huis geverfd ziet. de tuin aan kant etc en dan dus een "alvanos" in huurt voor een paar tientjes.
Iets waar ik me erg aan kan storen. I.p.v. Alvanos kan er dus ook Pakistanos, Rossopontios etc gelezen worden.
Het verhaal heeft twee kanten, als die mensen geen werk vinden in Griekenland zouden ze hier ook niet zijn.
Je geeft ze werk, logisch dat er dan meer komen.

In België is het niet anders. Dit is niet een exclusief Grieks gebeuren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Heb je in Belgie geen belastingcontrole dan?
Quote
#20
(10 July 2016, 19:50)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb je in Belgie geen belastingcontrole dan?

Jawel, maar ik denk dat je de bouwfirma's waar geen Polen, Roemenen,.... tewerkgesteld zijn op 1 hand kan tellen. En die zijn best bereid om na de werkuren of in het weekend ook nog klusjes op te knappen tegen een voordelig prijsje.
Enkele jaren terug werkte mijn dochter nog als receptioniste in een hotel in Oostende. Wel, bij de kamermeisjes was geen enkele Belgische.
Idem dito in het vrachtwagentransport (in West-Europa). Er zijn nog bijster weinig lokale chauffeurs in vergelijking met Oost-Europese chauffeurs. Het enige wat je moet doen als transportfirma is een kantoortje openen in Roemenië, Slovakije, Oekraïne,.... en je kan zoveel chauffeurs uit die landen aannemen als je wil. Hun loon en de sociale bijdragen worden betaald naar de lokale (Oost-Europese) lage normen. De Belastingdienst en de sociale inspecties moeten wel kunnen bewijzen dat de chauffeurs vanuit hun thuisland aangestuurd worden als ze deze "sociale dumping" (en dus de Belgische transportfirma/eindverantwoordelijke) willen aanpakken. En dat is niet zo makkelijk.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Ok dat is misschien ook niet allemaal juist wat jij noemt Patrick, 
maar ik denk dat het In Griekanland vaak om echt 'pikzwart' werken gaat 
en daarbij dus ook onverzekerd en onderbetaald.  Ik weet dat in een de grote hotels 
hier op Kos een aantal jaren terug een ongeluk is gebeurd waarbij een Kamermeisje 
Tijdens werktijd ergens tussen de lift klem kwam te zitten, en uiteindelijk is overleden.
Op papier was zij niet in dienst bij dat hotel, en dan?
Quote
#22
Veel buitenlandse eigenaars zijn hun huizen aan't laten opmeten om de tax inspecteurs te snel af te zijn wegens eventuele bouwovertredingen. De boeten swingen de pan uit. Liggen de kosten & boeten voor de opgebouwde bouwovertredingen te hoog, mag/moet er afgebroken worden of mag je aan de financiële verplichtingen voldoen.
Quote
#23
Ok dat is misschien ook niet allemaal juist wat jij noemt Patrick, 
maar ik denk dat het In Griekanland vaak om echt 'pikzwart' werken gaat 
en daarbij dus ook onverzekerd en onderbetaald.  Ik weet dat in een de grote hotels 
hier op Kos een aantal jaren terug een ongeluk is gebeurd waarbij een Kamermeisje 
Tijdens werktijd ergens tussen de lift klem kwam te zitten, en uiteindelijk is overleden.
Op papier was zij niet in dienst bij dat hotel, en dan?
Quote
#24
wat is er hiervan terecht gekomen ?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
Metaxa, volgens mij weinig heb er niks meer over gehoord. Net als met dat systeem dat je met zo'n kaartje je appodiksis kon verzamelen,
heeft volgens mij ook meer geld gekost dan opgebracht.
Quote
#26
Bij de aankoop van mijn huis een viertal jaar geleden, werd alles correct genoteerd en op plan gezet waarvoor ik ook de bijhorende taksen betaal. Maar ik denk wel dat het een kluwen is om bij bestaande woningen "het kadaster" vast te leggen.
Gelukkig heb ik een bungalow want in Griekenland betaal je per bebouwde oppervlakte. Bijv. huis met oppervlakte van 100 m² met 1 verdieping = taksen berekend op 200 m².
Quote
#27
het zou zomaar een scene kunnen zijn daar op strand van  Rhodos
uit een film met louis de funes   de gendarmes van st tropez,uit
de jaren 60 van de vorige eeuw Rolleyes
Quote
#28
Gaan ze zo in Griekenland ook controleren Hypocrite  

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Nieuwe voorwaarden bij sollicitatie als belastingscontroleur :
in het bezit van een zwembrevet of zwemproef afleggen Cool
Quote
#30
(11 July 2016, 09:45)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij de aankoop van mijn huis een viertal jaar geleden, werd alles correct genoteerd en op plan gezet waarvoor ik ook de bijhorende taksen betaal. Maar ik denk wel dat het een kluwen is om bij bestaande woningen "het kadaster" vast te leggen.
Gelukkig heb ik een bungalow want in Griekenland betaal je per bebouwde oppervlakte. Bijv. huis met oppervlakte van 100 m² met 1 verdieping = taksen berekend op 200 m².

Bewoonbare oppervlakte is toch altijd over alle "levels" gerekend? Is hier toch ook zo. 
Geen nood hoor aan't vastleggen van je kadaster/grondlasten. Ze kunnen zéér ver terug gaan (tot 1945) via topografische kaarten van het leger om je oorspronkelijke woningbouw te bepalen.  Undecided
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Beetje nat en koud Cornelius 2 2.615 14 February 2013, 18:29
Laatste bericht: Connie

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)